سئو

نرم افزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی: آیا می توانند ChatGPT را تشخیص دهند؟

مجله تودی : ما در عصری زندگی می‌کنیم که فناوری‌های هوش مصنوعی در حال رونق هستند و با معرفی ChatGPT، دنیا طوفانی شده است.

ChatGPT قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف است، اما یکی از مواردی که به خوبی انجام می دهد نوشتن مقاله است. در حالی که مزایای آشکار بسیاری برای این وجود دارد، تعدادی چالش را نیز به همراه دارد.

به نظر من، بزرگترین مانعی که محتوای نوشتاری تولید شده توسط هوش مصنوعی برای صنعت نشر ایجاد می کند، انتشار اطلاعات نادرست است.

ChatGPT، یا هر ابزار هوش مصنوعی دیگری، ممکن است مقالاتی تولید کند که حاوی خطاهای واقعی باشند یا کاملاً نادرست باشند.

تصور کنید شخصی که در پزشکی تخصص ندارد، یک وبلاگ پزشکی راه اندازی کند و از ChatGPT برای نوشتن محتوا برای مقالات خود استفاده کند.

محتوای آنها ممکن است حاوی خطاهایی باشد که فقط توسط پزشکان حرفه ای قابل شناسایی است.

اگر آن محتوای وبلاگ در رسانه‌های اجتماعی پخش شود یا حتی در جستجو گوگل رتبه‌بندی شود، می‌تواند به افرادی که آن را می‌خوانند، توصیه‌های پزشکی نادرست دریافت می‌کنند و به لفراد آسیب برساند.

یک چالش بالقوه دیگر ChatGPT این است که چگونه دانش‌آموزان می‌توانند از آن در کارهای نوشتاری خود استفاده کنند.

اگر کسی بتواند فقط با اجرای یک دستور (و بدون نیاز به انجام هیچ کار واقعی) یک مقاله بنویسد، این امر کیفیت آموزش را به شدت کاهش می دهد – زیرا یادگیری در مورد یک موضوع و بیان ایده های خود کلید مقاله نویسی است.

حتی قبل از معرفی ChatGPT، بسیاری از ناشران از قبل با استفاده از هوش مصنوعی محتوا تولید می کردند. و در حالی که برخی صادقانه آن را افشا می کنند، برخی دیگر ممکن است این کار را نکنند.

همچنین، گوگل اخیراً عبارت خود را در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تغییر داده است، به طوری که لزوماً مخالف دستورالعمل های شرکت نیست.

Danny Sullivan's We haven't said AI content is bad

به همین دلیل است که تصمیم گرفتم ابزارهای موجود را امتحان کنم تا بفهمم صنعت فناوری در تشخیص محتوای تولید شده توسط ChatGPT یا به طور کلی هوش مصنوعی کجاست.

من دستورات زیر را در ChatGPT برای تولید محتوا نوشتاری اجرا کردم و سپس آن پاسخ‌ها را از طریق ابزارهای تشخیص مختلف اجرا کردم.

  • «سئو محلی چیست؟ چرا مهم است؟ بهترین شیوه های سئو محلی.”
  • “مقاله ای در مورد حمله ناپلئون بناپارت به مصر بنویسید.”
  • “تفاوت های اصلی بین iPhone و Samsung galaxy چیست؟”

در اینجا نحوه عملکرد هر ابزار آمده است.

1. Writer.com

برای پاسخ اولین درخواست، Writer.com با شکست مواجه شد و محتوای ChatGPT را 94٪ تولید شده توسط انسان تشخیص داد.

Writer.com results

برای درخواست دوم، کار کرد و آن را به عنوان محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی تشخیص داد.

Writer.com test result

برای درخواست سوم، دوباره ناموفق بود.

Sample Result

با این حال، زمانی که من متن واقعی نوشته شده توسط انسان را آزمایش کردم، Writer.com آن را به عنوان 100٪ ساخته شده توسط انسان بسیار دقیق تشخیص داد.

2. کپی لیکس

Copyleaks در تشخیص هر سه درخواست به‌عنوان نوشته‌شده با هوش مصنوعی کار بسیار خوبی انجام داد.

Sample Result

3. Contentatscale.ai

Contentatscale.ai در تشخیص هر سه درخواست به‌عنوان نوشته‌شده با هوش مصنوعی کار بسیار خوبی انجام داد، حتی اگر اولین درخواست، ۲۱٪ امتیاز انسانی را به‌دست آورد.

Contentscale.ai

4. Originality.ai

Originality.ai در هر سه دستور کار بسیار خوبی انجام داد و آنها را به‌عنوان نوشته‌شده با هوش مصنوعی تشخیص داد.

همچنین، وقتی متن واقعی را که توسط انسان نوشته شده بود بررسی کردم، آن را به عنوان 100٪ ساخته شده توسط انسان تشخیص داد، که ضروری است.

Originality.ai

متوجه خواهید شد که Originality.ai هیچ مشکل سرقت ادبی را شناسایی نمی کند. این مورد ممکن است در آینده تغییر کند.

با گذشت زمان، مردم از همان دستورات برای تولید محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی استفاده می کنند که احتمالاً به تعدادی پاسخ بسیار مشابه منجر می شود. هنگامی که این مقالات منتشر می شوند، سپس توسط ابزار سرقت علمی شناسایی می شوند.

5. GPTZero

این ابزار غیرتجاری توسط ادوارد تیان ساخته شده است و به طور خاص برای شناسایی مقالات تولید شده توسط ChatGPT طراحی شده است. و دقیقاً این کار را برای هر سه درخواست انجام داد و آنها را به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی تشخیص داد.

GPTZero 

برخلاف سایر ابزارها، تجزیه و تحلیل دقیق تری از مسائل شناسایی شده، مانند تجزیه و تحلیل جمله به جمله، ارائه می دهد.

sentence by sentence text perplexity

OpenAI’s AI Text Classifier

و در نهایت، بیایید ببینیم که OpenAi چگونه پاسخ های تولید شده خود را تشخیص می دهد.

برای اعلان های 1 و 3، با طبقه بندی آن به عنوان “احتمالاً AI تولید شده” متوجه شد که یک هوش مصنوعی درگیر است.

AI Text Classifier. Likely AI-generated

اما با کمال تعجب، برای دومین فرمان شکست خورد و آن را به عنوان “بعید به وجود آمده توسط هوش مصنوعی” طبقه بندی کرد.

من با دستورهای مختلف بازی کردم و متوجه شدم که در حال حاضر، هنگام بررسی آن، تعداد کمی از ابزارهای بالا محتوای هوش مصنوعی را با دقت بالاتری نسبت به ابزار خود OpenAi تشخیص می دهند.

AI Text Classifier. Unlikely AI-generated

تا زمان این چک، یک روز قبل آن را آزاد کرده بودند. من فکر می کنم در آینده، آنها آن را تنظیم کنند، و بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

نتیجه گیری

ابزارهای فعلی تولید محتوای هوش مصنوعی وضعیت خوبی دارند و قادر به شناسایی محتوای تولید شده توسط ChatGPT (با درجات مختلف موفقیت) هستند.

هنوز هم ممکن است کسی از طریق ChatGPT کپی کند و سپس آن را بازنویسی کند تا غیرقابل تشخیص باشد، اما ممکن است تقریباً به اندازه نوشتن از ابتدا به کار نیاز داشته باشد – بنابراین مزایای آن فوری نیست.

اگر به رتبه‌بندی مقاله‌ای در گوگل که توسط ChatGPT نوشته شده است فکر می‌کنید، برای لحظه‌ای در نظر بگیرید: اگر ابزارهایی که در بالا به آنها نگاه کردیم می‌توانستند آن‌ها را به‌عنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی تشخیص دهند، برای Google، شناسایی آنها باید یک تکه کیک باشد.

علاوه بر آن، Google دارای رتبه‌بندی‌های کیفیت است که سیستم خود را آموزش می‌دهند تا مقالات نوشته‌شده با هوش مصنوعی را حتی بهتر با علامت‌گذاری دستی آن‌ها در هنگام یافتن، تشخیص دهد.

بنابراین، توصیه من این است که استراتژی محتوای خود را بر روی محتوای تولید شده توسط ChatGPT ایجاد نکنید، بلکه از آن صرفاً به عنوان یک ابزار دستیار استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا