مارکتینگبازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

چندی پیش درمورد اهمیت تولید محتوا در رونق کسب و کارتان توضیح دادیم، امروز قصد داریم که یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، یعنی بازاریابی محتوا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. با مجله تودی همراه باشید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای رونق و بهبود کسب و کار شما است، از آنجایی که به نحوی بازاریابی سنتی جای خود را به بازاریابی دیجیتال داده است، یکی از روش‌های موفق جذب مخاطب در این نوع بازریابی، بازاریابی محتوا است. برای جذب مخاطب هدف و فعال مخصوص حوزه کسب و کارتان، نیازمند تولید محتوایی با کیفیت و ارزشمند هستید. همچنین شما به عنوان صاحب کسب و کار، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق نسبت به بازاریابی دارید.

قبل از شروع به فعالیت حتما جواب مناسبی برای سوالات زیر داشته باشید:

  1. برای کی محتوا را تولید می‌کنید؟
  2. بهترین جا برای انتشار محتوا کجاست؟
  3. محتوای شما چه کمکی به کاربران می‌کند؟
  4. در چه قالبی باید محتوا را تولید کنیم؟

قدم‌های اصلی بازاریابی محتوا

برای بازاریابی محتوا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. این اقدامات را انجام دهید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از این کار بگیرید:

  • کاربران هدف را مشخص کنید:

    خودتان را به جای کاربر قرار بدید، این یکی از مهم‌ترین کارها برای شروع یک بازاریابی موفق است. بعد از شناخت درست مخاطبین هدف می‌توانید محتوای ارزشمندی تولید کنید تا بتوانید رضایت کاربران را جلب کنید.

  • انتخاب یک CMS(سیستم مدیریت محتوا) مناسب:

    وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مدیریت محتوا است. انتخاب مناسب این کار می‌تواند سایت شما را برای ایجاد و انتشار محتوای هر چه بهتر و همینطور آنالیز بهتر سایت توسط ابزارهای گوگل و ابزارهای UTM، به کسب و کار شما کمک کند.

بازاریابی محتوا چیست؟

  • استفاده از افراد متخصص:

    برای بهتر شدن هرچه تمام‌تر کارتان، نیازمند متخصصانی همچون طراح، مدیر شبکه‌های اجتماعی، کارشناس سئو و کارشناس محتوا هستید. استفاده هر یک از افراد بالا می‌تواند نقش مهمی برای توسعه و بهبود کسب و کار شما بشود:
    طراح: این افراد مسئولیت شگفت بر روی برنسازی کسب و کار شما دارند، آن‌ها می‌توانند با ایجاد طرح‌هایی مناسب به برند شما هویت بدهند.
    مدیر شبکه‌های اجتماعی: این افراد با دنبال کردن الگوریتم‌های اینستاگرام، می‌توانند تعداد فالوورهای شما را افزایش دهند و باعث رشد و فروش بیشتر محصولات شما گردند
    کارشناس سئو: تخصص این افراد بهبود محتوای شما به منظور بالا رفتن رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو هستند.
    کارشناس محتوا: این افراد متخصص در حوزه‌ نوشتن مقاله‌های گوناگون برای کسب و کار شما هستند و تا حدودی آن محتوا را بهینه سازی می‌کنند.

  • مدیریت محتوا: شما برای انجام هر چه بهتر بازاریابی محتوا، می‌توانید محتوای خود را در بخش‌های شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو تبلیغات یا ایمیل منتشر کنید. برای ماندن در مسیر درست بازاریابی محتوایی نیازمند تقویم محتوایی هستید. یکی از سایت‌هایی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، سایت HubSpot می‌باشد.

به طور خلاصه بازاریابی محتوا یکی از برترین استراتژی‌ها و روش‌های بازاریابی برای موفق شدن در کسب و کار و یا فروش بیشتر محصولات شما است.

شاید برایتان جالب باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا