سئو

نحوه ایجاد توضیحات متا مناسب

مجله تودی : توضیحات متا محتوای صفحه را خلاصه می کند و آن را در نتایج جستجو به کاربران ارائه می دهد. این یکی از اولین چیزهایی است که مردم هنگام جستجوی چیزی می بینند، بنابراین بهینه سازی آن برای سئو بسیار مهم است. این فرصتی است که کاربران را متقاعد کنید تا روی نتیجه شما کلیک کنند! این پست به شما ویژگی های یک توضیحات متا خوب و اینکه چگونه Yoast SEO می تواند به شما کمک کند آن را به درستی انجام دهید، به شما نشان می دهد.

فهرست محتویات

آیا برای عبارت کلیدی در بررسی متا توضیحات در Yoast SEO چراغ راهنمایی قرمز دریافت کردید؟ این بررسی چه کاری انجام می دهد را بخوانید و چگونه این چراغ راهنمایی را سبز کنید . Yoast SEO همچنین طول توضیحات متا شما را بررسی می کند. درباره نحوه عملکرد آن چک و نحوه نوشتن توضیحات متا مختصر بخوانید.

توضیحات متا یک تگ HTML است که می توانید برای یک پست یا صفحه وب سایت خود تنظیم کنید. در آن، شما می توانید تقریباً از 155 کاراکتر برای توصیف موضوع صفحه خود استفاده کنید. اگر خوش شانس باشید، گوگل آن را زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد. این به شما اجازه می دهد تا کاربران موتورهای جستجو را متقاعد کنید که صفحه شما آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

در نتایج جستجوی Google، این جایی است که می توان آن را نمایش داد:

An example of a meta description in Google Search showing a post on yoast.com
توضیحات متا از yoast.com، همانطور که در نتایج جستجو

و این چیزی است که در کد HTML صفحه به نظر می رسد:

هدف توضیحات متا ساده است: باید کسی را وادار کند که با عبارات جستجو در Google جستجو کند تا روی شما کلیک کند. ارتباط دادن. به عبارت دیگر، توضیحات متا برای ایجاد کلیک از موتورهای جستجو وجود دارد.

موتورهای جستجو می گویند هیچ مزیت مستقیم SEO از توضیحات متا وجود ندارد – آنها از آن در توضیحات خود استفاده نمی کنند. الگوریتم رتبه بندی اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: Google از نرخ کلیک (CTR) برای تعیین اینکه آیا شما نتیجه خوبی دارید یا خیر استفاده می کند. اگر افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند، گوگل شما را نتیجه خوبی می داند و – بر اساس موقعیت شما – شما را در رتبه بندی بالا می برد. به همین دلیل است که بهینه‌سازی توضیحات متا و بهینه‌سازی عناوین مهم است.

متأسفانه، هیچ تضمینی وجود ندارد که Google توضیحات را که شما نوشته اید نمایش می دهد. اما، از آنجایی که این احتمال وجود دارد، همیشه ارزش تلاش را دارد تا آن را به پست یا صفحه خود اضافه کنید.

در این ویدیوی Yoast SEO Academy، Fleur توضیح می‌دهد که چگونه عناوین و توضیحات متا به افزایش دید شما در Google کمک می‌کنند:

یک توضیحات متا خوب شامل چه چیزهایی است؟

در اینجا فهرستی از عناصری است که برای نوشتن یک متا توضیحات خوب به آنها نیاز دارید:

  1. آن را تا 155 کاراکتر نگه دارید
  2. از صدای فعال استفاده کنید و آن را قابل اجرا کنید
  3. یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید
  4. از عبارت کلیدی تمرکز استفاده کنید
  5. نمایش مشخصات در صورت نیاز
  6. مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد
  7. آن را منحصر به فرد کنید

بیایید آنها را با جزئیات مرور کنیم!

1. 155 کاراکتر بنویسید

طول مناسب وجود ندارد. بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. شما باید فضای کافی را برای انتقال پیام اختصاص دهید، اما آن را کوتاه و سریع نگه دارید. با این حال، اگر نتایج جستجو را در گوگل بررسی کنید، اغلب قطعاتی از 120 تا 156 کاراکتر را مشاهده خواهید کرد، مانند مثال زیر. گوگل می گوید می توانید توضیحات متا خود را تا زمانی که بخواهید ایجاد کنید، اما محدودیتی برای آنچه در SERP ها می توانیم ببینیم وجود دارد – و این حدود 155 کاراکتر است. هر چیزی دیگر کوتاه می شود.

puppy training schedule meta description seo - نحوه ایجاد توضیحات متا
این نتیجه جستجو از یک کاربر Yoast SEO توضیح متا مختصری را در Google نشان می دهد
متأسفانه، نمی‌توانید آنچه Google در نتایج جستجو نشان می دهد. گاهی اوقات توضیحات متا را نشان می دهد، و گاهی اوقات فقط چند جمله از کپی شما را می گیرد. در هر صورت، بهترین گزینه این است که آن را کوتاه نگه دارید. به این ترتیب، اگر گوگل تصمیم بگیرد توضیحاتی را که نوشته‌اید نشان دهد، کوتاه نمی‌شود.

2. جذاب و کافی متا بنویسید

اگر توضیحات متا را به عنوان یک دعوت برای بازدید از صفحه خود می بینید، باید به کاربر خود و انگیزه (احتمالی) آنها برای بازدید از صفحه خود فکر کنید. مطمئن شوید که توضیحات شما کسل کننده، دشوار یا خیلی رمزآلود نباشد. مردم باید بدانند که چه چیزی می توانند در صفحه شما پیدا کنند.

مثال در تصویر زیر شرحی است که باید بخواهید بنویسید. فعال است، با شما صحبت می کند و مستقیماً شما را مورد خطاب قرار می دهد. شما می دانید که اگر روی پیوند کلیک کنید چه چیزی به دست خواهید آورد!

decorate living room budget google seo - نحوه ایجاد توضیحات متا
افراد را وادار کنید روی نتیجه جستجوی شما کلیک کنند

3. شامل یک فراخوان برای اقدام

“سلام، ما فلان محصول جدید داریم و شما آن را می خواهید. بیشتر بیاموزید!” این با آنچه در مورد صدای فعال گفتیم همپوشانی دارد، اما می‌خواهیم دوباره بر آن تاکید کنیم. توضیحات متا متن فروش شماست. به جز، در این مورد، «محصولی» که می‌خواهید بفروشید، صفحه‌ای است که پیوند داده شده است. دعوت‌نامه‌هایی مانند بیشتر بدانید، اکنون آن را دریافت کنید، رایگان امتحان کنید مفید هستند و ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

yoast seo training - نحوه ایجاد توضیحات متا
از مردم بخواهید روی پیوند شما کلیک کنند

4. از کلمه کلیدی خود استفاده کنید

اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد، Google تمایل بیشتری به استفاده از آن و برجسته کردن آن در نتایج جستجو خواهد داشت. این باعث می شود لینک سایت شما جذاب تر شود. گوگل گاهی اوقات حتی مترادف ها را برجسته می کند. در مثال زیر، هر دو جوایز اسکار و اسکار برجسته شده اند. تاکید بر نتایج شما به این صورت باعث برجسته شدن بیشتر آنها می شود.

The image shows a meta description for the Wikipedia page about the Academy Awards. The words 'Academy Awards' and 'Oscars' are shown in bold text.
فهرستی برای جوایز اسکار در Google

5. نمایش مشخصات، در صورت امکان

اگر محصولی در Shopify یا WooCommerce فروشگاهی که با فناوری آشنا است، تمرکز بر مشخصات فنی می تواند ایده خوبی باشد. به عنوان مثال، می‌توانید سازنده، SKU، قیمت و غیره را درج کنید. اگر بازدیدکننده به طور خاص به دنبال آن محصول است، لازم نیست آنها را متقاعد کنید. آیا ساعت می تواند به ما کمک کند تناسب اندام داشته باشیم؟ ما را ثبت نام کنید؛ این تمام چیزی است که باید بدانیم توجه داشته باشید که برای بهینه سازی نتیجه خود به این روش، باید روی دریافت قطعات غنی کار کنید.

Google search result describe the Apple Watch SE
آن را جرقه بزنید

6. مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد

این یک مورد مهم است. گوگل متوجه خواهد شد که آیا از توضیحات متا برای فریب بازدیدکنندگان برای کلیک کردن بر روی نتیجه خود استفاده می کنید یا خیر. آنها حتی ممکن است شما را جریمه کنند اگر این کار را انجام دهید. اما علاوه بر آن، توضیحات گمراه‌کننده نرخ پرش شما را نیز افزایش می‌دهد. که باعث کاهش اعتماد مردم به شرکت شما نیز می شود. فقط به همین دلیل ایده بدی است. به همین دلیل است که می‌خواهید توضیحات متا با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد.

7. آن را منحصر به فرد کنید

افزودن تاریخ به پیش‌نمایش قطعه

افراد اغلب درباره تاریخ نشان داده شده در پیش‌نمایش Google افزونه SEO Yoast ما سؤال می‌پرسند. ما این را اضافه کرده‌ایم زیرا ممکن است موتورهای جستجو تاریخ را همراه با قطعه شما نمایش دهند. بنابراین مهم است که هنگام تصمیم گیری در مورد طول مناسب توضیحات متا، آن را در نظر بگیرید. متأسفانه، هیچ راهی برای کنترل مستقیم اینکه آیا این تاریخ نشان داده می شود یا نه وجود ندارد، اما می توانید سعی کنید تاریخ های آنها را مدیریت کنید. در نتایج جستجو استفاده کنید.

اگر توضیحات متای شما مانند سایر صفحات باشد، تجربه کاربر در Google با مشکل مواجه خواهد شد. اگرچه عناوین صفحه شما ممکن است متفاوت باشد، اما همه صفحات یکسان به نظر می رسند زیرا همه توضیحات یکسان هستند. به جای ایجاد توضیحات متا تکراری، بهتر است آنها را خالی بگذارید. Google یک قطعه از صفحه حاوی کلمه کلیدی استفاده شده در پرس و جو را انتخاب می کند. همانطور که گفته شد، نوشتن یک متا توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه ای که می خواهید با آن رتبه بندی کنید، همیشه بهترین روش است.

اگر از WordPress یا Shopify استفاده می‌کنید و از Yoast SEO استفاده می‌کنید،

افزودن توضیحات متا آسان است. ابتدا، می‌توانید آن را در بخش پیش‌نمایش Google Yoast SEO بنویسید. اما Yoast SEO نیز در تحلیل سئو به شما بازخوردی در مورد آن می دهد. این افزونه طول توضیحات متا و اینکه آیا از عبارت کلیدی فوکوس خود استفاده کرده اید را بررسی می کند. بنابراین بیایید ببینیم این افزونه چگونه به شما کمک می کند و چه کاری می توانید با آن انجام دهید.

google preview yoast seo - نحوه ایجاد توضیحات متا
می توانید توضیحات متا خود را در Yoast SEO
ویرایش کنید
meta description yoast seo shopify - نحوه ایجاد توضیحات متا
می توانید توضیحات متا خود را در Yoast SEO برای Shopify
ویرایش کنید

کلید عبارت در ارزیابی توضیحات متا در Yoast SEO چه می کند؟

این بررسی در مورد استفاده از عبارت کلیدی در توضیحات متا است. عبارات کلیدی تمرکز عبارت جستجویی است که می‌خواهید صفحه را با آن رتبه‌بندی کنید. وقتی افراد از این اصطلاح استفاده می کنند، شما می خواهید صفحه شما را پیدا کنند. عبارت کلیدی خود را بر اساس تحقیق کلمات کلیدی قرار می دهید. پس از تحقیق خود، باید به ترکیبی از کلماتی برسید که بیشتر مخاطبان شما به احتمال زیاد به دنبال آن هستند. قبلاً بحث کرده‌ایم که وقتی از عبارت کلیدی خود در توضیحات متا استفاده می‌کنید، احتمالاً گوگل آن را برجسته می‌کند. این باعث می‌شود افراد راحت‌تر ببینند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده‌اند.

Yoast SEO بررسی می کند که آیا و هر چند وقت یکبار از کلمات عبارت کلیدی تمرکز خود در متن توضیحات متا استفاده می کنید یا خیر. علاوه بر این، اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید، مترادف را وارد می کنید. اگر زیاده روی کنید، این افزونه به شما توصیه می کند که استفاده از عبارت کلیدی تمرکز خود را محدود کنید.

keyphrase in meta description yoast seo 2 - نحوه ایجاد توضیحات متا
یک گلوله سبز در Yoast SEO
چگونه به نظر می رسد
keyphrase in meta description shopify yoast seo - نحوه ایجاد توضیحات متا
یک گلوله سبز در Yoast SEO برای Shopify
چگونه به نظر می رسد

نحوه دریافت چراغ سبز برای عبارت کلیدی در توضیحات متا

اگر اصلاً عبارت کلیدی را در توضیحات متا ذکر نکنید، یک چراغ راهنمایی قرمز دریافت خواهید کرد. پس حتما یکی بنویسید اما توضیحات متا خود را با عبارت کلیدی خود پر نکنید، زیرا با این کار یک چراغ راهنمایی قرمز نیز برای شما ایجاد می شود. و مطمئن شوید که تمام کلمات از عبارت کلیدی خود را نزدیک به یکدیگر ذکر کنید. موتورهای جستجو امروزه بسیار باهوش هستند، اما هنوز باید مشخص کنید که صفحه شما در مورد چیست.

افزونه

Yoast SEO Premium هنگام انجام تجزیه و تحلیل، مترادف هایی را که اضافه کرده اید در نظر می گیرد. این به شما امکان می‌دهد طبیعی‌تر بنویسید و باعث می‌شود متنی خواندنی‌تر باشد. علاوه بر این، گرفتن چراغ سبز از این طریق آسانتر است. از آن به نفع خود استفاده کنید!

ارزیابی طول توضیحات متا چه می کند؟

این متا توضیحات ارزیابی طول اندازه‌گیری می‌کند که شرح شما خیلی کوتاه (کمتر از 120 نویسه) یا خیلی طولانی است ( بیش از 156 کاراکتر). وقتی توضیحات متا شما طول مناسبی داشته باشد، یک چراغ راهنمایی سبز دریافت خواهید کرد. اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد، در تجزیه و تحلیل SEO Yoast SEO یک چراغ راهنمایی نارنجی دریافت خواهید کرد (یا قرمز، اگر مقاله خود را به عنوان محتوای سنگ بنا).

meta description length check yoast seo - نحوه ایجاد توضیحات متا
چک در متا باکس Yoast SEO
چگونه به نظر می رسد
keyphrase length in yoast seo for shopify - نحوه ایجاد توضیحات متا
یک گلوله سبز در Yoast SEO برای برنامه Shopify

نحوه نوشتن توضیحات متا مختصر

یک توضیحات متا خوب مردم را متقاعد می کند که صفحه شما بهترین نتیجه را برای درخواست آنها ارائه می دهد. اما برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. هدف جستجو آنها چیست؟ آیا آنها به دنبال پاسخ برای یک سوال هستند؟ اگر هستند، سعی کنید کامل ترین پاسخ را به آنها بدهید. آیا آنها به دنبال محصولی هستند؟ بنویسید چه چیزی محصول شما را متمایز می کند و چرا بهتر است آن را در فروشگاه شما بخرند. مختصر و قانع‌کننده باشید!

در بخش پیش‌نمایش Google در نوار کناری Yoast SEO یا جعبه متا، بازخورد بی‌درنگ درباره طول توضیحات متا دریافت می‌کنید. اگر می‌خواهید توضیحات متا بنویسید، روی «پیش‌نمایش Google» در نوار کناری Yoast SEO کلیک کنید. با این کار ویرایشگر قطعه باز می شود و فیلدهای ورودی را برای ویرایش عنوان SEO، slug و توضیحات متا. هنگامی که شروع به تایپ در قسمت ورودی توضیحات متا می کنید، پیش نمایش قطعه در بالای ویرایشگر پیش نمایش Google بلافاصله متن جدید شما را نشان می دهد. در زیر فیلد ورودی، یک نوار وجود دارد. وقتی شروع به تایپ می کنید نارنجی است و وقتی اطلاعات کافی اضافه کردید سبز می شود. وقتی متن زیادی اضافه می کنید، دوباره نارنجی می شود.

meta description bar yoast seo - نحوه ایجاد توضیحات متا
وقتی از حد
عبور کنید، نوار رنگ تغییر می کند
meta description yoast seo shopify - نحوه ایجاد توضیحات متا
بررسی پیش نمایش گوگل در Yoast SEO برای Shopify

نوشتن یا ویرایش توضیحات متا در متا باکس Yoast SEO در زیر ویرایشگر پست شما نیز امکان پذیر است. فقط کافی است به برگه SEO در جعبه متا بروید (اگر به طور پیش فرض در این برگه نیست)، و می توانید بلافاصله در قسمت زیر توضیحات متا شروع به تایپ کنید.

اگر برای بسیاری از صفحات به توضیحات متا نیاز دارید چه باید کرد؟

آیا به نظر می رسد پس از خواندن این مطلب باید تمام توضیحات متا خود را تغییر دهید؟ اما نمی دانید چگونه آن را در برنامه خود قرار دهید؟ گوگل پاسخ این سوال را دارد:

اگر وقت ندارید برای هر صفحه یک توضیح ایجاد کنید، سعی کنید محتوای خود را اولویت بندی کنید. حداقل یک توضیح برای URL های مهم مانند صفحه اصلی و صفحات محبوب خود ایجاد کنید.

توصیه از مستندات جستجوی مرکزی Google

با Google Search Console می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از صفحات شما بالاترین رتبه را دارد. از اونجا بردار علاوه بر این، این امکان وجود دارد که توضیحات متا خود را با متغیرها در SEO SEO بهینه کنید. این به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد توضیحات تکراری، این فرآیند را سرعت بخشید.

اگر ترجیح می‌دهید برای هر صفحه یک توضیح منحصربفرد بنویسید و چیزهای زیادی برای انجام دادن دارید، می‌توانید از ابزار ویرایشگر انبوه در Yoast SEO برای وردپرس. به صفحه ابزارها بروید، روی «ویرایشگر انبوه» کلیک کنید و سپس تب «توضیحات» را انتخاب کنید. شما می‌توانید توضیحات متا را که قبلاً برای صفحات خود تنظیم شده است ببینید، و می‌توانید به سرعت موارد جدید را بدون نیاز به باز کردن هر صفحه جداگانه اضافه کنید. با این حال، با استفاده از این ابزار، اگر توضیحات شما خیلی کوتاه/طولانی باشد، یا اگر کلمه کلیدی فوکوس گم شده باشد، هشداری دریافت نخواهید کرد.

آیا Yoast SEO دارید؟ در این صورت: پیش نمایش فیس بوک و توییتر را در نوار کناری Yoast SEO یا تب اجتماعی در متا باکس Yoast SEO در زیر پست یا صفحه خود بررسی کنید. در آنجا می توانید یک توضیح جداگانه برای کانال های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. در Yoast SEO Premium، حتی پیش‌نمایش‌های اجتماعی که به شما نشان می‌دهد پست یا صفحه شما هنگام اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی چگونه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا