سئو

ساختار سایت: راهنمای نهایی

مجله تودی : سایت شما باید ساختاری تعریف‌شده داشته باشد، زیرا بدون آن، فقط مجموعه‌ای تصادفی از صفحات و پست‌های وبلاگ خواهد بود. کاربران شما برای حرکت در سایت شما به این ساختار نیاز دارند تا از صفحه ای به صفحه دیگر کلیک کنند.

گوگل همچنین از ساختار سایت شما برای تعیین اینکه چه محتوایی مهم است و چه چیزی کمتر مرتبط است استفاده می کند. این راهنما هر آنچه را که باید در مورد ساختار سایت بدانید به شما می گوید.

ساختار سایت چیست و چرا اهمیت دارد؟

ساختار سایت به سازماندهی و مرتب کردن صفحات و محتوای یک وب سایت اشاره دارد. این سلسله مراتب اطلاعات را در داخل سایت تعریف می کند و به عنوان یک نقشه راه برای خزنده های موتورهای جستجو عمل می کند.

یک سایت با ساختار مناسب، ناوبری آسان را تسهیل می‌کند، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و به موتورهای جستجو مانند Google کمک می‌کند تا درک کنند و به‌طور مؤثر ایندکس کنند. محتوای سایت به نوبه خود، می‌تواند عملکرد سایت را با تسهیل یافتن و تعامل کاربران با محتوا بهبود بخشد. در نهایت، ساختار بهینه سایت به دستیابی به رتبه های بالاتر، ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بهتر کمک می کند.

اهمیت برای قابلیت استفاده

ساختار وب سایت شما به طور قابل توجهی بر تجربه بازدیدکنندگان (UX) شما تأثیر می گذارد. اگر بازدیدکنندگان نتوانند محصولات و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به احتمال زیاد به بازدیدکنندگان یا مشتریان عادی تبدیل نخواهند شد. به عبارت دیگر، شما باید به آنها کمک کنید تا در سایت شما حرکت کنند. یک ساختار سایت خوب، به این امر کمک خواهد کرد.

پیمایش باید آسان باشد. شما باید پست ها و محصولات خود را دسته بندی و پیوند دهید تا به راحتی آنها را پیدا کنید. بازدیدکنندگان جدید باید بتوانند فوراً آنچه را که درباره آن می نویسید یا می فروشید درک کنند.

اهمیت ساختار سایت شما برای سئو

ساختار سایت مستحکم به میزان زیادی شانس شما را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو افزایش می دهد. سه دلیل اصلی برای این امر وجود دارد:

1- این به گوگل کمک می کند تا سایت شما را درک کند

طراحی و نقشه سایت، ساختار آن به گوگل سرنخ های حیاتی در مورد اینکه کجا می تواند ارزشمندترین محتوا را در سایت شما بیابد، می دهد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند سایت شما عمدتاً در مورد چیست یا چه چیزی را می فروشید. ساختار سایت مناسب موتورهای جستجو را قادر می سازد تا مطالب را به سرعت پیدا کرده و فهرست بندی کنند. بنابراین یک ساختار خوب باید منجر به رتبه بالاتر در گوگل شود.

2- شما را از رقابت با خودتان باز می دارد

در سایت خود، ممکن است پست های وبلاگی کاملا مشابه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر در مورد سئو مطالب زیادی می نویسید، می توانید چندین پست وبلاگ در مورد ساختار سایت داشته باشید که هر یک جنبه متفاوتی را پوشش می دهد. در نتیجه، گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام یک از این صفحات مهم‌تر است، بنابراین شما با محتوای خود برای رتبه‌بندی بالا رقابت خواهید کرد.

باید به گوگل اطلاع دهید که کدام صفحه از نظر شما مهمتر است. برای انجام این کار به یک ساختار پیوند داخلی و طبقه بندی خوب نیاز دارید، بنابراین همه آن صفحات می توانند به جای اینکه علیه شما باشند، برای شما کار کنند.

3- با تغییرات وب سایت شما سروکار دارد

محصولاتی که در فروشگاه خود می فروشید احتمالاً تکامل خواهند یافت. محتوایی که می نویسید نیز همینطور است. احتمالاً با فروختن سهام قدیمی، خطوط محصول جدیدی را اضافه می کنید. یا مقالات جدیدی می نویسید که مقالات قدیمی را اضافی می کند. شما نمی خواهید گوگل محصولات قدیمی یا پست های وبلاگ حذف شده را نشان دهد، بنابراین باید با این نوع تغییرات در ساختار سایت خود مقابله کنید.

آیا در تنظیم ساختار سایت خود مشکل دارید؟ آیا بهترین استراتژی برای پیوند دادن از یک پست به پست دیگر را نمی دانید؟ برای کسب اطلاعات، از مشاوران خبره تودی کمک بگیرید.

نحوه تنظیم ساختار سایت

بنابراین، چگونه یک ساختار سایت جامد ایجاد می کنید؟ ابتدا ساختار سایت ایده‌آل را بررسی می‌کنیم و سپس توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان به آن برای سایت خود دست یافت.

ساختار سایت ایده آل چیست؟

بیایید با نگاه کردن به یک موقعیت ایده آل شروع کنیم: اگر از صفر شروع می کنید، چگونه باید سایت خود را سازماندهی کنید؟ ما فکر می کنیم یک وب سایت خوب سازماندهی شده مانند یک هرم با چندین سطح به نظر می رسد:

  1. صفحه اصلی سایت
  2. دسته ها (یا بخش ها)
  3. زیر مجموعه ها (فقط برای سایت های بزرگتر)
  4. صفحات و پست های فردی

صفحه اصلی باید در بالا باشد. سپس، چند بخش یا صفحه دسته در زیر آن دارید. شما باید بتوانید محتوای خود را در یکی از این دسته بندی ها ثبت کنید. اگر سایت شما بزرگتر است می توانید این بخش ها یا دسته ها را به زیر دسته ها تقسیم کنید. در زیر دسته ها یا زیر شاخه های شما، صفحات و پست های شما قرار دارد.

ideal site structure

ساختار سایت ایده آل شبیه یک هرم است. در بالا، صفحه اصلی و درست در زیر، بخش‌ها یا دسته‌های اصلی را می‌بینید که احتمالاً زیر شاخه‌ها به دنبال آن‌ها قرار دارند. در زمین، همه پست ها و صفحات جداگانه را خواهید یافت.

صفحه اصلی شما

در بالای هرم صفحه اصلی قرار دارد. صفحه اصلی شما باید به عنوان یک مرکز ناوبری برای بازدیدکنندگان شما عمل کند. این بدان معناست که در میان سایر موارد، باید به مهمترین صفحات خود از صفحه اصلی خود پیوند دهید. با انجام این:

  1. بازدیدکنندگان شما بیشتر به صفحاتی می‌رسند که می‌خواهید در آن قرار بگیرند.
  2. شما به گوگل نشان می دهید که این صفحات مهم هستند.

در ادامه این مقاله، به شما کمک خواهیم کرد تعیین کنید کدام صفحات برای کسب و کار شما ضروری هستند.

مراقب باشید که صفحات زیادی را از صفحه اصلی خود پیوند ندهید، که باعث به هم ریختگی می شود. و یک صفحه اصلی به هم ریخته بازدیدکنندگان شما را به جایی راهنمایی نمی کند. اگر می خواهید صفحه اصلی خود را بیشتر بهینه کنید، می توانید بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید. مقاله ما را در مورد SEO چیست مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه تاثیر بالایی برای رتبه گیری سایت شما دارد.

علاوه بر داشتن یک صفحه اصلی با ساختار مناسب، ایجاد یک مسیر ناوبری واضح در سایت شما نیز مهم است. پیمایش در سراسر سایت شما از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: منو و خردهای نان.

منو سایت

ابتدا بیایید نگاهی به منو بیندازیم. منوی وب سایت رایج ترین کمکی برای پیمایش در وب سایت شما است و شما می خواهید بهترین استفاده ممکن را از آن داشته باشید. بازدیدکنندگان از منوی شما برای یافتن چیزهایی در وب سایت شما استفاده می کنند. این به آنها کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند. به همین دلیل است که دسته بندی های اصلی سایت شما باید در منوی صفحه اصلی شما جایی داشته باشند.

علاوه بر این، قرار دادن همه چیز فقط در یک منو همیشه ضروری نیست. اگر یک سایت بزرگ با دسته بندی های زیادی دارید، این ممکن است وب سایت شما را به هم ریخته و منوی اصلی شما را بازتاب ضعیفی از بقیه سایت شما کند. در جایی که منطقی است، ایجاد منوی دوم کاملاً خوب است.

به عنوان مثال، eBay یک منو در بالای صفحه دارد – که به آن منوی نوار بالا نیز می گویند – و علاوه بر آن، یک منوی اصلی نیز دارد. این منوی نوار بالا به صفحات مهمی پیوند می‌خورد که دسته‌بندی در فروشگاه نیستند، مانند صفحاتی که به حساب بازدیدکننده در سایت مربوط می‌شوند. منوی اصلی مهمترین دسته بندی محصولات را در eBay منعکس می کند.

ebay's top menu with a colorful logo, links to various sections on the site and a big search bar

در نهایت، مانند صفحه اصلی خود، نباید پیوندهای زیادی به منوی خود اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید برای کاربران و موتورهای جستجوگر شما ارزش کمتری خواهند داشت.

افزودن خرده نان به صفحات شما می تواند ساختار سایت شما را واضح تر کند. Breadcrumb ها لینک های قابل کلیک هستند که معمولا در بالای صفحه یا پست قرار دارند. Breadcrumb ها ساختار سایت شما را منعکس می کنند. آنها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا تعیین کنند کجای سایت شما هستند. آنها تجربه کاربری و سئو سایت شما را بهبود می بخشند.

شما می‌توانید از یکی از افزونه‌های breadcrumb برای سایت وردپرس خود استفاده کنید.

دسته بندی

وردپرس از طبقه بندی های به اصطلاح برای گروه بندی محتوا استفاده می کند. سایر CMS ها سیستم های مشابهی دارند. کلمه “taxonomy” یک اصطلاح فانتزی برای گروهی از چیزها – صفحات وب سایت، در این مورد – است که یک چیز مشترک دارند. این راحت است زیرا افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند می توانند مقالات مشابه را راحت تر پیدا کنند. شما می توانید محتوا را به روش های مختلف گروه بندی کنید. طبقه بندی های پیش فرض در وردپرس دسته ها و برچسب ها هستند.

دسته‌ها

شما باید پست های وبلاگ یا محصولات سایت خود را به چند دسته تقسیم کنید. اگر این دسته‌ها خیلی بزرگ شدند، باید این دسته‌ها را به زیر دسته‌ها تقسیم کنید تا دوباره همه چیز روشن شود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه پوشاک دارید و کفش می فروشید، می توانید این دسته را به زیر شاخه ها تقسیم کنید: “چکمه”، “پاشنه بلند” و “پلاس”. این زیرمجموعه‌ها حاوی محصولاتی مشابه از انواع خواص هستند.

افزودن این سلسله مراتب و دسته بندی صفحات شما به کاربر و گوگل کمک می کند تا هر صفحه ای که می نویسید را درک کند. هنگام اجرای ساختار دسته بندی خود، دسته های اصلی خود را به منوی سایت خود اضافه کنید.

برچسب ها

ساختار سایت شما نیز از افزودن برچسب ها سود می برد. تفاوت بین یک دسته و یک برچسب بیشتر به ساختار مربوط می شود. دسته ها سلسله مراتبی هستند: می توانید زیرمجموعه ها و حتی زیر شاخه ها داشته باشید. با این حال، برچسب ها این سلسله مراتب را ندارند. برچسب‌ها می‌گویند: «سلام، این مقاله یا محصول دارای خاصیت خاصی است که ممکن است بازدیدکننده را جلب کند.» اینطور فکر کنید: دسته ها فهرست مطالب وب سایت شما هستند و برچسب ها شاخص هستند. یک برچسب برای فروشگاه آنلاین لباس ذکر شده در بالا می تواند یک نام تجاری باشد، به عنوان مثال، Timberlands.

سعی کنید تگ های زیادی ایجاد نکنید. اگر یک برچسب منحصر به فرد جدید به هر پست یا مقاله اضافه کنید، چیزی را ساختار نمی دهید. اطمینان حاصل کنید که هر تگ حداقل دو بار استفاده شده است و برچسب‌های شما مقالاتی را که واقعاً به هم تعلق دارند گروه بندی می‌کند.

برخی از تم های وردپرس برچسب ها را با هر پست نشان می دهند، اما برخی نه. اطمینان حاصل کنید که برچسب‌های شما در جایی، ترجیحاً در پایین مقاله یا در نوار کناری، در دسترس بازدیدکنندگان هستند. گوگل تنها کسی نیست که برچسب‌ها را دوست دارد: این برچسب‌ها برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند درباره یک موضوع بیشتر مطالعه کنند مفید هستند.

پیوند داخلی متنی

ساختار سایت همه چیز در مورد گروه بندی و پیوند دادن محتوای سایت شما است. تا به حال، ما بیشتر در مورد پیوندهای به اصطلاح طبقه بندی بحث می کردیم: پیوندهای موجود در صفحه اصلی، ناوبری و طبقه بندی. از سوی دیگر، پیوندهای متنی، پیوندهای داخلی درون کپی در صفحات شما هستند که به صفحات دیگر در سایت شما اشاره می کنند. برای اینکه یک پیوند متنی باشد، صفحه ای که به آن پیوند می دهید باید برای کسی که صفحه فعلی را می خواند مرتبط باشد.

مهمترین صفحات شما اغلب برای ذکر در چندین صفحه در سایت شما بسیار مرتبط هستند، بنابراین اغلب به آنها پیوند می دهید. فقط به یاد داشته باشید که نه تنها صفحه ای که به آن لینک می دهید مرتبط است، زمینه پیوند نیز مهم است.

Google از متن پیوندهای شما برای جمع آوری اطلاعات درباره صفحه ای که به آن پیوند می دهید استفاده می کند. همیشه از انکر متن (یا متن پیوند) استفاده می‌کند تا بفهمد صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید درباره چیست. اما متن لنگر تنها چیزی نیست که گوگل به آن نگاه می کند.

امروزه محتوای اطراف لینک را نیز برای جمع آوری اطلاعات اضافی در نظر می گیرد. Google در تشخیص کلمات و مفاهیم مرتبط بهتر شده است. افزودن پیوندها از یک زمینه معنادار به گوگل اجازه می دهد تا صفحات شما را به درستی ارزش گذاری و رتبه بندی کند. Yoast SEO Premium با پیشنهاد خودکار محتوای مرتبط از سایت شما برای پیوند دادن، پیوندهای داخلی را آسان می کند.

پیوندهای متنی برای وبلاگ ها

برای وبلاگ ها، باید به طور گسترده در مورد موضوعاتی که می خواهید رتبه بندی کنید بنویسید. شما باید چند مقاله اصلی – مقالات سنگ بنای خود – بنویسید و پست های مختلفی در مورد موضوعات فرعی آن موضوع بنویسید. سپس از این پست های مرتبط به مقالات سنگ بنای خود و از مقالات سنگ بنا به پست های مرتبط برگردید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که مهمترین صفحات شما دارای بیشترین و مرتبط ترین پیوندها هستند.

استعاره زیر ممکن است به شما در درک این اصل کمک کند:

تصور کنید که به نقشه استان یا کشور نگاه می کنید. احتمالاً شهرهای کوچک و چند شهر بزرگتر را خواهید دید. همه شهرهای بزرگ و شهرها کوچک به نوعی به هم مرتبط خواهند شد. متوجه خواهید شد که شهرهای کوچک اغلب دارای جاده هایی هستند که به شهرهای بزرگ منتهی می شوند. این شهرهای بزرگتر سنگ بنای شما هستند و بیشترین پیوندها را دریافت می کنند. شهرهای کوچک پست های شما در مورد موضوعات خاص تر هستند. برخی از جاده ها (پیوندها) به این شهرهای کوچکتر منتهی می شوند، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ.

internal links metaphor roads

فرصت های پیوند متنی برای فروشگاه های آنلاین

پیوندهای داخلی متنی در یک فروشگاه آنلاین با تعداد بسیار کمی یا بدون صفحاتی که منحصراً برای اطلاع رسانی هستند، متفاوت عمل می کند. شما موضوع خاصی را در صفحات محصول خود بررسی نمی کنید: شما در حال فروش یک محصول هستید. بنابراین، در صفحات محصول، بیشتر می خواهید افراد را در یک صفحه نگه دارید و آنها را متقاعد کنید که محصول را خریداری کنند. در نتیجه، پیوندهای متنی در این زمینه بسیار کمتر برجسته است. معمولاً نباید پیوندهای متنی را به توضیحات محصول خود اضافه کنید زیرا ممکن است منجر به کلیک کردن افراد از صفحه شود.

برای سئوی تجارت الکترونیک، فقط چند راه معنادار برای افزودن پیوندهای متنی به صفحات محصول وجود دارد:

  1. پیوند از صفحه بسته محصول به تک تک محصولات
  2. یک بخش “موارد مرتبط” یا “مقایسه با موارد مشابه”
  3. بخش «مشتریان نیز خرید کردند»
  4. بخش «بسته‌های محصول» یا «مرتب خرید با هم».

صفحات مقصد

صفحات فرود، صفحاتی هستند که می‌خواهید مخاطبانتان هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاصی که برای آنها بهینه‌سازی کرده‌اید، پیدا کنند. برای مثال، ما می‌خواهیم افرادی که «آموزش سئو رایگان» را جستجو می‌کنند، در صفحه وبلاگ و آموزشهای رایگان ما قرار بگیرند. شما باید به محتوای مهم ترین صفحات فرود خود متفاوت از صفحات معمولی خود نگاه کنید.

در اینجا، دو نوع صفحه فرود را مورد بحث قرار خواهیم داد: صفحات سنگ بنا و صفحات فرود محصول. آنها هر دو صفحاتی هستند که شما دوست دارید افراد از موتورهای جستجو به آنها دسترسی داشته باشند، اما به رویکرد کاملا متفاوتی نیاز دارند. اما ابتدا، به زودی به هدف جستجو می‌رویم زیرا باید بدانید مخاطبان شما واقعاً به دنبال چه چیزی هستند.

هدف جستجو

هنگام تنظیم ساختار سایت خود، باید هدف جستجو را در نظر بگیرید. این در مورد چیزی است که فکر می‌کنید مردم هنگام وارد کردن یک پرس و جو در موتور جستجو به دنبال آن هستند. مردم چه چیزی را می خواهند پیدا کنند؟ و: انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟

در هدف جستجو، احتمالات مختلفی را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است بخواهید انواع مختلفی را در سایت خود تهیه کنید. آیا مردم فقط به دنبال پاسخ به یک سوال یا یک تعریف هستند؟ آیا آنها محصولات را قبل از خرید مقایسه می کنند؟ یا قصد خرید فوری چیزی را دارند؟ این اغلب در نوع پرس و جوی آنها منعکس می شود. همچنین می‌توانید از نتایج جستجوی Google برای ایجاد محتوای عالی استفاده کنید که متناسب با نیازهای افراد باشد.

وقتی ایده ای از هدف جستجو دارید، اطمینان از اینکه صفحه فرود شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد ضروری است. صفحات می توانند به اهداف جستجوی متعدد پاسخ دهند، اما شما نیاز به یک نمای واضح حداقل از مهمترین صفحات خود دارید.

صفحات محتوای سنگ بنا

مقالات Cornerstone مهمترین مقالات اطلاعاتی در وب سایت شما هستند. تمرکز آنها ارائه بهترین و کامل ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است. هدف اصلی آنها فروش محصولات نیست.

به دلیل این تمرکز، معمولاً هنگام بحث در مورد محتوای سنگ بنا به وبلاگ ها فکر می کنیم. البته، این بدان معنا نیست که فقط می تواند یک پست وبلاگ باشد. همه انواع مختلف وب سایت ها دارای مقالات سنگ بنا هستند! قاعده سرانگشتی: اگر یک مقاله همه چیزهایی را که در مورد یک موضوع گسترده می‌دانید جمع آوری کند، یک مقاله محتوایی است.

صفحات فرود محصول

صفحات فرود محصول تفاوت قابل توجهی با مقالات سنگ بنا دارد. مورد دوم طولانی هستند، در حالی که صفحات فرود محصول نباید آنقدر طولانی باشند. به جای مقالات کامل، آنها باید متمرکز شوند. این صفحات فقط باید نشان دهند که بازدیدکنندگان شما باید بدانند تا متقاعد شوند. آنها نیازی به نگهداری تمام اطلاعات ندارند.

شما می خواهید با این صفحات رتبه بندی کنید، به این معنی که آنها به محتوا نیاز دارند. محتوای کافی برای گوگل برای اینکه بفهمد صفحه درباره چیست و برای چه کلمه کلیدی باید رتبه بندی کند. در جایی که مقالات سنگ بنا از هزاران کلمه تشکیل شده باشد، چند صد کلمه می تواند برای صفحات فرود محصول کافی باشد. تمرکز اصلی محتوا باید روی محصولات شما باشد.

حفظ ساختار سایت خود

ساختار یا تغییر ساختار محتوای شما همیشه در هر کاری که باید انجام دهید اولویت بالایی ندارد. مخصوصاً وقتی زیاد وبلاگ می‌زنید یا به طور منظم مطالب دیگری را اضافه می‌کنید، ممکن است به نظر یک کار طاقت فرسا باشد. اگرچه همیشه سرگرم کننده نیست، باید این کار را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است وب سایت شما نامرتب شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید ساختار سایت خود را اصلاح کنید و در حین افزودن محتوای جدید مراقب آن باشید. ساختار سایت باید بخشی از استراتژی سئو بلند مدت شما باشد.

وقتی هدف کسب و کار یا وب سایت شما تغییر می کند، منوی شما نیز باید تغییر کند. زمانی که به تجدید ساختار سایت خود فکر کنید، برنامه ریزی بصری کارها نتیجه خواهد داد. یک فلوچارت درست کنید.

با یک یا دو سطح عمیق از منوی جدید خود شروع کنید و ببینید آیا می توانید در صفحات بیشتری که در طول سال ها ایجاد کرده اید قرار بگیرید. متوجه خواهید شد که برخی از صفحات هنوز معتبر هستند اما دیگر به منوی شما مرتبط نیستند. مشکلی نیست، فقط مطمئن شوید که آنها را در صفحات مرتبط و در نقشه سایت خود لینک کنید تا گوگل و بازدیدکنندگان شما همچنان بتوانند این صفحات را پیدا کنند. فلوچارت همچنین هرگونه شکاف در ساختار سایت را به شما نشان می دهد.

در طبقه بندی خود تجدید نظر کنید

ایجاد یک نمای کلی از دسته‌ها، زیرمجموعه‌ها و محصولات یا پست‌های خود نیز به شما کمک می‌کند تا در طبقه‌بندی سایت خود تجدید نظر کنید. این می تواند یک صفحه گسترده ساده باشد، اما می توانید از ابزارهای بصری بیشتری مانند LucidChart یا MindNode استفاده کنید.

آیا دسته ها و زیرمجموعه های محصول شما یک نمای کلی منطقی از محدوده محصول یا پست ها و صفحات شما ارائه می دهند؟ شاید در جایی متوجه شده باشید که یک دسته بندی بسیار موفق تر از سایرین بوده است، یا پست های وبلاگ زیادی را در مورد یک موضوع و تعداد کمی در مورد موضوعات دیگر نوشته اید.

اگر یک دسته بسیار بزرگتر از سایرین باشد، هرم سایت شما ممکن است از تعادل خارج شود. در مورد تقسیم این دسته به دسته های مختلف فکر کنید. اما، اگر برخی از خطوط تولید در نهایت بسیار کوچکتر از بقیه هستند، ممکن است بخواهید آنها را ادغام کنید. فراموش نکنید مواردی را که حذف می کنید تغییر مسیر دهید.

اگر نقشه سایت HTML خود را به صورت دستی ساخته اید، پس از تغییر ساختار سایت، نقشه سایت را به روز کنید. در صورت محتمل‌تر شدن نقشه سایت XML، آن را دوباره به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

پاک کردن محتوای قدیمی

ممکن است بتوانید برخی از مقالات قدیمی را به روز کنید و دوباره منتشر کنید تا دوباره مرتبط شوند. اگر مقاله ای قدیمی است، اما به هر حال کسی آن را نمی خواند، ممکن است آن را حذف کنید. این می تواند سایت شما را به خوبی تمیز کند.

چیزی که در این صورت باید بدانید این است که هرگز نباید یک صفحه یا مقاله را بدون فکر حذف کنید. اگر گوگل نتواند صفحه را پیدا کند، صفحه خطای 404 را به کاربر ارائه می دهد. هم موتور جستجو و هم بازدیدکننده شما این پیغام خطا را می بینند که می گوید صفحه وجود ندارد، و این یک تجربه بد و در نتیجه برای سئوی شما بد است.

در این مورد هوشمند باشید! شما باید URL صفحه ای را که در حال حذف آن هستید به درستی تغییر مسیر دهید تا کاربر شما (و گوگل) در صفحه دیگری که مربوط به آنهاست قرار بگیرد. این حتی می تواند سئوی شما را بهبود بخشد!

محتوای قدیمی برای پاکسازی در سایت خود دارید؟ صفحات مخفی و بن بست ها را در چهار مرحله آسان با تمرین سئو محتوای یتیم بخوانید.

از آدمخواری کلمات کلیدی خودداری کنید

وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص است که می تواند کاملاً گسترده یا دقیق تر باشد. هنگام اضافه کردن محتوا، باید از آدمخواری کلمات کلیدی آگاه باشید. اگر مقالات خود را برای کلمات کلیدی که خیلی شبیه هم هستند بهینه کنید، شانس خود را برای رتبه بندی در گوگل از دست خواهید داد. اگر مقالات مختلف را برای عبارات کلیدی مشابه بهینه کنید، با خودتان رقابت خواهید کرد و باعث می‌شود هر دو صفحه رتبه پایین‌تری داشته باشند.

اگر از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برید، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت. به طور خلاصه، باید در مورد عملکرد محتوای خود تحقیق کنید و احتمالاً برخی از آن را ادغام و تغییر مسیر دهید.

شمارشگر پیوند متن Yoast SEO پیوندهای شما را تجسم می کند تا بتوانید آنها را بهینه کنید. پیوندهای داخلی در یک پست و پیوندهای داخلی یک پست را نشان می دهد. این ابزار می تواند ساختار سایت شما را با بهبود پیوندهای بین پست های مرتبط شما بهبود بخشد. مطمئن شوید که سنگ بنای شما بیشترین پیوند (مرتبط) را دارد! شما می توانید سنگ بنای خود را با پیدا کردن آنها در ستون با نماد هرم شناسایی کنید.

post overview text link counter cornerstone yoast seo 1 - ساختار سایت
به‌سرعت ببینید کدام پست‌ها دارای پیوندهای داخلی هستند که با شمارنده پیوند متنی در Yoast SEO به آنها اشاره می‌کنند

Yoast SEO Premium به شما در پیوند داخلی شما نیز کمک می کند. ابزار پیشنهادات پیوند داخلی ما به شما نشان می‌دهد که کدام مقاله با مقاله‌ای که می‌نویسید مرتبط است، بنابراین می‌توانید به راحتی به آنها پیوند دهید: فقط با کشیدن پیوند به ویرایشگر خود!

internal linking suggestions in Yoast SEO sidebarپیشنهادات پیوند داخلی حتی شامل انواع محتوای دیگر نیز می شود

علاوه بر این، ابزار ما به شما این امکان را می‌دهد که مشخص کنید کدام مقاله‌ها را محتوای سنگ بنای سایت خود در نظر می‌گیرید. این مقالات در بالای پیشنهادات پیوند داخلی نشان داده خواهند شد. هرگز فراموش نخواهید کرد که دوباره به آنها پیوند دهید.

اهمیت ساختار سایت

همانطور که دیدیم، دلایل متعددی برای اهمیت ساختار سایت وجود دارد. ساختار سایت خوب به بازدیدکنندگان و گوگل کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند. اجرای تغییرات را آسان تر می کند و از رقابت با محتوای شما جلوگیری می کند. بنابراین از نکات و نکات موجود در این راهنما برای بررسی و بهبود ساختار سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما در صدر خواهید ماند و از رشد خارج از کنترل وب سایت خود جلوگیری می کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا