مارکتینگبازاریابی محتوا

تولید محتوای ویدیویی چیست؟

ویدیو یکی از موثرترین روش‌ها برای رساندن انواع پیام به مخاطب است. قبل‌تر درمود تولید محتوا، اهمیت آن بر روی کسب و کار شما و یکی از انواع آن یعنی تولید محتوای تصویری را به شما توضیح داده‌ایم، امروز در مجله تودی قصد داریم یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای موثر، یعنی تولید محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

امروزه نحوه ساخت ویدیوها بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته شده است و از این رو اغلب کسب و کارها با تولید ویدیوهای جذاب هر روز تلاش می‌کنند کاربران بیشتری را جذب خود کنند. از جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوایی، ویدیو مارکتینگ یا همان تولید محتوای ویدیویی است و از آن‌جایی که ذهن انسان تصاویر را خیلی راحت‌تر به خاطر می‌سپارد، روزانه تعداد افرادی که علاقه‌مند به ویدیو هستند افزایش می‌یابد. این نکته ناگفته نماند که محتوای ویدیویی بیشتر از محتوای متنی بر روی سئوی سایت شما تاثیر می‌گذارد و شما از این طریق می‌توانید محصولات و یا خدماتتان را در اختیار کاربران قرار دهید.

چرا به تولید محتوای ویدویی نیاز دارید؟

نرخ تبدیل بیشتر!

همان‌طور که گفته شد در مقایسه با انواع دیگر تولید محتوا، ویدیو مارکتینگ می‌تواند به راحتی محصول یا خدمات شما را به دیگران معرفی می‌کند. شما باید بتوانید با تولید محتوا نرخ تبدیل‌تان را افزایش بدهید. طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده بیش از هفتاد درصد افرادی که به صورت حرفه‌ای بازاریابی می‌کنند معتقدند که این روش یکی از بهترین روش‌ها برای بازخورد بهتر و تاثیر بیشتر در نرخ تبدیل است.

ساخت آسان و بازخورد بالا

برخلاف سال‌های گذشته ساخت و تولید یک ویدیوی جذاب دیگر نیاز به رفتن به استدیو و ضبط ندارد و عملا می‌توان گفت ساخت محتوای ویدیویی کار دشواری نیست، همانند اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که روش اینستاگرام مارکتینگ را در پیش گرفته‌اند. به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و رشد ایده‌های خلاق و هوشمندانه، تهیه یک ویدیوی حذاب و مفید بسیار ارزان و مقرون به صرفه شده است.

سئو سایتتون رو بهتر کنید!

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم تولید محتوای ویدیویی از تولید محتوای متنی بسیار موثر تر است، تا زمانی که از این روش به درستی استفاده کنید. این امر به دلیل آن است که موتورهای جستجو نظیر گوگل علاقه‌مندی بیشتری نسبت به محتوای ویدیویی دارند تا متنی، و طبیعی است که امتیاز بیشتری را به آن اختصاص بدهد. با تولید محتوای با کیفیت ویدیویی نه تنها نرخ تبدیل را بالاتر می‌برید، بلکه نتایج بهتری نیز در سئوی سایتتان خواهید گرفت.

تولید محتوای ویدیویی چیست؟

انواع تولید محتوای ویدیویی

  • ویدیوی آموزشی: زمانی که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، محصول جدیدی را روانه بازار می‌کنید و بعد از مدتی کاربران شما برای استفاده از آن محصول با مشکل مواجه می‌شوند، بهترین راه ایجاد یک ویدیوی آموزشی کوتاه است که در آن مختصر نحوه استفاده از آن محصول را شرح دهید.
  • ویدیوی تبلیعاتی: استفاده از جملات توصیفی یکی از روش‌های تولید محتوای تبلیغاتی است، بدین صورت که صاحب کسب و کار زمانی که بخواهد محصولی را وارد بازار کند و یا در مورد محصولات قبلی خود برای مشتریان توضیحی بدهد، با ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی به راحتی این کار راه انجام می‌دهد.
  • ویدیوهای سخنرانی: زمانی که مدیریت یک مجموعه قصد صحبت با کارکنان خود را داشته باشید، با تهیه یک ویدیوی کوتاه و قرار دادن آن در سایت به راحتی می‌تواند با سایر کارکنان ارتباط برقرار کند. این ویدیو می‌تواند جنبه تبلیغاتی، علمی و یا حتی معرفی محصولاتی باشد.
  • ویدیوی علمی: هدف از تهیه و ساخت این نوع ویدیو شرح مختصری از یک مقاله یا مطلب علمی به صورت گفتاری است، به طوری که تحققیقات و یا پژوهش‌های صورت گرفته بر روی یک محصول در قالب یک ویدیوی کوتاه در دست مشتریان و علاقه‌مندان در آن حوزه قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه کاربران ترجیح می‌دهند به‌جای خواندن مطالب طولانی، آن‌ها را به صورت تصویری مشاهده کنند. امروزه تولید محتوای ویدیویی یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتباط موثر با مشتریان و کاربران انواع کسب و کار به شمار می‌رود.

اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید، می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص تودی با شماره : 71053494 تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا