طراحی وبوردپرس

راهنمای مهاجرت وردپرس از wix به ویرایشگر گوتنبرگ

وردپرس در حال ایجاد راهنماها و ابزارهایی است تا به ناشران کمک کند به ویرایشگر مبتنی بر بلوک گوتنبرگ مهاجرت کنند و از سازندگان صفحه وردپرس تجاری و سیستم های مدیریت محتوای منبع بسته خصوصی مانند Wix دور شوند. .

در حالی که قابل درک است که وردپرس ممکن است بخواهد به ناشران و مشاغل کمک کند تا از Wix مهاجرت کنند، برخی آن را به عنوان یک حرکت بحث برانگیز برای ایجاد راهنمایی برای تضعیف ناشران نرم افزاری که بخشی از خود اکوسیستم وردپرس هستند، می دانند.

صفحه سازهای وردپرس

ماموریت وردپرس همیشه این بوده است که ایجاد آسان وب سایت های زیبا را برای ناشران و افراد تجاری آسان کند. اما این هدف سال ها از وردپرس دور مانده است.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مانند Elegant Themes (سازندگان صفحه‌ساز Divi) و Elementor راه‌حل‌های نقطه‌ای و کلیکی ایجاد کردند که کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک رابط بصری، قالب‌های صفحه وب را به صورت بصری ایجاد کنند.

سازندگان صفحه به کاربران امکان کشیدن و رها کردن جعبه‌های متن، فرم‌ها و تصاویر را برای ایجاد سایت به صورت بصری می‌دهند. این عناصر را می توان در یک صفحه جابجا کرد، اندازه و رنگ آن را تنها با چند کلیک ماوس در یک رابط بصری آسان برای استفاده تغییر داد.

سپس وردپرس ویرایشگر کامل سایت گوتنبرگ خود را منتشر کرد که اساساً تجربه سازنده صفحه مبتنی بر بلوک بصری را تکرار می‌کرد.

کاربران به استفاده از صفحه‌سازها ادامه دادند، زیرا گوتنبرگ کمبود های زیادی نسبت به المنتور و… داشت.

اما وردپرس همچنان در حال توسعه گوتنبرگ برای جایزگزینی با صفحه سازها است. و این تصور را برای توسعه دهندگان ایجاد کرد که صفحه سازهای تجاری مانند Divi و Elementor در نهایت ارتباط خود را با اکوسیستم وردپرس از دست خواهند داد.

به نظر می‌رسد وردپرس با ایجاد راهنماها و ابزارهایی برای کمک به مهاجرت کاربران از صفحه‌سازهای تجاری به پایان کار صفحه‌سازها سرعت می‌بخشد تا کاربران بتوانند راحت‌تر به ویرایشگر سایت کامل صفحه گوتنبرگ منتقل شوند.

پروژه آزادسازی داده

WordPress در حال توسعه مجموعه‌ای از راهنماها و ابزارهایی است که به کاربران کمک می‌کند به  گوتنبرگ مهاجرت کنند. این کامل نیست اما کاربردی و نسبتاً آسان برای استفاده است.

به نظر می‌رسد آینده ایجاد صفحات وب به طور فزاینده‌ای شبیه به آینده‌ای است که گوتنبرگ به روش پیش‌فرض تبدیل می‌شود و پروژه جدید «آزادسازی داده‌ها» به دنبال آن است که آن روز را زودتر بسازد.

وردپرس این پروژه را شرح می‌دهد:

“این پروژه یک وب بازتر را تصور می کند که در آن کاربران می توانند به طور یکپارچه بین پلتفرم های مورد نظر خود جابجا شوند و مفهوم قفل شدن در یک سیستم را ریشه کن کنند و باز بودن را در خط مقدم نگه دارند.

حرکت به وردپرس و داخل آن باید تا حد امکان یک فرآیند آسان با یک کلیک باشد، چه حرکت از شبکه‌های اجتماعی، چه حرکت از سازنده صفحه به بلوک‌های اصلی، یا تغییر از ویرایشگر کلاسیک به ویرایشگر بلوک.

به‌جای اینکه هر شخص یا سازمانی نیاز به تعیین مسیر مهاجرت داشته باشد، جامعه وردپرس گرد هم می‌آید تا اسکریپت‌ها، افزونه‌ها و راهنماهایی را برای همه ما فراهم کند تا از آنها برای آوردن افراد به وردپرس استفاده کنیم.

یک پست توسط ادمین گروه پویا وردپرس فیس بوک این نظر را ارائه کرده است. :

“ابتکار “آزادسازی داده” ظاهراً در حال آماده سازی راهنماهایی در مورد چگونگی انتقال از صفحه سازهای مختلف به هسته اصلی گوتنبرگ است.

اگر راهنمایی Elementor  در مورد نحوه انتقال از گوتنبرگ اصلی به Elementor بنویسد، مردم احتمالاً خطا می‌کنند.
برخی از اعضای گروه این موضوع را مشکل‌ساز نمی‌دانستند و از راهنمای مهاجرت به‌عنوان چیزی مفید استقبال کردند.

صفحه رسمی صفحه آزادسازی داده وردپرس حاوی راهنماهای زیر است:

  • Squarespace به WordPress
  • Tumblr به WordPress
  • HTML به وردپرس
  • RSS به وردپرس
  • Wix to WordPress
  • دروپال به وردپرس
  • بلاگر به وردپرس
  • سایت وردپرس به سایت وردپرس دیگر

صفحه رسمی GitHub برای راهنماها شامل ابزارهای مهاجرت زیر:

  • Figma to Blocks
  • Divi to Blocks
  • ویرایشگر کلاسیک در بلوک ها

صفحه رسمی GitHub حاوی راهنماهای انتقال اضافی در حال حاضر در حال توسعه:

  • avada-to-core-blocks.md
  • contentful-to-wordpress.md
  • divi-to-core-blocks.md
  • elementor-to-core-blocks.md
  • kadence-to-core-blocks.md
  • wpbakery-to-core-blocks.md

آیا این درست است که وردپرس مهاجرت کاربران را از صفحه سازهای تجاری آسان تر کند؟ به نوعی همیشه به نظر می رسد که گوتنبرگ راه حل های تجاری را به چالش بکشد و در نهایت جایگزین آن شود.

سازندگان صفحه برای نوآوری فراتر از نوآوری ساده کشیدن و رها کردن، کار زیادی انجام نداده اند. اما برخی سازندگان مانند Breakdance همچنان به انتشار ابزارهای مفید برای توسعه دهندگان برای ایجاد وب سایت های زیبا و سریع ادامه می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا