شبکه‌های اجتماعیآموزشی

آموزش ساخت عکس پازلی در اینستاگرام

عکس پازلی را در اینستاگرام حتما دیده اید، که لبه به لبه مشخصات را می‌پوشانند. برای شما هم سوال شده باشد که چگونه عکس پازلی طراحی می‌شوند؟ شما طراحان زیادی را پیدا می‌کنید که برای سهولت در دستیابی به این نتیجه، الگوهایی از فتوشاپ ارائه می دهند.

آموزش ساخت عکس پازلی در اینستاگرام
همه‌ی وبلاگ نویسان و یا افرادی که صاحب این مشاغل هستند از فتوشاپ استفاده نمی کنند. به همین دلیل می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه فقط در 2 مرحله ساده می توانید بدون فتوشاپ، به عکس پازلی جذاب شبکه Instagram در حساب و محتوای خود برسید.

  • قدم اول ساخت عکس پازلی

    برای یک پازل مربعی، از ابعاد 32،40،32،32،40 پیکسل استفاده کنید. این به شما یک عکس پازلی می‌دهد که شامل 9 مربع است و برای یک عکس پازل بزرگ‌تر می‌توانید این ابعاد (32،40،43،43،20) را به کار ببرید، در اینصورت پازلی به شما می‎‎‌دهد که شامل 12 مربع است و همچنین برای پازل‌های کوتاه‌تر میتوان از ابعاد (1080، 10 ،3240) استفاده کرد که شامل 3 مربع است.
    استفاده از مربع‌های جداگانه به شما این اجازه را می‌دهد که از تار شدن و بی‌کیفیت شدن تصاویر جلوگیری کنید که در نهایت هر کدام از مربع‌ها 1080 در 1080 پیکسل هستند.
    حال بعد از آن عکس دلخواه خود را انتخاب کرده در وسط صفحه و یک نوار آبی رنگ (در پایین صفحه برای اندروید و در بالای صفحه برای IOS) قرار دارد، عدد مورد نظر خود را که می‌خواهید ابعاد عکس مد نظرتان باشد را انتخاب کنید.
    نکته‌ی مهم در این قسمت این است که اگر بخواهیم یک پازل 9‌ تایی درست کنیم باید گزینه ی  3X3 و به همین ترتیب برای پازل‌های مختلف دیگر نسبت‌های آن‌ها را انتخاب کنیم و کادری که در اختیار دارید را روی قسمت مورد نظر خود از عکس بگذارید و بعد از انتخاب قسمت مورد نظر روی گزینه ی DONE کلیک کنید.
    هنگام طراحی این نوع عکس، می‌توانید از عکس‌ها، رنگ ‌ها، فونت‌ها و گرافیک‌های نام تجاری خود استفاده کنید. این کمک می‌کند تا مارک تجاری شما تداوم یابد و حتی بیشتر برجسته شوید.
  • نکات مهم برای به اشتراک گذاشتن عکس پازلی

دو نکته مهم که برای به اشتراک گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام باید به خاطر داشته باشید:

۱- اگر بر روی گزینه ی save to sdcard کلیک کردید به یاد داشته باشید زمانی که قصد پست کردن تصاویر آماده شده خود را دارید باید از مربع گوشه پایین سمت راست شروع کنید تا عکس پازلی مورد نظر هماهنگ و مرتب آپلود شود.
۲- اگر روی گزینه ی Post to Instagram کلیک کنید خود اپلیکیشن شما را راهنمایی می‌کند تا پست‌های مورد نظر خود را چگونه بگذارید و حتما این را در نظر بگیرید که هر تصویر باید به صورت جداگانه در صفحه قرار بگیرد.
آنچه در اینجا نشان داده می شود 9Square نام دارد. چه آیفون داشته باشید و چه آندروید، تعدادی برنامه وجود دارد که از یک تصویر استفاده می کنند و آنها را به شبکه مناسب اینستاگرام برای شما تقسیم می کنند.

  • مواردی که باید هنگام ایجاد یک موضوع عکس پازل برای اینستاگرام به خاطر بسپارید

    از خلاقیت برای عکس پازل خود نترسید شما می‌توانید، قلم‌های خود، حروف دستی، تصاویر، رنگ‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید.
    معمولاً بهتر است 3 تصویر را همزمان یا نزدیک به هم پست کنید تا معما دست نخورده باقی بماند و برای بازدیدکنندگان عکس پازلی  جدید منطقی باشد.

اکنون که طرح کلی در حال شکل گیری است، شروع به لایه بندی در آن تصاویر می‌کنیم و تصویر به تصویر عکس پازلی خود را ایجاد می‌کنیم.

 

آموزش ساخت عکس پازلی در اینستاگرامؤ

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا