طراحی وب

هر آنچه در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای باید بدانید

به سایت هایی که تمامی محتویات مورد نیاز آن ها در یک صفحه جمع آوری شده است را سایت تک صفحه ای می گویند که فرآیند ساخت آن ها به راحتی انجام می شود. هدف از ساخت این وب سایت ها این است که تمامی عناصرهای مورد نیاز مانند آیکن ها و اطلاعات مهم همگی در یک صفحه باشد. امروزه وب سایت های مختلفی را مشاهده می کنید که برخی از آن ها به صورت تک صفحه ای و برخی دیگر دارای صفحات مختلف هستند و نوع طراحی و مدل چیدمان صفحات و … بستگی به نوع کاربری، کاربر دارد.

اکثر وب سایت های فروشگاهی، شرکتی و … به صورت چند صفحه ای طراحی می شوند و وب سایت تک صفحه ای بیشتر حالت شخصی و یا معرفی یک برند و شخص است و این موضوع در ایران بسیار دیده می شود. سایت های تک صفحه ای مزیت های خاص خودشان را دارند که یکی از مهمترین آن ها داشتن سرعت بالا است چرا که نیازی به نوشتن کدهای جاوا اسکریپ و برنامه نویسی برای داینامیک کردن آن ها کمتر است در نتیجه سرعت بارگذاری و یا ایجاد و طراحی این نوع سایت ها نسبت به چند صفحه ای بالا می رود.

سایت تک صفحه ای

 

مزایای طراحی وب سایت های تک صفحه ای

در سایت تک صفحه ای کاربر به راحتی می تواند به آن چه مد نظر دارد دسترسی پیدا کند و نیازی به هیچ گونه پیمایش خاصی ندارد تا به مطلب مورد نظر خود برسد. هم چنین طراحی UI آن ساده است.

یکی از امتیازهای سئو در این نوع سایت ها این است که به راحتی در موبایل نمایش داده می شود چراکه حالت رسپانسیو دارد و این موضوع از نظر سئو سایت دارای امتیاز بالا و خوبی است.

داستان، یکی از ابزارهای مفید برای طراحان است که می توانند با استفاده از آن ها توجه کاربر را به سمت خود جلب کنند و این موضوع باعث بالا رفتن نرخ کلیک سایت می شود.

نرخ تبدیل آن ها نسبت به سایت چند صفحه ای بالاتر است و با کلیک هر دکمه ای فقط اسکرول صفحه اتفاق می افتد و صفحه سایت بالا و پایین می شود.

برای طراحی این نوع سایت ها نیازی به هزینه ی بالا نیست و طراحی سایت وردپرس و طراحی سایت ارزان است و شما به راحتی می توانید از سایت تک صفحه ای برای معرفی و یا نشان دادمن یک محصول و یا پرداختن به یک داستان کوتاه خود اقدام کنید.

این نوع سایت ها نیاز به تولید محتوا متنی مداوم  و پشتیبانی سایت ندارند به همین دلیل به عنوان سایت ارزان می شود از آن ها استفاده کرد و حتی می توانید برای خرید آن ها به دنبال سایت های آماده هم بروید.

به راحتی می توان در آن ها تغییر ایجاد کرد، کاری که برای سایت چند صفحه ای نیاز به صرف زمان بالایی است. چرا که در سایت های تک صفحه ای فقط یک صفحه وجود دارد و نیاز نیست که کدهای صفحه را تغییر بدهید. تغییر در این سایت ها به ندرت اتفاق می افتد مگر اینکه بخواهید نکته ای را اضافه یا کم کنید و آن را به روز رسانی کنید.

طراحی این نوع سایت ها نیاز به زمان کمی دارند و معمولا برای معرفی یک محصول، خدمات یک فروشگاه و یا شرکت استفاده می شوند. سایت های تک صفحه ای برای کسانی که به دنبال طراحی سایت وردپرس ارزان هستند گزینه ای مناسب و انتخابی هوشمندانه است.

سایت تک صفحه ای

تفاوت سایت تک صفحه ای با سایت چند صفحه ای

برای طراحی این نوع سایت ها نیاز به زمان زیادی نیست و تمام مطالب مورد نیاز و مهم را می توانید در یک صفحه طراحی کنید و نیاز به ایجاد صفحات بیشتر و اضافه نیست. برای تولید صفحات بیشتر از یکی، نیاز به تایم بالا و پیاده کردن تکنیک های خاص است.سایت تک صفه ای علاوه بر آماده شدن سریع آن ها سرعت بارگذاری بالاتری نیز دارند به همین دلیل برای کسانی که مطالب زیادی ندارند و یا صرفا برای معرفی خودشان آن ها را طراحی می کنند انتخابی هوشمندانه هستند.

اگر قصد دارید محصولات فروشگاهی خود را به صورت غیر حضوری در اختیار عموم قرار دهید تا تصمیم دارید برای شرکت خود سایتی را طراحی کنید و در باره آن توضیحاتی کامل و جامع بدهید، طراحی سایت چند صفحه ای گزینه ای مناسب برای شما می باشدو باید بدانید برای چنین کارهای طراحی سایت چند صفحه ای امری الزامی می باشد تا کاربر بتواند به راحتی وارد آن شود و آنچه که لازم است را از سایت شما به دست بیاورد.

سایت تک صفحه ای

1_ سایت تک صفحه ای مطالب محدودی دارند که فقط باید در یک صفحه آن ها را به صورت منظم و تمیز جای بدهند. اما سایت های چند صفحه ای نیاز به طراحی صفحات مختلف دارند تا محتوای آن ها به صورت بخش بندی شده قرار بگیرد.

2_ این دو نوع سایت از نظر UI هم با یکدیگر متفاوت بوده و دارای سطوح مختلفی می باشند.

3_ وب سایت های چند صفحه ای از نظر سئو داخلی دارای اهمیت بالاتری نسبت به تک صفحه ای هستند و نیاز به رسیدگی بیشتری، برای رتبه گرفتن دارند.

4_ طراحی سایت چند صفحه ای نیاز به بخش بندی های مختلف است تا کاربرد به راحتی بتواند به دسته بندی های مورد نیار دست پیدا کند و هر کدام از صفحات آن دارای اطلاعات مجزایی هستند.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. من برای معرفی باشگاه بدن سازیم می خوام یه سایت تک صفحه ای داشته باشم به نظر شما فکر خوبی یا بهتره که یه سایت کامل و جامع داشته باشم؟

    1. سلام، در طراحی سایت همه چیز بستگی به فعالیت شما داره. اگر قراره فقط باشگاه ورزشی تون معرفی بشه بله سایت تک صفحه ای پاسخگوی شماست اگر نیاز به فروش محصول و برنامه و.. دارید حتما از پلن های بالاتر و کامل تر استفاده کنید

  2. سلام من یه سایت تک صفحه ای میخام برام طراحی بشه برای یه سایت وکالته توش میخام فقط دفتر معرفی بشه

  3. ما یه سایت تک صفحه ای زدیم ولی الان میخایم ویرایش کنیم به طراح سایت دسترسی نداریم شما پشتیبانی انجام میدین؟ ساعتی کار کنید؟

    1. سلام روزتون بخیر برای دریافت خدمات پشتیبانی سایت یا طراحی مجدد سایتتون از سایت تودی درخواست خدمات رو انتخاب کنید بچه های فروش باهاتون تماس میگیرن

    1. یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های طراحی سایت برای شرکت های کوچیک که خدمات محدودی دارن همین طراحی سایت تک صفحه ایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا