آموزشی

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟

اگر یک بار هم برای خرید اینترنتی به سایتی مراجعه کرده‌اید، حتما با نماد اعتماد الکترونیکی مواجه شده‌اید. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این نماد چیست؟ یا چرا این نماد از اهمیت بالایی برخورد دار است؟ چرا سایت‌های فروشگاهی باید نماد اعتماد داشته باشند؟ برای پاسخ به پرسش‌های بالا با مجله تودی همراه باشید.

نماد اعتماد الکترونیک ، نمادی است که از طرف موسسه “توسعه تجارت الکترونیکی” که زیر مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت است. این نماد به عنوان تاییدیه از طرف سازمان‌های ذکر شده، به فروشگاه‌های اینترنتی(سایت‌هایی که درگاه بانکی دارند) داده می‌شود.

این نشان نمادین، تنها از موسسه توسعه تجارت الکترونیک به منظور ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی و مجازی، با احراز هویت و صلاحیت صاحبان کسب و کار اینترنتی، به آنان اعطا می‌گردد. نماد اعتماد پس از بررسی وب‌سایت و تایید صلاحیت حقوقی و یا حقیقی مالک، نشانی به مدت دو سال صادر می‌گردد.

انواع نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد به دو صورت یک ستاره و دو ستاره اعطا می‌گردد.

پس بررسی فروشگاه توسط کارشناسان نماد اعتماد الکترونیک و تایید آن، نماد دائم یک ستاره به مالک سایت اعطا می‌شود. تنها تفاوت نماد تک ستاره و دو ستاره در داشتن SSL یا همان پروتکل HTTPS است.

چگونه نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنیم؟

برای دریافت نماد اعتماد باید صاحب کسب و کار در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند، شماره‌ها و مشخصات تماس را برای کاربران درج کند و امکان عودت 7 روزه وجه بی قید و شرط را دارا باشد.

دریافت نماد الکترونیک با طی کردن چند مرحله قابل دریافت است:

  1. راه اندازی کامل وب‌سایت (تکمیل کردن صفحات تماس با ما، درباره ما، ثبت شکایات و صفحه فروشگاه)
  2. مراجعه به سایت نماد الکترونیکی و ثبت نام در آن
  3. تکیمل اطلاعات درخواست شده
  4. مشخص کردن نوع کسب و کار خود
  5. تاییدیه کارشناس نماد اعتماد
  6. ارسال مدارک هویتی شخص مالک کسب و کار
  7. بررسی مدارک توسط کارشناسان
  8. تایید مدارک و احراز هویت
  9. دریافت نماد و درج آن در سایت

استفاده از تصویر نماد قبل از تایید و یا گرفتن نماد اعتماد الکترونیک، عدم دریافت نماد جدید در صورت واگذاری کسب و کار به شخص دیگر و فعالیت مغایر با کسب و کار ثبت شده تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

اگر می‌خواهید نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنید می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا