مارکتینگ

ریتارگتینگ در بازاریابی چیست؟

ریتارگتینگ در بازاریابی که به عنوان ریمارکتینگ نیز شناخته می‌شود، راهی قدرتمند برای جذب مجدد مشتریانی است که قبلاً با برند شما در تعامل آنلاین بوده‌اند.

شما احتمالاً هنگام مرور وبسایت‌ها ریتارگتینگ را در بازاریابی تجربه کرده اید. اگر به یک وب سایت مراجعه می‌کنید و به محصولی نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که تبلیغات مربوط به آن محصول به دنبال شما در سراسر وب است، این مورد در ریتارگتینگ است.

مروری بر چگونگی ریتارگتینگ در بازاریابی

هنگامی که شخصی به وب سایت شما مراجعه می‌کند، می‌توانید از پیکسل تبلیغاتی برای کوکی کردن آن‌ها (ردیابی کردن) استفاده کنید، و سپس هنگامی که آن‌ها شروع به بازدید از وب‌سایت‌های دیگر در اینترنت می‌کنند، می توانید تبلیغات پیگیری را در سایت‌هایی که بازدید می‌کنند نشان دهید. سایت‌های متداول که می‌توانید با آن‌ها ریتارگتینگ انجام دهید، facebook، ورزش3، تابناک و … و وبسایت‌هایی که از شبکه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، استفاده کنید.

Google چگونگی عملکرد بازاریابی دیجیتال در سیستم عامل خود را توضیح می دهد:

ریمارکتینگ راهیست برای ارتباط با افرادی است که قبلاً با وب سایت یا برنامه تلفن همراه شما در تعامل بوده‌اند. ریتارگینک این امکان را به شما می دهد تا به عنوان استراتژیی تبلیغاتی خود را در مقابل این مخاطبان قرار دهید زیرا آنها در Google یا وب سایت های شریک و رقیب آن محصول را جستجو می‌کنند، بنابراین به کاربر در افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند و یا به آن مخاطبان یادآوری می کند که محصول شما را بخرند. “

بازاریابی پیکسل‌ها و کوکی‌ها چگونه کار می کنند؟

اکثر پیکسل‌های ریتارگتینک به همان روش کار می‌کنند شما یک قطعه کد رهگیری (پیکسل) را در سایت خود قرار می‌دهید سپس یک کوکی یا کد رهگیری را در رایانه شخصی که از سایت شما بازدید می کند، قرار می‌گیرد.

این کوکی به شما اجازه می دهد تا به یک شبکه تبلیغاتی (مانند تبلیغات فیس بوک) بگویید که شخصی از یک صفحه یا محصول خاص در وبسایت شما بازدید کرده است، با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید به محض بازدید از وب‌سایت‌های دیگر، به آن شخص تبلیغات مربوط به محصول سایت شما را نشان دهد.

شما هیچ‌وقت هویت دقیق شخصی را که از آن استفاده می‌کند نمی دانید، اما پیکسل رفتار آن‌ها را می‌داند، و به شما این امکان را می‌دهد که یک تجربه کاربری منحصر به فرد را بر اساس رفتار مشتری ایجاد کنید.

از چه نوع کمپین‌هایی می توانید برای ریتارگتینگ (ریمارکتینگ) استفاده کنید؟

کمپین‌های ریتارگتینگ می‌توانند به همان اندازه که می‌خواهید ساده یا پیچیده باشند. هدف اکثر فعالیت‌های بازاریابی ریتارگتینگ انتقال کاربر به یک بازدید مطلوب از محصول است که در بازدید اولیه آن‌ها را انجام نداده است. این امر می‌تواند مستلزم مراجعه به یک صفحه وب خاص، دریافت آدرس ایمیل از طریق فرم انتخاب، پر کردن فرم قرار ملاقات، رزرو یک وبینار یا ایجاد فروش باشد.

هنگامی که شما کمپین ریتارگتینگ خود را طراحی می‌کنید، مهم است به این فکر کنید که هدف نهایی چیست و سپس یک اقدام گام به گام تدوین کنید تا مخاطبین را به سمت هدف نهایی خود هدایت کنید.

در بعضی موارد، ممکن است به عقب ماندن کار کمک کند.

به‌طور مثال:

اگر کاربرانی دارید که قبل از پیش خرید یک وبینار در از یک پست وبلاگ در سایت شما بازدید می‌کنند، اما آنها بعد از این بازدید اولیه برای وبینار ثبت نام نمی کنند، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های دیگر، شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و در سراسر وب، تبلیغاتی را ایجاد کنید که باعث ایجاد فروش برای وبینار شما شوند.

در این حالت، شما یک دنباله بازاریابی ریتارگتینگ را طراحی می‌کنید تا اعتماد ایجاد کنید و آن‌ها را برای ثبت نام در وبینار مجبور کنید. این هم مثالی از چگونگی عملکرد بازاریابی ریتارگتینگ.

  1. کاربران از طریق یک آگهی آنلاین یا با یک جستجوی از طریق موتورهای جستجو از پست وبلاگ شما بازدید می‌کنند و پیکسل یا کوکی‌هایی را که از طریق سایت شما در رایانه آن‌ها قرار داده می‌شوند را دریافت می کنند.
  2. کوکی این مقاله خاص دنباله تبلیغ را ایجاد می‌کند.
  3. تبلیغ 1. روز 1 تا 4: ویدئویی که توضیح می دهد شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.
  4. تبلیغ 2. روز 5 تا 8: لینک دادن به مقاله‌ای که در مورد مزایای محصول یا خدمتی که می‌خواهید بفروشید صحبت می‌کند.
  5. تبلیغ 3. روز 9 تا 12: دعوت به عضویت در وبینار.
  6. به محض اینکه کاربران به وبینار ملحق شدند، می‌توانید پیکسل دیگری را حذف کنید که آن‌ها را از لیست ریتارگتینگ اول خارج می‌کند و آن‌ها را در درون لیست دوم قرار می‌دهد. در لیست دوم، می‌توانید یک سکانس مشابه را اجرا کنید که یادآوری آنها برای حضور در وبینار است.

این نمونه‌ای از بازاریابی ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ پیشرفته است. همچنین می توانید توالی‌هایی را ایجاد کنید که به راحتی کاربر از یک صفحه محصول بازدید کرده و سپس برای آن محصول آگهی دریافت کند، یا به همان اندازه پیچیده کردن با توضیح در باره طی کردن فرآیند قیف فروش .

این بستگی به این دارد که شما چقدر پیشرفته هستید. شرکت‌هایی نیز وجود دارند که از ابتدا تا پایان کل کمپین های بازپرداخت را برای شما تنظیم می کنند که بر اساس سفر مشتری شما است.

چه کسی باید از ریتارگتینگ در بازاریابی خود استفاده کند؟

اگر حضوری آنلاین دارید و به ویژگیهای وب ترافیک ارگانیکی یا ترافبک پرداختی خود می‌پردازید، باید بازدیدکنندگانی را که وب سایت شما را ترک می‌کنند، باید ریتارگتیگ را برای آنها در نظر بگیرید اما اقدامات مورد نظر خود را برای اولین بار انجام ندهید.

ریتارگتینگ به کاربران شما یادآوری می کند که بعد از ترک وب سایت شما همچنان حضور دارید، و آن‌ها را به سمت عملی که می‌خواهید انجام دهید، هدایت می‌کند و فرصتی دیگر را برای شما فراهم می کند تا کاربری که از قبل با محصول شما آشناست مجدد به سمت شما بازگردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا