سئوشبکه‌های اجتماعی

همه چیز در مورد سوشیال سیگنال

Social Signal چیست؟

در پست‌های قبل از اهمیت سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بهبود کسب و کارتان صحبت کرده‌ایم، امروز درمورد سوشیال سیگنال صحبت می‌کنیم. از اهمیت آن باخبر می‌شویم و مزایای آن را بررسی می‌کنیم. با مجله تودی همراه باشید.

سوشیال سیگنال (Social Signal) در واقع به کارهایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند، مانند لایک، کامنت، توئیت و… گفته می‌شود.

چرا باید از سوشیال سیگنال استفاده کنیم؟

سوشیال سیگنال در واقع یکی از فاکتورهای مهم و البته تاثیر گذار بر روی سئوی سایتتان است. استفاده از سوشیال سیگنال در کنار بک لینک باعث افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل، برند سازی و ترافیک ورودی از گوگل عوامل در سئوی off page (سئو خارجی) می‌باشد. یعنی هرچقدر تعداد سیگنال‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، احتمال افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف نیز بالاتر خواهد رفت.

گوگل قبل‌تر اعلام کرده بود که استفاده از سوشیال سیگنال (social signal) یکی از عوامل بهبود سئو و دریافت نتایج بهتر در موتورهای جستجو است. در واقع اگر social signal در کنار عوامل دیگر سئو به درستی استفاده شوند، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

گوگل نیز مانند هر کسب و کار مجازی دیگری برای ادامه فعالیت خود نیاز به جلب رضایت از طرف کاربران را دارد. یکی از دلایلی که اکثریت مردم در دنیا به جای استفاده از موتور جستجوی یاهو از گوگل استفاده می‌کنند این است که وقتی شما کلمه “خرید موبایل” را جستجو می‌کنید، در نتایج گوگل بهتری سایت‌هایی را مشاهده می‌کنید که کارآمدی بهتری را دارد.

به دلیل گرایش کاربران به سمت شبکه‌های اجتماعی، بدیهی است که گوگل نیز به همین سمت و سو حرکت کند تا با کاربرانش هم مسیر باشد. وقتی نوشته‌ یا محتوایی در سایت شما بازید دارد، در شبکه‌های اجتماعی لایک می‌شود و یا ریتوئیت می‌شود این پیغام را به گوگل می‌دهد که سایت شما (محتوا یا محصول) محبوبیت بالایی دارد و گوگل سایت شما را در نتایج خود بهتر نشان می‌دهد.

از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌‌توانیم استفاده کنیم؟

گوگل مانند بسیاری از موارد دیگر، این موضوع را هم به طور رسمی اعلام نکرده است، به همین دلیل نمی‌توان لیست دقیقی از شبکه‌های اجتماعی را نام برد که بر روی سوشیال سیگنال تاثیر گذار باشند. اما با استفاده از برخی ابزار‌ها می‌توان متوجه شد که از کدام یک می‌توانیم استفاده کنیم. می‌توان احتمال داد که شبکه‌های اجمتاعی‌ای نظیر توئیتر، لینکدین، اینستاگرام و پینترست نتایج خوبی را برای Social Signal به شما خواهند داد. لازم به ذکر این موضوع است که تلگرام جزو این موارد بالا به حساب ‌نمی‌آید.

انواع سوشیال سیگنال

انواع سوشیال سیگنال‌ها هم به صورت رایگان وجود دارد و هم به صورت پولی اما چه از رایگان استفاده می‌کنید و یا پولی، دو نکته را باید به خاطر داشته باشید:

  1. باید در انواع شبکه اجتماعی اکانت بسازید، این مسئله که اکانت شخصی باشید یا شرکتی اهمیتی ندارد.
  2. همه پست‌های خودتان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

در سوشیال سیگنال نیز مانند سئو اصطلاح کلاه سفید و کلاه سیاه مطرح می‌شود. در روش کلاه سفید شما بر اساس معیارها و قوانین گوگل رفتار می‌کنید و خب طبیعی است که نتیجه قابل قبول‌تری می‌گیرید، هرچند ممکن است زمانش طولانی بشود.

همه چیز در مورد سوشیال سیگنال

با چند روش ساده می‌توانید از روش سوشیال سیگنال کلاه سفید استفاده کنید:

1- استفاده از دکمه اشتراک گذاری

به دلیل اینکه در ایران از این روش زیاد استفاده نمی‌شود، تاثیر این مسئله در سوشیال سیگنال تاثیر کمتری می‌گذارد. البته لازم به ذکر است که استفاده از دکمه اشتراک گذاری در محتوای سایت‌ها روبه افزایش است.

2- از Call To Action استفاده کنید

این مبحث در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در سوشیال سیگنال هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار از کاربرانتان درخواست انجام یک عملی را می‌کنید. مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن و…

در صورتی که شما تولید محتوای مناسب و خوب داشته باشید، عمل CTA یکی از بهترین روش‌ها برای بازخورد گرفتن در Social Signal است.

3- با کاربران ارتباط بگیرید

با فعالیت درست در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید یک راه درست در سوشیال سیگنال رایگان را بدست آورید. اگر شما در اینستاگرام گشتی را لایک کنید و یا در آن کامنت بگذارید و یا آن‌ها بر روی استوری خود “تگ” کنید. این کار باعث می‌شود تا کاربران دیگر هم این کارها را با شما انجام دهند، این تعامل باعث می‌شود تا نتایج بهتری درباره سوشیال سیگنال دریافت کنید.

توجه داشته باشید که حدالامکان از روش کلاه سیاه استفاده نکنید، این کار به قولی گول زدن گوگل محسوب می‌شود.

به طور خلاصه شما می‌توانید با تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، از سوشیال سیگنال به خوبی برای بهبود سئوی سایتتان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا