سئو

سئو چیست ؟

به طور قطع هر شخصی می‌خواهد که سایتش رتبه خوبی در گوگل داشته باشد و همیشه در دسترس مخاطبان قرار بگیرد، با این حال شما حتما در مورد سئو شنیده‌اید. اما می‌دانید سئو چیست ؟ روش‌های انجام آن چیست؟ تاثیر آن برای نمایش سایت شما در صفحات اول گوگل چیست؟ با مجله تودی همراه باشید تا به طور کلی با مفهوم سئو آشنا شویم.

سئو چیست ؟

سئو یا همان بهنیه سازی برای موتورهای جستجوگر مخفف کلمه Search Engine Optimization است که بعضا اشتباه آن را اس ای او تلفظ می‌کنند، در واقع سئو به منظور بهتر کردن عملکرد سایت شما نزد موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) استفاده می‌شود. استفاده از کلمات بکار رفته در محتوای سایت شما، قرار دادن لینک‌های ورودی و خروجی و سایر اقدامات از قبیل این دست می‌تواند سایت شما را نزد موتورهای جستجو عملکرد خوبی را نشان دهد.

می‌توان گفت که مفهوم سئو فقثط به موتورهای جستجو ختم نمی‌شود، بلکه ساخت سایتی مناسب برای کاربران از موضوعات مهمی است که گوگل نیز در سال‌های اخیر به آن توجه زیادی کرده است.

اما اتفاقات پشت پرده موتورهای جستجو برای سئو چیست ؟ برای پاسخ به این سوال باید درمورد الگوریتم‌های گوگل به شما بگوئیم. به گفته کارشناسان گوگل، بالغ بر 200 آیتم در قالب چند الگوریتم وجود دارد که نتایج جستجو به این آیتم‌ها بستگی دارد. البته برای جلوگیری از سواستفاده از این موضوع، تا حدالامکان جزئیاتی از این الگوریتم‌ها منتشر نمی‌کند. ناگفته نماند که گوگل جزئیات کلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست ؟

همانطور که گفتیم گوگل در سال‌های گذشته به رفتار کاربر بر روی سئو سایت اهمیت زیادی داده است و سایت شما را بر اساس الگوریتمی به نام RankBrain سایتتان را رتبه بندی می‌کند. علاوه بر این الگوریتم زمان حضور کاربر بر روی سایت اهمیت زیادی دارد. ابزاری که به شما کمک می‌کند تا رفتار کاربران را روی وبسایت خود آنالیز کنید google tag manager نام دارد.

سئو چیست ؟

انواع سئو چیست ؟

سئو بر دو اصل اساسی قرار دارد، سئو خارجی و سئو داخلی، که قصد داریم آن‌ها را به اختصار برای شما توضیح بدیم.

سئو خارجی: مواردی مانند لینک سازی خارجی، فعالیت در شکبه‌های اجتماعی و تبلیغات که در چهارچوب‌های سئو و در خارج از سایت شما استفاده می‌شود، اصطلاحا سئو خارجی نامیده می‌شود.

سئو داخلی: بهبود رابط کاربری، تولید محتوا، افزایش سرعت سایت، حذف محتوا‌ی یتیم از سایت و بهتر کردن ساختارهای ساخت که در چهارچوب‌های سئو قرار دارد و داخل سایت اعمال می‌شود، به سئو داخلی شناخته می‌شود.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

استفاده از سئو ارگانیک، یعنی تولید محتوا و لینک سازی اصولی و در کل رعایت تمامی قوانین و اصول در سئو، به طوری که همزمان کاربر نیز از سایت رضایت داشته باشد را سئو کلاه سفید گویند.

اما به چه کاری سئو کلاه سیاه می‌گویند؟ دلیل استفاده از این نوع سئو چیست ؟ اگر شما به عنوان شخصی که مسئولیت سئو یک وبسایت را دارید، به جای استفاده از موارد اصولی و قانونی سئو، از ضعف‌های موتور جستجو برای سئو استفاده کنید، مانند بک لینک غیر اصولی، استفاده از کلمه کلیدی بیش از اندازه که گوگل آن را اسپم شناسایی کند و… را سئو کلاه سیاه می‌گوند.

پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید طبق اصول و قوانینی که گوگل بر آن تاکید دارد و با هدف تولید محتوای با کیفیت برای مخاطبان، سایت خود را سئو کنید.

اما تنها تولید محتوا (سئو داخلی) و لینک سازی (سئو خارجی، سئو خارجی با ایمیل مارکتینگ) برای سئو سازی یک وب سایت کافی نیست، بهتر است بر اساس نظرات و بازخوردها از سایت شما سعی در بهبود UX خود کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا