سئو

محتوای یتیم چیست؟ + تاثیر محتوای یتیم بر سئو

همانطور که شاید بدانید یک وبسایت برای موفقیت در گوگل نیاز به سئو درون صفحه (On Page) و خارج صفحه (Out Page) دارد و بدون این دو نمی‌تواند در موتور جستجو به بهترین شکل دیده شود حال در مجله تودی قصد داریم  یکی از فاکتورهای سئو داخلی به نام محتوای یتیم را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

فرض کنید که یک دامنه سایت برای خود دارید و قصد دارید تا با تولید محتوا به صورت صحیح و اورگانیک در صفحات بالایی گوگل نمایش داده شوید برای این کار حتما باید بر روی سئو سایت خود کار کنید و میدانید که سئو چیست و با مطالب زیادی آشنا هستید، اما الگوریتم هر روز در حال تغییر است و باید شما نیز بروز باشید.

در جدید‌ترین بروزرسانی افزونه yoast  بخشی جدید به نام محتوای یتیم  را برای کاربران نسخه premium حود اضافه کرده است.

اگر می خواهید محتوایی که تولید کرده اید را به گوگل معرفی کنید و رتبه ای از آن دریافت کنید لازم است محتوای خود را به دیگر محتواها پیوند دهید تا گوگل بتواند با دنبال کردن محتواهای شما به آن دسترسی پیداکند و رتبه ی لازم را به محتوای جدید شما بدهد.

محتوای یتیم

محتوای یتیم چیست؟

محتوای یتیم را می‌توان محتوایی در نظر گرفت که هیچ محتوای دیگری به آن لینک نداده است و این محتوا به صورت تکی دیده می‌شود و یافتن این محتوا برای کاربر و موتور جستجو گوگل  سخت می‌شود حتی اگر از نقشه سایت و دسته‌بندی‌ها نیز در دسترس باشد باز هم این صفحه را محتوایی با ارزش در نظر نمی‌گیرند. هر سایتی برای قرار گرفتن در ساختار سایت نیاز به پیوندهای داخلی دارد تا دیده شود و موتورهای جستجوی گوگل آن را ارزیابی کند.

در کل باید بگوییم که محتوایی که هیچ گونه لینک داخلی از سایر پست ها و صفحات دریافت نکرده باشد را محتوای یتیم می گویند.

محتوای یتیم

چرا محتوای یتیم بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

فرض کنید شما محتوایی را درون وبسایت خود قرار می‌دهید و در این محتوا از لینک سازی داخلی نیز استفاده می‌کنید زمانی که صفحه شما در گوگل ایندکس می‌شود، ربات‌های موتور جستجوی گوگل وارد صفحه شما می‌شوند و هر زمان که به لینکی در صفحه شما برخورد می‌کنند آن صفحه را نیز برررسی می‌کنند این پروسه تا زمانی که به صفحه‌ای بدون لینک برخورد کند ادامه پیدا می‌کند به همین دلیل است که لینک سازی داخلی بسیار مهم است.

لینک دهی در یک محتوا بسیار مهم و کاربردی است و تا زمانی که یک محتوا را با لینک های داخلی و به صورت کاملا درست سازماندهی می کنید به سایت خود این فرصت را می دهید تا ربات های گوگل آن ها رابه طور زنجیر وار مورد بررسی قرار دهد و اینگونه نتیجه ای درست در سئو سایت دریافت می کنید تا هم کاربر بتواند به راحتی به پست شما دسترسی داشته باشد و هم گوگل نمره مورد نظر را به صفحه شما می دهد.

محتوای یتیم

آیا همیشه محتوای یتیم باید اصلاح شود؟

در برخی از مواقع یک سری از محتواها به صورت محتوای یتیم نیازی به اصلاح ندارند زیرا این دسته از محتواها در وبلاگ‌ها برای دوره‌های کوتاهی ارزشمند هستند و پس از آن دوره ارزشش را از دست می‌دهد پس نیازی به لینک سازی داخلی برای آن محتوا نیست و میتوانید آن محتوا را یا پاک کنید و یا همان طور رها کنید چرا که آسیبی به سایت شما وارد نمی کند و فقط برای دوره کوتاهی برای سایت شما مهم بوده و مورد جست و جوی مخاطب قرار می گرفته است.

چگونه محتوای یتیم ایجاد می شود؟

زمانی که شما اقدام به تولید یک محتوا می کنید و پس از پایان آن را منتشر می کنید بدون اینکه پیوندی ایجاد کنید. و در این صورت است که اگر بخواهید گوگل به محتوای شما رتبه ای بدهد اینجا است که مشکلی جدی برای محتوای شما ایجاد خواهد شد چرا که محتوایی بدون پیوندهای داخلی و خارجی را گوگل نمی تواند پیدا کند و به آن رتبه ای بدهد و این اتفاق خوش آیندی برای سایت و محتوای شما نیست و نه تنها گوگل به آن دسترسی ندارد بلکه کاربر هم نمی تواند از آن استفاده کند در این صورت محتوای شما نتیجه ای نخواهد گرفت.

محتوای یتیم

نتیجه گیری 

برای داشتن یک سایت موفق علاوه بر طراحی سایت معتبر و داشتن پشتیبانی سایت همیشه آنلاین نیاز است با تمامی مباحث مورد نیاز آشنا شوید و آموزش های لازم را ببینید تا با اجرای درست وبسایت، شما از سمت گوگل رتبه بگیرد و محتواهای شما را به کاربر نشان دهد هر چه محتوای تولید شده شما راه های درست را رفته باشد در نتیجه نتایج بهتری کسب خواهد کرد و این اتفاق منجر به فروش بیشتر و یا جذب کاربر بیشتر از طرف گوگل خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا