شبکه‌های اجتماعی

برنامه ریزی رسانه های اجتماعی: چگونه برای فصل خود برنامه ریزی کنیم (با الگو)

مجله تودی : به نظر می‌رسد برنامه ریزی رسانه های اجتماعی برای بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار منطقه‌ای چالش برانگیز است.

از تحقیق در مورد موضوعات گرفته تا ایجاد تصاویر – ناگفته نماند، کاتالوگ گسترده پلتفرم های پست – در برنامه ریزی رسانه های اجتماعی چیزهای زیادی وجود دارد.

و در حالی که بسیاری از ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite و Loomly قصد دارند بازاریابی رسانه های اجتماعی را حتی آسان تر کنند، گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک Google Sheet خوب است.

در این راهنما، یک الگوی برنامه‌ریز رسانه‌های اجتماعی ساده و کاربردی برای Google Sheets پیدا خواهید کرد – به علاوه، نکاتی در مورد نحوه برنامه‌ریزی محتوای رسانه‌های اجتماعی فصلی خود.

برنامه ریزی رسانه های اجتماعیچیست؟

برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ابزار، سیستم یا فرآیندی است که سازمان ها یا افراد می توانند از آن برای برنامه ریزی، زمان بندی، انتشار و مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند.

یک برنامه‌ ریزی رسانه‌ های اجتماعی، برنامه‌ ریزی از قبل محتوا و مدیریت پست‌ها را در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام آسان تر می کند.

بسیاری از گزینه های نرم افزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی و همچنین الگوهای ساده تر، جداول، چک لیست ها و موارد مشابه وجود دارد.

بسیاری از این ابزارها شامل ویژگی‌هایی مانند زمان بندی، ردیابی و تجزیه و تحلیل، مدیریت چند پلتفرمی و موارد دیگر هستند.

چرا از برنامه ریزی رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟

استفاده ازبرنامه ریزی رسانه های اجتماعی مزایای زیادی دارد – می‌دانید، به جای اینکه فقط از آن استفاده کنید.

برنامه ریزی از قبل یکی از بهترین راه ها برای ایجاد حضور ثابت در رسانه های اجتماعی، پیگیری نتایج و بهبود استراتژی خود در طول زمان است.

در اینجا فقط تعدادی از مزایای استفاده از برنامه ریزی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

  • بهبود بهره وری

استفاده از برنامه ریزی رسانه های اجتماعی به شما امکان می‌دهد محتوا را از قبل برنامه‌ریزی و منتشر کنید، و زمان را برای کارهای دیگر آزاد کنید.

این می تواند بهره وری کلی شما را با دادن زمان بیشتری برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار یا زندگی شخصی خود افزایش دهد.

علاوه بر این، توانایی مدیریت چندین حساب رسانه‌های اجتماعی از یک مکان مرکزی می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند و تلاش لازم برای حفظ حضور شما در پلتفرم‌های مختلف را کاهش دهد.

  • محتوا را به طور مداوم منتشر کنید

یک برنامه ریزی رسانه های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ ریزی پست‌ها از قبل، محتوا را به طور مداوم منتشر کنید.

این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که حضور شما در رسانه‌های اجتماعی فعال باقی می‌ماند، حتی زمانی که مشغول هستید یا در دسترس نیستید.

ارسال مداوم می تواند به حفظ تعامل با فالوورهای شما و بهبود دیده شدن محتوای شما کمک کند.

  • سازماندهی شده نگه دارید

یک برنامه‌ ریزی رسانه‌ های اجتماعی به شما کمک می‌کند با برنامه‌ ریزی و پیگیری تقویم محتوای خود، سازماندهی کنید.

این به شما امکان می‌دهد آنچه را منتشر کرده‌اید، زمانی که آن را منتشر کرده‌اید و آنچه در آینده در راه است را پیگیری کنید.

امکان مشاهده تقویم محتوای خود در یک مکان مرکزی می تواند به شما کمک کند تا از حضور در رسانه های اجتماعی خود مطلع باشید و از دست دادن فرصت ها برای تعامل با مخاطبان خود جلوگیری کنید.

  • استراتژی خود را توسعه دهید

برنامه ریز شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد موفقیت محتوای خود را ردیابی کنید. این اطلاعات می‌تواند برای اطلاع‌رسانی استراتژی محتوای آینده مورد استفاده قرار گیرد و تشخیص اینکه چه چیزی در هر پلتفرم کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست را آسان‌تر می‌کند.

امکان دیدن تأثیر محتوای شما می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها و بهبود اثربخشی حضور در رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

  • با تیم خود همکاری کنید

یک برنامه ریزی رسانه های اجتماعی همچنین می تواند به تسهیل همکاری بین اعضای تیم کمک کند.

به عنوان مثال، با اجازه دادن به چندین نفر برای دسترسی به سند برنامه ریزی رسانه های اجتماعی شما، سهیم شدن مسئولیت برای حفظ حضور ثابت در رسانه های اجتماعی آسان تر است.

این می‌تواند به اطمینان حاصل شود که محتوا به طور منظم منتشر می‌شود و خطر از دست دادن فرصت‌ها برای تعامل با مخاطبان را کاهش می‌دهد.

«الگوی برنامه‌ ریزی رسانه‌های اجتماعی» رایگان برای Google Sheets

برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی شما نباید پیچیده باشد – یا نیاز به استفاده از ابزارهای گران قیمت داشته باشد.

با الگوی رایگان Social Media Planner برای Google Sheets، راه ساده‌تری برای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و زمان‌بندی محتوای رسانه‌های اجتماعی خود خواهید یافت.

چه یک فرد یا یک کسب و کار کوچک باشید، این الگو برای کمک به شما در انتشار مداوم محتوا، سازماندهی ماندن و تصمیم گیری بهتر در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی خود طراحی شده است.

با این الگوی برگه‌های Google، می‌توانید:

  • تقویم محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید، ببینید چه چیزی منتشر کرده اید و بدانید در آینده چه اتفاقی می افتد.
  • پست ها را برای چندین حساب رسانه اجتماعی از یک تقویم برنامه ریزی کنید.
  • پیشرفت محتوای خود را دنبال کنید و از اطلاعات برای اطلاع از استراتژی آینده خود استفاده کنید.
  • با اشتراک گذاری دسترسی با تیم خود با دیگران همکاری کنید.

توجه: برای ویرایش قالب خود، روی «فایل» > «ایجاد کپی» کلیک کنید. شما نیازی به درخواست دسترسی ویرایش ندارید.

چگونه محتوای رسانه های اجتماعی خود را در سال 2023 برنامه ریزی کنیم

با الگوی برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ، محتوای سه ماهه رسانه های اجتماعی خود را در عرض چند دقیقه – نه روزها – برنامه ریزی کنید.

این الگوی برگه Google باعث می‌شود تا زمان‌بندی خود را از قبل ببینید و همه دارایی‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان ذخیره کنید.

در اینجا نحوه برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود برای سال 2023 آمده است.

مرحله 1: یک کپی از “Social Media Planner Template” ایجاد کنید

پس از دسترسی به الگو، روی «فایل» و سپس «کپی کردن» کلیک کنید. این یک کپی جدید از الگو ایجاد می کند که می توانید آن را ویرایش کنید.

Social Media Planner: How To Plan Your Quarter (With Template)

بعد، به نسخه خود یک نام توصیفی، مانند «[Business name] – Social Media Plan Q1-Q4 2023» بدهید و آن را در Google Drive ذخیره کنید.

مرحله 2: سه ماهه/ماه جاری خود را شناسایی کنید

بسته به زمانی که این مقاله را می خوانید، می خواهید سه ماهه و/یا ماهی را که قصد دارید برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود را در آن شروع کنید، مشخص کنید.

پایین الگو شامل برگه هایی است که از «Q1: ژانویه» تا «Q4: December» 2023 را شامل می شود.

برگه را برای ماهی که می‌خواهید برنامه‌ریزی محتوای خود را در آن شروع کنید، باز کنید.

Social Media Planner: How To Plan Your Quarter (With Template)

برای سادگی، ما با “Q1: ژانویه” شروع کردیم و شروع به پر کردن دو مبحث اول کردیم.

Social Media Planner: How To Plan Your Quarter (With Template)

همچنین در ستون های سمت چپ خواهید دید که برای هر ماه یک تقویم وجود دارد.

این به سادگی به عنوان مرجعی برای روزهای صحیح ماه/هفته بر اساس تقویم 2023 است.

البته می‌توانید این را برای سال‌های 2024، 2025 و غیره به‌روزرسانی کنید.

مرحله 3: پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را انتخاب کنید (“فرمت”)

ستون K شامل فهرستی از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است که ممکن است محتوای خود را در آنها منتشر کنید.

می‌توانید از این فهرست گزینه‌ها (بلاگ، اینستاگرام، لینکدین، فیس‌بوک، توییتر، تیک توک یا موارد دیگر) را انتخاب کنید یا می‌توانید با کلیک کردن روی «دکمه ویرایش» یعنی نماد مداد، گزینه‌های خود را اضافه کنید.

>

Social Media Planner: How To Plan Your Quarter (With Template)

این منوی کشویی به شما امکان می دهد به راحتی تشخیص دهید که در کدام پلتفرم قصد انتشار دارید.

چه فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا هر پلتفرم دیگری، به شما کمک می کند محتوای خود را سازماندهی کنید.

مرحله 4: موضوعات خود را برنامه ریزی کنید

اکنون، زمان آن است که ایده های موضوع خود را پر کنید!

راه‌های زیادی برای فکر کردن به موضوعات مرتبط با رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که در چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم.

با این حال، فرآیند تحقیق نباید در همین جا متوقف شود. در اینجا چند راه برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  • تحقیق در مورد رقبا انجام دهید: به آنچه رقبای شما در رسانه های اجتماعی انجام می دهند نگاه کنید و از آن به عنوان الهام بخش برای پست های رسانه های اجتماعی آینده خود استفاده کنید.
  • به روندهای صنعت نگاه کنید: از روندها و اخبار صنعت به روز باشید و از این اطلاعات برای ایجاد پست های مرتبط و به موقع برای مخاطبان خود استفاده کنید.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید: دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و از آن محتوا به عنوان الهام بخش برای پست های خود استفاده کنید.
  • به هشتگ ها نگاه کنید: برای افزایش دیده شدن پست های خود و دستیابی به مخاطبان گسترده تر، تحقیق کنید و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. این همچنین می تواند راهی برای یافتن ایده های محتوا باشد.
  • تبلیغات منظم را برنامه ریزی کنید: تبلیغات و تخفیف های خود را به اشتراک بگذارید تا تعامل و افزایش فروش را افزایش دهید.

هنگامی که ایده هایی را در نظر گرفتید، می توانید برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود را تکمیل کنید.

فقط ستون های J تا O را با «عنوان/موضوع»، «توضیحات» و موارد مشابه پر کنید.

مرحله 5: ستون های مورد نیاز خود را پر کنید

ویرایش قالب را با افزودن محتوای خود، مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، انواع پست‌ها و موضوعات محتوا، شروع کنید.

همچنین می توانید طراحی و قالب قالب را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

Social Media Planner: How To Plan Your Quarter (With Template)

«تصویر» را که قصد دارید به پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید، اضافه کنید. می‌توانید این کار را با افزودن پیوند به یک پوشه Google Drive یا Digital Asset Manager (DAM) انجام دهید.

مرحله 6: اضافه کردن سررسید

بعد، از الگو برای برنامه‌ریزی پست‌های خود از قبل با افزودن تاریخ، زمان و پلتفرم برای هر پست استفاده کنید.

سپس، ستون “وضعیت” را در ادامه به‌روزرسانی کنید.

حتی می‌توانید از این الگو برای پیگیری موفقیت محتوای خود با افزودن معیارهایی مانند پسندیدن، نظرات و اشتراک‌گذاری استفاده کنید.

مرحله 7: اضافه کردن محتوا و یاد داشت های انتشار

اگر با یک تیم کار می کنید، الگو را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه دهید تا الگو را ویرایش کنند.

این به شما امکان می‌دهد برای حفظ حضور ثابت در رسانه‌های اجتماعی با یکدیگر همکاری کنید.

ستون «یاد داشت‌ها» برای هر یادداشت متفرقه‌ای است که درباره محتوای آینده، پیش‌نویس‌ها، سررسیدها و غیره دارید.

مرحله 8: از قبل برنامه ریزی کنید و تکرار کنید

برنامه‌ ریزی محتوای رسانه‌های اجتماعی شما از قبل مزایای متعددی را ارائه می‌دهد که می‌تواند حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد.

با صرف زمان برای برنامه‌ ریزی محتوای خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم پست‌های مرتبطی را منتشر می‌کنید که مخاطبان خود را درگیر می‌کند و نتایج را به دنبال دارد.

با داشتن یک برنامه محتوای واضح، می‌توانید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با استراتژی بازاریابی کلی شما همسو باشد تمرکز کنید و از دام‌های ارسال بی‌برنامه و تکانشی اجتناب کنید.

توصیه می‌کنم از برنامه‌ریز رسانه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی حداقل یک چهارم محتوا استفاده کنید، بنابراین برای نوشتن نسخه، جمع‌آوری دارایی‌ها، برنامه‌ریزی پست‌ها و غیره تلاش نکنید.

می‌توانید با دانستن استراتژی دقیق خود از ماه‌ها قبل نفس راحتی بکشید.

با برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی پیش بروید

برنامه‌ ریزی رسانه‌ های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و مدیریت محتوای اجتماعی شماست.

اجازه ندهید که «بلاک ایده» بهترین را از شما بگیرد. اکنون برنامه ریزی محتوای Q1-Q4 خود را شروع کنید!

استفاده از برنامه ریزی رسانه های اجتماعی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در تولید محتوا مربوط به صنعت یا بازار خود فعال باشید – نه اینکه صرفاً واکنشی نشان دهید.

این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و حضور قوی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.

به علاوه، زمانی که محتوای خود را از قبل برنامه ریزی می کنید، می توانید منابع و بودجه را به طور مؤثرتری تخصیص دهید، و اطمینان حاصل کنید که از زمان و منابع خود به کارآمدترین روش ممکن استفاده می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا