اخبارشبکه‌های اجتماعی

توییتر هک شد !

اکانت توییتر 10 چهره شاخص آمریکایی هک شد !

دیشب یک شب تاریخی در هک اکانت‌ها بود. بسیاری از اکانت‌های معروف توییتر در دنیای کریپتو هک شده و مشغول کلاه‌برداری بودند.

شب گذشته اکانت توییتر 10 چهره سیاسی و اقتصادی ایالت متحده هک شد! از این بین اکانت مدیران شرکت‌های بزرگی همچون اوبر، اپل و آمازون و همچنین اشخاصی مانند رئیس جمهور اسبق آمریکا، باراک اوباما و معاون او، جو بایدن نامزد انتخابات آمریکا، مایلکل بلومبرگ، کیم کارداشیان، کانیه وست و… نیز جزو این لیست هستند.

ایلان ماسک، اولین قربانی این حملات بود که بعد از ظهر روز چهارشنبه 15 جولای آغاز شد و بعد از آن جف بروس، مدیر عامل آمازون، بنیان گذار مایکروسافت، مایک بلومبرگ – شهردار اسبق نیویورک – جو بایدن و وارن بافت – مدیر عامل شرکت هاتاوی- از جمله اشخاصی بودند که مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

هکر (هکرها) با انتشار پستی از کاربران درخواست کرده بودند که به آدرس شخصی بیت کوین واریز کنند، از آن تاریخ در حدود 12 بیت کوین معادل 110 هزار دلار به دست آوردند.

پس از انتشار این خبر سهام توییتر 4 درصد سقوط کرد. توییتر بلافاصله با انتشار خبری گفت که از این اطلاع برخورد را است و در حال تحقیق و بررسی این مسئله است.

محتوایی که در این توییت‌ها منتشر شده است بر این موضوع تاکید داشت که با ارسال بیت کوین در حساب شخصی می‌تواند آن را دوبرابر کند و آن را برگرداند! و پس از آن در حساب‌های کاربری جف بزوس، بیل گیتس، مایک بلومبرگ، اوباما و بایدن نیز منتشر شد.

هک صفحات ایلان ماسک اپل و بیل گیتس

شبکه‌های خبری آمریکا مانند سی ان ان و سی ان بی سی این اتفاق را یکی از بزرگترین اتفاقات امنیتی در تاریخ توییتر و در کل تاریخ سایبری خواندند.

به نظر می‌رسد این رخنه در سیستم هویت سنجی توییتر اتفاق افتاده است، این به این معنی است که حساب کاربری همه کاربران توییتر در خبر بوده است.

توییتر هم اکنون یکی از مهم‌ترین ابزارهای رسانه‌ای در دنیا به شمار می‌رود، حتی چهره‌های سیاسی آمریکایی نیز مانند دونالد ترامپ هم بسیاری از نظرات سیاسی‌اش را در این شبکه اجتماعی بازگو می‌کند.

توئیتر تایید کرده داده‌های کاربران هک شده این شبکه اجتماعی در روز پنج شنبه گذشته توسط هکرها کپی شده و همگی به سرقت رفته است.

به گزارش نیوزویک، سردسته‌‌ی حمله به ۱۳۰ حساب توییتری افراد مشهور که روز چهارشنبه هفته پیش اتفاق افتاد، شخصی با نام مجازی «kirk» است؛ او اطلاعات دسترسی رده بالای توییتری را به نوجوانی به نام «lol» و هکر دیگری به نام «ever so anxious» به فروش می‌رساند.

براساس لاگ‌ها و اسکرین شات‌های مربوط به چهار نفر از هکرها، نمی‌توان این حمله را به یک کشور واحد مثلا روسیه نسبت داد، بلکه در واقع گروهی از جوانان تنها به واسطه اسم‌های خاص و نامتعارفی که معمولا با اعداد یا حروفی همچون @y یا @6 همراه بودند با هم آشنا شده و این حمله را انجام می‌دهند.

کاربر «lol» هویت خود را تایید نکرده و در واقع ادعا می‌کند که بیش از ۲۰ سال سن داشته و در غرب امریکا زندگی می کند، اما کاربر «ever so anxious» گفته است که او ۱۹ سال دارد و در جنوب انگلستان به همراه مادرش زندگی می کند.
طبق این گزارش اطلاعات دسترسی به حساب‌ها در یکی از کانال‌های بزرگ وبسایت Slack به اشتراک گذاشته شده و به دست هکر ها رسیده است.

روز شنبه توییتر تایید کرد که هکرها به ابزاری دسترسی داشته‌اند که تنها کارکنان توییتر اجازه دسترسی به آن را دارند و مهاجمان داده‌های هشت حساب توییتری که نام آن‌ها فاش نشده است را دانلود کرده‌اند.

براساس گزارشات هکرها توانسته‌اند رمز عبور ۴۵ حساب از ۱۳۰ حساب هک شده را تغییر دهند، وارد حساب شوند و توییت کنند. همچنین هکرها امکان دسترسی به اطلاعات شخصی از جمله آدرس ایمیل و شماره تلفن را نیز داشته‌اند، اما امکان دسترسی به رمز عبور پیشین این حساب‌ها را پیدا نکرده‌اند.

این اتفاق باعث شد تا کاربران در چهارساعت اخیر این مسئله را بسیار زیاد جستجو کنند. در زیر می‌‎توانید تعداد جستجوهای این خبر را مشاهده کنید.

مقامات شهر فلوریدا و FBI به تازگی یک نوجوان 17 ساله را دستگیر کردند. این پسر 17 ساله به نام گراهام کلارک به اتهام هک اکانت‌های فوق بازداشت شده است. بعد از دستیگری این نوجوان دو فرد دیگر نیز به متهم به حضور در حمله سایبری شده‌اند. یکی دیگر از افراد دستگیر شده نیما فاضلی اهل اورلاندو و شخص دیگر میسون شپرد اهل بریتانیا بود. اما گزارشات حاکی از آن است که تنها کلارک به ابزارهای داخلی توییتر دسترسی داشته و مستقیما این کلاهبرداری را انجام داده است.

درصورت تمایل به کسب اطلاعات درمورد خبرهای سه ماه اول سال در خصوص شبکه‌های اجتماعی، مقاله “5 خبر مهم شبکه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر” را مطالعه کنید.

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. پشماااااام

    اینا رو چجوری هک میکنن
    نکنه کار ایرانی هاست

  2. :)))))))))))))))))))))
    چرا باید بیل گیس از مردم هزار دلار پول بخواد؟؟
    یه درصد فکر نکردن اکانت توییترش هک شده؟

  3. هک توییتر فکر نکنم صحیح باشه اکانت صفحات جانبی بوده و چرا سهام افت کنه اخه؟؟

    1. چرا افت نکنه ؟ وقتی ضعف امنیتی داره باید ارزشش هم کم بشه

      1. ضعف امنیتی مشخص نیست به همین علت احتمال داره مشکل از حساب‌های کاربری اشخاص باشه

  4. لطفا یه مقاله امنیتی برای جلوگیری از هک توییتر منتشر کنید که بتونیم اکانتمون رو امن کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا