انگیزشی

درباره کسپر فابر چه می‌دانید؟

با مدیر فنی یاهو، آقای فرزاد ناظم آشنا شدیم، امروز یکی دیگر از افراد موفق دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. با کسپر فابر که برند او یعنی “فابر کستل” یکی از معروف‌ترین ها در حوزه اوازم التحریر در دنیا معروف است آشنا می‎‌شویم. با مجله تودی همراه باشید.

زندگی نامه

کسپر فابر کابینت سازی در نورمبرگ آلمان بود که در سال 1761 شروع به سرمایه گذاری در حوزه تولید انوع مداد کرد که موفق شد تا 5 نسل آن را به یک کسب و کار خانوادگی بدل کند. کسب و کار وی بعد از 89 سال، یعنی در سال 1850 رونق گرفت. لوتار فون فابر که به عنوان نسل چهار از خانواده فابیرها شناخته می‌شود و در آن زمان ریاست این کسب و کار را به عهده داشت، توانست مداد شش ضلعی بساز و آن را با برند A.W.FABER به ثبت برساند که پس از آن مدادها وارد ایالت متحده نیز شدند.

در بازه زمانی شش سال، یعنی از سال 1849 تا 1855 توانستند شعبه‌های در شهرهای مختلفی نظیر: پاریس، لندن و نیویورک راه‌اندازی کنند و تا 20 سال بعد نیز شعبات خود را تا سن‎‌پنرزبورگ و وین نیز گسترش دادند. خانواده کسپر فابر در مرز آلمان شرقی و غربی کارخانه‌ای به منظور تولید خط‌کش‌های مهندسی راه انداختند که با تلاش‌های لوتار – نتیجه بزرگ کسپر – به کارخانه‌ای بین‌المللی در عرضه محصولاتی جدید بدل شد.

درباره کسپر فابر چه می‌دانید؟

در سال 1900 نوه‌ی لوتار با کوچک‌ترین فرزند یکی از کنت‌های کستل ازدواج کرد و بعد از سرمایه‌گذاری بر روی کارخانه نام آن را به فابر-کستل تغییر دادند. در آن دوره خانواده کستل‌ها کنت‌های امپراتوری رم را منتصب می‌کردند. یک سال بعد در سال 1901 نشان موروثی پرنس را از شاهزاده باواریا دریافت کردند و نام آن‌‌ها به “کنت الکاندر فردریش لوتار ون کستل رودهن هورن” و “بارونس اوتیلی ون فابر” تغییر کرد و توانستند خانواده فابر – کستل را تشکیل دهند. کسب و کاری که کسپر فابر شروع کرده بود در سال 1905 به سرعت با تولید مدادهایی با کیفیت خوب پیشرفت کرد.

مدادهایی که برای متمایز شدن از تولیدات رقبا با رنگ سبز زیتونی که نشانه‌ی رنگ لباس گر.هان قدیمی خودشان بود عرضه شد. این مدادها با نام “کستل 9000” به بازار عرضه شد و بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفت. لوگویی که بر روی این مدادها قرار گرفته بود نشانه‌ای از دو شوالیه در حال جنگ بود که تا مدت‌ها بر روی جعبه این مداد‌ها مشاهده می‌شد.

پس از فوت الکساندر، پسر وی وارث کارخانه شد و ریاست آن را به دست گرفت و برای گسترش کسب و کار جدش، کسپر فابر ، در سال 1930 با کارخانه‌ای واقع در برزیل شریک شد. 30 سال بعد در سال 1960، کارخانه‌هایی در پرو و استرالیا نیز تاسیس شدند. در اوایل دهه 90 میلادی، لوگوی آن دو شوالیه به عنوان لوگوی اصلی کارخانه برگیزده شد. کارخانه واقع در برزیل مدادهایی چوبی تولید می‌کرد و شروع به ابداع لوازم و التحریر کرد. یکی از این محصولات که بین کودکان بسیار معروف شد، مداد رابط بود. این مداد شامل چند مداد کوچک بود که به یکدیگر متصل می‌شدند و مدادی بزرگتر را تشکیل می‌دادند.. این کارخانه بزرگ پس از مدتی از قلم‌هایی برای هنرمندان با مارک pitt رونمایی کرد.

این قلم‌ها اعلب توسط مانگای ژاپنی و کاریکاتوریست‌ها استفاده می‌شد. خصوصیت این قلم‌ها این بود که جوهر خارج شده از آن هم برای بایگانی مناسب بود و هم بدون اسید بود و همچنین دارای رنگ‌های زیبایی بود. خانواده کسپر فابر که توسعه دهنده این کسب و کار موفق بودند تا مدت‌ها تولید کننده اصلی خط‌کش‌های مهندسی شناخته می‌شدند و هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های لوازم التحریر به شمار می‌روند. فابر کاستل 14 کارخانه و 20 مرکز اصلی فروش در آسیا، اروپا، آمریکا و استرالیا دارد و در بیش از 100 کشور دنیا نیروی کار دارد. این کارخانه اکثر محصولات خود را در برزیل تولید می‌کند.

درمورد فرزاد ناظم چه می‌دانید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا