انگیزشی

همه چی در مورد سوئی چیرو هوندا

موسس شرکت بزرگ هوندا

چندی قبل در مورد دختر کم سنی که توانست به درآمد میلیونی برسد صحبت کردیم، اشلی کوآلز دختر 17 ساله‌ای که سایت او بیش از 60 میلیون بار در روز ماه بازدید می‌شد و ماهانه درآمدی بالغ بر 70 هزار دلار داشت. امروز با یکی دیگر از افراد موفق آشنا می‌شویم، سوئی چیرو هوندا که موسس شرکت بزرگ تولید خودروی هوندا بود. با مجله تودی همراه باشید.

سوئی چیرو هوندا متولد شده روستایی در ژاپن است. او تولیدکننده خودروها و موتورسیکلت‌هایی با برند هوندا می‌باشد. سوئی چیرو روزانه مجله‌ای تحت عنوان دنیای چرخ‌ها را مطالعه می‌کرد و در همین حین آگهی استخدامی‌ای را دید که شرکت آرتی شوکاتی به یک شاگرد تعمیرکار نیاز داشت و پس از تقاضای کار آن شرکت سوئی چیرو را استخدام کرد. مدیر شرکت آرتی شوکاتی در حالی که سوئی چیرو تنها بیست سال سن داشت، به او پیشنهاد تأسیس یک شعبه در دهکده‌اش کرد. هوندا تمام وقت مشغول به کار بود و کم کم به فکر ثبت اختراعی با نام خودش شد. او در سن 30 سالگی تصمیم گرفت از شرکت آرتی شوکاتی جدا شود.

از طراحی پیستون برای تویوتا تا راه اندازی شرکت هوندا

هوندا در سال 1938 دانشجوی فقیری بود که آرزوی ساخت پیستونی را برای شرکت تویوتا بسازد و آن را بفروشد. او روزها در دانشگاه مشغول تحصیل بود و شب‌ها وقتش را به طراحی پیستونش اختصاص می‌داد و پس انداز ناچیزی را هم که داشت صرف خرید لوازم برای وسیله‌ای می‌کرد که در حال ساختش بود اما سوئی چیرو هوندا باز هم موفق نشد و به ناچار مجبور شد تا طلا و جواهرهای همسرش را نیز بفروشد.

او بعد از سالیان طولانی تلاش بالاخره پیستونی را ساخت که مطمئن بود شرکت تویوتا آن را خریداری می‌کند، اما تویوتا پیستون سوئی چیرو را قبول نکرد. او بخاطر این شکست در دانشگاه توسط دانشجویان و استادهای خود بسیار مورد تمسخر قرار گرفت و او را دیوانه خطاب می‌کردند! اما سوئی چیرو با اینکه بسیار خشمگین و عصبانی بود و در شرایط بد مالی قرار داشت، ولی از کار خود دست نکشید و او دو سال دیگر را نیز صرف تحقیق برای ساختن حلقه‌ی پیستون بهتر کرد.

همه چی در مورد سوئی چیرو هوندا

اولین پیستونی که هوندا طراحی کرد از لحاظ استانداردهای آن زمان زیاد مناسب نبود و به همین علت قابل عرضه در بازار نبود. این اتفاق باعث شد تا هوندا به شدت بیمار شود. سوئی چیرو هوندا بعد از گذراندن دوران نقاهت، با دانش مختصری که از کار خود داشت به کار خود بازگشت تا کیفیت محصولش را افزایش بدهد. پس از بهبود پیستون‌ش موفق شد آن را به شرکت تویوتا بفروشد و بعد از سوئی چیرو تصمیم گرفت تا کارخانه تولید حلقه پیستون را راه‌اندازی کند. به دلیل جنگ جهانی دوم، ژاپن با کمبود مصالح ساختمانی روبه‌رو بود و سوئی چیرو نمی‌توانست بدون بدست آوردن سیمان کارخانه خود را تأسیس کند، اما او همچنان مصمم بود که این کار را انجام بدهد و با دوستانش گروهی را تشکیل داد تا شبانه‌ روزی کار کنند و سرانجام راهی برای ساخت سیمان بدست آوردند.

سوئی چیرو هوندا بعد از احداث کارخانه‌اش توانست حلقه پیستون خود را تولید کند، در طول جنگ جهانی دوم، آمریکا کارخانه سوئی چیرو را بمباران کرد و او مجبور شد کارش را به شرکت تویوتا بفروشد. پس از اتمام جنگ جهانی دوم وضعیت ذخایر کشور بسیار بد و پایین بود و گازوئیل بسیار کمیاب شده بود. سوئی چیرو حتی برای روشن کردن ماشین‌‍‌ش هم گازوئیل نداشت. هوندا با موتور کوچکی که در منزل داشت و به فکر رسید تا آن را بر روی دوچرخه‌اش نصب کند و ناخواسته اولین موتورسیکلت جهان را اختراع کرد!

سوئی چیرو هوندا به فکر احداث کارخانه جدیدی شد و این بار قصد داشت تا موتورسیکلت تولید کند، اما او از نظر مالی بسیار مشکل داشت و وضعیت کشور ژاپن هم مناسب نبود. در همین حین فکری به ذهن هوندا رسید و او به تمام صاحبان فروشگاه‌های دوچرخه نامه‌ای زد و ادعا کرد که می‌تواند وسیله نقلیه‌ای تولید کند که می‌تواند ژاپن را به حرکت دربیاورد و از آن‌ها درخواست سرمایه گذاری در کار را کرده بود. او به 18 هزار صاحب فروشگاه نامه زد و بیش از 3 هزار نفر برای او پول فرستاند و هوندا موفق شد اولین سری موتورسیکلت را تولید کند و یک کارگاه تولید موتورسیکلت تأسیس کرد. اولین سری موتورسیکلت‌های او بسیار بزرگ و سنگین بودند و استقبال زیادی از آن نشد. سوئی چیرو با سبک‌تر کردن موتورسیکلت‌هایش استقبال خیلی خوبی از سرتاسر کشور گرفت.

امروزه شرکت هوندا یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا در تولید ماشین، موتورسیکلت، جت‌های شخصی، بادبان و… است. سوئی چیرو هوندا با تلاش‌های بی‌وقفه و دور کردن ناامیدی از خود توانست به موفقیت بسیار چشم‌گیری برسد.

درمورد کسپر فابر چه می‌دانید؟

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا