سئو

چگونه از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنیم

مجله تودی : تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی باید بخشی از استراتژی سئو شما باشد. به خصوص اکنون که نسل های جوان از پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram به جای گوگل استفاده می کنند. این بدان معنی است که محبوبیت سایت شما در رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری با سئوی شما مرتبط است!

اما روی کدام رسانه اجتماعی باید تمرکز کنید؟ با پلتفرم های بسیار زیادی که وجود دارد، می توانید در انتخاب ها غرق شوید. با این حال نگران نباشید! لازم نیست همه جا فعال باشید. این همیشه پایدار نیست. و اگر وفادارترین مشتریان شما در توییتر هستند اما شما روی Pinterest تمرکز می کنید، بسیاری از فرصت ها را از دست می دهید.

در عوض، تصمیم بگیرید که مخاطب شما از کدام پلتفرم بیشتر استفاده می‌کند، سپس ریتمی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و بر روی آن ایده هایتان را بسازید. هنگامی که استراتژی اجتماعی خود را به درستی انجام دادید، زمان آن است که پست گذاشتن را شروع کنید! در زیر چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای راه‌اندازی یا بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی به کار ببرید و از آن ها استفاده کنید.

1. حساب خود را زنده نگه دارید

مهم‌ترین توصیه هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی این است که باید حساب خود را زنده نگه دارید. اما به چه معنی است؟ توصیه های زیادی در مورد پست گذاشتن روزانه شنیده اید، اما این همیشه واقع بینانه نیست، به خصوص اگر صاحب کسب و کار کوچکی داشته باشید.

بهترین توصیه تودی برای شما: با پست گذاشتن منظم و حرکت با سرعت خود، حساب خود را زنده نگه دارید. اگر می توانید فقط چند بار در هفته پست بگذارید، این کار را انجام دهید.

Gif of woman saying be yourself, because who you are is brilliant

نقطه شروع خوب این است: افراد می توانند بگویند که شما واقعی هستید و به خاطر آن عاشق شما می شوند. علاوه بر این، اگر محتوای واقعی ارسال می کنید که مخاطبانتان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، آن ها تصمیم میگیرند که به دنبال کردن شما ادامه دهند.

از آنجایی که همه به تعطیلات نیاز دارند، و شاید تصمیم به سفر داشته باشید اما نمی خواهید فالورای خود را از دست بدهید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم پست‌ها را برای زمانی که دور هستید برنامه‌ریزی کنید یا به مردم اطلاع دهید که چه زمانی برمی‌گردید و حتما چند عکس از تعطیلات خود را به اشتراک بگذارید!

با خودکارسازی در زمان صرفه جویی کنید

اگر وبلاگی هم دارید که به طور منظم در آن می نویسید، Yoast SEO Premium می تواند به شما کمک کند تا برخی از پست های خود را خودکار کنید. با ادغام Zapier ، می‌توانید اشتراک‌گذاری اجتماعی خود را خودکار کنید و کنترل آن را حفظ کنید. اما پست های پیوند اجتماعی شما چگونه به نظر می رسند؟ این ادغام این امکان را فراهم می کند که هر زمان که محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، به طور خودکار در شبکه اجتماعی مورد علاقه شما پست شود. بدون به خطر انداختن کیفیت پست های اجتماعی شما در وقت شما صرفه جویی می کند.

برای رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و TikTok، تعدادی پلتفرم نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای حفظ برنامه‌های خود استفاده کنید و همه رسانه‌های خود را در یک مکان و آماده پست، نگه دارید.

2. گزیده های جذاب

بسته به نوع محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، باید مطمئن شوید که نسخه‌ای که با پست‌های شما می‌آید به اندازه‌ای جذاب است که افراد را جذب کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به این موضوع نزدیک شوید. به عنوان مثال، می‌توانید مهم‌ترین جمله یا نکته اصلی پست وبلاگی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید. همچنین اگر احساس می کنید که به اندازه کافی جذاب است، می توانید معرفی پست را به اشتراک بگذارید.

بسته به پلتفرم، می‌توانید داستانی را پشت عکسی که پست می‌کنید یا شکست‌هایی که هنگام آزمایش محصولات جدید داشته‌اید به اشتراک بگذارید. یا شاید شما فقط می خواهید از آخرین روند پرش کنید و آن را در برند خود اعمال کنید.

آیا بند انگشتی است؟

شما می‌خواهید که این تکه کپی باعث شود افراد روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند یا شرح کامل را در پلتفرم بخوانند. اما فرمول اصلی این است:

قلاب: چیزی که قرار است توجه آنها را جلب کند.

نقطه درد: فالوورهای شما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند؟

راه حل: خوب، خوب است که پاسخی دارید!

CTA: فراموش نکنید که از خوانندگان خود بخواهید کاری انجام دهند.

3. پست های خود را متنوع کنید

داشتن چند ستون محتوای جامد مهم است. آنها به ویژه برای حفظ شما در مسیر تولید محتوا مفید هستند. نیاز به الهام دارید؟ در اینجا انواع مختلف پست وجود دارد که می‌توانید ايجاد کنید.و به یاد داشته باشید که شما مجبور نیستید تنها عکس ها را به اشتراک بزارید.

برای کمک به شما، اجازه دهید به چند نمونه نگاه کنیم. ابتدا می توانید پست های وبلاگ خود را با یک پست پیوند به اشتراک بگذارید. این یکی از ابتدایی ترین انواع پستی است که می توانید استفاده کنید:

اما از تغییر آن نترسید. همه پست های رسانه های اجتماعی شما لزوماً نیازی به هدایت افراد به وب سایت شما ندارند. آنها همچنین می توانند برای اطلاع رسانی به مردم در مورد یک خبر تازه یا به سادگی افزایش تعامل در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما متمرکز شوند.

و همانطور که در مقدمه گفتیم، ویدیوهای کوتاه در حال حاضر بسیار بزرگ هستند. آنها یک راه عالی برای ارائه چند نکته سریع به مخاطبان یا بردن طرفداران خود به پشت صحنه هستند.

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی خوب عمل می‌کنند و از کدام محتوا باید بیشتر بسازید، باید اعداد را تجزیه و تحلیل کنید. این موضوع را می توانید از تعداد بازدیدها، تعداد نظرات و تعداد دفعاتی که یک پست به اشتراک گذاشته شده یا ذخیره شده است متوجه شوید. البته، اگر هدفی در ذهن نداشته باشید، اعداد و ارقام معنایی ندارند. با این حال، این یک قانون سرانگشتی خوب است که محتوای بیشتری را پست کنید که بازدیدها، ذخیره‌ها و اشتراک‌گذاری‌های متعددی دریافت کرده است.

از تنوع بخشیدن به محتوای شما صحبت می کنیم

در Yoast، ما به اهمیت فراگیری اعتقاد داریم. علاوه بر تنوع بخشیدن به انواع پست ها، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای خود را برای هر چه بیشتر افراد در دسترس و مرتبط کنید. شما باید تنوع را نشان دهید تا این اتفاق بیفتد و به همان اندازه که بصری است، رسانه های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای آن هستند که افراد را با تنوع عکس ها و یا ویدئوهای مختلف جذب کنید. همانطور که گفته شد، موضوع تنوع نباید به حضور شما در رسانه های اجتماعی محدود شود. این یک مسئله در سطح شرکت است که باید آن را جدی بگیرید و امروزه غیر قابل مذاکره در بازاریابی و رسانه های اجتماعی است. از تصویری که در حال حاضر منتشر می‌کنید آگاه باشید و زمان و منابع خود را سرمایه‌گذاری کنید تا آن را برای همه مرتبط کنید.

اما همه چیز مربوط به بصری نیست. همچنین باید از زبان فراگیر استفاده کنید، زبانی که تا حد امکان از حذف گروه‌های به حاشیه رانده شده خودداری شود. ممکن است یکباره همه چیز را درست به دست نیاورید، اما آگاه شدن از آن و تغییر آن در حین حرکت شروعی عالی است. زبان فراگیر، نه تنها به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید، بلکه به همه ما کمک می کند به سمت جامعه ای فراگیرتر حرکت کنیم. و ممکن است متوجه شده باشید که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای صحبت در مورد این موضوع و ایجاد آگاهی بیشتر در مورد موضوعات فراگیری و تنوع استفاده می شود. بنابراین بخشی از تغییر باشید و از زبانی فراگیر در شبکه های اجتماعی و محتوای وب سایت خود استفاده کنید.

4. رسیدگی به نظرات

اگر پست‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نظراتی دریافت خواهید کرد. این چیزی است که بسیاری از مردم آن را فراموش می کنند یا در برخی موارد سعی در انجام آن دارند. زیرا گاهی نظرات خوب و گاهی بد خواهند بود. اما بخش نظرات نیز جایی است که مکالمات در حال وقوع است. پاسخ دادن به سؤالات و سپس پیگیری یکی از سؤالات خود راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان شما است.

در حالی که ممکن است ترول های عجیب و غریب را در نظرات دریافت کنید، اکثر اوقات می بینید که طرفداران شما را تشویق می کنند و شما را به دوستان خود توصیه می کنند. افراد فوق العاده ای در بخش نظرات وجود دارند. فالوورهای طولانی مدت نیز می توانند به حامیان بزرگی برای شما و برند شما تبدیل شوند، بنابراین مطمئن شوید که با آن ها ارتباط گرفته اید و با آنها چت کنید.

اما باید سریع ترول ها را کنترل کنید! شما نمی خواهید بخش نظرات شما به مکانی سمی تبدیل شود. طرفداران شما آن را دوست نخواهند داشت، اما می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر بگذارد. بنابراین مطمئن شوید که بخش نظرات شما یک فضای امن است.

5. استفاده از عکس ها یا تصاویر چشم نواز

حتی با وجود تمام به‌روزرسانی‌های اخیر و تمرکز بر تولید محتوای تصویری و ویدیویی کوتاه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت هنوز جایی برای پست عکس در اینستاگرام وجود دارد. درست مانند فیس بوک، جایی که محتوای بصری نیز ضروری است. و فراموش نکنیم در Pinterest، همه چیز در مورد تصاویر است.

اما ممکن است یک طراح گرافیک در کارکنان خود یا یک بخش عکاسی در اختیار نداشته باشید. با این حال نگران نباشید! ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد پست ها کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید که از تصاویر واضح و با کیفیتی استفاده کنید که محصولاتتان یا خودتان را به خوبی نشان دهد. این می تواند یک عکس واضح یا یک تصویر لذت بخش باشد. کیفیت عالی باعث می‌شود که پست شما در فید دیگران متمایز شود، که می‌تواند باعث افزایش تعامل، ذخیره و اشتراک‌گذاری پست شود.

خوشبختانه، اگر از Yoast SEO Premium استفاده می‌کنید، می‌توانید پست‌های وبلاگ، صفحه محصول خود را بررسی کنید. مجموعه‌ها قبل از اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی به نظر می‌رسند. بنابراین می توانید به راحتی محتوای خود را قبل از ارسال به صورت آنلاین تنظیم کنید. حال متوجه شده اید که چقدر این راه آسان است.

اگر قبلاً عضوی از یک انجمن نیستید، یکی بسازید! فعال بودن در یک جامعه یا جایگاه خاص می تواند به ایجاد، سفیران برند و ایده های جدید کمک کند و در هر جامعه ای که بخواهید، به زودی می توانید افراد جالب دیگری را کشف کنید. علاوه بر این، صحبت با مشتریان و کاربران نهایی می تواند راهی عالی برای توسعه محصول و کار شما باشد. و مطمئن شوید که به مردم اطلاع  کاملی میدهید تا همیشه از پیوستن به شما استقبال کنند.

به‌علاوه، می‌توانید با دادن دسترسی انحصاری به تخفیف‌ها، نسخه‌های بتا یا به طور کلی در پشت صحنه، این افراد را سریع‌تر عاشق برندتان کنید.

7. اضافه کردن متادیتا

همه پلتفرم‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به موتورهای جستجوی کوچک خودشان هستند. بنابراین برای یافتن، باید مطمئن شوید که برخی از ابر داده ها را در قالب هشتگ درج کرده اید. اینها می توانند به رشد شما کمک زیادی کنند. به عنوان مثال، اگر در یک رویداد هستید، هشتگ آن رویداد را در پست خود قرار دهید. همه افرادی که رویداد را جستجو می‌کنند، با آن مواجه می‌شوند. همچنین هشتگ هایی برای علایق یا فناوری خاص وجود دارد.

برخی از افراد همچنین ربات‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که هر چیزی را که در یک هشتگ خاص پست شده است، بازتوییت می‌کنند، که راهی عالی برای تقویت پست شماست. اما زیاده روی نکنید! هیچ کس پستی را که با انواع هشتگ های تصادفی پر شده است دوست ندارد. آنها را مرتبط با پست خود نگه دارید و مطمئن شوید که دسترسی مناسب هستند.

نتیجه گیری

رسانه‌های اجتماعی یک جنبه کلیدی از هر استراتژی SEO (خارج از صفحه) است. تنظیم یک استراتژی جامع رسانه های اجتماعی می تواند سخت باشد. مطمئناً کمی خلاقیت می طلبد و قطعاً زمان بر خواهد بود. اما وقتی می گوییم ارزشش را دارد به ما اعتماد کنید! و اگر به آن فکر کنید، رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی از بسیاری جهات بسیار شبیه هم هستند. شما فقط باید وارد جریان آن شوید! موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا