نکاتی برای شروع یک شغل جدید

نکاتی برای شروع یک شغل جدید

آیا در مورد کار عصبی هستید و به دنبال نکاتی برای شروع یک شغل جدید؟ ما آنجا بوده‌ایم و به همان اندازه که هرگز ویران نشده‌ایم، در نظر گرفتن دنیای جدیدی از فرصت‌ها که برای شما آماده شده است، هیجان‌انگیز است. خانواده و دوستان ممکن است «توصیه‌های شغلی جدید» زیادی داشته باشند، اما این توصیه‌ها اغلب می‌توانند متناقض و غافلگیرکننده باشند، زمانی که به یکباره متوجه شما شوند. با کنار گذاشتن هرج و مرج، مایلیم نکات کلیدی و مهم را برای اولین هفته کار جدید به شما ارائه دهیم. در ادامه با تودی همراه باشید.

آشفتگی های روز اول شوخی نیست – به مکانی ناآشنا می‌رسید، انبوهی از چهره‌های ناآشنا را می‌بینید و متعجب می‌شوید که آیا هرگز می‌توانید در شغل خود مستقر شوید. همانطور که جلسات آموزشی و استخدام را شروع می کنید، تعجب می کنید که چگونه می توانید همه چیز را انجام دهید.

ممکن است شرکت شما بتواند با نسخه خود از اصول استخدام جدید کمک کند، اما ممکن است تمام جزئیات کوچکی را که شما در مورد آن مطمئن نیستید پوشش ندهند. اگر آماده باشید، ترس می‌تواند به سرعت ناپدید شود، اما وارد شدن به موقعیت ناآماده، لحن تاسف‌باری را برای بقیه زمان‌تان در آنجا ایجاد می‌کند. اگر می خواهید با پای راست شروع کنید و تاثیر اولیه خوبی داشته باشید، ممکن است بخواهید به این نکات برای شروع صحیح یک شغل جدید نگاهی بیندازید.

نکاتی برای شروع یک شغل جدید مانند یک حرفه ای

عصبی بودن طبیعی است، اما نباید بر تمام احساسات دیگری که در مورد اولین روز کاری خود دارید غلبه کند. شما چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد شرکت و نقش خود خواهید داشت و بهتر است با یک ذهن روشن شروع کنید به جای نگرانی. وقتی به توانایی خود در مدیریت آن اطمینان داشته باشید، پیدا کردن جایگاه خود در محل کار و درک نکات ضروری شروع یک کار جدید بسیار آسان تر خواهید بود.

به همین دلیل است که اولین توصیه ما برای یک شغل جدید این است که قبل از شروع کار، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. به توانایی خود برای رسیدگی به هر چیزی که زندگی کاری جدیدتان به شما می اندازد اعتماد کنید. اگر انجام این کار در عمل برایتان سخت است، ممکن است این نکات برای هفته اول شما در یک شغل جدید مفید باشد.

شرکت را قبل از اولین روز کاری خود مطالعه کنید

شرکت موظف است عناصر سازمان را به شما معرفی کند، اما بهتر است کمی ابتکار عمل کنید و خود را در مورد تاریخچه آن آموزش دهید. بسیاری از کسب و کارها این روزها از انواع پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند یا حداقل یک وب سایت برای نمایش محصولات و خدمات خود دارند. این می تواند راهی مفید برای درک جنبه های مختلف مدل کسب و کار آنها باشد. با بررسی پروژه‌های گذشته شرکت و رویکرد آن به هر یک، متوجه خواهید شد که شرکت چگونه با مشتریان خود رفتار می‌کند و شکل‌دهی دیدگاه خود را برای شما آسان‌تر می‌کند.

نگاه کردن به رقبای شرکت و اینکه شغل جدید شما چگونه خود را از آنها متمایز می‌کند نیز یک نکته عالی برای شروع یک شغل جدید است.

نکاتی برای شروع یک شغل جدید1

نرم افزار مربوطه را دانلود کنید و سعی کنید از آن استفاده کنید

یک توصیه دیگر برای شغل جدید شما این است که با یادگیری نرم افزار جدیدی که ممکن است مجبور شوید روی آن کار کنید شروع کنید. می‌توانید با مدیر تعیین‌شده خود تماس بگیرید یا از طریق پرسنل منابع انسانی که تمام مراحل را مدیریت می‌کنند بروید و نام همه نرم‌افزارهایی را که قرار است استفاده کنید، یاد بگیرید.

اگر هنوز به اعتبارنامه های شرکت خود دسترسی ندارید، بررسی کنید که آیا نسخه های آزمایشی رایگان در دسترس شما هستند تا از آنها استفاده کنید.آموزش‌های یوتیوب یک تغییر بازی هستند و اغلب نکات و ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید از تماشای دیگرانی که با این نرم‌افزار آشنایی بیشتری دارند استفاده کنید.

رفت و آمد خود را از قبل برنامه ریزی کنید

اگر شغل شما نیاز به حضور حضوری دارد، یادگیری مسیر و چگونگی رسیدن به آن شغل می تواند بسیار مفید باشد. احتمالاً در روز اول در مسیر رفتن به محل کار دچار استرس و وحشت خواهید شد، اما اگر سفر خود را برنامه ریزی کرده اید، باید قبل از رسیدن به آنجا، کمی زمان برای آرام شدن داشته باشید. می توانید از کارمند منابع انسانی خود بپرسید که در زمان رسیدن به دفتر کجا باید گزارش دهید و همچنین باید با چه کسانی صحبت کنید.

به طور کلی اولین روز کاری خود را به خوبی برنامه ریزی کنید. با یک کد لباس آشنا شوید و اگر نگران این هستید که لباسی که در ذهن دارید «به اندازه کافی رسمی» است یا نه، آن را برای یک روز دیگر ذخیره کنید و چیزی را انتخاب کنید که در مورد آن مطمئن تر هستید. همچنین می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد که از آخرین روزهای آزادی خود قبل از شروع کار لذت ببرید، اما اگر در مورد موارد ضروری شروع یک کار جدید، ما می گوییم انجام آن بدون خماری شروع خوبی است. زود برنامه ریزی کنید و اگر می توانید یک شب خوب استراحت کنید.

یک مقدمه سریع برای رفتن آماده است

وقتی کار را شروع کردید، ناگزیر باید بارها و بارها خود را به مردم معرفی کنید. گاهی اوقات حتی ممکن است باید دو بار خود را به همان افراد معرفی کنید. ایده خوبی است که نکات کلیدی را یادداشت کنید که می خواهید خودتان را با آنها تعریف کنید تا در اولین جلسه خود با تیم خود “امم” و “آهان” نشوید. می‌توانید چند حقایق ساده داشته باشید، مانند اینکه آخرین بار در کجا کار کرده‌اید و چه نوع کاری قبلا انجام داده‌اید، و همچنین جزئیات غیرعادی‌تر و دوستانه‌تر در مورد علایقتان.

بسته به فرهنگ محل کار که می بینید و اینکه چگونه از شما خواسته می شود خودتان را معرفی کنید، می توانید بین جزئیاتی که قبلاً برنامه ریزی کرده اید یکی را انتخاب کنید. هر بار که مجبور به انجام آن هستید، دقیقاً همان سطرها را تکرار نکنید زیرا نمی خواهید تمرین شده و روباتیک به نظر برسد. فقط آماده باشید و از آن نکات به عنوان راهنما استفاده کنید. می‌خواهید در شغل جدیدتان با چه چیزی شناخته شوید؟

یادداشت بردارید: نکاتی برای شروع یک شغل جدید

ممکن است در اولین روز کاری خود کمی نسبت به نوشتن در دفترچه یادداشت هوشیار باشید، اما ردیابی تمام اطلاعاتی که با شما به اشتراک گذاشته می‌شود مهم‌تر است. وقتی با بمباران اطلاعات مواجه می شوید، فراموش کردن چیزها بسیار آسان است، بنابراین سیستمی را طراحی کنید تا از همه چیزهایی که با شما به اشتراک گذاشته می شود، یادداشت های مختصری بگیرد.

اگر بیش از حد نگران یادداشت کردن چیزهایی هستید که در حال رخ دادن هستند، می‌توانید هنگام استراحت یا فرصتی برای نشستن پشت میزتان، سریع یادداشت برداری کنید. نوشتن نام‌های مهم و نقش‌های آن‌ها می‌تواند تا پایان ماه برای آشنایی با همکارانتان بسیار مفید باشد.

مشاوره شغلی جدید

فرایند سوار شدن باید همه چیزهایی را که برای انجام کارتان به آن نیاز دارید داشته باشد، اما ممکن است خلأهایی وجود داشته باشد که لزوماً به چیزی که شما نمی‌فهمید پاسخ نمی‌دهد. اگر چیزی وجود دارد که برای شما منطقی نیست، در مورد آن بپرسید. هنگامی که برای فرآیند سوار شدن می‌نشینید، می‌توانید از مربی بپرسید که آیا ترجیح می‌دهند هنگام مطرح شدن سؤالی بپرسید یا آن را برای پایان ذخیره کنید. بسته به پاسخ آنها، می توانید به موقع به سؤالات مهم خود پاسخ دهید.

اگر به نظر می رسد افسر هیئت مدیره شما پاسخگوی سؤالات نیست، تصمیم خود را بگیرید که از همکارتان بپرسید که ممکن است پاسخ ها را نیز داشته باشد. هرگز کار خود را بدون درک آنچه در جریان است یا چگونه می توانید دریابید که چه چیزی را باید بدانید شروع نکنید. اگر می‌خواهید این کار را زودتر شروع کنید، می‌توانید به مدیر استخدام خود پیام دهید تا اگر می‌خواهید بهتر آماده شوید، اسنادی را که باید قبل از ورود به هواپیما مرور کنید، به اشتراک بگذارد.

نکاتی برای شروع یک شغل جدید مانند یک حرفه ای

محدودیت‌های خود را بشناسید

هنگام پیوستن به یک شغل جدید باید پذیرای تجربیات جدید باشید – این یکی از ابتدایی ترین نکات برای اولین هفته شما در یک شغل جدید است. سعی کنید تا زمانی که می توانید «بله» بگویید و خود را در دسترس ارتباطات همکاران خود قرار دهید.

با این حال، این بدان معنا نیست که باید با چیزهایی کنار بیایید که باعث ناراحتی شما می شود. دانستن محدودیت‌های خود بهترین راه برای تشخیص رفتارهایی است که می‌خواهید با آن‌ها مرز حفظ کنید. این کار باعث می‌شود بعداً در حرفه‌تان «نه» بگویید، زمانی که مردم ممکن است از شما انتظار داشته باشند که اضافه‌کاری بدون دستمزد کار کنید یا در تعطیلات با شما کار کنید. در مورد آنچه که هستید و نمی خواهید با آن کنار بیایید شفاف باشید.

هیچ چیز دائمی نیست—آنچه انجام می شود قابل رفع است

یکی از آخرین نکات برای شروع یک کار جدید این است که به خود یادآوری کنید که اکثر مسائل در محل کار قابل حل هستند. ایجاد یک برداشت اولیه خوب ایده خوبی است، اما اگر همه چیز اشتباه پیش رفت، لازم نیست دائمی باشد. در طی چند ماه آینده، می‌توانید با دادن دلیلی برای اعتماد بیشتر به کارتان نسبت به آنچه قبلاً در مورد شما فکر می‌کردند، دوباره تعریف کنید که همکارانتان چگونه به شما و کاری که انجام می‌دهید، نگاه می‌کنند.

بهترین توصیه برای یک شغل جدید، نزدیک شدن به کار با نگرش مثبت و احساس هیجان نسبت به احتمالات است. شما به این دلیل استخدام شده‌اید که استخدام‌کننده پتانسیل‌هایی را در شما می‌بیند، بنابراین به حوزه‌هایی که نگران آن هستید توجه کنید و مشتاقانه منتظر بمانبد تا شغل خود را به مکان‌هایی که می‌خواهید به آن برسد، بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا