سئو

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی شخصی هویت عمومی است که برای خود ایجاد می کنید. این یک نمایندگی معتبر اما با دقت مدیریت شده از شما به عنوان یک حرفه ای است.

اثبات تجربه و تخصص خود در زمینه کاری خود، یکی از اجزای مهم بازاریابی دیجیتال مدرن است.

کاربران و موتورهای جستجو دانش دست اول را در اولویت قرار می دهند، بنابراین برندسازی شخصی می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاغل و افراد باشد. همچنین برای پیشرفت شغلی و پرورش فرصت های جدید مفید است.

صنعت سئو مملو از سوء تفاهم ها و اطلاعات نادرست است. به عنوان یک متخصص سئو، برندسازی شخصی کلید کاهش سر و صدا و برجسته شدن است.

آیا می خواهید به عنوان یک متخصص قابل اعتماد در زمینه خود دیده شوید؟

اگر چنین است، باید بر هنر برندسازی شخصی تسلط داشته باشید.

این یک استراتژی ضروری برای حرفه ای ها در هر صنعتی است که می خواهند در یک بازار شلوغ برجسته شوند.

در این مقاله از مجله تودی، زیر و بم برندسازی شخصی را بررسی می‌کنیم و شما را از اصول ساخت برند شخصی خود راهنمایی می‌کنیم.

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی شخصی فرآیندی است که در آن یک هویت برند آنلاین متمایز برای خود ایجاد می کنید، معمولاً در یک زمینه حرفه ای.

از آن به عنوان تلاشی مداوم برای تأثیرگذاری بر نحوه درک دیگران از شما، از جمله ارزش‌ها، علایق، مهارت‌ها و مشارکت‌هایی که باید با شما در ارتباط باشند، در نظر بگیرید.

این فرآیند شامل مدیریت فعال حضور دیجیتالی شما در پلتفرم های مختلف است تا تصویری منسجم و جذاب از اینکه چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می کنید ارائه دهید.

هدف نهایی برندسازی شخصی این است که مخاطبان آنلاین را با تصوری قوی و به یاد ماندنی از شخصیت خود به جای بگذارد تا بتوانید خود را به عنوان یک رهبر فکری، متخصص یا تأثیرگذار در حوزه کاری خود معرفی کنید.

چرا برندسازی شخصی مهم است؟

در عصری که دامنه توجه لحظه به لحظه کوتاه‌تر می‌شود، نیاز به تأثیرگذاری مهم‌تر از همیشه است – و بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک هویت برند محکم و به یاد ماندنی است.

متأسفانه، بسیاری از صاحبان کسب و کار اهمیت برندسازی شخصی را درک نمی کنند زیرا فکر می کنند این کار زیادی اضافی است.

با این حال، حقیقت این است که اگر می خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید، باید یک برند موفق ایجاد کنید.

افرادی که شما و کسب و کارتان را می شناسند، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و در نهایت، محصولات و خدمات بیشتری را از شما خریداری خواهند کرد.

4 مزیت یک برند شخصی

4 مزیت یک برند شخصی

ایجاد یک برند شخصی قوی چندین مزیت کلیدی دارد که می تواند به طور قابل توجهی رشد حرفه ای و شخصی شما را افزایش دهد.

به هر حال، برند شخصی شما تعیین می کند که وقتی در اتاق نیستید، دیگران در مورد شما چه فکر می کنند و چه می گویند. این اساساً شهرت عمومی شما به عنوان یک حرفه ای است – و می تواند باعث ایجاد یا شکست حرفه ای شما شود.

در اینجا چهار مزیت اصلی برندسازی شخصی موفق آورده شده است:

1. برندسازی شخصی به شما کمک می کند تا از بین جمعیت متمایز شوید

ایجاد یک برند شخصی به شما این امکان را می دهد که آنچه را که شما را در زمینه کاری منحصر به فرد می کند به نمایش بگذارید – خواه مهارت ها، تجربیات، دستاوردها یا ارزش های شخصی شما باشد.

این تمایز شما را برای کارفرمایان، مشتریان یا شرکای بالقوه به یاد ماندنی‌تر و جذاب‌تر می‌کند و مزیت رقابتی شما را در بازار کار افزایش می‌دهد و توانایی شما برای دریافت حقوق بالاتر را بهبود می‌بخشد.

یک نام تجاری شخصی توسعه یافته به وضوح ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما را به اشتراک می گذارد، و تصمیم گیرندگان را آسان تر می کند تا ببینند چرا شما برای پروژه ها و فرصت های جدید مناسب هستید.

2. برندسازی شخصی دید و شناخت شما را افزایش می دهد

برندسازی شخصی پروفایل شما را ارتقا می دهد و شما را به عنوان یک متخصص پیشرو در زمینه یا صنعت خود قرار می دهد.

این دید با افزایش تشخیص همراه است که می تواند فراتر از شبکه مستقیم و مجموعه دنبال کنندگان آنلاین شما باشد.

به عنوان مثال، با به اشتراک گذاشتن مداوم بینش و مشارکت محتوای ارزشمند در جایگاه خود، می توانید توجه تأثیرگذاران صنعت، رسانه ها و کارفرمایان، مشتریان یا مشتریان بالقوه را به خود جلب کنید.

به عبارت دیگر، با افزایش قرار گرفتن در معرض، برند شخصی شما به عنوان سکوی پرشی برای فرصت های شغلی جدید عمل می کند.

3. برند سازی اعتبار شما را تقویت می کند

یکی از دلایل اصلی مبتنی بر روانشناسی برای سرمایه گذاری روی برند شخصی شما این است که به شما کمک می کند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.

با به اشتراک گذاری مداوم محتوای روشنگر، شرکت در مکالمات معنادار و نشان دادن مهارت های منحصر به فرد خود، شهرت خود را به عنوان یک حرفه ای آگاه و قابل اعتماد تقویت می کنید.

هرچه اعتبار بیشتری ایجاد کنید، فرصت‌های جدیدی را جذب کرده و دیگران را تشویق می‌کنید تا نظر، مشاوره و همکاری شما را جویا شوند.

4. کنترل بیشتری بر حضور آنلاین خود به شما می دهد

وقتی یک مشتری، دنبال‌کننده یا همتای صنعتی نام شما را برای شخصی جدید ذکر می‌کند، به احتمال زیاد به Google مراجعه می‌کند تا ببیند سر و صدا در مورد چیست.

به همین دلیل، داشتن یک حضور آنلاین خوب می تواند تأثیر زیادی بر فرصت های حرفه ای شما داشته باشد.
برندسازی شخصی به شما این امکان را می دهد که مسئولیت ردپای دیجیتالی خود را بر عهده بگیرید و اطمینان حاصل کنید که آنچه مردم هنگام جستجوی آنلاین شما پیدا می کنند دقیق، مثبت و با اهداف حرفه ای شما همسو باشد.

نمونه هایی از برندسازی شخصی که کار می کند

نمونه هایی از برندسازی شخصی که کار می کند

اکنون که مزایای توسعه یک برند شخصی را درک کرده‌اید، اجازه دهید به چند نمونه واقعی از حرفه‌ای‌هایی که برند خود را میخکوب کرده‌اند و از آن سود برده‌اند، نگاه کنیم.

دیوید پرل

دیوید پرل که با نام “مرد نویسندگی” شناخته می شود، یک برند شخصی قوی بر اساس تخصص خود در نوشتن آنلاین ایجاد کرده است.

او از قدرت اینترنت برای الهام بخشیدن و مربیگری هزاران نفر برای بهبود نوشتار خود، ایجاد مخاطب آنلاین و استفاده از آن مخاطب برای پیشبرد حرفه خود استفاده کرده است.

دیوید به لطف دوره محبوب خود “Write of Passage”، خروجی پربارش در رسانه های اجتماعی، و حضور مکرر پادکست هایش، با موفقیت خود را به عنوان یکی از حامیان برجسته قدرت نوشتن آنلاین در جهان معرفی کرده است.

ماری فورلئو

ماری فورلئو یک کارآفرین، نویسنده و خالق MarieTV است، یک نمایش وب برنده جوایز که به بینندگان کمک می کند تا پتانسیل خود را در تجارت و زندگی شخصی خود درک کنند.

برند شخصی او حول این فلسفه می چرخد ​​که هرکسی اگر بخواهد تلاش کند می تواند یک زندگی رویایی داشته باشد. عنوان کتاب او، «همه چیز قابل تشخیص است»، به شعاری برای رشد شخصی و انعطاف‌پذیری تبدیل شده است و تأکید می‌کند که همه مشکلات را می‌توان با عزم کافی حل کرد.

ماری با موفقیت از پلتفرم خود برای الهام بخشیدن به میلیون‌ها نفر با توصیه‌های عملی، شخصیت جذاب و اعتقاد تزلزل ناپذیر به پتانسیل بینندگانش استفاده کرده است.

6 گام برای ساختن برند شخصی خود

6 گام برای ساختن برند شخصی خود

بنابراین، برای توسعه یک برند شخصی چه باید کرد؟

در اینجا شش مرحله کلیدی برای برندسازی شخصی موفق وجود دارد.

1. هویت برند خود را تعریف کنید

اولین قدم همه چیز در مورد خود انعکاس و وضوح است.

هدف شما در اینجا این است که بفهمید طرفدار چه چیزی هستید و می خواهید چگونه درک شوید.

مشخص کنید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند – این می تواند ترکیبی از استعدادها، دیدگاه ها، ارزش ها و علایق متمایز شما باشد. دستاوردهای شغلی، ویژگی های شخصیتی متمایز و هر چالش قابل توجهی را که بر آن شکل امروزی غلبه کرده اید، در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که به خود واقعی خود وفادار بمانید، نه فقط به آنچه فکر می کنید دیگران می خواهند ببینند. اصیل بودن به شما کمک می کند تا عمیق تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و هویت برندی را شکل دهید که هم قابل ربط و هم قابل اعتماد باشد.

به علاوه، خود بودن کار بسیار کمتری نسبت به تظاهر به شخص دیگری است!

2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

در مرحله بعد، باید مشخص کنید که نام تجاری شخصی شما با چه کسی صحبت می کند.

مخاطبان هدف شما می توانند کارفرمایان بالقوه، مشتریان در یک صنعت خاص، یک جامعه حرفه ای یا همتایان باشند که علایق مشابهی با شما دارند.

شما باید درک کنید که آنها به چه چیزهایی اهمیت می دهند و چالش هایشان را درک کنید تا بتوانید محتوا و پیام های خود را مطابق با نیازهای خاص آنها تنظیم کنید.

3. یک بیانیه برند شخصی ایجاد کنید

بیانیه برند شخصی توصیفی مختصر از این است که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید، به چه کسی خدمات می دهید و چرا اهمیت دارد.

آن را به عنوان شعار حرفه ای خود در نظر بگیرید.

باید قانع کننده و به یاد ماندنی باشد و ارزش منحصر به فرد شما را در بر بگیرد.

برای مثال، اگر یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار با تمرکز بر فناوری آموزشی هستید، بیانیه برند شخصی شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد: «طراحی edtech برای توانمندسازی فراگیران در همه جا».

بیانیه برند مستحکم نه تنها به تمرکز ارتباطات شما در پلتفرم های مختلف کمک می کند، بلکه ابزار قدرتمندی است که می تواند شما را از همتایان و رقبای خود متمایز کند.

4. حضور آنلاین خود را بهینه کنید

هنگامی که زمینه را برای برند شخصی خود فراهم کردید، زمان آن فرا رسیده است که ردپای دیجیتال خود را مطابق با آن به روز کنید.

اطمینان حاصل کنید که پروفایل های رسانه های اجتماعی شما در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و وب سایت شخصی شما صیقلی، حرفه ای و همسو با هویت برند شما هستند. هر پست یا محتوای قدیمی را که تصویری را که می‌خواهید نمایش دهید منعکس نمی‌کند حذف کنید.

همچنین ارزش سرمایه گذاری روی هد شات های حرفه ای جدید، لوگوی برندتان، و طرح رنگ و عناصر طراحی ثابت در پلتفرم هایتان را دارد. سازگاری بصری به تقویت هویت برند شما کمک می کند و باعث می شود به راحتی برای مخاطبان خود قابل تشخیص باشید.

5. محتوای ارزشمند ایجاد و به اشتراک بگذارید

ارسال محتوای با کیفیت بالا برای تثبیت قدرت و تقویت پیام شما ضروری است.

می‌توانید با ایجاد و اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ، محتوای رسانه‌های اجتماعی، و ویدئوها و همچنین نمایش در پادکست‌های دیگر سازندگان و کانال‌های YouTube، شهرت خود را تقویت کنید و دسترسی خود را افزایش دهید.

محتوای شما نه تنها باید بینش حرفه ای شما را منعکس کند، بلکه باید شخصیت و دیدگاه منحصر به فرد شما را نیز منعکس کند.

همچنین، برای ایجاد لیست ایمیل خود، ایده خوبی است که در ازای آدرس ایمیل به مخاطبان، منبعی رایگان و ارزشمند در وب سایت خود (مانند کتاب الکترونیکی، وبینار یا دوره آنلاین) ارائه دهید.

6. شبکه و با جامعه خود درگیر شوید

در نهایت، ایجاد و پرورش یک شبکه حرفه ای بسیار مهم است.

علاوه بر ارتباط با افراد آنلاین، باید فعالانه با محتوای آنها درگیر شوید، در گفتگوهای مرتبط با صنعت مشارکت داشته باشید و در رویدادهای مجازی و حضوری مرتبط با حوزه خود شرکت کنید.

ارائه تخصص خود از طریق پاسخ دادن به سؤالات، به اشتراک گذاشتن بینش و ارائه بازخورد ارزشمند، شهرت شما را به عنوان یک رهبر فکری قابل دسترسی و آگاه تقویت می کند.

با صرف زمان برای ایجاد روابط و ترویج کار و تلاش همسالان خود، حسن نیت بیشتری را در مورد برند خود تقویت خواهید کرد که می تواند درهای جدیدی را برای شما باز کند.

برندسازی شخصی باید برای همه مهم باشد

برندسازی شخصی فقط یک روند زودگذر نیست که مختص افراد مشهور، اینفلوئنسرها یا رهبران تجاری با سابقه است. این یک ابزار ارزشمند برای هر حرفه ای مدرنی است که به دنبال ایجاد هویت متمایز در یک بازار شلوغ، جذب فرصت های جدید و پیشرفت حرفه خود است. .

با دنبال کردن مراحل ذکر شده در بالا، به خوبی در راه ساختن یک برند شخصی که راه را برای موفقیت آینده هموار می کند، خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا