سئو

آیا دبل اسلش // در سئو url تاثیر دارد؟

مجله تودی: گری ایلیس از Google در یک پاتوق Office Hours به ​​این سؤال پاسخ داد که آیا یک اسلاید دو برابر (//) در URL تأثیری بر SEO برای یک وب سایت.

یک اسلش دو برابر رو به جلو به دلایلی اتفاق می‌افتد که اغلب به مشکل کدنویسی در CMS یا در فایل htaccess. که می تواند منجر به صفحات وب تکراری شود که فقط در URL متفاوت هستند.

این یک مشکل دردسرساز است که معمولاً با ایجاد یک قانون htaccess. برای بازنویسی URL برای حذف اسلش اضافی به جلو قابل حل نیست، زیرا واقعاً مشکل واقعی را حل نمی‌کند.

تنها راه برای حل واقعاً اسلش دوتایی در آدرس اینترنتی این است که ردیابی کنید که دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود که سرور وب، اسلش‌های دو برابر جلو در URLها ایجاد کند.

این سوالی است که پرسیده شد:

“استفاده از اسلش های دوتایی در URL، مانند https://www.example.us//us/shop، چه تاثیری بر سئو دارد؟”

گری ایلیس پاسخ داد:
از دیدگاه پیوریتین، این یک مسئله نیست. اگر به RFC 3986، بخش 3 نگاه کنید، اسلش رو به جلو یک جداکننده است و اشکالی ندارد که هر چند بار در مسیر URL ظاهر شود، حتی به طور مکرر.

از دیدگاه قابلیت استفاده، احتمالاً بهترین ایده نیست، و همچنین ممکن است برخی خزنده‌ها را گیج کند.”

 

قابلیت استفاده و سردرگمی خزنده

قابلیت استفاده از یک وب سایت مهم است، زیرا می تواند منجر به نارضایتی و ناامیدی کاربر شود، که می تواند تأثیر منفی طولانی مدت بر محبوبیت وب سایت داشته باشد، که به نوبه خود می تواند تأثیر غیرمستقیم بر روی دید داشته باشد، اگر کسی سایت را توصیه نکند، بازدید از افراد متوقف شود. سایت و وب سایت ها به دلیل قابلیت استفاده ضعیف، در پیوند دادن به سایت مردد هستند.

می‌توان سردرگمی خزنده را به عنوان تأثیر مستقیم بر SEO در نظر گرفت. این بهترین روش است که یک سایت را برای خزیدن و درک آسان کنید، بنابراین هر چیزی که باعث سردرگمی خزنده شود باید فوراً با آن برخورد شود.

گوگل احتمالاً می‌تواند آن را بفهمد، اما امیدواری که Google بفهمد چگونه یک سایت را بخزد، بهترین روش نیست.

از یک متخصص در مورد htaccess بخواهید تا قوانین شما را بررسی کند تا ببیند آیا این دلیل مشکل است یا خیر. یا در غیر این صورت یک برنامه‌نویس به کد نگاه کنید تا ببیند آیا چیزی وجود دارد که اسلش‌های دو برابر رو به جلو را ایجاد می‌کند. خزیدن با Screaming Frog می‌تواند به تعیین دقیق نقطه شروع دوتایی به جلو کمک کند که به نوبه خود می‌تواند سرنخی برای آنچه این مشکل فنی را ایجاد می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا