انگیزشی

آمانسیوا ورتگا که بود؟

اولین باربر میلیاردر اسپانیا

با زندگی نامه دونالد هال، تنها شاعر میلیاردر جهان آشنا شدیم. امروز در لیست افراد موفق قرار است با باربری آشنا شویم که توانست به ثروت بسیار زیادی دست پیدا کند. آمانسیوا ورتگا اسپانیایی که موسس برند معروف زارا است. با مجله تودی همراه باشید تا بیشتر در مورد زندگی این فرد موفق اطلاعات کسب کنیم.

به احتمال زیاد شما نیز از برند زارا کیف یا کفش خریده‌اید یا با آن آشنایی اندکی دارید. جالب است بدانید فروشگاه‌های زنجیره‌ای ZARA، سومین فروشگاه زنجیره‌ای کیف و کفش در دنیا است. موسس این برند موفق یک باربر یک لباس فروشی و پیژامه دوز اسپانیایی به نام آمانسیوا ورتگا است. در دنیایی که بهترین‌ برندهای جهان از فرانسه و ایتالیا نشات می‌گیرند، شاید برای شما جالب باشد که چطور یک برند اسپانیایی توانسته است رتبه سوم محبوب‌ترین برند دنیا را به خود اختصاص دهد.

زندگی‌ نامه

آمانسیوا ورتگا که هم اکنون در هفتمین دهه زندگی خود است، توانسته است با برند ZARA ثروتی بالغ بر 24 میلیارد دلار بدست آورد و خود را در رتبه 22امین فرد ثروتمند جهان قرار داده است. او در سال 1936 به دنیا آمد و موسس و رئیس شرکت Inditex Group که یک شرکت بسیار بزرگ در اسپانیا است و این شرکت بزرگترین طراحان مرد دنیا را جمع آوری کرده است.  این هلدینگ بزرگ تقریبا 100 شرکت را زیر نظر خود دارد که همگی در زمینه‌های مد، پوشاک و طراحی لباس فعالیت می‌کنند.

آمانسیوا ورتگا بیشاز دوهزار فروشگاه در همه دنیا دارد و تولیداتی با مارک‌های Massiom، ZARA stra div ariua، Bear Pull، Inditex Group، Besh Ka Dutti را به مشتریان خود عرضه می‌کند. همه دوخت، طراحی و تولید و عرضه انواع لباس‌های Inditex Group توسط همین شرکت انجام می‌شود. از جماه نکاتی که باعث شده است زارا سومین تولید کننده پوشاک جهان بشود، نوآوردی به موقع آن است.

این فروشگاه موفق هر هفته دو طرح و محصول جدید را به بازار ارائه می‌کند. امروزه این شرکت بزرگ، همه بازارهای جهان را تسخیر کرده است و در بیشتر شرکت‌های جهان شعبه دارد.  از جمله شعبات معروف این فروشگاه می‌توان به خیابان پنجم در نیویورک، شانزه لیزه پاریس، ریخنبت استریت لندن و مرکز خرید شیوبای ژاپن اشاره کرد. آمانسیوا ورتگا اکنون با همسر دوم خود در شهر آکورونا زندگی می‌کند.

آمانسیوا ورتگا که بود؟

او در سن 14 سالگی کار خود را به عنوان باربر در یک مغازه لباس‌فروشی شروع کرد. او که حتی دوران دبیرستان خود را نیز تکمیل نکرده بود، در سال 1963 در شرکت Confecciones را که یک تولیدی لباس بود را تاسیس کرد. او هفت سال بعد به واسطه تجربه‌ای که از این تولیدی داشت، توانست اولین فروشگاه خود را به نام زارا راه اندازی کند. آمانسیوا ورتگا بزرگترین سهامدار هلدینگ Inditex Group نیز هست.

او در حال حاضر صاحب گروه سرمایه داری ITX.MC است و برند معروف ZARA نیز بیش از پیش به محبوبیت او افزوده است. سرمایه گذاری در بازار املاکی، که ارزش آن‌ها کم‌تر از 50 میلیون یورو باشد، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های جدید این میلیاردر اسپانیایی محسوب می‌شود.

برای دریافت خدمات طراحی سایت ارزان و پشتیبانی سایت از تودی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا