سئو

باگ گوگل: کاهش ورودی گوگل در آخر هفته ها!

مجله تودی در هفته گذشته طی بحث های مختلف در انجمن ها یک باگ در نمایش نتایج جست و جو نمایش داده شده
که باعث می شود دامنه های سطح بالای عمومی (gTLD) به طور کامل از نتایج موتور جستجو ناپدید شوند. صفحات (SERP). چندین ناشر با یک نوع gTLD دقیقاً همان اشکال رتبه‌بندی آخر هفته Google را گزارش می‌کنند. وجه مشترک همه آنها نوع نام دامنه و ناپدید شدن کامل از SERPهای Google در آخر هفته است، برخی حتی نمی توانند برای نام سایت خود رتبه بندی کنند.

این موضوع در توییت اولسیا کوروبکا (@Giridja):

این مشکلات نوعی از gTLD را تحت تأثیر قرار می‌دهند که با نام دامنه های سطح بالای عمومی دوره ICANN. اینها دامنه هایی مانند .academy، .car، .care، و غیره هستند شخصی که اخیراً مشکل را گزارش کرده است نموداری را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد ترافیک سایت تقریباً هر آخر هفته خراب می‌شود و سپس دوشنبه برمی‌گردد. آنها گزارش دادند که این الگو در نوامبر شروع شد.

آیا این یک مشکل چرخه ای است؟

یک فرض معقول این است که شاید ترافیک در آخر هفته کم شود، این کاملا طبیعی است، درست است؟

اما فقط ترافیک در آخر هفته ها کاهش نمی یابد، بلکه رتبه بندی واقعی از جمله نام وب سایت نیز کاهش می یابد. به نظر می رسد هر آخر هفته یک نمایه زدایی کامل است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این اتفاق برای انواع خاصی از دامنه‌های سطح بالای عمومی رخ می‌دهد. پس نه، این یک پدیده عادی ترافیک آخر هفته نیست.

اشکال رتبه‌بندی آخر هفته Google

فردی که سؤال پشتیبانی را برای Google پست می‌کند، 14 نشانی وب از رشته‌های پشتیبانی دیگر مرتبط با gTLD را فهرست کرده است که مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند، که از این 14، 64 درصد، 9 آدرس مربوط به ژانویه 2024 و اولین نشانی‌های فهرست‌شده مربوط به 11/11 است. 24/2023.

نمی‌توانیم فرض کنیم که این یک لیست کامل از موضوعات پشتیبانی در مورد این موضوع است، اما به نظر خارق‌العاده به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از این سال وجود دارند که همان الگوی عجیب و غریب از فهرست‌زدایی آخر هفته را تجربه می‌کنند و این اتفاق برای این موارد خاص رخ می‌دهد. انواع کلمه کلیدی gTLD.

نمونه ای از گزارش های ناهنجاری رتبه بندی

از 1/ 3/2024، ناشر با .consulting gTLD نوشت:

“به نظر می رسد وب سایت شرکت ما هر چند روز یکبار از نتایج موتور جستجوی گوگل ناپدید می شود و در نتیجه ترافیک قابل توجهی از بین می رود. هیچ یک از صفحات وب ما در این دوره‌ها در Google نمایش داده نمی‌شود، و ما در تلاش برای درک علت اصلی این مشکل مکرر هستیم.»

از اواخر دسامبر، ناشر دیگری با .club gTLD یک عکس صفحه را به اشتراک گذاشت کنسول جستجوی آنها چرخه خرابی و رتبه مشابهی را نشان می دهد.

نمایش الگوی نمایه‌زدایی

Google Ranking Bug De-Ranks Sites On Weekends

از 12/15 /2023:

“ترافیک هر آخر هفته کاهش می‌یابد
از ۲ هفته است که ترافیک ما هر آخر هفته کاهش می‌یابد.
این کاهش چندانی نیست – ترافیک کمتر در آخر هفته طبیعی است. این زمینه بسیار عجیب است: ما متوجه شدیم که صفحات سایت ما برای کلمات کلیدی که معمولاً برای آنها رتبه بندی خوبی دارند نشان داده نمی شوند. این شامل نام تجاری ما می شود. این سایت در حوالی جمعه از SERP ها ناپدید می شود و یکشنبه/دوشنبه باز می گردد.”

از 5 ژانویه 2024:

“سایت من چندین روز در هفته موقعیت خود را در صفحه نتایج Google از دست می دهد!

بعد از 22 نوامبر 2023 این سایت: (برای حفظ حریم خصوصی ویرایش شد) موقعیت خود را در SERP برای چند روز از دست داد و در 22 نوامبر به حالت عادی بازگشت! این اتفاق در 7 دسامبر رخ داد و در 11 دسامبر دوباره به حالت عادی بازگشت (!) و تا کنون 4 بار دیگر تکرار شده است!

در این مدت، من همه احتمالات را بررسی کردم: هیچ مشکلی در اقدامات دستی و گزارش مشکلات امنیتی وجود ندارد. هیچ مشکل مهمی در مورد گزارش GSC وجود ندارد.

همچنین در گزارش بازرسی URL (نمایه Google و آزمایش زنده)، (برای حفظ حریم خصوصی ویرایش شده است) در Google و همچنین در دسترس Google است. این سایت حدود 2 سال قبل از این مشکل عملکرد خوبی داشت و در 28 روز به 60 هزار کلیک رسید!

توجه داشته باشید که وقتی این مشکل رخ داد، لیست “خواندن نقشه سایت” خالی می شود، اما مطمئن نیستم که این مشکل باشد یا نه!”

از 5 ژانویه 2024 یک ناشر با یک .care gTLD که همین مشکل را داشت به یک رشته پشتیبانی درباره این مشکل پاسخ داد:

“100٪ مشکل مشابه – همچنین سایر موارد آلمانی و بین المللی.

همانطور که گفتید: کارشناسان این واقعیت را نادیده می‌گیرند که سایت به موقعیت‌های قبلی خود باز می‌گردد و سایت‌هایی با کیفیت بهتر جایگزین سایتی می‌شوند که حذف شده است.

یک از 8 ژانویه دیگر وجود دارد ، 2024 که در .life gTLD است:

“به طور تصادفی روزانه سایت ما را نمایه/دیدکس می کند + تاثیر بر نمایه کسب و کار
سلام،
از پایان نوامبر، نتایج عجیبی را در گزارش عملکرد خود تجربه می کنیم، این یک نتیجه نیست افت فصلی.
ما هیچ مشکلی در عملکردهای دستی نداریم و نه در مسائل امنیتی، نمایه سازی عادی به نظر می رسد.”

آن شخص یک عکس پست کرده است :

کاهش وروردی گوگل در اخر هفته ها

Google Ranking Bug De-Ranks Sites On Weekends

چرا وب سایت ها در تعطیلات آخر هفته حذف می شوند؟

یک مشکل قدیمی وجود دارد که مربوط به اولین روزهای Google است که در آن یک دامنه در یک حلقه رتبه بندی گیر می کند و به مدت یک ماه از فهرست خارج می شود و سپس برای یک هفته باز می گردد و سپس دوباره ناپدید می شود، حتی برای رتبه بندی نیز ناپدید می شود. نام دامنه آن من برای اولین بار این را در حدود سال 2003 یا 2004 دیدم و دلیل آن این بود که دامنه سابقه اسپم داشت و به دلایلی این وضعیت از بین نمی رفت. گوگل تا بیست سال بعد هرگز این مشکل را تایید نکرد. من آن را جریمه دامنه قدیمی می نامیدم.

جان مولر Google درباره جریمه دامنه قدیمی نظر داد:

“موضوع دیگری که به ندرت دیده‌ام، این است که یک سایت در سیستم‌های ما در یک وضعیت بین‌المللی عجیب گیر می‌کند… در برخی مواقع الگوریتم‌های ما وب‌سایت را بررسی کردند و دریافتند که کاملاً وحشتناک است و به هر دلیلی آن بخش‌های الگوریتم‌ها فقط زمان زیادی طول کشید تا دوباره به‌روزرسانی شوند.»

اگرچه بین رتبه‌بندی gTLD و الگوی خرابی دوره ICANN و جریمه دامنه قدیمی شباهتی وجود دارد، من گمان می‌کنم که آنها احتمالاً همان موضوع نیستند. همه اینها با الگویی از دامنه‌های مخصوصاً دوره ICANN مطابقت دارند که در آخر هفته‌ها فهرست‌زدایی را تجربه می‌کنند. جریمه دامنه قدیمی یک حذف فهرست بود که در تمام ماه به جز چند روز یک بار در ماه اتفاق می افتاد. هر چه که باشد، به نظر می‌رسد که می‌تواند یک اشکال در سیستم‌های Google باشد که دلیل آن چیز جدیدی است که در الگوریتم‌های آن‌ها وارد شده است و اکنون یک اثر ناخواسته دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا