شبکه‌های اجتماعی

چگونه کانال یوتیوب خود را ایجاد و سئو کنید

مجله تودی : در کنار گوگل، یوتیوب یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوی امروزی است.

یوتیوب با داشتن بیش از 120 میلیون کاربر روزانه، محرک مهمی برای بازدید و تعامل با کتابخانه وسیع محتوای ویدیویی جهان است.

با وجود ترافیک بسیار زیاد، جای تعجب نیست که سازندگان محتوا به YouTube هجوم می‌آورند تا نگاه بیشتری به محتوای خود داشته باشند.

و با سئو، بهینه سازی کانال یوتیوب اکنون آسان تر از همیشه است.

در این راهنما، من شما را از طریق ایجاد و بهینه سازی کانال YouTube خود راهنمایی می کنم.

مرحله 1: تمرکز کانال یوتیوب خود را تعیین کنید

قبل از اینکه بلافاصله وارد کانال YouTube شوید، مکث کنید.

مدتی زمان بگذارید تا تمرکز کانال خود را برنامه ریزی کنید، چه کسانی را می خواهید هدف بگیرید و چه محتوایی را می خواهید ایجاد کنید.

داشتن جهت روشن در مورد جایی که می‌خواهید کانال خود را ببرید، از بسیاری جهات به شما کمک می‌کند. این به شما کمک خواهد کرد:

  • یک هویت نام تجاری واضح برای کانال خود ایجاد کنید.
  • حوزه های مورد علاقه مخاطبان خود را شناسایی کنید و محتوای خود را برنامه ریزی کنید.
  • کلمات کلیدی مرتبط SEO را جستجو کنید و کانال خود را بهینه کنید.
  • محتوایی ایجاد کنید که نیازهای بینندگان شما را برآورده کند.
  • یک استراتژی کسب درآمد متمرکز بر لیزر ایجاد کنید.
  • در صدای برند، محتوا و تبلیغات خود ثبات داشته باشید.

همچنین می توانید کانال های دیگر YouTube را برای الهام گرفتن بررسی کنید.

یا، اگر در حال ایجاد کانالی برای کسب و کار فعلی خود هستید، به این فکر کنید که چگونه کانال با محصولات یا خدمات موجود شما مرتبط می شود.

زمانی که در مورد راه اندازی کانال YouTube شخصی خود خیال پردازی می کردم، شروع کردم به فکر کردن در مورد انواع موضوعاتی که می خواستم پوشش دهم و انواع افرادی که می خواستم به آنها دسترسی پیدا کنم.

می‌دانستم که می‌خواهم در مقابل دریای دیگر تولیدکنندگان محتوای ویدیویی ایستادگی کنم و محتوایی ایجاد کنم که با مخاطب ایده‌آل من صحبت کند.

از آنجایی که من سئو را می شناسم و در آموزش نوشتن محتوا مهارت دارم، تصمیم گرفتم بر تولید محتوا برای نویسندگان و فریلنسرهای مشتاق سئو تمرکز کنم. بنابراین، نویسنده محتوا مطمئن متولد شد.

مرحله 2: یک نام برای کانال خود انتخاب کنید

YouTube فقط به شما امکان می دهد نام کانال YouTube خود را 3 بار در هر 3 ماه (90 روز) تغییر دهید، بنابراین مهم است که نامی را انتخاب کنید که احتمالاً می خواهید به آن بمانید.

این نه تنها به شما کمک می‌کند تا چندین بار آن را تغییر ندهید، بلکه داشتن یک نام ثابت می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد بین کاربران (از طریق نام تجاری ثابت) کمک کند.

اگر یک کانال YouTube ایجاد کرده‌اید که به یک کسب‌وکار موجود مرتبط است، توصیه می‌شود نام کانال جدید مشابه نام کسب‌وکار فعلی شما باشد. باز هم برای ثبات برند!

اگر در حال ایجاد یک کانال شخصی هستید، می‌توانید نام آن را هر چه می‌خواهید بگذارید.

با این حال، نام کانال شما از این نظر که به کاربران می‌گوید کانال شما در مورد چیست (و ممکن است ارزش سئو نیز داشته باشد) کارهای زیادی انجام می‌دهد.

اگر نام کامل نباشد اشکالی ندارد – یا اگر مجبور شوید در آینده آن را تغییر دهید. من فقط توصیه می کنم کمی فکر کنید تا به شما کمک کند از تغییر نام تجاری گسترده یا گیج کردن مخاطبان خود جلوگیری کنید.

مرحله 3: کانال YouTube خود را ایجاد کنید

ایجاد کانال واقعی یوتیوب بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب کاربری گوگل است.

می توانید از طریق آدرس ایمیل Gmail موجود خود برای یک کانال YouTube ثبت نام کنید یا می توانید یک کانال جدید ایجاد کنید. هنگامی که یک حساب کاربری جیمیل دارید، به مراحل بعدی بروید

برای ایجاد یک کانال YouTube شخصی:

  • از طریق آدرس ایمیل Gmail خود وارد YouTube.com شوید.
  • روی عکس نمایه خود کلیک کنید و سپس “ایجاد کانال” را انتخاب کنید.
  • یوتیوب مراحل بعدی را برای ایجاد یک کانال ارائه خواهد کرد.
  • جزئیات را بررسی کنید (در حالی که به حساب Google خود وارد شده اید) و ایجاد کانال خود را تأیید کنید.

برای ایجاد یک کانال YouTube Business:

این فرآیند ایجاد یک کانال YouTube است که می تواند بیش از یک مالک یا همکار داشته باشد.

سپس می‌توانید این کانال جدید را به یک حساب تجاری موجود (در صورت داشتن) متصل کنید.

  • وارد YouTube.com شوید.
  • به لیست کانال خود بروید.
  • یک کانال جدید ایجاد کنید یا از یک حساب تجاری موجود استفاده کنید.
  • با کلیک روی ایجاد کانال جدید یک کانال ایجاد کنید. به گفته گوگل:

«یک کانال YouTube برای یک حساب برند ایجاد کنید که قبلاً با انتخاب حساب نام تجاری از لیست مدیریت می‌کنید. اگر این حساب نام تجاری قبلاً کانالی دارد، نمی‌توانید کانال جدیدی ایجاد کنید. وقتی حساب نام تجاری را از لیست انتخاب می‌کنید، به آن کانال منتقل می‌شوید.”

  • کانال جدید خود را نام ببرید و سپس روی ایجاد کلیک کنید.
  • برای تغییر مالکان و مدیران کانال، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.
  • اگر برای راه اندازی کانال YouTube خود به کمک بیشتری نیاز دارید، Google شما را تشویق می کند که از انجمن بپرسید.

مرحله 4: کانال خود را سفارشی کنید

وارد کانال YouTube خود شوید تا چندین قسمت را برای سفارشی کردن کانال خود مشاهده کنید. در گوشه بالا سمت راست گزینه Customize channel را انتخاب کنید.

برگه های زیر را مشاهده خواهید کرد: Layout، Branding و Basic info. هر یک از این برگه ها دارای فیلدهای مختلفی هستند تا بتوانید کانال خود را سفارشی کنید، گرافیک اضافه کنید و موارد دیگر.

در اینجا برخی از زمینه هایی وجود دارد که پیشنهاد می کنم نگاهی به آنها بیندازید.

تریلر کانال

می‌توانید یک تریلر سفارشی برای کاربرانی که هنوز در کانال شما مشترک نشده‌اند اضافه کنید. در اینجا نحوه ایجاد یک تریلر آمده است.

تصویر

این تصویر برجسته ای است که در کانال YouTube شما (دایره در گوشه سمت چپ بالا) نشان داده می شود.

برای تغییر تصویر، می توانید یک تصویر را مستقیماً از دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه خود آپلود کنید. توصیه می شود از عکسی با ابعاد حداقل 98×98 پیکسل و 4 مگابایت یا کمتر استفاده کنید.

تصویر بنر

بنر در بالای کانال شما ظاهر می شود. این تصویر باید چشم نواز باشد و در حالت ایده آل، به سرعت نشان دهد که کانال شما در مورد چیست.

برای بهترین تجربه در همه دستگاه‌ها، از یک تصویر بنری استفاده کنید که حداقل 2048 * 1152 پیکسل و 6 مگابایت یا کمتر باشد.

YouTube banner example

رسیدگی

YouTube اکنون به سازندگان اجازه می‌دهد تا دسته‌های سفارشی (به عنوان مثال، دنباله URL سفارشی) برای کانال خود ایجاد کنند.

این معمولاً باید نام کانال شما باشد که با خط تیره جدا شده است (به عنوان مثال /confident-content-writer). سعی کنید دسته خود را تا حد امکان مختصر نگه دارید.

شرح

بخش توضیحات حاوی متنی است که به بینندگان شما می گوید کانال شما در مورد چیست. شما می خواهید فوراً توجه کاربران را به خود جلب کنید.

برخی از بهترین شیوه ها عبارتند از:

  • با یک «قلاب» یا یک تبریک سریع باز کنید، مانند «به کانال من خوش آمدید!»
  • خودتان را معرفی کنید. به کاربران بگویید که کی هستید و چه موضوعاتی را پوشش می دهید.
  • سوالی بپرسید یا دعوت به اقدامی را بگنجانید که باعث می‌شود کاربران بخواهند بیشتر بیاموزند، مانند «می‌خواهید درباره سئو بیشتر بدانید؟ ویدیوهای من را ببینید!»
  • نشانی‌های اینترنتی را به منابع مرتبط، مانند وب‌سایت، گروه فیس‌بوک یا دوره خود اضافه کنید.
YouTube video description example

جزئیات

بخش جزئیات جایی است که می توانید آدرس ایمیل تماس خود (برای سوالات تجاری و غیره) و موقعیت مکانی خود را وارد کنید. در صورت تمایل می توانید انتخاب کنید که آدرس ایمیل را حذف کنید.

پیوندها

بخش پیوندها به شما این امکان را می‌دهد که به سایر وب‌سایت‌ها، منابع و غیره پیوندهایی اضافه کنید. می‌توانید پیوندی به وبلاگ، دوره، صفحه تماس و موارد دیگر اضافه کنید.

مرحله 5: از ابزار SEO YouTube استفاده کنید

TubeBuddy یکی از مفیدترین ابزارهای سئو YouTube است که من توانسته ام پیدا کنم، و من هر روز از آن استفاده می کنم.

این برنامه به عنوان یک افزونه کروم کار می کند و توصیه های کلمه کلیدی، آمار کلمات کلیدی، توصیه های برچسب، بینش رقبا و موارد دیگر را ارائه می دهد.

کاوشگر کلمات کلیدی ویژگی اصلی است که من برای یافتن کلمات کلیدی بالقوه بر اساس ارتباط، حجم و سطح رقابت استفاده می کنم. می توانید از کلمات کلیدی گفته شده در عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیوی خود استفاده کنید.

TubeBuddy YouTube SEO tool

ویژگی SEO Studio همچنین توصیه هایی را برای بهینه سازی ویدیوی شما هنگام آپلود ارائه می دهد. سپس TubeBuddy به شما «امتیاز» از بهینه‌سازی ویدیوی شما برای جستجوی YouTube می‌دهد.

VidIQ و Semrush همچنین دارای ویژگی‌های SEO ویدیو هستند که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی بالقوه را پیدا کنید، فرصت‌ها را از طریق تحقیقات رقبا شناسایی کنید، روندها را رصد کنید، تصاویر کوچک ایجاد کنید و به سئوی ویدیوی خود امتیاز دهید.

مرحله 6: محتوای ویدیوی YouTube خود را برنامه ریزی کنید

هنگامی که یک ابزار سئوی یوتیوب در زرادخانه خود دارید، برنامه ریزی محتوای ویدیوی خود بسیار آسان تر می شود.

وقتی صحبت از ایده‌پردازی موضوع ویدیو می‌شود، حدس زدن را توصیه نمی‌کنم. شما فقط زمان زیادی را صرف ایجاد ویدیویی می کنید که رتبه بندی نمی کند.

از ابزارهای سئوی YouTube برای یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابتی متوسط ​​به پایین استفاده کنید که به موضوعات ویدیویی عالی برای کانال شما تبدیل می شود.

من از اکسپلورر کلمات کلیدی TubeBuddy برای ایجاد ایده‌های ویدیویی جدید، تقریباً ماهانه استفاده می‌کنم.

سپس، این کلمات کلیدی (از جمله حجم جستجو و سطح رقابت آنها) را به یک صفحه گسترده اضافه می کنم.

سپس برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط، عناوین بهینه شده، برچسب‌ها و سایر عناصری که باید برای ویدیوی خود در نظر بگیرم، به دنبال رتبه‌بندی ویدیوها برای این کلمات کلیدی می‌گردم.

نتیجه یک لیست در حال اجرا از ایده های ویدیویی است که می توانم هر ماه از آنها استفاده کنم.

مرحله 7: اسکریپت ها و طرح های ویدیویی ایجاد کنید

یکی از کلیدهای سئوی عالی یوتیوب حفظ بیننده است. هر چه بینندگان ویدیوی شما را طولانی‌تر تماشا کنند، الگوریتم محتوای شما را بهتر «مشاهده» کرده و آن را در نتایج جستجوی YouTube رتبه‌بندی می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، باید ضربات خاصی را در طول ویدیوی خود بزنید تا توجه بینندگان را حفظ کنید.

این شامل داشتن یک «قلاب» در مقدمه، نکات کلیدی در سراسر ویدیو، گرافیک جذاب و یک نتیجه گیری مفید است.

من متوجه شدم که نوشتن طرح‌های کلی ویدیویی (و/یا اسکریپت‌ها) از قبل باعث می‌شود که ویدیویی بسیار جذاب‌تر و سازمان‌دهی‌شده‌تر شود.

می‌توانید این اسکریپت‌ها را صرفاً به‌عنوان یک طرح کلی در Google Docs یا یک دفترچه یادداشت بنویسید، اما به شما کمک می‌کند تا بیننده را در طول ویدیو حفظ کنید.

به مرور زمان، می‌توانید به تجزیه و تحلیل YouTube خود نگاه کنید تا «میانگین مدت زمان بازدید» خود را ببینید تا ببینید افراد چقدر ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند. هر چیزی بیش از 30٪ خوب در نظر گرفته می شود. بیش از 60٪ عالی در نظر گرفته می شود!

مرحله 8: فیلم خود را ضبط و ویرایش کنید

پس از اسکریپت ویدیوی خود، می توانید شروع به ضبط ویدیوی خود کنید.

توصیه می‌کنم این کار را در کلیپ‌های کوتاه انجام دهید تا هیچ نکته‌ای را از دست ندهید، و می‌توانید در حین پیش‌روی جزئیات بیشتری را اضافه کنید.

برای ضبط ویدیوی یوتیوب نیازی به دوربین فانتزی نیست. یک پایه رینگ لایت و یک گوشی هوشمند واقعاً تمام چیزی است که برای ضبط یک ویدیو نیاز دارید.

در اینجا چند نکته برای ضبط یک ویدیوی عالی در یوتیوب وجود دارد:

  • روی منبع نور خود قرار بگیرید. دوربین خود را طوری تنظیم کنید که رو به منبع نور اصلی خود باشید (نور طبیعی بهترین است). این می تواند یک لامپ یا یک پنجره بزرگ باشد. از قرار دادن منبع نور در پشت خود اجتناب کنید، زیرا این کار روی صورت شما سایه می اندازد و دیدن آن را در ویدیو سخت می کند.
  • دوربین خود را ثابت نگه دارید. هنگامی که در حال ضبط ویدیوی خود هستید، ممکن است لازم باشد برای گرفتن کلیپ مناسب، مکث، توقف، و دوباره شروع کنید. ثابت نگه داشتن دوربین از خارج شدن کلیپ ها از مرکز جلوگیری می کند (که می تواند ویرایش را دشوار کند).
  • در صورت لزوم توقف کنید و شروع کنید. این طبیعی است که لکنت داشته باشید و در ویدیوی خود علامت‌های «ام» و «آه» داشته باشید. از توقف ضبط و شروع دوباره نترسید. همیشه می توانید بعداً گیره ها را برش داده و ترکیب کنید.
  • به لنز دوربین نگاه کنید، نه به صفحه نمایش. ممکن است وسوسه انگیز باشد که به چهره خود روی صفحه نگاه کنید، اما در این صورت به نظر می رسد که به جای نگاه کردن به بیننده، خارج از دوربین نگاه می کنید. بهتر است مستقیماً به لنز نگاه کنید تا نتیجه نهایی تماس چشمی با بینندگان باشد.

مرحله 9: تعامل کاربر را تشویق کنید

تعامل کاربر به افزایش عملکرد و دسترسی ارگانیک ویدیوی شما کمک می‌کند.

در طول ویدیوی خود، بینندگان را ترغیب کنید که به سؤالات پاسخ دهند، نظرات خود را بنویسند، ویدیوی شما را لایک کنند، مشترک شوند و ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند، بنابراین سیگنال های تعامل مثبت به الگوریتم می دهد.

نه تنها این، بلکه بینندگان درگیر احتمالاً دوباره باز خواهند گشت. می‌توانید بعداً به نظرات پاسخ دهید، مشترکین جدید جذب کنید و از مزایای کاربرانی که ویدیوتان را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند بهره ببرید.

در اینجا چند نکته برای تعامل بهتر کاربر وجود دارد:

  • یک عنوان یا انیمیشن “پسندیدن و مشترک شدن” را به بیننده خود اضافه کنید تا تعامل را تشویق کنید.
  • از بینندگان سوالی بپرسید: «چه ابزارهای سئو را بیشتر دوست دارید؟ در نظرات به من اطلاع دهید!”
  • به بینندگان بگویید: «آیا این ویدیو را دوست داشتید؟ اگر چنین است، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!”
  • یک صفحه پایانی به ویدیوی شما که کاربران را به ویدیوهای دیگر کانال شما هدایت می کند.
  • افزودن کارت‌های اطلاعات برای هدایت بینندگان به محتوا و ویدیوهای مرتبط.

مرحله 10: یک کلمه کلیدی به عنوان ویدیو اضافه کنید

اگر ویدیوی خود را بر اساس یک کلمه کلیدی خاص قرار دهید (همانطور که توسط ابزار SEO انتخابی YouTube تعیین شده است)، باید از این کلمه کلیدی در عنوان ویدیوی خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که لزوماً نیازی به وارد کردن کلمه کلیدی دقیق ندارید، اما حداقل یک تغییر نزدیک. (به این فکر کنید: «ابزارهای بازاریابی محتوا» در مقابل «نرم افزارها و ابزارهای بازاریابی محتوا».)

بگویید، برای مثال، کلمه کلیدی انتخابی شما “سفر با بودجه در تایلند” بود.

برخی از عناوین ویدیوی YouTube ممکن است:

  • سفر ارزان تایلند – 10 نکته اقتصادی برای سفر.
  • با بودجه به تایلند سفر کنید (در اینجا نحوه صرفه جویی آمده است!).
  • تایلند مناسب با بودجه: چگونه 5000 دلار در سفر تایلند پس انداز کردم!
  • 5 روش خلاقانه برای صرفه جویی در $$$$ در تایلند – نکات سفر بودجه.

به یاد داشته باشید، شما همچنین می خواهید توجه کاربران را به خود جلب کنید، بنابراین با آن خلاق باشید. از کلمات عملی، صفت، علامت تعجب و مانند آن استفاده کنید.

من همیشه توصیه می‌کنم به عناوین ویدیوی رقیب نگاه کنید تا مطمئن شوید عنوان شما از آنچه قبلاً رتبه‌بندی شده است، چشم نوازتر است.

مرحله 11: توضیحات ویدئو را بهینه کنید

توضیحات ویدیو یکی دیگر از زمینه‌هایی است که برای SEO و تعامل YouTube مهم است.

حتماً برای اولین جمله مقدمه یک «قلاب» سریع و پرچرب بنویسید. سپس، به توضیح اینکه ویدیو در مورد چیست ادامه دهید.

با استفاده از مثال “سفر بودجه در تایلند”، یکی از توضیحات ممکن می تواند این باشد:

من در سفر به تایلند 5000 دلار پس انداز کردم! آیا می خواهید سفر مقرون به صرفه خود را برنامه ریزی کنید؟ در اینجا 10 نکته مفید برای سفرهای مقرون به صرفه در تایلند آورده شده است. یاد بگیرید که چگونه در پروازها، محل اقامت، وسایل، گشت و گذار، غذا و موارد دیگر صرفه جویی کنید!”

در مرحله بعد، منابع مفید دیگری را در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ابزارها یا راهنماهایی که در ویدیوی شما ذکر شده است.
  • پیوندهایی به پروفایل های رسانه های اجتماعی شما.
  • پیوندی به وب سایت یا وبلاگ شما.
  • پیوندهای وابسته.
  • پست ها یا مقالات مرتبط وبلاگ.
  • مهر زمان (برای نکات موجود در ویدیو).
  • پیوندهای دوره ها یا پیشنهادات پولی.

مرحله 12: برچسب های کلیدواژه را اضافه کنید

من عاشق TubeBuddy هستم زیرا این کار را برای شما انجام می دهد، اما باید کلمه کلیدی “برچسب” را به ویدیوی خود اضافه کنید.

TubeBuddy به شما امکان می دهد یک کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید و تغییرات کلیدواژه را برای استفاده به عنوان برچسب ارائه می دهد. در غیر این صورت، باید در مورد ویدیوهای رقیب تحقیق کنید و ببینید از چه برچسب هایی استفاده می کنند.

برچسب ها به بینندگان کمک می کنند ویدیوی شما را پیدا کنند و همچنین ویدیوهای مرتبط را بیابند. این یکی از راه‌هایی است که YouTube محتوای ویدیویی را «دسته‌بندی» می‌کند تا بینندگان بهتر بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

به عنوان مثال، اگر من ویدیویی در مورد ابزارهای فیس بوک منتشر می کنم، ممکن است از برچسب هایی مانند:

  • فیس بوک.
  • نکات فیس بوک.
  • بازاریابی فیسبوک.
  • ابزارهای بازاریابی فیس بوک.
  • آموزش فیس بوک.
  • ابزار برای فیس بوک.

این تگ‌ها هنگام آپلود ویدیوی خود در YouTube به بخش برچسب‌ها اضافه می‌شوند (همزمان با اضافه کردن عنوان ویدیو، توضیحات، زیرنویس‌ها و غیره)

مرحله 13: آپلود یک تصویر کوچک سفارشی

تصویر کوچک ویدیوی شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم هنگام مواجه شدن با ویدیوی شما در نتایج جستجوی YouTube می بینند.

بنابراین، داشتن یک تصویر کوچک ویدیویی که پررنگ، چشم نواز باشد و به سرعت نشان دهد که ویدیو در مورد چیست، مهم است.

YouTube video thumbnail examples

ابزارهایی مانند Canva ایجاد ریز عکس های ویدیویی سفارشی را با استفاده از عکس ها، عناصر، تصاویر استوک، متن، نمادها و موارد دیگر آسان می کند.

من دوست دارم برای ویدیوهایم از خودم عکس بگیرم، پس‌زمینه را حذف کنم، و برای جلب توجه بینندگان متنی اضافه کنم.

اگر طراحی گرافیکی مناسب شما نیست، یک طراح مستقل استخدام کنید تا یک تصویر کوچک یا الگوی کوچک برای شما ایجاد کند. نمی‌توانم بر اهمیت داشتن یک عکس کوچک بزرگ تاکید کنم.

مرحله 14: زیرنویس و زیرنویس اضافه کنید

زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها به بینندگان کمک می‌کنند تا محتوای شما را درک کنند و دسترسی لازم را برای بینندگانی (مانند افراد کم‌شنوا) که ممکن است به زیرنویس‌ها تکیه کنند، فراهم کنند.

در حالی که YouTube نمی تواند گرافیک سفارشی ایجاد کند، می تواند برای شما زیرنویس اضافه کند. اما اگر می‌خواهید زیرنویس‌های دقیق‌تری داشته باشید که با مُهر زمانی روی ویدیوی شما همخوانی داشته باشد، ابزاری مانند Rev.com را توصیه می‌کنم.

این یک سرویس پولی است (تقریباً 20 دلار برای هر ویدیو) که زیرنویس های دقیقی را ارائه می دهد که با ویدیوی شما مطابقت دارد. سپس، شما به سادگی فایل را در YouTube آپلود می کنید، و آماده رفتن هستید!

مرحله 15: کارت ها و صفحات پایانی را اضافه کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد، صفحه های پایانی و کارت های اطلاعات ویژگی های داخلی دیگری هستند که به شما امکان می دهند محتوای مرتبط را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

وقتی فایل ویدیوی خود را برای YouTube آپلود می‌کنید، چندین فیلد برای تکمیل (مانند عنوان، توضیحات و برچسب‌ها) مشاهده خواهید کرد.

دو مورد از آنها به صفحه پایانی و کارت‌های اطلاعات اشاره می‌کنند که به شما امکان می‌دهد پیوندهایی به ویدیوهای مرتبط اضافه کنید و کارت‌های ویدیویی را به انتهای ویدیوی خود اضافه کنید.

افزودن این موارد به حفظ افراد در کانال شما و هدایت آنها به ویدیوهای دیگر شما کمک می کند.

مرحله 16: لیست های پخش خود را سازماندهی کنید

وقتی بیش از تعداد انگشت شماری ویدیو در کانال خود دارید، می توانید آنها را در لیست های پخش سازماندهی کنید.

معلوم نیست که آیا این روی سئو تأثیر می گذارد یا خیر، اما به بینندگان کمک می کند محتوای مرتبط شما را پیدا کنند.

به عنوان مثال، من محتوای مرتبط با سئو و نویسندگی آزاد را پست می کنم، بنابراین این لیست های پخش مربوطه را در کانال خود دارم. به این ترتیب، افراد می‌توانند همه ویدیوهای موجود در لیست پخش انتخابی خود را به صورت بی‌وقفه تماشا کنند.

کانال خود را با SEO YouTube رشد دهید

هنگامی که بیش از تعداد انگشت شماری ویدیو به صورت زنده در کانال خود دارید، می توانید آنها را در لیست های پخش سازماندهی کنید.

اگر محتوا جذاب و بهینه شده باشد (یا اگر خوش شانس باشید، صرفاً سرگرم کننده باشد، حتی یک ویدیو می تواند منفجر شود).

نکته‌های SEO YouTube در بالا به شما کمک می‌کنند کانال خود را بهینه کنید، در مورد ویدیوهای برتر تحقیق کنید، ویدیوهای خود را ضبط کنید، محتوای خود را بهینه کنید و تعامل کاربر را افزایش دهید – دستور موفقیت YouTube.

بنابراین، منتظر نباشید – همین امروز ویدیوی خود را ضبط کنید و ببینید YouTube چه کاری می تواند برای برند شما انجام دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا