سئو

7 روند نوشتن محتوا برای سال 2023

مجله تودی : انقلاب صنعتی چهارم و وب 3.0 همچنان همه پلتفرم های ارتباطی قدیمی را متحول می کند – از نحوه مصرف اخبار گرفته تا نحوه بازاریابی محصولات خود.

یکی از زمینه هایی که به عنوان نقطه اتکای این رونق فناوری می ایستد ممکن است خود نویسندگی و هنر باشد.

از آنجایی که فناوری‌های جدیدی مانند هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی و ChatGPT همچنان پیچیده‌تر می‌شوند، بسیاری از مردم در مورد آینده این زمینه‌ها نامطمئن هستند.

آیا الگوریتم‌های جستجو و افراد هوش مصنوعی را می‌پذیرند یا کاملاً آن را رد می‌کنند؟ آیا ما حتی قادر به متوقف کردن آن نیستیم؟ آیا هوش مصنوعی به صنعت سئو آسیب می زند یا به آن کمک می کند؟

من در مورد تلاقی بسیاری از روندها در صنعت بازاریابی محتوا بحث خواهم کرد، که به سرعت در حال تکامل هستند. به نوشتن روزمره نزدیک شوید.

روندهای نوشتن محتوا 2023

1. ظهور محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی

بر کسی پوشیده نیست که برندها برای سال ها از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کرده اند و احتمالاً حتی استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را محدود کرده اند.

در حالی که گوگل اعلام کرده است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای دستکاری نتایج جستجو، هرزنامه محسوب می شود، همچنین اعلام کرده است که “استفاده مناسب” از هوش مصنوعی برای کمک به محتوا برخلاف دستورالعمل های آن نیست.

تشخیص اینکه گوگل چقدر در تشخیص سیستم‌های هوش مصنوعی کارآمد است دشوار است، اما واضح است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیزی است که باید به دقت مراقب آن بود.

طبق یک مطالعه UBS از طریق رویترز، ChatGPT در ژانویه 2023 به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید.

با این حال، من چندین پلتفرم هوش مصنوعی دیگر پیدا کرده ام که خدمات چت بات مشابه و توانایی تولید محتوای کاملاً بهینه شده برای سئو را ارائه می دهند.

من در ادامه این مقاله نحوه استفاده از هوش مصنوعی را شرح خواهم داد، اما یادگیری به کارگیری صحیح آن در گردش کار و با این سیستم ها بهترین نتایج را تضمین می کند.

2. ویدئوهای کوتاه در حال تبدیل شدن به غالب هستند

یوتیوب، اینستاگرام و متا همگی کوتاه‌های ویدئویی خود را روی پلتفرم‌های خود راه‌اندازی کرده‌اند تا با Megaforce فرهنگی یعنی TikTok رقابت کنند.

پس از راه‌اندازی Reels، پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام حتی در مکان‌هایی مانند برزیل از نرخ تعامل بالاتری برخوردار بوده‌اند. در واقع، تخمین زده می شود که تا سال 2028 به بیش از 163 میلیون کاربر برسد.

شورت‌ها و حلقه‌های ویدیویی راهی عالی برای قرار گرفتن در معرض برند و تعامل با مخاطبان زیادی هستند.

بر خلاف ویدیوهای سنتی طولانی، کلیپ های ویدیویی کوتاه فرصت بهتری برای پخش شدن در فضای مجازی دارند و مستقیماً به پدیده جدیدی در رسانه های اجتماعی منجر می شوند.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ در حال تکامل است

اینفلوئنسر مارکتینگ نمرده است. بلکه در حال تکامل است.

چیزی که مردم زمانی از آن به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ یاد می کردند، واقعاً به اقتصاد خالق تبدیل شده است.

اساساً، بسیاری از برندها با سازندگان آنلاینی که محتوای کوتاه و بلندی تولید می‌کنند که مشترکین را به پلتفرم آنها می‌آورد، همکاری می‌کنند.

یوتیوب پاییز گذشته اعلام کرد که 45 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات Shorts را با سازندگانش تقسیم می کند (اگرچه این تعداد مورد حمله قرار گرفته است).

صرف نظر از این، واضح است که رقابت مجدد بین غول‌های رسانه‌های اجتماعی و تکامل رسانه‌های اجتماعی، امتیاز بیشتری را برای سازندگان فردی قائل شده و بر این اساس به آنها پاداش داده است.

همه، از کاخ سفید گرفته تا برندهای بزرگ لوازم آرایش، با TikTokers، افراد مشهور اینستاگرام و تولیدکنندگان محتوای روزمره برای تبلیغ برندها و پیام‌هایشان همکاری می‌کنند.

گواه این امر در قدرت ماندگاری پادکست نیز منعکس شده است.

4. پادکست همچنان قوی است

پادکست یکی از بسیاری از تلاش‌های ناخوشایند بازاریابان است که در استفاده از فناوری جدید در پیشنهادات کاری خود شکست می‌خورند.

درست مانند TikTok و Instagram Reels، پادکست برای برندسازی شخصی و قرار گرفتن در معرض در مقیاس بزرگ بهتر از تاکتیک‌های قدیمی SEO مناسب است.

با این وجود، شنوندگان پادکست تقریباً 30٪ از سال 2019 و همچنان ابزار ارزشمندی برای تولیدکنندگان محتوا و مشارکت های تجاری است.

با این وجود، شنوندگان پادکست از سال 2019 تقریباً 30 درصد رشد کرده است و همچنان ابزار ارزشمندی برای تولیدکنندگان محتوا و مشارکت برندها است.

پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان پادکست را در استراتژی رهبری فکری خود بگنجانید و با پادکست‌هایی همکاری کنید که مخاطبان آن متناسب با برند شما باشد.

پادکست برای هر برندی مناسب نیست، اما برای اینفلوئنسرها، مدیران عامل و تولیدکنندگان محتوا که برند شما با آنها شریک است می‌تواند عالی باشد.

5. تقاضای بیشتری برای تجربه شخصی وجود دارد

بنابراین، من این لیست را با بیان اینکه چگونه هوش مصنوعی روند شماره 1 بازاریابی محتوا در سال 2023 بود، شروع کردم، اما همچنین فهرست کردم که چگونه سازندگان محتوا ارزشمندتر می شوند.

این تلاقی منافع رقیب اصلاً تناقضی ندارد. در عوض، واضح است که بسیاری برای کسب اطلاعات خود به دنبال برندها و رهبران فکری هستند.

امروزه، مردم برای مشاوره سلامت به WebMD مراجعه نمی کنند. آنها به Reddit یا اینفلوئنسرها مراجعه می کنند.

به طور مشابه، پادکسترهایی مانند جو روگان چندین برابر بیشتر از CNN در هر شب شنونده دارند.

این بدان معناست که مردم به شدت هوس اصالت دارند و برای مشاوره به افرادی که به آنها اعتماد دارند مراجعه می کنند.

پرورش اعتماد از طریق رهبری فکری و برندسازی شخصی مهمتر از همیشه است.

اگر مقاله ای را در مورد اصول سئو جستجو می کنید، آیا بیشتر روی مجله موتور جستجو کلیک می کنید یا وبلاگ تصادفی؟

در واقع، برندسازی شخصی و تجربه آنقدر مهم هستند که گوگل حتی یک حرف جدید به نام اختصاری EAT (اکنون E-E-A-T) برای کلمه “تجربه” اضافه کرده است.

بنابراین، داستان های بیشتری بگویید و همدلی بیشتری را در نوشتار خود منتقل کنید.

از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید و نوشته خود را شخصی تر کنید تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرید.

6. بازاریابان محتوا بیش از هر زمان دیگری به داده نیاز دارند

با کمی بزرگنمایی، متوجه شدم که پادکست و کوتاه های ویدیویی تقریباً برای 99٪ از کسب و کارها معنی ندارند.

در عوض، استفاده از فناوری و تمرکز بر محتوای داده محور برای رقابت در فضای بازاریابی دیجیتال در سال 2023 کلید خواهد خورد.

خوشبختانه، یادگیری ماشینی این کار را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

سرمایه گذاری روی نرم افزارهای خوب مانند SE Ranking، Semrush یا Ahrefs به شما کمک می کند تا در مورد رقابت بیشتر بدانید و به رقابت بپردازید.

به طور مشابه، به‌روزرسانی Universal Analytics به Google Analytics 4 اطلاعات دقیق‌تری در مورد معیارهای جستجوی ضروری و استراتژی‌هایی که می‌توانید برای بهبود کمپین‌های خود اتخاذ کنید، به شما می‌دهد.

7. تجربه صفحه و ارزش یکپارچه باقی می مانند

در نهایت، فناوری اتصال بیشتر بین تمام پلتفرم‌های وب ما را امکان‌پذیر می‌کند و توانایی ایجاد قیف‌های بدون درز و تجربیات کاربر بسیار مهم است.

یکی از نوآوری هایی که در سال گذشته برایم جالب بود، افزایش محتوای قابل خرید یا توانایی خرید محصولات در یک ویدیو یا وبلاگ جاسازی شده است.

نوآوری‌های کوچکی از این دست، سهولت تبدیل را افزایش می‌دهند و تبدیل سرنخ‌ها را همگام‌سازی می‌کنند.

من همچنین پیشنهاد می‌کنم که به یک CRM معتبر (مدیریت ارتباط با مشتری) ارتقا دهید و محتوای مغناطیسی سرب مانند کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها و تحقیقات را برای جلب فروش بیشتر ادغام کنید.

سال 2023 را به سالی تبدیل کنید که ارزش محتوای خود را به حداکثر می‌رسانید و بازدهی کلانی را ارائه می‌کنید.

چک لیست سئو 2023 برای نوشتن محتوا

اکنون که برخی از روندهای مهم را پوشش داده ام، زمان آن رسیده است که به سمت بهینه سازی محتوای وب سایت خود بر اساس همان روندها برای سال 2023 حرکت کنید. موارد زیر هم در مورد محتوای صفحه و هم محتوای وبلاگ صحبت می کنند.

همه راهنمایی‌ها از روندهایی که من در طول سال شاهد رتبه‌بندی مشتریان و سایر وب‌سایت‌ها بوده‌ام ناشی می‌شود، و من انتظار دارم که بسیاری از این موارد در طول سال 2023 باقی بماند.

برای منظم نگه داشتن کارها، به نویسندگانم توصیه می کنم ابتدا به اطلاعات SERP فکر کنند، سپس صفحه را از بالا به پایین دنبال کنند.

با تگ عنوان و توضیحات متا شروع کنید و همانطور که روی صفحه مشاهده می کنید از طریق صفحه واقعی به پایین حرکت کنید.

در زیر چک لیستی برای بهینه سازی هر عنصر محتوا با ورود به سال 2023 آمده است.

1. بهینه سازی تحقیق کلمات کلیدی

قبلاً در مورد اهمیت داده صحبت کردم. با این حال، بیشترین مقدار داده‌ای که می‌توانیم استفاده کنیم، از تحقیقات کلمات کلیدی ما می‌آید.

کلمات کلیدی واحد پول سئو هستند.

همه متخصصان سئو می دانند که تحقیق کلمات کلیدی اولین گام در ایجاد محتوای بهینه است.

SEJ دارای صدها مقاله در مورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی است، بنابراین من در اینجا به جزئیات دیوانه وار نمی پردازم.

اما متأسفانه، بسیاری از SMB ها هنوز از انجام هر نوع تحقیق کلیدواژه خودداری می کنند.

این برای مشتریان جدید در آژانس من که قبلاً با یک متخصص SEO کار نکرده اند عادی است.

اما متأسفانه، من همچنین کمبود تحقیق در مورد کلمات کلیدی را برای مشتریان جدیدی که قبلاً با متخصصان سئو کار کرده اند می بینم.

اگر از انجام تحقیقات کلمات کلیدی غفلت کنید، در نتایج جستجو موفق نخواهید شد.

در اینجا برخی از افکار در مورد روند تحقیق کلمات کلیدی در حالی که به سال 2023 می رویم آورده شده است:

80% کلمات کلیدی همیشه سبز را هدف قرار دهید. 20٪ کلمات کلیدی پرطرفدار

برای درک واقعی نیازهای محتوای همیشه سبز بازار و مخاطبان خود وقت بگذارید و کلمات کلیدی همیشه سبز را برای آن محتوا هدف قرار دهید.

هدف این است که محتوا ارزش افزوده داشته باشد و مشکلات خواننده را برای سال‌های طولانی در آینده حل کند.

مثالی از یک آژانس بازاریابی دیجیتال: نکات نوشتن محتوا، اصول سئو و غیره.

با این حال، شما باید به کلمات کلیدی پرطرفدار مانند جدیدترین محصولات موجود در بازاریابی خود نیز توجه کنید.

نمونه‌ای از یک آژانس بازاریابی دیجیتال: نحوه بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی، جستجوی پیش‌بینی‌کننده و غیره.

و اگر این کلمات کلیدی پرطرفدار را دنبال کنید و به اندازه کافی محتوای معتبر ایجاد کنید، ممکن است برخی از آنها به کلمات کلیدی همیشه سبز تبدیل شوند و در رقابت جهشی خواهید داشت.

یک شخصیت خریدار ایجاد کنید: کلمات کلیدی و محتوا را به سمت آن شخصی خریدار هدف قرار دهید

زمانی را صرف پرسونای خریدار خود بسازید، و یک شخصیت تخیلی واقعی مانند SEO حرفه ای سارا بسازید .

  • سارا به دنبال چه چیزی می‌گردد؟
  • چه کلمه کلیدی او را جذب محتوای شما می کند؟
  • سارا با چه نوع CTAهایی درگیر خواهد شد؟
  • تصاویر چطور؟

بیش از حجم صدا دیوانه نشوید

هنگام ایجاد یک جریان ثابت از محتوا، معمولاً از طریق وبلاگ، دیوانه نشوید که فقط کلمات کلیدی با حجم بالا را هدف قرار دهید.

بسته به بازگشت سرمایه (ROI) یک سرویس یا محصول، کلمات کلیدی کمتر از 10 تا 20 بازدیدکننده در ماه را هدف قرار می دهم.

نظارت دقیق بر عملکرد کلمات کلیدی

ما کلمات کلیدی مشتری را از طریق Semrush ردیابی می‌کنیم و اگر چیزی پس از حدود شش هفته آنطور که باید کار نکرد، محتوا و همه موقعیت‌یابی کلمه کلیدی مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

گاهی اوقات یک تعویض ساده کلمات در برچسب عنوان به رتبه بندی کمک می کند.

در موارد دیگر، این یک بازنگری کامل از خود محتوا است.

به همین دلیل است که پیگیری پیشرفت و اصلاح مستمر محتوای قدیمی‌تر در طول سال حیاتی است.

کلمات کلیدی مرتبط را فراموش نکنید

هنگامی که من تحقیق کلمات کلیدی را کامل می کنم و یک کلمه کلیدی هدف دارم که برای یک صفحه استفاده می کنم، همچنین لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را برای زمانی که به کارم می رسم ارائه خواهم کرد.

کلمات کلیدی مرتبط ارتباط بیشتری با موضوع شما نشان می‌دهند، که به ارسال سیگنال‌های قوی‌تری در مورد اهداف صفحه برای موتورهای جستجو و خوانندگان کمک می‌کند.

7 Content Writing Trends For 2023

کدام برچسب عنوان در بالا توجه شما را به خود جلب می‌کند؟

2. بهینه سازی برچسب عنوان

دیوید اوگیلوی، بریتانیایی فقید که به عنوان “پدر تبلیغات” و بنیانگذار Ogilvy & Mather شناخته می شود، گفت:

“به‌طور متوسط، پنج برابر تعداد افرادی که تیتر را می‌خوانند، بیشتر از خواندن متن اصلی هستند. وقتی تیتر خود را نوشتید، 80 سنت از دلار خود را خرج کرده اید.»

اگرچه اوگیلوی یک تبلیغ کننده سنتی بود، اما راهنمایی های او برای بازاریابی آنلاین قرن بیست و یکم صادق است.

برچسب‌های عنوان یکی از قوی‌ترین سیگنال‌ها برای موتورهای جستجو هستند تا توضیح دهند که آن صفحه درباره چیست.

برچسب‌های عنوان یکی از قوی‌ترین سیگنال‌ها برای موتورهای جستجو هستند تا توضیح دهند که آن صفحه در مورد چیست.

هنگام نوشتن تگ عنوان، آنها نه تنها باید انسان ها را درگیر کنند بلکه باید سئو را نیز راضی کنند.

به همین دلیل است که کلمه کلیدی مورد نظر باید در عنوان درج شود.

بهترین تمرین این است که آن را تا حد امکان به جلوی عنوان نزدیک کنید، و من شاهد تغییر رتبه بندی بر اساس جابجایی کلمات در عنوان بوده ام.

در اینجا چیزهای دیگری در مورد ایجاد برچسب عنوان وجود دارد:

آن را کوتاه نگه دارید

روش استاندارد برای متخصصان سئو ایجاد تگ عنوان بین 50 تا 60 کاراکتر است زیرا گوگل معمولا همه چیز را بعد از 60 کوتاه می کند.

اما پس از یک سال آزمایش با طول‌های مختلف، سعی می‌کنم آنها را کوتاه‌تر بنویسم – مانند 40 تا 50 کاراکتر.

این نیاز به انرژی اضافی از طرف کپی رایترها دارد، اما تلاش ارزش آن را دارد.

گاهی اوقات هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا برای مشتریان و گردش کار خود، زمان بیشتری را صرف ایجاد فهرستی از موضوعات بهینه می‌کنم تا نوشتن یک مقاله 1500 کلمه‌ای.

شماره های ویژگی

یک مطالعه Conductor نشان داد که عناوین دارای اعداد (تعداد دقیق نکات مانند 47 نکته نوشتن محتوا) 36٪ کلیک بیشتری دریافت می کنند.

7 Content Writing Trends For 2023

بدون شک در صورت امکان از اعداد استفاده کنید.

از براکت یا پرانتز استفاده کنید

HubSpot گزارش داد که استفاده از براکت در عناوین، نرخ کلیک را تا 38 درصد افزایش می دهد.

3. بهینه سازی توضیحات متا

در اینجا نکاتی در مورد بهینه سازی توضیحات متا در سال 2023 وجود دارد:

آنها را کوتاهتر از 150-160 توصیه شده نگه دارید

این امر به ویژه در مورد موبایل صادق است. ما شروع به آزمایش با متا در حدود 120-130 کردیم و افزایش نرخ کلیک را در بین مشتریان مختلف مشاهده کردیم.

به تبلیغات رایگان فکر کنید

به اینها به عنوان یک راه رایگان برای تبلیغات و به عنوان حامی اصلی برچسب عنوان خود فکر کنید.

یک فرمول خوب عبارت مبارزه/راه حل است که جستجوگر را ترغیب به کلیک کردن می کند.

همیشه از کلمات کلیدی هدف خود در توضیحات متا استفاده کنید

اگرچه گوگل می گوید توضیحات متا ارزش رتبه بندی مستقیمی ندارند، اما مطمئناً دارای ارزش رتبه بندی غیر مستقیم هستند.

اگر کلمات کلیدی مورد نظر جستجو شوند، در توضیحات متا پررنگ می‌شوند و ارتباطی با هدف جستجوگر فراهم می‌کنند. این روی یک کلیک تأثیر می گذارد و به طور غیرمستقیم بر ارزش رتبه تأثیر می گذارد.

همچنین، اگرچه گوگل ممکن است تنها در حدود 3 درصد مواقع از توضیحات متا شما استفاده کند و معمولاً آنها را به طور خودکار پر می کند، اما همچنان بهترین روش ارائه توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه در سراسر وب سایت است.

من استدلال می‌کنم که حتی صفحاتی مانند خط‌مشی رازداری یا صفحات تماس معمولاً به خود اختصاص داده می‌شوند.

4. بهینه سازی تگ سربرگ

برچسب‌های سرصفحه صرفاً موضوعات فرعی هستند که متن را تجزیه می‌کنند و ساختار ارائه می‌دهند. اینها به ویژه در مقالات فهرستی که هر شماره/بخش موضوع کلی بخش بعدی است، مؤثر هستند.

اکثر مردم هنگام خواندن اسکن می کنند. این تگ های هدر اولین چیزی است که مردم معمولا می خوانند.

همه می خواهند بدانند چه چیزی در آن برای آنها وجود دارد، و این کار را بسیار ساده می کند. آنها همچنین برای رتبه بندی برای قطعه های برجسته حیاتی هستند.

گوگل معمولاً تگ های هدر را می گیرد و از آنها به عنوان گلوله برای یک قطعه استفاده می کند. پرس و جو [بهینه سازی برچسب عنوان] مثال کاملی را ارائه می دهد:

7 Content Writing Trends For 2023

برای بهینه سازی این موارد در سال 2023:

از کلمات کلیدی هدف و مرتبط استفاده کنید

همیشه از کلمه کلیدی اصلی خود حداقل در یک برچسب سرصفحه و از کلمات کلیدی مرتبط با ارزش در سایرین استفاده کنید.

موارد کلید واژه ننویسید

در عوض، کلمات کلیدی را به طور طبیعی وارد کنید.

اگر محتوای خود را مشخص کنید و بخواهید ارزشمندترین اطلاعات را در مورد موضوع به خواننده ارائه دهید، این کار باید آسان باشد.

آنها را کوتاه نگه دارید

من تا حد امکان کوتاه می گویم – شش کلمه یا کمتر. به یاد داشته باشید، مخاطبان شما گنگ نیستند.

این بخش در مورد چک لیستی برای بهینه سازی عناصر محتوا است.

من مجبور نیستم «بهینه‌سازی برچسب‌های هدر در سال 2023 بر اساس روندهای فعلی» را بنویسم.

در عوض، “بهینه سازی برچسب سرصفحه” کافی است.

5. پیوندهای داخلی/بهینه سازی تصویر

پیوندهای داخلی درون متن برای سئوی قوی حیاتی هستند.

آنها سیگنال های قوی در مورد ارتباط صفحه دیگری در وب سایت شما و نحوه ارزش گذاری شما برای آن صفحه به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

با پیوندهای داخلی دیوانه نشوید

در عوض، از آنها در جایی استفاده کنید که خواننده به طور طبیعی محتوای اضافه شده را برای یادگیری بیشتر ارزش قائل است.

از یک متن لنگر قوی استفاده کنید

هدف در اینجا استفاده از متن لنگر است که شامل کلمه کلیدی هدف صفحه ای است که به آن پیوند داده شده است.

این عمل در مورد ارسال قوی‌ترین سیگنال‌های ممکن به موتورهای جستجو و کاربران درباره اطلاعات ارزشمندی است که از محتوای صفحه فعلی پشتیبانی می‌کند.

درمورد تصاویر، به خاطر داشته باشید: موتورهای جستجو نمی توانند یک تصویر را بخوانند (عکس ، PDF و غیره)، بنابراین از متن “جایگزین” استفاده می کنیم.

در اینجا نکاتی سریع برای سال 2023 آمده است:

هر تصویر باید یک عنوان منحصر به فرد و متن جایگزین داشته باشد که شامل یک کلمه کلیدی هدف باشد

مورد دوم بسیار مهم است زیرا به گفته Google، مردم روزانه بیش از یک میلیارد تصویر را جستجو می کنند.

و اگر این تصاویر دارای متن جایگزین هستند با کلمات کلیدی برای عبارت جستجوی تصویر، به سرعت سایر جریان های ترافیک را کشف خواهید کرد.

و برای عناوین، هیچ چیز برای موتورهای جستجو بدتر از “Shutterstock – 2828923990213409858329” نیست.

هرجا که ممکن است از شرح‌ها استفاده کنید

من متوجه شدم که افزودن زیرنویس به تصاویر در یک نشریه موتورسیکلت باعث افزایش بیش از 20 درصدی زمان روی صفحه می شود.

تا حد امکان توضیح دهید، اما موارد کلیدی را بیان نکنید.

اینجا مکانی ایده آل برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است، اما فقط از کلمات کلیدی مرتبط با تصویر.

برای متمایز کردن متن از متن، حتما از حروف کج استفاده کنید. برخی از سیستم های مدیریت محتوا این کار را به خوبی انجام نمی دهند، بنابراین حروف کج ساده کار خواهد کرد.

6. بهینه سازی بدنه محتوا

در زیر چند نکته سریع برای بهینه سازی متن واقعی محتوا در هر صفحه یا وبلاگ وجود دارد:

ابتدا، به فضای “روانی” فکر کنید

این بدان معناست که جملات طولانی از نوع فاکنر ننویسید یا پاراگراف های طولانی ایجاد نکنید.

کوتاه و متلاطم برای پیروزی، با توجه به اینکه افراد محتوا را اسکن می کنند و هر چیزی را که خواندن آن سخت به نظر می رسد نادیده می گیرد. این به ویژه در تلفن همراه صادق است!

چگالی کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی هدف را فراموش کنید

اگرچه هنوز ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارد، چگالی کلمه کلیدی را فراموش کنید.

از کلمه کلیدی هدف و فهرست کلمات کلیدی مرتبط به طور طبیعی در سراسر محتوا استفاده کنید.

برای 90٪ از کار وبلاگ/صفحه مشتری من، با لیستی از کلمات کلیدی هدف و مرتبط شروع می کنم. من قبل از نوشتن به آنها نگاهی می اندازم و معمولاً به طور خودکار در سراسر نوشته من ظاهر می شوند.

من هنوز لیست را در مرحله ویرایش بررسی می‌کنم و طبیعتاً تا آنجا که ممکن است در متن به آن اضافه می‌کنم.

گاهی اوقات چند کلمه کلیدی مرتبط منطقی نیستند، بنابراین من از آنها استفاده نمی کنم.

افکار در مورد طول

با توجه به طول مدت، من بیش از یک سال است که در این مورد آزمایش کرده‌ام و سیگنال‌های متفاوتی از Google دریافت کرده‌ام.

اما یک چیز مطمئن است – طولانی تر برای اکثر موقعیت ها بهتر است.

برای دسته بندی اصلی و صفحات محصول، حداقل 500 کلمه را هدف قرار می دهم. در مورد وبلاگ ها، حداقل به 1200 افزایش یافته است.

با این حال، بسیاری از دسته‌ها در حدود 1500 کلمه قرار می‌گیرند، و برای موضوعات شدیدتر (مانند مقالات برای انتشاراتی مانند مجله موتور جستجو)، حداقل من 2000 کلمه است (اگرچه معمولاً خیلی طولانی‌تر تمام می‌شوند).

دو نقطه تاریک

در اینجا یک چک لیست سریع از دو عنصر ضروری است که باید در تمام محتوای وب سایت شما در سال 2023 گنجانده شود – از صفحات خدمات/محصول تا وبلاگ ها تا صفحات مربوط به آن.

  • نقاط گلوله.
  • پررنگ/مورب.

هر عنصر سیگنال های قوی را به موتورهای جستجو ارسال می کند و توضیح می دهد که خوانندگان و در نتیجه موتورهای جستجو باید توجه داشته باشند زیرا این عناصر برای پیام محتوا حیاتی هستند.

7. آموزش استفاده موثر از هوش مصنوعی

نکته آخری که می‌خواهم تکرار کنم نحوه استفاده مناسب از هوش مصنوعی است. چند راه برای استفاده از ChatGPT برای افزایش گردش کار وجود دارد، از استفاده از آن به عنوان موتور جستجو برای تحقیق تا بهینه سازی HTML وب سایت شما.

کلید این است که از هوش مصنوعی به عنوان راهنما و به عنوان دستیار استفاده کنید، نه اینکه خود عمل نوشتن را جایگزین کنید.

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام استفاده از پلتفرم‌های هوش مصنوعی جدید در جریان کاری خود در نظر بگیرید.

موتورهای جستجو محتوای AI را که SERP ها را به عنوان هرزنامه دستکاری می کند در نظر می گیرند

انتخاب چندین پست وبلاگ با استفاده از ChatGPT یا هر متن پیشگوی دیگری احتمالاً به عنوان هرزنامه تشخیص داده می شود.

در عوض، از این ابزارها به‌عنوان تحقیق یا بلوک‌های سریع متن در هنگام مبارزه با بلاک نویسنده استفاده کنید. سپس، آنها را ویرایش کنید و آنها را با صدای و سبک خود اصلاح کنید.

نوشتن را شخصی و انسانی کنید

من قبلاً اشاره کردم که Google تجربه را به الگوریتم E-A-T خود اضافه کرده است و تخصص و تجربه نویسنده را به عنوان یک عامل رتبه بندی در اولویت قرار می دهد.

افزودن حکایات شخصی به متن و شخصی سازی محتوای شما بسیار مهم خواهد بود و تنها یکی از راه هایی است که Google در تلاش برای خنثی کردن هوش مصنوعی است.

علاوه بر این، بین مدت زمانی که برای ویرایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و نوشتن آن صرف می شود، در زمان صرفه جویی زیادی صرفه جویی نمی کنید – شما ریسک بسیار بیشتری دارید.

از هوش مصنوعی برای ویرایش و سازماندهی استفاده کنید

یکی از ویژگی‌های اخلاقی ChatGPT و سایر ابزارها، امکان ویرایش و کوچک کردن متن شما است.

به عنوان مثال، اگر به ChatGPT بگویید که توضیحات متا را از 160 کاراکتر به کمتر از این طول کاهش دهد، می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. همچنین می تواند همین کار را برای هر وبلاگی که می نویسید انجام دهد.

ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway نیز از متن پیش بینی کننده و یادگیری ماشینی برای انجام همان کار استفاده می کنند و بسیار ارزشمند هستند.

دوباره، از هوش مصنوعی برای بهینه سازی نوشتار خود استفاده کنید، نه اینکه آن را به طور کامل جایگزین کنید.

تفکرات پایانی

با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به تعادل انگیزه برای تکمیل بیش از حد گردش کار ما با هوش مصنوعی و ارگانیک نگه داشتن نوشتار دشوار خواهد بود.

با این وجود، کاربران و موتورهای جستجو محتوای خلاقانه و ارگانیک را به هوش مصنوعی ترجیح می دهند.

آیا این بدان معناست که هوش مصنوعی بی فایده یا مضر است؟ نه.

در عوض، حوزه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی گردش کارمان استفاده کنیم، خطاهایی را که معمولاً از دست می‌دهیم شناسایی کنیم، و به ما در خودکارسازی برخی از فرآیندهای داخلی کمک کنیم.

توازن بین یین و یانگ همیشه در تجربه انسان محور باقی خواهد ماند.

در دنیای امروزی، ایجاد تعادل بین تقاضاهای رو به رشد فناوری با اخلاق و ظرفیت خلاقانه ما، کلید نحوه برخورد ما با این قلمرو جدید و نامطمئن خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا