سئو

تبلیغات گوگل بر سئو چه تاثیری دارد؟

بیشترین سوال بین افرادی که در حوزه سئو کار می‌کنند این است که آیا تبلیغات گوگل بر روی سئو تاثیر گذار است یا خیر؟ آیا بعد از تبلیغات در گوگل ادز آتوریتی سایت ما بالا می‌رود یا خیر؟ با مجله تودی همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

تبلیغات گوگل تاثیری بر روی سئو دارد؟

گوگل چندین بار اعلام کرده است که تبلیغات گوگل ادز بر روی سئو سایت‌ها هیچ تاثیری ندارد، اما بسیاری از وب مستران و سئو کاران اعلام کرده‌اند که بعد از ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل، سئوی سایتشان دچار تغییراتی شده است. البته این به این معنا نیست که بعد از ایجاد کمپین تبلیغاتی آمار بازدید از سایت افزایش پیدا می‌کند، اما گاهی اوقات می‌توان نتیجه گرفت که وقتی وبسایتی با یک محتوای با کیفیت و معتبر اقدام به تبلیغات در گوگل می‌کند، این موتور جستجوی قوی آن صفحه را بار دیگر و با دقت بیشتری بررسی می‌کند. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که آن صفحه در نتایج گوگل  می‌تواند رتبه بهتری کسب کند.

اما آیا تبلیغات گوگل به صورت غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

1- پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر

سال‌های پیش برای اینکه از تعداد جستجوی کلمات کلیدی مورد نطرتان را در گوگل متوجه شوید باید از ابزار کیوردپلنر گوگل استفاده کنیم. اما امروزه این ابزار دیگر در اختیار همگان وجود ندارد. علاوه بر این آماری که این ابزار از تعداد کلمات کلیدی ارائه می‌کند کمی متفاوت‌تر نسبت به آمار واقعی است و سئو کاران را گمراه می‌کند. به غیر از این ابزار، ابزارهای دیگری نیز برای انجام تحقیقات بر روی پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب وجود دارد اما ان‌ها هم نمی‌توانند به طور دقیق آمار جستجو را به ما بدهند. در این شرایط بهترین راه استفاده از تبلیغات گوگل است. تصور کنید یک کمپین تبلیغاتی برای وب سایتتان راه اندازی کرده‌اید. در این کمپین تعریف می‌کنید که صفحاتی در سایتتان، روی تمامی کلمات جستجو شده به همراه عبارت کلمه کلیدی مورد نظر را در نتایج به شما نشان دهد.

هزینه این نوع تبلیغات بسیار زیاد است و ممکن است بازخورد سریعی نداشته باشد. اما پس از گذشت زمانی کوتاه، شما یک بانک اطلاعاتی خوب از کلمات کلیدی‌ای که کاربران سرچ کرده‌اند به دست می‌آورید.

این اطلاعاتی هستند که می‌توانند به شما بسیار در ادامه مسیر برای بهبود کسب و کارتان کمک کند. بنابراین اولین تاثیری که تبلیغات گوگل بر سئو سایتتان می‌گذارد، سرعت بخشیدن برای رسیدن به هدف، کاهش آزمون خطا است.

2- برند سازی

برند سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سئو سایت است.زمانی که شما یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، وقتی وارد سایتی می‌شوید و با محتوایی با کیفیت مواجه می‌شوید، نام آن سایت در خاطرتان می‌ماند. بار دیگر اگر دنبال مقاله ای در گوگل باشید، و نام سایت قبلی را مشاهده کرده باشید قطعا بر روی آن سایت کلیک خواهید کرد. اما تا وقتی که صفحات سایت شما در جستجو نمایش داده نشود، چطور می‌توان برند سازی کرد؟ یکی از بهترین روش‌ها استفاده از تبلیعات گوگل است که شما را به مخاطبان معرفی می‌کند.

در این مقاله 2 اثر تبلیغات گوگل بر سئو سایت را با هم بررسی کردیم و با مثال های آن آشنا شدیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا