مارکتینگشبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ در دنیای امروز

شاید با خود بگویید چه نیازی به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است باید به شما بگوییم که شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر در زندگی ‌همه ما تبدیل شده‌اند به طوری بر اساس گذار منتشر شده از ایسپا در ایران تنها بیش از 44 میلیون کاربر فعال در حال حاضر در حال استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام می‌باشند به معنای دیگر نیمی از جمعیت ایران در اینستاگرام عضو هستند؛ پس شبکه‌های اجتماعی تریبون موثر ایجاد می‌کنند تا محصول و یا برند خود را به دید نصف جمعیت ایران برسانید، با ما در مجله تودی همراه باشید.

مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی در 5سال‌ گذشته اتفاقی نو و پیشگامانه برای کسب و کار‌ها بود اما در حال حاضر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به نیازی ضروری و حیاتی برای هر کسب و کاری به شمار ‌می‌آید که زیر شاخه‌ای مهم برای دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید.

Untitled 1 min - اینستاگرام

چرا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

در گذشته برای تبلیغات میدانی و یا حتی تلویزیونی نیاز به تحقیقات میدانی وسیع و مهم برای انجام تبلیغات موثر بود اما با گذشت زمان و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی کم رنگ تر شده است زیرا این شبکه‌ها برای جمعیت آماری زیادی را به طور رایگان برای شما فراهم آورده است و تنها شما نیاز به تولید محتوا دارید تا این مخاطبان را جذب کنید.

برند سازی

عضویت در شبکه‌های اجتماعی آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

شبکه‌های اجتماعی بستری مناسب را برای کسب و کار‌ها ایجاد کرده اند تا با تولید محتوا ابراز وجود کنند. این شبکه‌های اجتماعی راه جدیدی را برای رساندن پیام به گوش مشتری پیش پای کسب و کار‌ها گذاشته است که نه تنها شما را به مشتریان جدید معرفی می‌کند بلکه راهی آسان برای ارتباط با مشتریان قدیمی و گرفتن بازخورد آنان را فراهم آورده است.

بهبود وفاداری به برند با حضور در شبکه‌های اجتماعی

بر اساس تحقیقات دانشگاه تکنولوژی تگزاس کسب و کار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی مستمر دارند مشتریان وفادارتر نسبت به سایر رقای خود دارند؛ تحقیق دیگری از سوی Convince&Convert منتشر شده نشان داد 53% آمریکایی‌ها برندهایی را که دنبال می‌کنند به آن وفادار‌اند.

نرخ تبدیل

شبکه‌های اجتماعی باعث تقویت نرخ تبدیل می‌شوند

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوایی مستمر یک فرصت استثنایی برای شما ایجاد می‌کند، فرصتی مناسب برای تبدیل شدن فالوئر به خریدار. شما با تولید و فعالیت در هر شبکه‌ی اجتماعی آن فرصت را ایجاد می‌کنید تا مخاطبانتان ارتباط مستقیم داشته باشید و بازخورد از آنان بگیرید.

درست است که هر تعاملی باعث افزایش نرخ تبدیل نمی‌شود اما مراودات مثبت بین شما و فالوئرتان است که احتمال مشتری شدن او را تقویت می‌کند.

فرصت گفتگو با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

کسب و کار‌ها با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت هدفمند و صحیح، مخاطبانی را به خود جذب می‌کنند و این مخاطبان‌اند که برای کسب و کار شما می‌توانند به یک مشتری سودمند شوند و همچنین در این شبکه‌های اجتماعی است که فرصتی مناسب را برای صحبت مستقیم با مصرف کننده محصولات و یا خدمات شما فراهم می‌کند و با تعامل مستقیم است که شما می‌توانید پایه‌های اعتماد و اعتبار خود را پایه ریزی کنید.

نفوذ بر کاربران

نفوذ بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی

معاشرت و گفتگو با مشتریان باعث می‌شود تا سایر مخاطبین با ذهنیتی مثبت به شما فکر کنند و زمانی که مصرف کنندگان با رضایت از محصول شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند باعث به وجود آمدن تبلیغاتی رایگان در فضایی بزرگ برای شما می‌شود.

کاهش هزینه‌های بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

همانطور پیش‌تر که گفته شد شبکه‌های اجتماعی تریبونی رایگان برای کسب و کار شما فراهم می‌کند این تریبون رایگان شما را مستقیم به کاربر هدفتان متصل می‌کند و برای شما مشتریانی جدید به وجود می‌آورد، این بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برخلاف دیگر مدل‌های بازاریابی دیجیتال تاثیر ببیشتری بر روی کاربران دارند به طوری که بر اساس آمار منتشر شده توسط Hubspot حدود 86% از بازاریاب‌هایی که در هفته 6 ساعت فعالیت مستمر در اینستاگرام دارند به موفقیت در کسب و کار خود دست یافته‌اند.

بازاریابی در این شبکه‌های اجتماعی به قدری موثر و مفید است که حتی تبلیغات پولی نیز برای صاحبان کسب و کار به صرفه بوده و بازخوردی به مراتب بیشتر نیست به سایر مدل‌های تبلیغات دارند زیرا به لطف هشتگ اینستاگرام و بخش اکسپلور نیز می‌توانید به همه مخاطبین جذب شوید.

چرا بازاریابی در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از فیلتر شدن تلگرام در اردیبهشت ماه سال 97 بیشتر از گذشته تاثیر خود را به همگان نشان داد و نشان داد که این شبکه اجتماعی پلتفرمی قوی و قدرتمند برای همه‌ی کاربران از جمله دارنندگان کسب و کار است، از طرفی به دلیل بالا بودن جامعه آماری این شبکه اجتماعی موجب شده است تا هر کس با هر سلیقه‌ای برای یافتن وسیله و کالای مورد نظر خود در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشد.

خرید آنلاین از طریق اینستاگرام

فروش محصول هدف اکثر کسب و کار‌هاست و همچنین کسب و کار‌ها برای رسیدن به این هدف دست به هر تلاشی می‌زنند اینستاگرام بهشتی برای این کسب و کارها فراهم آورده است که ویترینی از محصولات را در این شبکه قرار بدهند به طوری که حدود یک سوم فروش آنلاین کشور از طریق اینستاگرام صورت گرفته است.

همه موارد گفته شده اهمیت استفاده از اینستاگرام را برای شما صاحبان کسب و کار بیشتر نمایان می‌کند، پس بهتر است برای افزایش بازخورد، برند‌سازی و فروش بیشتر اینستاگرام مارکتینگ را در اولیت قرار دهید.

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا