سئو

آیا کلمات کلیدی هنوز مهم هستند؟

دعوای همیشگی بین تولید کنندگان محتوا و کارشناسان سئو بر سر این موضوع که اهمیت کلمه کلیدی و به خصوص چگالی کلمه کلیدی از بین رفته است یا نه؟ امروز در مجله تودی به این موضوع پرداختیم.

کلید واژه‌ها – از تک کلمات گرفته تا عبارات پیچیده – همچنان در شکل‌دهی محتوای وب‌سایت برای تقویت جستجوی ارگانیک مرتبط مؤثر هستند. ترافیک و ابزارهای ضروری برای ارتباط مخاطبان هدف با وب سایت شما.

کلمه کلیدی چقدر در سئو موثر است؟

پاسخ کوتاهی برای این وجود ندارد. اگر بپرسید که آیا کلمات کلیدی در جست و جو ها برای ارائه فهرستی از فایل‌های مرتبط برای برآوردن نیاز اطلاعاتی ضروری هستند، پاسخ منفی است.

اما اگر بپرسید آیا کلمات کلیدی برای سیستم نمایه سازی و بازیابی Google اهمیت دارند، پاسخ کاملاً مثبت است.

در واقع اگر کلمه کلیدی خاصی مورد تمرکز نباشد به این مفهوم نیست که قطعا رتبه نمیگیرید ولی بودن این مورد قطعا به بهبود نتایج کمک می کند.

چرا کلمات کلیدی در سئو مهم هستند

کلمه کلیدی ها عبارت‌های کلیدی هستند که معمولاً توسط کاربران برای یافتن آنچه در اینترنت به دنبال آن هستند استفاده می‌کنند.

آنها از نوار جستجو در مرورگر خود برای تایپ عباراتی استفاده می کنند که معمولاً از یک یا چند کلمه ساخته شده اند که آنچه را که آنها می خواهند توصیف می کند.

انواع بسیاری از کلمات کلیدی وجود دارد، از جمله:

  • با برند.
  • بدون برند.
  • محلی و جهانی.
  • برند + جغرافیا.
  • نام تجاری + محصول و غیره.

در اینجا چهار راه وجود دارد که کلمات کلیدی همچنان به برندها کمک می کنند.

1. راهنما کلمات کلیدی نشان دهنده هدف کاربر

کلمات کلیدی جهت دار هستند. آنها سرنخ های بسیار خوبی ارائه می دهند که به نوع محتوایی که جستجوگر سعی در بازیابی آن دارد “اشاره می کند”.

با این حال، هنوز یک مشکل واژگانی بین سیستم فهرست و کاربران نهایی وجود دارد، که راه‌های مختلفی برای درخواست یک چیز یا چیزی مشابه دارند.

به همین دلیل است که گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال فن آوری های پیشرفته گسترش پرس و جو هستند.

به‌عنوان مثال، کاربر نهایی که «انرژی خورشیدی» را به‌عنوان پرس و جو تایپ می‌کند، ممکن است اولین نتیجه را برای انرژی خورشیدی ببیند، که ممکن است برای برآورده کردن نیاز اطلاعاتی مرتبط‌تر و مفیدتر از صفحه دیگری باشد که فقط با صفحه دیگری مطابقت مستقیم دارد. کلمات “خورشیدی” + “انرژی” برای واجد شرایط بودن آن.

به‌علاوه، مُهرهای زمانی اضافه‌شده به کلمات کلیدی در فهرست برای تجزیه و تحلیل زمانی، سرنخی از تازگی برای کمک به شناسایی روندها ارائه می‌دهند، و سپس برای نتایج اخبار باید تشخیص رویداد وجود داشته باشد.

و خیلی چیزهای دیگر.

بنابراین، بله، هرچه کاربر بتواند درخواست را برای مطابقت با محتوای مربوطه نزدیک‌تر دریافت کند، بهتر است.

با این حال، کاربران تمایل دارند که بدانند به دنبال چه چیزی هستند (اگر می دانستند، به موتور جستجو نیازی نداشتند)، بنابراین موتورهای جستجو باید با کشف تعریف و ارتباط پیچیده باشند.

2. کلمات کلیدی کمک به یافتن برنده های سریع

پیدا کردن برنده‌های سریع یا فرصت‌های فاصله قابل توجه، به‌ویژه برای کلمات کلیدی که تبدیل برای کانال‌های دیگر ایجاد می‌کنند، باید سریع‌ترین راه شما برای بهبود دید ارگانیک باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک خرده‌فروش در مقیاس بزرگ مانند Walmart هستید و در رتبه ۱۳ برای Nintendo Switch هستید که میلیون‌ها جستجو در ماه دارد، برای بهینه‌سازی در فهرست اولویت‌های من قرار می‌گیرد.

>

من صفحه فرود، پیوندهای داخلی و خارجی و غیره را بررسی و بهینه‌سازی می‌کنم تا ببینم برای دریافت این عبارت در صفحه اول Google چه کاری باید انجام دهید تا فروش و درآمد بیشتری کسب کنید.

search volumes for Nintendo Switchعکس از نویسنده، دسامبر 2023

3. کلمات کلیدی به شناسایی مخاطب هدف مناسب کمک می کنند

وقتی تجزیه و تحلیل رقابتی انجام می‌دهیم و به قابلیت مشاهده کلمه کلیدی برای مشتری بالقوه یا مشتری فعلی در مقابل مجموعه رقابتی نگاه می‌کنیم، می‌توانیم یک شکاف محتوا.

می‌توانیم متوجه شویم که آنها محتوای مرتبط با آن موضوع ندارند یا محتوایی که دارند رتبه‌بندی یا بهینه‌سازی نشده است.

برای مثال، قبلاً یک مشتری مالی داشتم که می‌خواست برای «وام‌های تسلا» رتبه‌بندی کند.

پس از مشاهده رقبا، متوجه شدیم رقبای رتبه‌بندی شده برای «تسلا فاینانس»، و مشتری من «تسلا فاینانس» را در عنوان صفحه، سرفصل‌ها، محتوای بدنه و غیره نداشت و بنابراین برای این عبارت رتبه‌بندی نشد. .

اما وام و تامین مالی مترادف نیستند.

هنگامی که در عوض محتوایی را برای «تسلا فاینانس» توسعه دادیم و آن را بهینه کردیم، آن را با طرح‌واره علامت‌گذاری کردیم، محتوایی پیرامون آن ساختیم، پیوندهای داخلی انجام دادیم، محتوا را تبلیغ کردیم و غیره، نرخ تبدیل سالانه ۱۵ درصد افزایش یافت.

کلمه کلیدی “Tesla Financing” به ما کمک کرد تا مخاطبان هدف مناسبی را شناسایی کنیم که حجم جستجوی بسیار بالاتری نسبت به وام های تسلا داشتند.

bulk keyword analysisعکس از نویسنده، دسامبر 2023

4. کلمات کلیدی راهنما ترافیک را هدایت کنید

بیشتر ترافیک در صفحه یک Google رخ می دهد. در واقع، نتیجه برتر به تنهایی 28.5٪ کلیک ها را می گیرد.

اگر دید را در صفحه اول افزایش دهید، سایت شما می‌تواند حجم قابل توجهی از ترافیک افزایشی ایجاد کند، که به طور بالقوه می‌تواند فروش کلمات کلیدی با حجم بالا را افزایش دهد.

داشتن موقعیت برتر در یک کلمه کلیدی با حجم کم معنادار نیست.

در عوض، تلاش‌های خود را بر روی کلمات کلیدی متمرکز کنید که ارزش کسب‌وکار را افزایش می‌دهند و حجم و محتوایی جامع دارند که به سؤالاتی که کاربران نهایی مفید خواهند بود پاسخ می‌دهد.

بسیاری از مشتریان و مقالات به جای اندازه‌گیری تأثیر آن موفقیت‌ها (یا نه) بر شمارش داستان‌های موفقیت کلمات کلیدی تمرکز می‌کنند.

آیا هنوز باید کلمات کلیدی را ردیابی کنیم؟

پاسخ در اینجا کاملاً بله است. کلمات کلیدی همچنان با ارائه ترافیک، تبدیل‌ها، دیده شدن و فروش در موقعیت‌های اصلی ارزش ارائه می‌کنند.

برای مارک‌های سطح سازمانی با محصولات و خدمات بسیار، ردیابی کلمات کلیدی می‌تواند گران باشد زیرا ممکن است هزاران یا میلیون‌ها کلمه کلیدی برای نظارت در دسک‌تاپ و تلفن همراه وجود داشته باشد.

این ایده عالی است که یک فهرست کلیدواژه طلایی از عباراتی که بیشترین ارزش تجاری را برای برند شما ارائه می‌کنند، مانند ترافیک، درآمد و تبدیل، و ترکیبی از کلیدواژه‌های غیر برند، نام تجاری و محصول که حیاتی هستند، نگه دارید. برای نمایان شدن صفحه اول شما.

یک نام تجاری می‌خواهد بداند که بیشترین میزان حجم آن چه می‌کند و تا حد امکان ترافیک بیشتری را از آن کلمات کلیدی دریافت کند.

ردیابی چند صد کلمه کلیدی در هر خط تجاری اصلی و منطقه برای مارک‌های سطح سازمانی منطقی است.

نکاتی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب

قبل از اینکه شروع به استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کنید، همیشه مانند یک مشتری فکر کنید و بپرسید: “هدف وب سایت من چیست و من قصد دارم به کاربران نهایی کمک کنم تا نیاز اطلاعاتی خود را برطرف کنند و برآورده کنند؟”

اگر می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید، در مسیر درستی برای تعریف مخاطبان خود هستید و محتوا و استراتژی کلمه کلیدی شما.

یکی از منابع داده تحقیق کلمه کلیدی من دوست دارم استفاده کنم، داده‌های جستجوی پولی است. در دسترس. اگر داده‌های جستجوی پولی تاریخی دارید، می‌توانید ببینید کدام کلمات کلیدی منجر به تبدیل و فروش شده است، که می‌تواند به تعیین محتوایی که باید ایجاد کنید کمک کند.

به‌علاوه، می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، KW Finder، Moz Keyword Explorer، Semrush، Ahrefs، و Long Tail Pro استفاده کنید که عملکردهای متنوعی را برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب.

در پایان کار، سئو به معنای ارائه ترافیک واجد شرایطی است که به مشتریان تبدیل می‌شوند. اگر سایت شما ترافیک زیادی دریافت می کند و کسی تبدیل نمی کند، چه فایده ای دارد؟

(البته مگر اینکه سایتی داشته باشید که به درآمد تبلیغات، ترافیک وابسته یا هر مدل تبلیغاتی دیگری بستگی دارد.)

وقتی کلمات کلیدی واقعاً بی فایده هستند

برخی از متخصصان سئو همچنان بر تراکم کلمات کلیدی تمرکز می کنند. فلش خبری: چگالی کلمه کلیدی مهم نیست..

سعی نکنید کلمات کلیدی را در محتوا قرار دهید – اگر کلمه کلیدی اصلی خود را 10٪ KD و غیره داشته باشید، به شما کمک نمی کند رتبه های بالاتری کسب کنید.

روی نوشتن محتوایی تمرکز کنید که نیاز اطلاعاتی را برآورده کند و به کاربران آنچه می‌خواهد بدهد.

من همچنان سایت هایی را می بینم که از متا تگ های کلمه کلیدی استفاده می کنند. Google مدت‌ها پیش ارزش آن را کاهش داد، و هیچ ارزش رتبه‌بندی ندارد و سوزن را تکان نمی‌دهد.

در نهایت، استفاده از تطبیق دقیق متن لنگر برای همه پیوندهای شما ایده خوبی نیست. متن لنگر باید ترکیبی از نام تجاری و غیر نام تجاری با تغییرات مختلف کلمات کلیدی باشد.

Google پیچیده است، و اگر کلمات کلیدی زیادی با پیوندهای متنی لنگر منطبق داشته باشید، می‌توانید زنگ هشدار ارسال کنید و سایت شما ممکن است جریمه شود.

در حال تکمیل

در حالی که چشم انداز سئو و نقش کلمات کلیدی دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است، به خصوص با ظهور فناوری های هوش مصنوعی و NLP، کلمات کلیدی عنصری حیاتی در استراتژی های SEO باقی می مانند.

استفاده و درک صحیح آنها برای ارتباط با مخاطب هدف، درک نیازهای بازار، و در نهایت هدایت ترافیک و تبدیل‌ها ضروری است.

همیشه روی تجربه کاربر و E-E-A-T تمرکز کنید از آنجایی که تمرکز Google بر ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط به کاربران منجر به ظهور E-E-A-T (تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد) به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کلیدی شده است.

ایجاد محتوایی که واقعاً به سؤالات کاربر پاسخ می دهد و تجربه دست اول را نشان می دهد بسیار مهم است.

تکامل شیوه‌های SEO به سمت رویکردی جامع‌تر و کاربر محور، بر نیاز به به‌روز ماندن با آخرین روندها و ابزارها برای حفظ دید آنلاین مؤثر تأکید می‌کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا