مارکتینگ

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

امروزه با وجود رقابت فراوان در بخش استخدام و به وجود آمدن بسترهایی مطمئن جهت فریلنسرینگ دیگر تنها داشتن مهارت برای دریافت شغل و درآمدزایی کافی نیست، در این جا است که افراد مهارت‌های خود را مانند یک محصول به کسب و کارها معرفی می‌کنند و به آن برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ می‌گویند.

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

اگر شما مشغول فعالیت در بازار کار باشید می‌دانید که دیگر تنها داشتن مدرک تحصیلی برای شما کافی نیست حتی صرفاً داشتن مهارت کافی یا عنوان شغلی قبلی نیز نمی‌تواند تضمیین کننده موفقیت شما در استخدام باشد، خواه و ناخواه افرادی در شرکت‌هایی بزرگ فعالیت می‌کنند که تنها با داشتن برندسازی درست بر روی خود نگاه‌ها را بر روی خود معطوف کرده‌اند.

برند سازی در واقع قدرتی نرم در نظر گرفته ‌می‌شود که بر همه ابعاد زندگی تاثیر می‌گذارد، زیرا نگاه جامعه بر روی ما و مهارت ما متمرکزتر و هدفمندتر می‌شود.

اهمیت پرسونال برندینگ

همانطور که در توضیح برند در مقالات قبلی گفته‌ایم برندسایز فرصت را برای فروش محصول یا خدمات را به ما می‌دهد در پرسونال برندینگ نیز همینطور است شما با انجام برندسازی شخصی برروی خودتان می‌توانید فرصت‌های مناسب را جهت انجام حرفه‌ی خود پیدا کنید

در برند سازی شخصی شما با درک بهتر و داشتن تصویری واضح از توانایی‌هایتان می‌توانید شناخت بهتر و صحیحی نسبت به خودتان پیدا کنید و  نقاط ضعف خودتان را برای بهتر شدن هر چه بیشتر تقویت کنیدتا به مرور در حرفه‌ی خود شناخته تر شوید  و بیشتر از گذشته دیده می‌شوید و در نگاه کارفرما، فردی با ویژگی‌هایی قدرتمند تبدیل شوید.

از دیگر نقطه نظرات برندسازی شخصی می‌توان به ارتباط با دیگر افراد ارزشمند در حرفه خود اشاره کرد که به این کار شبکه سازی نیز گفته می‌شود که یکی از بهترین انواع شبکه سازی در شبکه‌های اجتماعی لینکدین است.

در پست‌های آتی در مجله تودی مفصل‌ در رابطه با چگونگی برندسازی شخصی و راه و روشصحیح آن را آموزش می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا