بازاریابی شبکه‌های اجتماعیشبکه‌های اجتماعیمارکتینگ

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز در بخش دیجیتال مارکتینک بیان شده است بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا همان سوشیال مارکتینگ (Social Marketing) یکی از مهارت‌های مهم و ضروری در دیجیتال مارکینگ به حساب می‌آید در این نوشته قصد داریم شما را هر چه بیشتر با این نوع بازاریابی آشنا کنیم با ما در مجله تودی همراه باشید.

امروزه دیگر بر کسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در انواع مدل کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و هر کسب و کاری جهت موفقیت خود نیاز به بازاریابی را در این شبکه‌های اجتماعی درک کرده است اما این نوع بازاریابی مزایا و معایبی دارد که قصد داریم به آن بپردازیم.

شبکه‌های اجتماعی چیست؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی یعنی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بپردازیم میخواهیم بپرسیم شبکه‌های اجتماعی چیست و چه قسمت‌های شبکه اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس تعاریف گفته شده شبکه اجتماعی یا رسانه اجتماعی بستری جهت ارتباط نزدیک و تبادل اطلاعات بین افراد می‌باشد که در این بستر امکان اشتراک گذاری محتوا در هر لحظه امکان پذیر است.

باور غلط مردم این است که تصور می‌کنند شبکه‌های اجتماعی  تنها مختص به برنامه‌های تلفن های هوشمند است اما اینطور نیست اولین شبکه‌های اجتماعی در بستر رایانه ساخته شد و اگر به خاطر داشته باشید زمانه‌ای فیسبوک و یاهو مسنجر در ایران جزو پرطرفدارترین‌ها بوده اند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

حال که با تعریف شبکه‌های اجتماعی آشنا شدید وقت آن رسیده تا شما را با هدف این محتوا بیشتر آشنا کنیم، شبکه‌های اجتماعی همانطور که گفتیم بستری جهت ارتباط بین افراد است این ارتباط می‌تواند به صورت محتوای متنی باشد یا محتوایی تصویری یا هزاران مدل محتوایی دیگر این بستر از جهت وجود کاربران زیاد و فعال می‌تواند بستری مناسب جهت معرفی خود باشد زیرا شما می‌توانید از این تعداد مخاطب حداقل تعداد کمی را جهت لیدسازی جذب کنید و به فروش خود سراسامانی دهید پس شبکه‌‎های اجتماعی را دستکم نگیرید.

شبکه‌های اجتماعی معتبر جهت انجام ازاریابی سوشیال مارکتینگ

اگر چرخی بزنید در خیابان می‌بینید که 90 درصد جوانان به طور مستمر و شبانه روزی در شبکه‌های اجتماعی زیادی فعالیت می‌کنند حال این نکته مورد اهمیت است که بدانید کدام شبکه‌های اجتماعی جهت انجام بازاریابی بهتر است ما لیستی از این شبکه‌های اجتماعی برای شما فراهم کرده‌ایم.

  • فیسبوک (Facebook)
  • توییتر (Twitter)
  • لینکدین (LinkedIn)
  • اینستاگرام (Instagram)
  • تلگرام (Telegram)
  • پینترست (Pinterest)
  • شبکه اجتماعی کلوب
  • شبکه اجتماعی فیس نما
  • پیام رسان‌های جدید داخلی
  • و…

هر کدام از شبکه‌های اجتماعی با توجه به بازار هدف شما می‌توانند برای شما مفید و مطمئن باشند پس حتما به بازار هدف خود و همچنین محتوایی که توانایی تولید آن را دارید دقت کنید زیرا اگر توانایی تولید محتوای تصویری را دارید ورود به شبکه‌های اجتماعی متنی مانند ویرگول و مدیوم برای شما راهی درست نیست و نمی‌توانید مخاطبانتان را جذب کنید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که فعالیت و تولید محتوای مستمر در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سئو سایت و همچنین خارج صفحه شما کمک بزرگی بکند

علی عبداله زاده

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات طراح گرافیک و سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن