شبکه‌های اجتماعی

چگونه نرخ تعامل (engagement) اینستاگرام را بررسی کنیم؟

تا به حال به فکر ارزیابی و بررسی پیج اینستاگرام بوده‌اید؟ می‌دانستید یکی از بهترین راه‌ها برای آنالیز و بررسی یک پیج ارزیابی نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت آن پیج است. این نرخ بستگی به تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک گذاری پست‌ها و… دارد. در واقع نرخ مشارکت (تعامل) یک پیج در رتبه‌بندی آه بسیار مهم است. اگر تا کنون در مورد نرخ معامل و رنحوه رشد آن اطلاعاتی کسب نکرده‌اید، با مجله تودی همراه باشید.

نرخ تعامل (engagement) چیست؟

به طور خلاصه به معیاری که میزان تعامل محتواهای تولید شده و مخاطب را می‌سنجد، نرخ مشارکت یا تعامل گفته می‌شود که این موضوع در شبکه‌های اجتماعی به یک موضوع جهانی تبدیل شده است. اینگیجمنت به شما کمک می‌کند تا میزان اثر بخشی پست‌ها و محتواهای خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اندازه گیری می‌کند.

نرخ تعامل بالا برای یک صفحه امتیاز مثبتی به حساب می‌آید و باعث افزایش اعتبار آن صفحه می‌شود. علاوه بر آن هرچه درصد مشارکت یک صفحه بالاتر باشد، شان می‌دهد آن پیج نسبت به دیگر پیج‌ها تاثیرگذارتر است و به همین منظور صفحه‌هایی که نرخ مشارکت بالایی دارند، مشتریان با وفاتری نیز دارند و فروش آن‌ها بیشتر است.

فالوورهای فیک را بررسی کنید.

می‌توان به طور قطع گفت که میزان بالای فالوورها در اینستاگرام معیار درستی برای سنج یک صفحه در اینستاگرام نیست. از آنجایی که اکثر پیج‌ها از روش‌های غلط فالوور جذب می‌کنند، نمی‌توان میزان فالوور را مرجع قرار داد. اما اینگیجمنت معیار بسیار خوبی برای برای تحلیل و بررسی و سنجش تقلبی یا واقعی بودن یک صفحه در اینستاگرام به حساب می‌آید.

در واقع صفحه‌هایی که اینگیجمنت بالایی دارند در اکسپلور اینستاگرام بیشتر دیده می‌شوند و این یکی از مزایای بالا بردن رتبه نرخ تعامل در اینستاگرام است. در آخرین آپدیت الگوریتم‌های اینستاگرام، صفحه‌هایی که مشارکت بیشتری با کاربران دارند، زودتر به صفحه اکسپلور راه پیدا می‌کنند.

نرخ تعامل را چگونه بررسی کنیم؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، یکی از روش‌های بررسی و آنالیز صفحه‌های اینستاگرام، بررسی اینگیجمنت آن است. اینگیجمنت در اینستاگرام میزان تعامل کاربران با یک صفحه یا یک پست را نسبت به کل تعداد دنبال‌کننده‌های آن صفحه نمایش می‌دهد. برای بررسی نرخ مشارکت اینستاگرام دو راه وجود دارد:

روش اول: محاسبه با فرمول‌هایی که برای این امر استفاده می‌شود.

روش دوم: استفاده از سایت‌ها و ابزارهایی که می‌توانند نرخ تعامل را به صورت خودکار محاسبه کند.

محاسبه فرمول نرخ تعامل

لازم به ذکر است در فرمول‌های معرفی شده قوانین خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید بر اساس نوع کسب و کار و هدف خود یکی از فرمول‌های زیر را برای محاسبه اینگیجمنت صفحه‌ خود انتخاب کنید:

فرمول یک: 100 * (تعداد فالوور / (تعداد کامنت + تعداد لایک)) = Engagment rate

فرمول دو: 100 * (ایمپرشن / (تعداد کامنت + تعداد لایک)) = Engagment rate

فرمول سه: 100 * (ایمپرشن / (تعداد کامنت + تعداد ذخیره + تعداد لایک)) = Engagment rate

در واقع باید در نظر داشته باشید که فرمول‌های بالا زمانی کاربرد دارند که قصد دارید یک یا چند پست خاص را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه نرخ تعامل (engagement) اینستاگرام را بررسی کنیم؟

ابزارهای آنالیز اینگیجمنت

سایت‌های زیادی امکان بررسی نرخ تعامل را برای کاربران فراهم می‌کنند. Triberr و phlanxاز جمله سایت‌هایی هستند که می‌توانید اینگیجمنت پیج‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است نرخ تعامل یک صفحه در سایت‌های مختلف با کمی اختلاف به شما نمایش داده شودو دلیل این موضوع هم این است که سایت‌های مختلف از فرمول‌های متفاوتی برای محاسبه استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا