سئو

تکنیک‌های شناسایی ارزش کلمات کلیدی و سئو سایت

بیشتر مواقع وقتی از جریمه شدن سایت توسط گوگل صحبت می‌کنیم،ذهن کاربر به سمت راهکارهای سئو کلاه‌سیاه می‌رود. اما تجربه ثابت کرده تعداد سایت‌هایی که به دلیل آشنا نبودن با اصول سئو جریمه‌شده‌اند خیلی بیشتر سایت‌هایی بوده است که فعالیت اشتباه عمدی داشته‌اند.

اصول پایه سئو چیست؟

ابتدایی‌ترین نکات برای سئو سایت را برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. از تکنیکال سئو شروع کنید

    این فن ها اصول پایه‌ای هستند که در صورت انجام ندادن آن‌ها نباید امیدی به سئو سایت خود داشته باشید:

سرعت سایت

اولین قدم سرعت سایت است که باید به آن دقت کنید. زمانی که سرعت سایت پایین باشد و ربات‌های گوگل و کاربران برای حضور در سایت شما با مشکل مواجه شوند گوگل به‌راحتی به سایت شما اجازه نمایش نمی‌دهد.
به همین دلیل با تا جایی که امکان است سرعت سایت را افزایش دهید.
بالا بردن سرعت سایت به دودسته تقسیم می‌شود:
1.اجرا: یک سری از نکات مثل حذف و کاهش کدهای اضافی در صفحه یا کاهش درخواست‌های سایت به سرور
2.انجام ندادن یک سری کارها مثل عدم استفاده از تصویرهایی با سایزهای بزرگ در سایت.

تجربه و طراحی کاربری(UX و UI)

 

به‌طورکلی تجربه‌ی و حسی که کاربر از سایت شما به دست می‌آورد را UX، و ظاهر سایت UI گفته می‌شود.
برای مثال: اگر از مشاهده فونت این مقاله لذت می‌برید UX خوب سایت و اگر حس خوبی ندارید به معنی UX منفی آن است.
تجربه‌ی کاربر از سایت موضوع بسیار مهمی است که سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم آن محسوب می‌شود. در کل خودتان را جای کاربر قرار دهید، و هر موضوع آزاردهنده را از بین ببرید.

امنیت

یکی از مهم‌ترین اصولی که گوگل روی آن خیلی حساسیت نشان می‌دهد، مبحث مهم امنیت است. زیرا اگر سایت شما دچار مشکلات امنیتی باشد،گوگل کاربران را از ورود به سایت منع می‌کند، به این معنا که اگر سایت شما به دست هکران افتاده باشد و گوگل متوجه این موضوع گردد به کاربرانی که قصد استفاده و ورود به سایت رادارند اخطار داده و پیشنهاد می‌دهد که وارد سایتتان نشوند.
اگر چنین اتفاقی رخ دهد باعث کاهش تمامی رتبه‌های سایت شما و ایجاد تاریخچه بد در مورد سایت شما توسط گوگل می‌شود.

تکنیک‌های شناسایی ارزش کلمات کلیدی و سئو سایت

دریافت SSL برای سایت

SSL روی امنیت سایت شما به‌طور مستقیم تأثیرگذار نیست و بیشتر راهکاری است برای امن کردن اطلاعات کاربران سایت. اما عملاً گوگل به سایت‌هایی که بدون SSL هستند بهای زیادی نمی‌دهد.
SSL را از طریق پیام به شرکت‌های خودتان درخواست کنید تا آن را برای سایت شما فعال کنند. در ای صورت آدرس سایتتان از HTTP به HTTPS تغییر کرده و SSL فعال می‌شود.

2.به سراغ محتوا بروید

نکاتی که در بالا به آن اشاره شد تأثیری در سئو سایت شما ندارد بلکه اصولی است که در صورت اجرا نشدن باید قید سئو شدن سایت خود را بزنید.
بعدازاین‌ها نوبت به تولید محتوا در سایت می‌رسد. یعنی استفاده از محتوا در صفحات محصول، درباره‌ی ما، خدمات و سپس نوشتن مقالات است. در مرحله‌ی دوم محتوا، صوت، تصویر و ویدئو است که در سایتتان منتشر می‌کنید.

تکمیل محتوای صفحات

اولین قدم این است که باید برای صفحات اصلی و مهم سایت محتوا تولید کنید.
یعنی تشکیل این صفحات:

  • صفحه اصلی
  • تماس باما
  • درباره ما

اگر می‌خواهید در سایت خود صفحه محصول و یا خدمات اصلی ایجاد کنید باید محتوای آن‌ها را تولید کنید زیرا اگر این صفحات خالی از محتوا باشند گوگل  اعتبار کلی سئو سایتتان را کاهش می‌دهد. بنابراین از ایجاد صفحاتی که محتوایی برای آن ندارید خودداری کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی

اگر یک‌قدم به عقب و قبل از تولید محتوا و محصول بریم، بعد از تکمیل کردن صفحات اصلی سایت با محتوا، نوبت این است که کلمات کلیدی موردنظرتان را در سایت پیدا کنید.
یعنی بفهمید که کاربران برای رسیدن به سایت شما چه کلمات و عباراتی را جستجو می‌کنند.
برای مثال: کاربران برای رسیدن به سایت تودی این کلمات را جستجو می‌کنند:

بنابراین برای هرکدام از این کلمات باید محتوا تولید شود و در یک صفحه سئو شوند، تا کاربران با استفاده از این کلمات به سایت ما برسند.
تحقیقات کلمات کلیدی فرآیندی است که با کمک ابزارهای مختلف، متوجه میشیم که کاربران برای رسیدن به سایت ما چه کلمات و عباراتی را جستجو می‌کنند، برای پیدا کردن این کلمات می‌توانیم از keywordtool.io کمک بگیریم.

8 free keyword fined seo tools - سئو سایت

محتوای سئو شده

محتوایی که در سایت منتشر می‌شود چه محتوا یک مقاله آموزشی باشد و چه محتوای محصول، باید به‌ درستی و کامل بهینه شود. یعنی علاوه بر موردپسند بودن، باید به شکلی بهینه شود که زمانی که کاربر آن را جستجو می‌کند، ربات‌های گوگل محتوا را تشخیص داده و مخاطب به آن دسترسی پیدا کند و کاملا به سئو سایت توجه داشته باشید.

لینک سازی داخلی (نرخ پرش)

نرخ پرش یکی دیگر از موضوعاتی است که گوگل برای امتیازدهی به سایت شما دقت می‌کند. نرخ پرش کاربرانی را نشان می‌دهد که وقتی وارد سایت شما می‌شوند به هر دلیلی مثل سرعت پایین محتوای نامناسب و…به سرعت از سایت خارج می‌شوند. وقتی نرخ پرش بالا برود طبیعتاً قدرت سئو سایت شما کاهش پیدا می‌کند.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا