سئوطراحی وب

اهمیت تگ و متا تگ در سئو داخلی

در پست‌های گذشته در راطه با مفهوم سئو، سئو داخلی و خارجی بحث کردیم حال در این مقاله قصد داریم به اهمیت تگ و متا تگ در مبحث سئو داخلی وبسایت بپردازیم پس با ما در مجله تودی همراه باشید.

تگ‌ها در سئو داخلی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شوند تصور کنید کتابی را باز می‌کنید که عنوانی ندارد یا محصولی قصد دارید بخرید که توضیحاتی برای آن وجود ندارد این شرایط می‌تواند برای شما بسیار دشوار باشد دقیقا همین اتفاق نیز در موتور جستجو زمانی که تگی استفاده نمی‌شود اتفاق می‌افتد.

متا تگ ها

استفاده از متا تگ‌ها مبحثی طولانی و گسترده را شامل می‌شود متا تگ‌ها کدهای html هستند که به موتور‌های جستجو و همینطور کاربر کمک می‌کنند تا محتوای سایت بهتر درک کنند

متا تگ ها شامل مواردی بسیار زیاد هستند که در ادامه به صورت خلاصه برای شما شرح می‌دهیم:

متا‌تگ‌ها Title:

تگ Title یکی از کدهای HTML است که عنوان محتوای شما را مشخص می‌کند در استفاده عنوان سایت می‌بایست عنوانی صحیح با استفاده از کلمه کلیدی مناسب انتخاب گردد تا کاربر با جستجو کلمه و مطالعه Title سایت شما به آن جذب شود.

متا دیسکریپشن:

متا دیسکریپشن تگی دیگر در HTML است که توصیفی کوتاه از محتوای شما را در بر می‌گیرد این محتوای کوتاه در جستجو گوگل در پایین عنوان نمایش داده می‌شود و برای جنبه تبلیغات محتوای شما می‌تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

 متا تگ Content Type:

استفاده از  Content Type برای سایت شما ضروری است زیرا عدم استفاده از آن موجب اشکال در رندر روگر می‌شود.

متا تگ Viewport:

متا تگ viewport بر روی مسئله ریسپانسیو بودن سایت تمرکز دارد و استفاده از آن بسیار ضروری باشد.

متا‌تگ Keywords:

این متا تگ به این دلیل وجود دارد که به موتور جستجو کلمه کلیدی محتوای سایت را بازگو کند.

البته این متا تگ در حال حاضر منسوخ شده است.

متا‌تگ Hreflang

در این متا تگ شما امکان دارید تا زبان محتوای خود را مشخص کنید تا به این وسیله موتور جستجو بهتر و دقیق تر به کاربران نمایش دهد

تگ‌های هدینگ

تگ‌های هدینگ یکی از اجزای اصلی در جستجوی معنایی به شمار می‌روند و سیگنال‌های بسیار خوبی را به موتور جستجو ارسال می‌کنند.

تگ‌‌ها هدینگ از تگ H1 تا H6 بسته به میزان اهمیت از H1 با بیشترین اهمیت تا H6 یعنی کمترین اهمیت تقسیم بندی می‌شوند.

در مبحث سئو داخلی تگ‌ها تاثیر بسزایی دارند که نمی‌توان آز آن‌ها گذشت در ادامه مقالات تودی با ما همراه باشید تا به دیگر بخش های مهم در مبحث سئو به شما عزیزان معرفی کنیم.

درصورت تمایل می‌توانید مقاله “کوکی سایت چیست ؟ هدف از استفاده کوکی چیست ؟” را نیز مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا