5 راه برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند

جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند

ممکن است مطمئن باشید که کارمندان شما در درازمدت خواهند ماند، اما به طور واقع بینانه ممکن است بخواهید نظر ما که تخصص در منابع انسانی داریم را در مورد 5 روش برتر برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند در زمانی که آماده رها کردن آنها نیستید بشنوید.

به هر دلیلی، یک کارمند ممکن است مجبور شود تصمیم دشواری برای خروج از سازمان بگیرد، علیرغم اینکه آنها بازیگران مهمی در نیروی کار شما هستند. در برخی شرایط، ممکن است اجتناب ناپذیر باشد و مجبور شوید تصمیم کارمندان برای ترک را بپذیرید. در موارد دیگری که کارمند به سازمان دیگری می رود یا به دلیل مشکلاتی در شرکت شما را ترک می کند، ممکن است در متقاعد کردن کارمند به ماندن در عوض موفق باشید.

راه‌های زیادی برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند وجود دارد، اما همه اینها به دلایل کارمندان برای ترک و میزان باز بودن شما برای انجام تنظیمات به منظور متقاعد کردن آنها برای ماندن خلاصه می‌شود.

5 ​​روش برتر برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند

در بیشتر مواقع، کارفرمایان تمایل دارند تا به جای اینکه بفهمند کارمند باید خود را در اولویت قرار دهد، ناامیدی خود را بر سر کارمندی که تصمیم به ترک شرکت می‌دهد، برطرف می‌کنند. به خصوص هنگامی که یکی از اعضای اصلی تیم تصمیم می گیرد به شرکت دیگری نقل مکان کند، اغلب به دلیل انجام این حرکت به عنوان خائن رفتار می شود، حتی اگر شفاهی به دلیل استفاده از فرصت به آنها تبریک گفته شود.

صرف نظر از اینکه شرکت چه احساسی نسبت به کارمندانش دارد که کارشان را ترک می کنند، آنها باید یک سیاست کلی ارتباط آزادانه اتخاذ کنند تا کارمندان بعد از تایید تمام جزئیات استخدام جدید، بیشتر در مورد جزئیات، صحبت کنند تا اینکه به کارفرمای خود بگویند.

این امر فضایی را برای ابداع راه‌هایی برای جلوگیری از ترک کارمندان باقی می‌گذارد و در عوض فرصت بهتری را برای آنها در سازمان فراهم می‌کند. همچنین به درک اینکه چرا یک کارمند را متقاعد می کنید که بماند و اینکه آیا واقعاً می توانید پیشنهاد بهتری در سازمان به آنها ارائه دهید کمک می کند.

اگر برای خرید وفاداری آنها به وعده های دروغین روی بیاورید، به احتمال زیاد در دو ماه آینده فرصت دیگری پیدا می کنند و این بار قطعی می روند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که سایر کارمندان می دانند که محل کار چقدر سمی است، بنابراین هیچ یک از آنها دوباره به چنین استراتژی علاقه ندارند. شفافیت زمانی که نوبت به معرفی 5 روش برتر برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند می رسد بسیار مهم است.

5 ​​روش برتر برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند

1. درهای مکالمه را باز کنید

اولین قدم در نحوه حفظ کارمندی که می‌خواهد سازمان را ترک کند این است که از آنها بپرسید که چرا در وهله اول ترک کردن را انتخاب می‌کنند. گفت و گو نباید به دلیل عصبانیت یا ناراحتی باشد، بلکه به دلیل علاقه واقعی به درک اینکه چرا کارمند تصمیم به ادامه کار ندارد، انجام شود. در برخی موارد، ممکن است یک وضعیت بهداشتی مبرم، بیماری خانوادگی یا نیاز به استراحت وجود داشته باشد که اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی، ممکن است بخواهید فرصتی برای کارمند ایجاد کنید تا پس از رسیدگی کافی به این موضوع، به کار خود بازگردد. به این ترتیب، خروج فقط موقت است و شما یک کارمند آگاه دارید که به سازمان شما باز می گردد.

در موارد دیگر، کارمند ممکن است به یک شرکت متفاوت با مسیر شغلی کاملاً متفاوت حرکت کند، که ممکن است به رویکردی دقیق‌تر نیاز داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که یک کارمند به دلیل مشکلات داخلی شرکت مانند عدم پیشرفت شغلی واضح، مدیریت ضعیف، فرهنگ کاری پر استرس، عدم پاسخگویی یا سایر مسائلی که دیگر نمی‌خواهد با آنها سر و کار داشته باشد، ترک کند. متقاعد کردن یک کارمند برای ماندن حتی ممکن است مستلزم ایجاد برخی تغییرات ساختاری در سازمان باشد، نه فقط برای این کارمند، بلکه برای اطمینان از اینکه دیگران نیز آن کار را ترک نمی کنند. هیچ یک از اینها ممکن نیست مگر اینکه شما ارتباط برقرار کنید.

2. یک پیشنهاد متقابل ارائه دهید: از آنها بپرسید چگونه کارمندی را که می‌خواهد کر خود را ترک کند حفظ کنید:

در لیست 5 روش برتر برای جلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند، مذاکره در مورد حقوق یا مزایای بهتر، یکی از موثرترین راه حل ها است. اگر بتوانید پیشنهاد بهتری نسبت به یک رقیب به آنها بدهید، احتمالاً کارمندانی که به یک سازمان دیگر نقل مکان می کنند، می توانند متقاعد شوند که بمانند.

ساده‌ترین پیشنهاد پولی است – حقوق بالاتر ممکن است مزیت اصلی باشد که از رقیب شما دریافت می‌کنند، بنابراین اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، حقوق تلفیقی بالاتری به آنها پیشنهاد دهید. اگر فکر نمی کنید می توانید پیشنهاد آنها را از طریق غرامت پولی مطابقت دهید، می توانید مزایای جانبی دیگری را نیز در نظر بگیرید که ممکن است برای آنها اولویت بیشتری داشته باشد.

مزایای سلامتی و تندرستی، کمک به مراقبت از کودک، برنامه های بازنشستگی بهتر، کمک هزینه سفر، برنامه های انعطاف پذیر، دسترسی به برنامه های آموزشی، مزایای شرکت محور و غیره همگی می توانند به اندازه کافی متقاعد کننده باشند تا یک کارمند را در سازمان شما بمانند. از طریق مذاکرات دقیق، در مورد مزایایی که می‌توانید به کارمند ارائه دهید خلاق باشید و به ویژه برای بهبود کیفیت زندگی‌شان به آن‌ها فکر کنید. چگونه کارمندی را که می خواهد ترک کار کند حفظ کنیم؟ به آنها دلیل واقعی برای ماندن بدهید.

نشان دادن پتانسیل شرکت برای تغییر، به نگرانی ها

3. برای نشان دادن پتانسیل شرکت برای تغییر، به نگرانی ها رسیدگی کنید

اگر کارمندی به دلیل نارضایتی از نحوه انجام کارها در شرکت، سازمان را ترک می کند، وقت خود را برای توهین تلف نکنید. یا عدم تطابق واقعی بین انتظارات کارمند و فرهنگ کاری که می‌خواهید ایجاد کنید وجود دارد، یا مشکلات جدی در نحوه انجام کار در شرکت شما وجود دارد که باید تغییر کند. در هر صورت، به جای اینکه انتقاد را شخصاً بگیرید، محل کار را مرور کنید و مشخص کنید که آیا این جنبه نیاز به تغییر دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که مشکلی جدی وجود دارد که می‌تواند با برخی پیشرفت‌ها انجام شود، برنامه‌ای برای اقدام تهیه کنید تا کارمندتان بداند که شما در مورد بهبود فرهنگ کار، جدی هستید.

تلاش واقعی برای بهبود، برای متقاعد کردن کارمند به ماندن، به نفع شما خواهد بود. ممکن است این همان چیزی باشد که کارمند برای دیدن پتانسیل آینده سازمان شما و ادامه دادن به شرکت به آن نیاز دارد. اگر یک کارمند در مورد یک مدیر سمی صحبت می کند، تحقیقات داخلی خود را در مورد این موضوع انجام دهید.

اگر آنها ناامیدی از کانال های ارتباطی در محل کار را گزارش کنند، ممکن است امکان راه اندازی یک سیستم کاملاً جدید بلافاصله وجود نداشته باشد، اما باید امکان پیش نویس برنامه و ایجاد تغییرات کوچک برای کوتاه مدت وجود داشته باشد. مهم است که توجه داشته باشید که شما آن را با تلاش مداوم دنبال کنید نه اینکه اجازه دهید تلاش ها پس از شروع اولیه فعالیت از بین بروند.

4. برنامه ریزی شغلی و تحرک داخلی برای متقاعد کردن یک کارمند به ماندن ضروری است

در برخی موارد، کارمند ممکن است به دنبال یک امتیاز پولی نباشد، اما ممکن است به جهت گیری بیشتری در حرفه خود یا دسترسی به فرصت های بیشتر نیاز داشته باشد. مورد بعدی در لیست ما از 5 روش برتر برایجلوگیری از استعفای کارمندان ارزشمند، تمرکز بر یک حرفه است.

اکثر کارمندان چند سال را در یک سازمان می گذرانند، شغل خود را به یک سطح عالی می رسانند، و سپس به دنبال شغل دیگری با نقش بالاتر می گردند. اگر آنها در مورد پیش بینی های شغلی در سازمان خود اطمینان داشته باشند، به جای ترک کردن، به فکر رشد دادن سازمان هستند.

ممکن است برای شما بسیار مفید باشد که با کارمند کار کنید تا مشخص کنید چه نوع فرصت هایی را می توانند در طول پنج سال آینده خود در سازمان ببینند. از تبلیغات گرفته تا پروژه های پیشرفته، کارمندان می توانند رشد خود را از این طریق درک کنند، به جای اینکه سعی کنند در یک شرکت جدید از صفر شروع کنند.

علاوه بر تحرک داخلی، درباره نوع آموزش، آشنایی با نقش مربیگری در توسعه شغلی، مزایای شبکه‌سازی و سایر فرم‌های رشدی که می‌توانید به کارمند ارائه دهید، بحث کنید. در پایان روز، کارمند باید ابتدا توسعه خود را اولویت بندی کند و اگر شرکت با میل به آن کمک کند، کارمندان تمایل بیشتری به ادامه کار در آن سازمان پیدا خواهند کرد.

جلوگیری از استعفای کارمندان

5. مذاکره در مورد یک ترتیب کاری میانی یا موقت برای متوقف کردن فوری کارمند ارزشمند از استعفا

با وجود تمام تلاش‌های شما، گاهی اوقات ممکن است یک کارمند به دلایل خاص خود مجبور به ترک کار شود. شما ممکن است تمایلی به رها کردن آنها نداشته باشید زیرا در میانه پروژه ای هستید که آنها یک بازیگر کلیدی هستند یا به دلیل اینکه آنها بینش گسترده ای در مورد این موضوع دارند.

در آن صورت، می توانید انرژی خود را بر روی مذاکره در مورد نوعی ترتیب کاری موقت متمرکز کنید که در آن غرامت مناسب را به آنها بدهید تا تا پایان پروژه ادامه دهند و سپس ادامه دهید. همچنین می‌توانید از کارمند بخواهید چند هفته دیگر به عنوان مشاور بماند و یک ترتیب منحصربه‌فرد برای آنها تنظیم کند. همه چیز بستگی به این دارد که چقدر برای کارمند و تخصص او ارزش قائل هستید.

در برخی موارد، اگر بتوانید فرصت کار از خانه را برای آنها فراهم کنید یا به آنها اجازه دهید به شعبه دیگری از سازمان شما نقل مکان کنند، ممکن است یک کارمند مایل به ادامه کار برای شما باشد. به طور مشابه، زمانی که در حال بررسی مسیر شغلی متفاوتی هستند، نقش متفاوت در سازمان شما ممکن است برای آنها جذاب باشد. تا زمانی که مایل به ملاقات با یک کارمند در نیمه راه هستید، در یادگیری نحوه حفظ کارمندی که شرایط به آنها اجازه می دهد که بمانند، مشکلی ندارید.

در حالی که هیچ راه کاملاً اشتباهی برای حفظ 100 درصد کارمند شما وجود ندارد، این 5 راه برای جلوگیری از استعفای کارمندان در هنگام مواجهه با استعفا است. در مجموع، متقاعد کردن یک کارمند برای ماندن مستلزم گفتگوی صادقانه، مذاکره صمیمانه و انعطاف کافی است که به شما اجازه می دهد تا به برنامه ای برسید که برای شما و کارمند مورد اعتماد شما کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا