“چرا برای این شرکت کار می کنید” چگونه پاسخ دهید؟

چرا برای این شرکت کار می کنید

تصور کنید مصاحبه ای به نفع شما پیش می رود و به نظر می رسد همه چیز سر جای خود قرار می گیرد تا اینکه این سوال ترسناک پیش بیاید که “چرا برای این شرکت کار می کنید؟” در ظاهر، به اندازه کافی ساده به نظر می رسد – به آنها بگویید شرکت آنها از هر نظر عالی است و هیچ جای دیگری وجود ندارد که شما ترجیح می دهید باشید. در واقعیت، همه چیز کاملاً متفاوت پیش می‌رود و چاپلوسی فقط شما را به این نتیجه می‌رساند. سوال وحشتناک مصاحبه شغلی “چرا ما” سوالی است که همه ما درباره آن شنیده ایم و برای آن آماده شده ایم، اما در حالی که در مقابل یک مصاحبه کننده منتظر نشسته ایم، پاسخ دادن به آن کمی دشوار است. پاسخ دادن به «چرا می‌خواهید اینجا کار کنید» نیاز به آماده‌سازی دارد و قبل از اینکه بتوانید پاسخ خوبی را امتحان کنید، نیاز به دانش پیش‌زمینه شرکت دارید.

چرا برای این شرکت کار کنید؟ نکات و ترفندهایی برای بهبود پاسخ های مصاحبه شما

وقتی مصاحبه شغلی شما به بخش «چرا ما» می‌رسد، باید پاسخی واضح و مختصر به آن‌ها بدهید، پاسخی که مربوط به شرکت باشد و توضیحی کلی که می‌تواند برای هر کسی صدق کند نیست. مصاحبه کننده باید از دانش شما در مورد شرکت، اشتیاق شما نسبت به پروژه هایش یا درک کلی شما از نقش شغلی شما متقاعد شود. اگر در مورد دلایل شما برای کار در شرکت ما بپرسم، احتمالاً به دنبال دلیلی می‌گردم که واقعاً با شرکت خود به عنوان یک کل مرتبط باشد، فقط برای اینکه درک بهتری از جایی که شما در آن جا هستید را پیدا کنم.

دانستن تمام جنبه‌های عملکرد شرکت و هر معامله تجاری مخفیانه‌ای که با آن درگیر هستند غیرممکن است، اما یک آگاهی عمومی می‌تواند شما را با سرعتی بسیار سریع‌تر فرآیند مصاحبه را طی کند. دفعه بعد از شما پرسیده شد: “چرا برای این شرکت کار می کنید؟” در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما در پاسخگویی کمک کند.

چرا برای این شرکت کار می کنید

در تحقیقات خود دقیق باشید

اگر شما هم مانند من هستید، ممکن است برای یکسری مشاغل مختلف درخواست داده باشید با این امید که یکی با پاسخ مثبت به شما بازگردد. اگر این کار را انجام داده اید، به احتمال زیاد همه چیزهایی را که قبل از ارسال درخواست خوانده اید به خاطر نمی آورید، که کاملاً درست است. پس از برنامه ریزی مصاحبه، هنوز زمان دارید تا در حین آماده شدن برای مصاحبه، درباره شرکت تحقیق کنید. وب سایت آنها را باز کنید، پست های وبلاگ و بیانیه های مطبوعاتی آنها را بررسی کنید و در خط مشی ها و اصول آنها پیمایش کنید تا درک قابل اعتمادی از اینکه آنها چه کسانی هستند و چه می کنند داشته باشید.

آشنایی با نقش خود به تنهایی کافی نیست – باید شرکت را از چشم کسی ببینید که ممکن است در کمتر از یک هفته در آنجا کار کند. به صفحه لینکدین آنها بروید و به دستاوردهای اخیر آنها نگاهی بیندازید تا بینش بیشتری در مورد آنچه که انجام داده اند داشته باشید.

پاسخ دادن به «چرا می‌خواهید اینجا کار کنید» با دیدگاهی آینده‌نگر

وقتی از شما پرسیده می‌شود که «چرا برای این شرکت کار می‌کنید»، لازم نیست فقط بر دستاوردهای گذشته آن‌ها تمرکز کنید. در مورد انتظارات خود از این نقش و چگونگی کمک به رشد شرکت صحبت کنید. مشتریانی را که می خواهید با آنها کار کنید شناسایی کنید یا نام محصولات آنها را نام ببرید و چشم اندازی واضح در مورد اینکه چگونه می خواهید آنها را تقویت کنید تعیین کنید. افزایش اعداد فروش؟ نرخ تبدیل را بهبود ببخشید؟ یک بازار جدید را هدف قرار دهید؟ همه اینها معیارهای خوبی برای امید شما به شرکت هستند، به شرطی که واقع بینانه باشند. آمارها و اعدادی را که دستیابی به آنها ممکن نیست، ایجاد نکنید، آنها فقط باعث می شوند به نظر برسید که از دروغ گفتن لذت می برید.

از گذشته خود استفاده کنید تا نشان دهید چگونه می تواند به سازمان کمک کند

می توانید از تجربیات گذشته خود استفاده کنید و در مورد موفقیت هایی که می خواهید برای این نقش جدید شخصی سازی کنید صحبت کنید، اما زمان زیادی را صرف صحبت کردن در مورد خودتان نکنید. سؤال «چرا ما» در مصاحبه شغلی درباره شغل و برداشت شما از آن است. بنابراین اگر در مورد خودتان صحبت می کنید، بر این تمرکز کنید که چگونه می توان آن تجربه را برای منافع متقابل شما و شرکت ترکیب کرد.

چرا برای این شرکت کار می کنید

هنگامی که از شما پرسیده می شود “چرا برای این شرکت کار می کنید” روی سازگاری تمرکز کنید

اگر عناصر مشترک زیادی بین گذشته شما و شرکتی که برای آن درخواست می دهید وجود داشته باشد، به شما اجازه داده می شود که روی آشنایی تمرکز کنید. می‌توانید بر این نکته تأکید کنید که ارزش‌هایتان چگونه با شرکت همسو هستند، چگونه ابتکار اخیر آنها برای هدفی که به آن اهمیت می‌دهید الهام‌بخش شما بوده است، و غیره. چیزی که یک پرچم سبز برای شرکت خواهد بود.

اعضای بانفوذ را از سازمان بیاورید

اگر مجموعه مهارت خاصی وجود دارد که می خواهید رشد کنید، حتی می توانید به کارمندان شرکت مراجعه کنید که ممکن است دستاوردهایی داشته باشند که می خواهید از آنها یاد بگیرید و از آنها الگوبرداری کنید. تا زمانی که از مرزهای شخصی عبور نکنید و فقط به اطلاعات در دسترس عموم مراجعه کنید، می توانید به دستاوردهای کارمندان مراجعه کنید. می‌توانید در پادکست یا وبینار شرکتی که شرکت کرده‌اید، از مدیر عامل شرکت الهام گرفته‌اید.

وقتی یک مصاحبه‌گر شغلی می‌پرسد «چرا ما»، در مورد پاسخ خود صادق باشید.

اغلب بهتر است صادق باشید تا اینکه با بهانه های واهی شغلی پیدا کنید که نتوانید با آن کار کنید، یک ماه بعد از این نقش. هرچه نقاط مشترک بیشتری با شرکت پیدا کنید، بهتر می توانید کار خود را انجام دهید. هدف آنها را درک کنید و سعی کنید به جای دروغ گفتن در مورد چیزهایی که دوست ندارید، توجه خود را روی چیزهایی که در شرکت دوست دارید متمرکز کنید. این قانع‌کننده‌تر از این است که به آنها بگویید به چیزی که واقعاً نیستید علاقه دارید.

چرا اینجا کار کنیم

مثال‌های «چرا اینجا کار کنیم»

اکنون که چند استراتژی پشت فرمول‌بندی پاسخ شما را پوشش داده‌ایم، نمونه‌هایی از پاسخ «چرا اینجا کار می‌کنم» داریم تا بتوانید پاسخ‌های خود را بسازید.

“من از فرصتی برای کار در اینجا هیجان زده هستم زیرا مدت طولانی است که تأثیر این شرکت بر صنعت را مشاهده کرده ام. پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط شرکت در مورد [موضوع] در همه روندهای کاری که در سال جاری شاهد آن بودیم به‌جا بود و منعکس شد. من می خواهم از نزدیک شاهد این نوع تخصص باشم و فکر می کنم کار در [نقش] به من این امکان را می دهد. من تعهد شرکت به [ابتکار] را تحسین می‌کنم و فکر می‌کنم با تجربه‌ام در [موضوع] در شغل قبلی‌ام، می‌توانم به همان اندازه به تیم کمک کنم.»

من دوست دارم برای شرکت شما کار کنم زیرا درک واقعی [موضوع] را می بینم و نوآوری در سازمان بی بدیل است. داشتن [نام شرکت] به‌عنوان یک مشتری باید کار طاقت‌فرسایی بوده باشد، و من می‌خواهم شخصاً برنامه‌ریزی و کاری را که برای راه‌اندازی محصول در این مقیاس بزرگ انجام شده است، درک کنم. من به سمت فرهنگ نوآوری و همکاری جذب می شوم و هر بار که در مورد شرکت می شنوم شواهد اجرای موفقیت آمیز آن را می بینم. من می خواهم بخشی از کارهایی باشم که در پشت صحنه اتفاق می افتد. امیدوارم خودم بخشی از ابتکار عمل بعدی باشم.”

من با مصاحبه ای از [نام مدیر عامل] در [پلتفرم] مواجه شدم و فکر می کنم این یکی از نقاط عطف حرفه من بود. من همیشه روش او را برای تجزیه ایده های پیچیده به پروژه های عملی تحسین کرده ام و دوست دارم بخشی از چشم انداز او برای [شرکت] باشم. اگر استخدام شوم، تجربه من با [منطقه] باید کاملاً به کارم در [شرکت] منتقل شود و فکر می کنم این بار می توانم تغییری ایجاد کنم. من به ویژه به چالش [جنبه خاصی از کار یا پروژه] علاقه مند هستم و تجربه من در [مهارت ها/تجربه مربوطه] من را به خوبی برای این نقش آماده کرده است. من مشتاق هستم تا تخصص خود را به روی میز بیاورم و با متخصصان همفکری که وقف پیش بردن مرزها و ایجاد تغییرات معنادار هستند، همکاری کنم.

دفعه بعد که با این مشکل مواجه شدید که «چرا می‌خواهید اینجا کار کنید»، امیدواریم احساس آمادگی بیشتری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا