سئو

توصیه های گوگل در رفع خطاهای 404 از لینک های ورودی

جان مولر گوگل به موضوعی در Reddit در مورد یافتن و تعمیر پیوندهای شکسته ورودی پاسخ داد، و بینشی ظریف ارائه داد که برخی از پیوندهای شکسته ارزش یافتن و تعمیر دارند و موارد دیگر. نیستند.

سوال Reddit درباره پیوندهای شکسته ورودی

شخصی در Reddit پرسید که آیا وجود دارد یا نه راهی برای یافتن لینک های شکسته به صورت رایگان.

سوال این است:

“آیا می توان پیوندهای شکسته را به روشی مشابه شناسایی نام های دامنه منقضی شده پیدا کرد؟”

فردی که این سؤال را می‌پرسد، توضیح داد که آیا این سؤال مربوط به پیوند شکسته ورودی از یک سایت خارجی است یا خیر.

جان مولر نحوه یافتن خطاهای 404 را برای رفع آنها توضیح می دهد

جان مولر پاسخ داد:

“اگر می‌خواهید ببینید کدام پیوندهای وب‌سایت شما خراب و مرتبط هستند، می‌توانید به تجزیه و تحلیل صفحه 404 خود نگاه کنید و ارجاع‌دهنده‌ها را در آنجا بررسی کنید و دامنه خود را فیلتر کنید.

این مواردی را نشان می‌دهد که واقعاً ترافیک دریافت می‌کنند، که احتمالاً پروکسی خوبی است.

اگر به گزارش‌های سرور خود دسترسی دارید، می‌توانید آن را با جزئیات بیشتری دریافت کنید + ببینید کدام یک از ربات‌های موتور جستجو می‌خزند.

این کمی کار فنی است، اما به ابزارهای خارجی نیازی نیست، و احتمالاً تخمین بهتری از آنچه برای تعمیر/تغییر مسیر مفید است، است.”

جان مولر در پاسخ خود به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه می‌توان 404 پاسخ ناشی از پیوندهای ورودی شکسته را پیدا کرد و تشخیص داد چه چیزی “مفید برای اصلاح” یا “تغییر مسیر” است.

مولر توصیه می‌کند چه زمانی صفحات 404 را “تصحیح” نکنیم

جان مولر بعداً در مورد اینکه چه زمانی معقول نیست که صفحه 404 را تعمیر نکنید، توصیه هایی ارائه کرد.

مولر توضیح داد:

“به خاطر داشته باشید که لازم نیست 404 صفحه را اصلاح کنید، از بین رفتن همه چیز طبیعی و خوب است.

“ارزش” سئوی بازگرداندن 404 احتمالا کمتر از کاری است که برای آن انجام می دهید.”

برخی از 404ها باید تعمیر شوند و برخی نیازی به تعمیر ندارند

جان مولر گفت که موقعیت‌هایی وجود دارد که خطای 404 ایجاد شده از یک پیوند ورودی آسان است و راه‌هایی برای یافتن آن خطاها و رفع آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

مولر همچنین گفت که مواردی وجود دارد که اساساً وقت تلف کردن است.

آنچه ذکر نشد این بود که تفاوت بین این دو چیست و این ممکن است باعث سردرگمی شود.

پیوندهای شکسته ورودی به صفحات وب موجود

مواقعی وجود دارد که سایت دیگری به سایت شما پیوند می دهد اما از URL اشتباه استفاده می کند. ترافیک از پیوند شکسته در سایت خارجی یک کد پاسخ 404 در سایت شما ایجاد می کند.

یافتن این نوع پیوندها آسان و رفع آنها مفید است.

مواقع دیگری وجود دارد که یک سایت خارجی به صفحه وب صحیح پیوند می‌دهد اما URL صفحه وب تغییر کرده و تغییر مسیر 301 وجود ندارد.

یافتن این نوع پیوندهای شکسته ورودی نیز آسان است و رفع آنها مفید است. اگر شک دارید، راهنمای ما در مورد زمان تغییر مسیر URL ها را بخوانید.

در هر دو مورد، لینک‌های شکسته ورودی به صفحات وب موجود، یک پاسخ 404 ایجاد می‌کنند و این در گزارش‌های سرور، کنسول جستجوی Google و در افزونه‌هایی مانند افزونه Redirection WordPress نشان داده می‌شود.

اگر سایت روی وردپرس است و از افزونه Redirection استفاده می‌کند، شناسایی مشکل آسان است زیرا افزونه Redirection گزارشی از تمام 404 پاسخ با تمام اطلاعات لازم برای تشخیص و رفع مشکل ارائه می‌دهد.

در مواردی که از افزونه Redirection استفاده نمی‌شود، می‌توان یک قانون htaccess. را برای مدیریت تغییر مسیر نیز کدنویسی کرد.

در نهایت، می‌توانید با وب‌سایت دیگری که پیوند شکسته را ایجاد می‌کند تماس بگیرید و از آنها بخواهید که آن را تعمیر کنند. همیشه احتمال کمی وجود دارد که سایت دیگر تصمیم بگیرد پیوند را به طور کلی حذف کند. بنابراین ممکن است ساده‌تر و سریع‌تر آن را در کنار خود تعمیر کنید.

هر رویکردی که برای رفع پیوند شکسته ورودی خارجی اتخاذ شود، یافتن و رفع این مشکلات نسبتاً ساده است.

پیوندهای شکسته ورودی به صفحات حذف شده

مواقع دیگری وجود دارد که در آن یک صفحه وب قدیمی به دلایل قانونی حذف شده است، مانند رویدادی تصویب شده یا سرویسی دیگر ارائه نشده است.

در این صورت منطقی است که فقط یک کد پاسخ 404 نشان داده شود زیرا این یکی از دلایلی است که نشان می دهد پاسخ 404 باید نشان داده شود. نشان دادن پاسخ 404 چیز بدی نیست.

برخی افراد ممکن است بخواهند از پیوند ورودی مقداری ارزش دریافت کنند و یک صفحه وب جدید ایجاد کنند تا در صفحه گم شده قرار گیرد.

اما ممکن است مفید نباشد زیرا پیوند مربوط به چیزی است که نامربوط است و هیچ فایده ای ندارد زیرا دلیل صفحه دیگر وجود ندارد.

حتی اگر دلیل جدیدی ایجاد کنید، ممکن است مقداری از ارزش پیوند به صفحه سرازیر شود، اما بی‌فایده است زیرا موضوع آن پیوند ورودی به هیچ چیز به جز دلیل منقضی شده کاملاً بی‌ربط است.

هدایت مجدد صفحه از دست رفته به صفحه اصلی استراتژی است که برخی از افراد برای بهره مندی از پیوند به صفحه ای که دیگر وجود ندارد استفاده می کنند. اما گوگل آن پیوندها را به عنوان Soft 404s در نظر می گیرد که هیچ فایده ای ندارد.

اینها مواردی است که جان مولر احتمالاً به آنها اشاره می کند وقتی گفت:

“…شما مجبور نیستید 404 صفحه را تعمیر کنید، از بین رفتن همه چیز طبیعی و خوب است.

“ارزش” سئوی بازگرداندن 404 احتمالا کمتر از کاری است که برای آن انجام می دهید.”

راست می‌گوید مولر، برخی از صفحات هستند که باید حذف شوند و به طور کامل از یک وب‌سایت حذف شوند و پاسخ سرور مناسب برای آن صفحات باید پاسخ خطای 404 باشد.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا