چگونه با کارمندان ارتباط برقرار کنید

چگونه با کارمندان ارتباط برقرار کنید

رهبر بودن سخت است- رهبر بودن در یک شرکت جدید که در آن همه تلاش می کنند رمزگشایی کنند که از شما چه چیزی بسازند، در حالی که شما تمام تلاش خود را برای ایجاد رابطه با کارکنان انجام می دهید، حتی سخت تر است. چه این اولین باری است که رهبری می‌کنید یا صدها بار قبلاً این کار را انجام داده‌اید.

ایجاد ارتباط با کارمندان آسان‌تر نمی‌شود، زیرا هر بار که باید با فرد جدیدی ارتباط برقرار کنید، لایه‌ها و لایه‌هایی از مفاهیم از پیش تعیین شده وجود دارد که باید آنها را بشکنید. کارمندانی که در حال حاضر در تلاش هستند تا تصمیم بگیرند که چه اشتباهی انجام داده اند تا توجه شما را جلب کنند، اغلب به دلیل عدم تعادل قدرت طبیعی نقش ها در مضیقه هستند، که وقتی به آنها نزدیک می شوید آنها را در معرض خطر قرار می دهد.

حتی اگر سال‌ها را در یک شرکت سپری کرده باشید و کارمندان همگی می‌دانند شما کی هستید و چگونه کار می‌کنید، تعامل انفرادی با شما می‌تواند برای آنها بسیار سخت باشد. دانستن اینکه چگونه با تیم ارتباط برقرار کنید و آنها را راحت کنید یک مهارت ارزشمند است، هم برای بهبود رابطه خود با آنها و هم برای حفظ رابطه آنها با شرکت. در نتیجه این مقاله از شرکت تودی شما را به بهترین نحو راهنمایی می کند.

نحوه ایجاد رابطه طبیعی با کارمندان

به عنوان رهبر و یا تیم منابع انسانی، گاهی اوقات می‌توانیم توانایی خود در ایجاد رابطه با کارمندان را بیش از حد ارزیابی کنیم. گاهی اوقات خودمان را متقاعد می‌کنیم که شوخی‌هایی که در جلسه دیروز انجام دادیم کاملاً انجام شد، اما از دیدگاه کارمند، ممکن است ترسناک باشد. ایجاد ارتباط با کارمندان نیاز به درایت زیادی دارد و باید خود را به جای آنها قرار دهید تا بفهمید که در یک موقعیت خاص چه چیزی باید بشنوند.

ممکن است در شروع یک مهمانی اداری نیاز به یک شوخی باشد تا واقعاً همه را متقاعد کند که آزادند کمی استراحت کنند، اما قرار دادن یک شوخی در پایان یک جلسه بررسی مالی واقعاً استرس زا که در آن کارمندان با نگرانی از احتمال از دست دادن آنها را ترک می کنند. شغل آنها ممکن است بد سلیقه باشد. خواندن اتاق یک مهارت حیاتی است که هرگز نباید بدون آن خانه را ترک کنید، اما ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام ایجاد رابطه با تیم خود در نظر داشته باشید.

نحوه ایجاد رابطه طبیعی با کارمندان

صحبت های کوچک اتلاف وقت نیست

وقتی صحبت از ایجاد ارتباط با کارکنان می شود، هر تعاملی، مهم نیست که چقدر کوچک یا بزرگ باشد، به ارتباط شما با آنها می افزاید. برای شما، ممکن است یک مکالمه آسانسوری ساده در مورد بازی فوتبال دیشب باشد، اما برای آنها هنوز هم تلاشی شجاعانه برای حرکت در میدان مین است. از تلاشی که ممکن است برای یک کارمند لازم باشد تا با صحبت‌های کوچک همراهی کند و به آنچه که می‌گویند گوش دهد، قدردانی کنید.

اگر در روزی دیگر بتوانید به یاد بیاورید که جشن تولد خواهرزاده‌اش در راه است یا قرار بود این آخر هفته در یک کارگاه سفالگری شرکت کنند، کارمندان شما همیشه از این حرکت قدردانی خواهند کرد. این نشان می دهد که شما به آنها به عنوان یک فرد و نه تنها پیاده شرکت اهمیت می دهید، که ارتباط سالم تری بین شما دو نفر ایجاد می کند.

کارمندان خود را بشناسید تا ارتباط خوبی با آنها ایجاد کنید

Silimar به نکته قبل، به شناخت هر چه بیشتر کارمند خود کمک می کند. مدیران جدیدی که می خواهند در ایجاد ارتباط سرمایه گذاری کنند باید کاملاً شرایطی را ایجاد کنند که بتوانند با کارمندان تعامل کنند و این تعاملات را برای همه عادی کنند. محبوس ماندن در کابین خود می‌تواند مدیر یا رئیس را موجودی با ابهت جلوه دهد و هر ظاهری می‌تواند باعث شود همه در حالت آماده باش باشند.

اگر یک کارفرما عادت کند که به طور منظم ظاهر شود، برای گفتگو توقف کند، جلساتی خارج از اتاق کار خود داشته باشد، و به طور کلی با کارمندان اغلب تعامل داشته باشد، به مرور زمان حضور آنها استرس کمتری خواهد داشت. از کارمندان در مورد خودشان، سرگرمی ها و علایقشان سوال بپرسید – هیچ چیز خیلی شخصی یا نامناسب – و در صورت امکان آنها و دیدگاه آنها را درک کنید.

در ارتباطات خود با آنها همیشه شفاف باشید

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید یک رابطه خوب با کارمندان ایجاد کنید، بر روی ارتباط خود با اولویت کار کنید. در نهایت، این هنوز یک رابطه حرفه ای است و برای شکوفا شدن ارتباط شخصی نیاز به جنبه کاری آن دارد. اگر به دلیل نامشخص بودن ارتباطات شما با آنها، کار شروع به لطمه می‌کند، آنقدر به آنها نمی‌دهید که کارشان را به خوبی انجام دهند. این باعث می شود که آنها بدون هیچ راهی که از شما بخواهند کار بهتری انجام دهید عصبانی شوند. همچنین شما را از عملکرد آنها ناامید می کند و باعث می شود که نسبت به ایجاد یک رابطه سالم با آنها احساس بی علاقگی کنید.

هنگام انجام تکالیف، دستورالعمل های پروژه، منابعی که باید استفاده شوند و هدف نهایی کار را روشن کنید. اجازه دهید کارمند سوالاتی بپرسد و با حوصله به آنها پاسخ دهد تا جایی برای سوء تفاهم وجود نداشته باشد. مدیران جدیدی که بر روی ایجاد ارتباط کار می کنند باید به کارکنان خود اطلاع دهند که چگونه کار می کنند و چه فرمت های ارتباطی را ترجیح می دهند. به کارمندان زمان بدهید تا با آن سازگار شوند.

نگو “چون بهت گفتم”

کارمندان معمولاً از موقعیت قدرت شما نسبت به آنها آگاه هستند—نیازی به یادآوری آنها نیست که نظر شما در سلسله مراتب بر نظر آنها اولویت دارد. اگر یک کارمند دستور یا روشی را زیر سوال برد، از بازی کردن کارت رئیس خودداری کنید و به او توضیح دهید که چرا کارها باید به روش خاصی انجام شوند.

مکالمه‌ای آرام داشته باشید و دیدگاه آنها را مورد بحث قرار دهید و ببینید آیا با این موقعیت خاص سازگار است یا خیر. حتی ممکن است چند ایده خوب برای نحوه برخورد متفاوت با یک موقعیت فقط با در نظر گرفتن آنچه که آنها می‌گویند پیدا کنید.

با اطمینان عمل کنید و معتبر باشید

با اطمینان عمل کنید و معتبر باشید

وقتی می خواهید با کارمندان رابطه برقرار کنید، سعی کنید معتبر باشید و ارزش ها و باورهای خود را به وضوح بیان کنید. اگر احساس می‌کنید دانش شما در زمینه‌ای نیاز به کار دارد یا مجموعه مهارت‌های خاصی در سمت ضعیف‌تر است، روی بهبود آن کار کنید تا بتوانید با اطمینان به نقش خود بپردازید. کارمندان از رهبری که می توانند به آن اعتماد کنند قدردانی می کنند و وقتی اعتماد به نفس تراوش می کنید، به آنها احساس امنیت در نقش خود نیز می دهد.

وقتی شما و کارمندانتان وارد بحثی می‌شوید، هر دو می‌توانید با احساس امنیت این کار را انجام دهید که مثمر ثمر خواهد بود. ایجاد ارتباط با کارمندان فقط در مورد مکالماتی که یک به یک دارید نیست، بلکه تحت تأثیر شخصیتی است که می توانید آنها را با آنها معرفی کنید. اعتبار شما به عنوان یک فرد در نحوه درک شما در سازمان نقش دارد.

حمایت از کارمندان خود را در صورت امکان بپذیرید

کارکنان از رهبری که شنونده خوبی است قدردانی می‌کنند و وقتی می‌دانند شنیده می‌شوند احساس راحتی بیشتری با کارفرمایان خود دارند. به طور منظم با کارمندان تعامل داشته باشید و آنچه را که باید در محل کار بهبود دهند بررسی کنید تا بتوانند وظایف خود را بهتر انجام دهند. این تعاملات منظم به ایجاد رابطه با تیم شما کمک می کند و به شما بینشی از واقعیت های زمینی در شرکت می دهد.

اگر فرهنگ محل کار به دلیل بی توجهی آسیب دیده است، پرسیدن از کارکنان چه چیزی باید بهبود یابد و سپس دنبال کردن آن با اقدام، به طور خودکار شما را برای آنها محبوب می کند و به اهداف ایجاد ارتباط کارکنان کمک می کند.

به طور فعال دستاوردها را برای ایجاد ارتباط با کارمندان تصدیق کنید

اگر کارمندی به طور استثنایی عمل می کند، مطمئن شوید که برای عملکرد خوب پاداش وجود دارد و در سراسر شرکت به درستی تایید می شود. در کنار اهدای جوایز به آنها، ایده خوبی است که شخصاً با آنها ملاقات کرده و قدردانی خود را به آنها منتقل کنید. اگر می خواهید با تیم خود رابطه برقرار کنید، باید در آنجا باشید تا آنها را تشویق کنید تا موفقیت های خود را تکرار کنند. همچنین می‌توانید در مورد چیزهایی که به عملکرد خوب آن‌ها کمک می‌کند و کارهایی که می‌توانید برای کمک به ادامه شکوفایی آنها در شرکت انجام دهید، سؤالات واقعی از آنها بپرسید.

آنها را در گوشه و کنار نگذارید و کاری نکنید که احساس کنند توقعات بالایی دارند—که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد—اما به آنها فضای کافی برای کشف موفقیت بیشتر راه بسیار خوبی برای نشان دادن اعتماد به آنها به آنها است.

ایجاد ارتباط با کارکنان هر بار به سختی به دست می‌آید و ممکن است مواردی وجود داشته باشد که دچار تزلزل و اشتباه شوید. این کاملا طبیعی است و بهترین راه برای حل آن، تصدیق آن است. سعی نکنید آن را بپوشانید یا وانمود نکنید که هیچ چیز اشتباهی نیست زیرا این کار فقط تمام کارهای خوبی را که برای ارتباط با آنها انجام داده اید خنثی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا