اخبار

نماد همراه اول در بورس تعلیق شد

گران شدن خدمات داستان یک روز و دو روز در کشور ما نیست اما شاید برای اولین بار باشد که در این حجم رسانه‌ای شده باشد. این ماجرا از 13 تیر  با گران شدن بسته‌های اینترنتی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل آغاز شد این گرانی در مرحله اول صدای مردم را در آورد که بسته‌ای 15 گیگی به بسته ای با ۷.۵ گیگابایت اینترنت بین‌الملل و ۷.۵ گیگابایت اینترنت داخلی جایگزین شده است.

از آنجا که تجربیات بد در میان یکایک مردم وجود داشت ترس از قطع همیشگی اینترنت بین المل بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد به قدری که این اعتراضات به گوش سفارتخانه نیز افتاد.

زور وزیر جوان به اپراتور‌ها نرسید!

در این اعتراضات وزیر جوان با موضع گیری تند در کنار مردم ایستاد و طرف مردم را گرفت تا تمام تقصیرها گردن اپراتورها بیفتد! در همین رابطه وزارت اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)  این افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرده و دستور به برگرداندن قیمت‌ها داد.

پس گذشت یک هفته وزیر ارتباطات مهلتی ده روزه برای بازگرداندن قیمت‌ها داد که به شرح زیر است:

به اپراتور‌ها اخطار داده‌ایم و باید ظرف ۱۰ روز رفع اثر کنند. در غیر این صورت، وارد کمیته جرائم می‌شوند. این موضوع را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات حکومتی هم ارجاع داده‌ایم. زور ما حتما به اپراتور‌ها می‌رسد و قیمت بسته‌های اینترنتی را به حالت قبل برمی‌گردانیم. آذری جهرمی

پس پخش شدن این خبر در رسانه‌ها همه مردم انتظار این را داشتند تا اپراتورها قیمت‌ها را به قبل تغییر دهند یا حداقل در برابر صحبت‌های آذری جهرمی واکنش و توضیحی دهند اما خبری نشد. که این مورد تا حد زیادی بر خلاف ادعای وزیر ارتباطات بود انگار زور وزارتخانه نیز به اپراتورهای تلفن همراه نمیررسد.

نماد همراه اول در بورس تعلیق شد؟

اما پایان ماجرا به گرانی ختم نشد پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر افزایش قیمت‌ها  دیروز یکشنبه 19 مرداد سازمان بورس اوراق بهادار، از تعلیق خرید و  فروش نماد معاملاتی همراه اول در بورس به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱/ ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات خبر داد.

این تعلیق پیرو نامه عصر چهارشنبه رئیس رگولاتوری به سازمان بورس در رابطه با تغییرات بسته‌های همراه اول تخلف اعلام و تصریح شده بود درآمد‌های عملیاتی با درآمدهای اعلامی مطابقت ندارد و این نماد به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعات ناشر، حداکثر تا پایان شهریور 99 تعلیق شد.

حال باید دید با توجه به تشنج‌های بازار بورس در ماه‌های اخیر این اتفاق چ تاثیری بر بورس و آینده این اپراتور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا