سئو

آیا محتوای هوش مصنوعی به وب سایت شما کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟

مجله تودی : ابزارهای جدید محتوای هوش مصنوعی در چپ و راست ظاهر می شوند. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا یک پست اجتماعی یا یک پست وبلاگ کامل بنویسید، به هر سوالی پاسخ دهید یا حتی یک تصویر کاملاً جدید ایجاد کنید! این زمانی عالی و مفید است که فقط زمان کمی دارید یا به الهام بیشتری نیاز دارید.

اما سوال بزرگ این است که آیا ابزارهای هوش مصنوعی واقعا به ما کمک می کنند؟ آیا باید از آنها برای ایجاد محتوای خود استفاده کنیم؟ این وبلاگ در مورد محتوای هوش مصنوعی و اینکه چرا باید مراقب نحوه استفاده از آن باشیم را توضیح خواهد داد.

محتوای هوش مصنوعی در حال افزایش است

AI یا هوش مصنوعی به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که وظایفی را انجام می‌دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند ادراک، یادگیری، استدلال، حل مسئله و تصمیم‌گیری. و در حال حاضر، انفجاری از ابزارهای هوش مصنوعی در همه اشکال و اندازه‌ها وجود دارد.

استفاده گسترده از تولیدکننده‌های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، سریع ترین راه برای تولید محتوا در مقیاس آسان‌تر از همیشه می‌کند. تنها با چند کلیک، هر کسی می‌تواند یک مقاله کلی تولید کند که تنها باید آن را ویرایش کنید تا با لحن کسب‌وکار خود مطابقت داشته باشد و آن را واقعی کند.

با استفاده از این ابزارهای جدید و براق، به راحتی می‌توانید در تمام هیجانات غرق شوید و محتوای زیادی تولید کنید. با این حال، چیزی وجود دارد که ما نمی توانیم و نباید هنگام استفاده از این AI ها نادیده بگیریم. بهتر است این را بدانید که استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای خود باعث ایجاد محتوای مشابه با دیگران می شود. این موضوع می تواند آسیب بزرگی به سئو سایت شما وارد کند و این برای سایت شما خوب نمی باشد.

همچنین منجر به یک مشکل بسیار بزرگتر می شود که همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. محتوای هوش مصنوعی اغلب به هیچ وجه متنوع و فراگیر نیست. این توسط هوش مصنوعی هایی ایجاد شده است که با محتوای مغرضانه آموزش دیده اند. و این محتوا اغلب توسط یک نوع شخص نوشته می شود. بیایید به این موضوع بپردازیم و دریابیم که چه کاری می توان انجام داد!

یکی از نگرانی های اصلی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، عدم اصالت است. در حالی که الگوریتم‌ها می‌توانند سبک و لحن محتوای موجود را تقلید کنند، نمی‌توانند جایگزین خلاقیت و اصالت افراد واقعی شوند.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب فاقد نکات ظریف، عمق و اصالت است که می تواند به اعتبار و شهرت یک برند آسیب برساند. علاوه بر این، استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند کلیشه‌ها، جهت گیری های مطالب و شیوه‌های حذفی را تداوم بخشد، زیرا الگوریتم‌ها تمایل دارند الگوها و ترجیحات موجود را تکرار کنند.

از آنجایی که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی ایجاد محتوا را بسیار آسان می کند، اکنون تولید همان محتوای دیگر آسان تر از همیشه است. و اگر همه از یک هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند، هیچ کس محتوای جدیدی ایجاد نمی کند. ما در واقع یک اتاق پژواک ایجاد خواهیم کرد که هیچ فکر یا ایده جدیدی وارد نمی شود. این منجر به دیدی محدود و غیر فراگیر از جهان می شود.

فرانسوا شوله یک توئیت لذت بخش درباره افکار او درباره محتوای هوش مصنوعی:

در رابطه با این موضوع، مگی هریسون در Futurism مقاله جالبی درباره ChatGPT دارد که اساساً آن را یک ماشین توصیف می کند. فقط داشتن این دیدگاه، فارغ از فراگیر شدن، از جهات مختلف برای جامعه مضر است. این به دلیل تنوع گسترده مردم و دیدگاه‌ها در جهان ما نیست. بلکه نظر اکثر متخصصان این حوزه است.

محتوای هوش مصنوعی یادگیری دارای تعصب دارد

مدل‌های زبان بزرگ (LLM) که قدرت‌هایی مانند Google Bard، دستیار Bing مایکروسافت، و ChatGPT در OpenAI را تامین می‌کنند. در مورد محتوای اینترنت امروزی آموزش دیده است و در حالی که بیشتر مردم مایلند باور کنند که اینترنت متنوع و فراگیر است، زوایای بسیار مشکوک دارد.

ما باید سعی کنیم برای جهانی که بسیار فراگیرتر از امروز است تلاش کنیم. استفاده از انجمن های عمومی در اینترنت برای آموزش هوش مصنوعی ممکن است بهترین ایده نباشد. در سال‌های اخیر این منجر به نژادپرستانه شدن و مغرضانه شدن هوش مصنوعی شده است.

چند مثال

استفاده از اینترنت امروزی برای آموزش هوش مصنوعی مشکلات متعددی دارد. این بدان معناست که هوش مصنوعی‌ها خود نژادپرست، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا می‌شوند، زیرا محتوایی که در آن آموزش می‌بینند، نژادپرستانه، جنسیت‌گرا یا توانایی‌گرا است. بیایید به چند مثال نگاه کنیم.

نابودی استخدام هوش مصنوعی آمازون

برای مثال، هوش مصنوعی استخدام آمازون را در نظر بگیرید. آنها این ابزار را به عنوان «جام مقدس» استخدام توسعه دادند تا به آنها کمک کند افراد مناسب برای این شغل را پیدا کنند. آمازون برای آموزش هوش مصنوعی از رزومه‌های ده ساله عمدتاً مردانه استفاده کرد. البته، این بازتابی از صنعت فناوری به طور کلی است، اما همچنین به این معنی است که این ابزار جنسیت‌گرا شده است.

آنها ممکن است قصد ایجاد یک هوش مصنوعی جنسیتی را نداشته باشند، اما از آنجایی که داده هایی که به هوش مصنوعی داده شده بود به سمت استخدام های مرد بیشتر منحرف شده بود، فکر کرد که کار درستی انجام می دهد. اگر داده‌هایی که برای آموزش استفاده می‌کنند مغرضانه باشد، هوش مصنوعی همیشه با یاس خواهد بود.

ایجاد تصویر نیز در محتوای هوش مصنوعی می تواند مشکل ساز باشد

یک مثال دیگر از نژادپرستانه شدن هوش مصنوعی ایجاد تصویر هوش مصنوعی است. اگر می خواهید تصویری از یک زوج رمانتیک که دست در دست هم گرفته اند ایجاد کنید، غیر معمول نیست که ببینید همه ژنراتورها عمدتاً سفیدپوستان را پس می دهند. در جولای 2021، Dall-E 2 ابزار خود را به‌روزرسانی کرد تا «تنوع جمعیت جهان را با دقت بیشتری منعکس کند». متأسفانه، هنوز هم عکس هایی تولید می کند که متنوع نیستند. حتی زمانی که کلمه “فقیر” را به درخواست اضافه می کنید، افراد رنگین پوست را نشان می دهد.

این فقط به افراد رنگین پوست محدود نمی شود. جامعه LGBTQI+ نیز طعمه این تصاویر غیر فراگیر شد. البته، ابزارها می توانند تنظیماتی را در سیستم خود انجام دهند. ما هنوز راه زیادی در پیش داریم تا دنیایی را که در آن هستیم بازتاب دهیم.

همانطور که زوئی لارکین (لویتی) در پست وبلاگ در تعصب AI نوشت:

“متاسفانه هوش مصنوعی از تمایلات تعصبات انسانی در امان نیست. این می‌تواند به انسان‌ها در تصمیم‌گیری بی‌طرفانه‌تر کمک کند، اما تنها در صورتی که برای اطمینان از عدالت در سیستم‌های هوش مصنوعی با پشتکار تلاش کنیم.»

ویرایش انسانی را در محتوای هوش مصنوعی فراموش نکنید

تا حدی، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان میانبر قابل قبول است. امروزه، با این حال، سازندگان محتوا بدون در نظر گرفتن داده هایی که هوش مصنوعی را تغذیه می کنند، از آنها استفاده می کنند. این منجر به تقویت و گسترش اتاق‌های اکو می‌شود و به ایجاد محتوای مشابه و تولید تصاویر نژادپرستانه کمک می‌کند.

در نتیجه، سازندگان محتوا باید از داده‌ها و الگوریتم‌های مورد استفاده ابزارهای هوش مصنوعی آگاهی بیشتری داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها معتبر، متنوع و فراگیر است و کلیشه‌ها یا شیوه‌های انحصاری را تداوم نمی‌بخشد.

بسیاری از محتوای آنلاین نماینده نیستند

ابزار استخدام آمازون و Dall-E 2 چند نمونه از تولیدکنندگان سرکش محتوای هوش مصنوعی هستند و عجیب نیست که ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به همین ترتیب پیش می روند زیرا اینترنت مملو از محتوای نوشته شده توسط مردان سفید پوست ​​انگلیسی زبان است.

به عنوان مثال، مطالعه‌ای توسط مؤسسه اینترنت دانشگاه آکسفورد نشان داد که ویراستاران (عمدتاً مرد) در بخش غربی جهان بیشترین مشارکت را در ویکی‌پدیا داشتند.

حتی اگر این بخشی از مخاطبان هدف شما باشد. افراد با هر زمینه‌ای با انواع تجربیات در حال حاضر تنها درصد کمی از صداهای شنیده شده را تشکیل می‌دهند.

اگر می‌خواهیم چرخه تکرار مداوم، همان محتوا را بشکنیم، باید با ایجاد محتوای جامع تر کیفیت محتوا را بهبود بخشیم. به این ترتیب، ما می‌توانیم هوش مصنوعی‌های آینده را در اینترنت فراگیرتر و متنوع‌تر آموزش دهیم.

محتوای هوش مصنوعی امروز را برای آینده بهتر کنید

سعی کنید آن شخص از جلسه نباشید که حرف دیگران را تکرار کند. محتوا را با صدای خود تولید کنید و آن را برای گسترده ترین مخاطبان ممکن در دسترس قرار دهید. همه اینها اینترنت بهتری را برای همه ایجاد می کند.

با مخاطبانی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، ارتباط مناسب برقرار کنید. وقتی به طور فراگیر می نویسید، شما، دوست من، به ایجاد محتوایی کمک می کنید که اینترنت آینده را به مکان بهتری تبدیل کند.

از تعصب خود آگاه باشید

این فقط هوش مصنوعی نیست که این تعصب را دارد. همه ما یک جهت گیری ناخودآگاه داریم که سعی می کنیم آن را بیاموزیم و تکامل دهیم. این همان چیزی است که ما را در وهله اول به اینجا رساند. همه ما باید برای نوشتن محتوای فراگیرتر بهتر عمل کنیم.

تنها با صرف زمان برای نوشتن محتوای فراگیر، اینترنت امروزی را شکل خواهیم داد. این به نوبه خود به این معنی است که ما می توانیم ابزارهای هوش مصنوعی آینده را با زبانی فراگیرتر و کمتر تحقیر آمیز آموزش دهیم.

ما می دانیم که این یک مسئولیت بزرگ است و این چیزی نیست که یک شبه تغییر کند. طول میکشد. ما بدون شک اشتباه خواهیم کرد. اما، با تلاش در حال حاضر برای ایجاد محتوای متنوع و فراگیر، ما راه را به سمت اینترنت بهتر آغاز خواهیم کرد.

پس، چه کاری می توانیم برای محتوای هوش مصنوعی انجام دهیم؟

می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان بخشی از فرآیند تولید محتوا استفاده کنید. با این حال، قبل از انتشار باید یک ویرایش انسانی انجام دهید. نسبت به محتوایی که از ابزار هوش مصنوعی بیرون می آید انتقاد کنید. حتماً یک بررسی واقعی انجام دهید و تنظیمات مورد نیاز را پیش بگیرید.

شما نباید فقط لحن صدای محتوای خود را تنظیم کنید، بلکه باید آن را از نظر تنوع و فراگیر بودن نیز بررسی کنید. شما باید هر محتوای مشکل زا را مشخص کنید. آن را تا حدی بهبود دهید که هر کسی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و با آن راحت باشید.

چگونه محتوای خود را فراگیرتر کنیم

دانستن اینکه از کجا شروع کنید ممکن است سخت باشد. اینجاست که ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا در مسیر دسترسی به اینترنت فراگیرتر و متنوع تر قرار بگیرید. برای مثال، تحلیل زبان فراگیر ما در Yoast SEO این تحلیل جدید به شما کمک می کند تشخیص دهید که چه زمانی ممکن است به طور ناخودآگاه از اصطلاحی استفاده کرده باشید که فراگیر نیست یا در واقع نژادپرستانه، جنسیت گرا یا توانایی گرا است.

مثل تحلیل خوانایی ما، در متن شما بررسی می شود. کلماتی از پایگاه داده ما که نژادپرستانه، جنسیتی، غیرشامل یا تحقیرآمیز هستند. این به شما کمک می کند تا از آن کلمات و عبارات غیرشامل آگاه شوید. بازخورد و جایگزین های مناسبی دریافت خواهید کرد که می تواند محتوای شما را بهبود بخشد تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان سایت احساس می کنند با آنها صحبت می شود. تنها با چند قدم کوچک در مسیر درست، امیدواریم همه ما بتوانیم جهان و وب را برای AIهای آینده به مکانی فراگیرتر و متنوع تر برای نسل های آینده تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا