اخبار

مرکز معتبر پخش و تولید نهال گردو در شهر های کرمان، کرمانشاه، مشهد

با افزایش تولید گردو، کشور می‌تواند محصولات را صادر کرده و به افزایش درآمد ارزی و پایداری نرخ ارز کمک کند، احداث باغ گردو نقش مهمی در توسعه صنعت صادرات و افزایش رقابت‌ پذیری کشور در بازار جهانی را خواهد داشت، البته احداث باغ گردو می‌تواند فرصت‌های اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای افراد فراهم کند، این امر بر روی کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود؛ کشاورزان شهر کرمان، کرمانشاه و مشهد نیز در سال‌های گذشته توانستند تولیدات میوه گردو را تا حد زیادی افزایش داده و یکی از صادر کنندگان اصلی این محصول باشند.

شرایط خرید نهال گردو و کاشت آن در شهر مشهد کرمان و کرمانشاه چگونه است؟

هر کدام از شهرهای مشهد کرمان و کرمانشاه دارای اقلیم و ارتفاع متفاوت از یکدیگر هست، ولی یک نکته مشترک در هر سه شهر وجود دارد، کاهش ذخایر آبی برای کشاورزی باغات گردو این شهرها را مورد تهدید قرار داده و باعث بروز خسارات شده، ولی خوشبختانه با راه‌اندازی مراکز معتبر پخش و فروش نهال گردو در شهرهای کرمان کرمانشاه و مشهد تا حدودی این معضل برطرف شده است.

امروزه برخی از باغداران در این مناطق با تغییر زیرساخت باغات خود از سنتی به سمت حرفه‌ای و مدرن و خرید نهال گردو در کرمان بر پایه ژنتیک و اصلاح شده همچنین رعایت کردن چند توصیه علمی توانستند به راحتی این معضل را برطرف کنند، کاشت نهال گردو در مناطق کم آب باید با مراعات شرایط خاص این نهال انجام شود.

در شهرهای مشهد کرمان و کرمانشاه، مکانی که برای کاشت نهال گردو انتخاب می‌شود باید قابلیت خاصی برای نگهداری و تأمین آب داشته و دارای منابع آبی در دسترس باشد، نعال گردو برای رشد سریع و اقتصادی به بافت خاکی با کیفیت و هوموس احتیاج دارد تا تأمین آب و مواد غذایی کافی را برای گیاه فراهم کند.

با توجه به کمبود آب در مناطق کم آب، استفاده از سیستم آبیاری قطره ای بهترین راه برای آبیاری گردو است، با استفاده از این سیستم‌ها، آب صرفه جویی شده و به موقع به گیاه رسانده می‌شود؛ مهندسین نهالستان به هنگام فروش نهال در مناطق کم آب مانند مشهد کرمان و کرمانشاه توصیه می‌کنند تا فاصله بین درختان را به خوبی رعایت کنم فاصله بین درختان تاثیر بسزایی در تبخیر رطوبت خاک دارد.

ولی مهندسین نهالستان معتقدند مهم‌ترین گزینه برای کشاورزان این منطقه خرید نهال گردو در مشهد ژنوتیپ است، چون میزان نیاز آبی این نهال‌ها چند برابر کمتر از نهال‌های بذری و سنتی است، یک کشاورز برای مراقبت و نگهداری نهال گردو سنتی مجبور است هر ۴ الی ۶ روز یکبار آبیاری آن را انجام دهد، در حالی که نهال‌های گردو ژنوتیپ ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار به آبیاری احتیاج دارند.

30ca3763 08ad 4e98 8a13 1ffcffafe6b9 -

نگهداری و مراقبت نهال گردو در شهر مشهد، کرمان و کرمانشاه چگونه است؟

دلیل اینکه توصیه می‌شود باغداران شهر مشهد، کرمان و کرمانشاه از مراکز معتبر تولید و پخش نهال گردو خرید کنند این است که آنها می‌توانند از مشاوره رایگان پس از فروش نهال گردو بهره برده و در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکلی با کارشناسان در تماس باشند تا آنها به صورت رایگان مشاوره تخصصی ارائه دهند.

یکی از مسائل تاثیرگذار بر روی رشد درخت گردو هرس آن است، مخصوصاً با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای شهر مشهد، کرمان و کرمانشاه هرس درخت گردو می‌تواند تاثیرات مختلفی بر سلامتی باغ گردو در این مناطق داشته باشد، در زیر تاثیرات مهم هرس درخت گردو بر سلامت باغ گردو ذکر شده است:

  • افزایش رشد و عملکرد درخت: هرس درخت گردو می‌تواند به بهبود رشد و عملکرد درخت کمک کند، با هرس مناسب، شاخه‌هایی که ضعیف یا مرده حذف شده و انرژی درخت به طور مجدد بر روی قسمت‌های سالم تمرکز شده و منجر به رشد بهتر و حجم بیشتر محصول گردو شود.
  • افزایش نورگیری برگ‌ها: هرس درخت گردو می‌تواند به افزایش نور رسیده به برگ‌ها کمک کند، با حذف شاخه‌های ضخیم و چگال، نور خورشید بهتر می‌تواند به برگ‌ها نفوذ کرده و به فتوسنتز بهتر و تولید انرژی بیشتر درخت کمک می‌کند.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و آفات: با هرس درخت گردو بزرگترین منبع آفات را حذف کنید، این کار خطر ابتلا به بیماری‌ها و آفات را کاهش داده و عمر درخت را افزایش دهد.
  • بهبود دسترسی به محصول‌های درخت: با هرس منظم، شاخه‌ها و برگ‌ها هنگام برداشت محصولات دچار مشکل نخواهید شد.

هرس درخت گردو به بهبود رشد و عملکرد درخت، افزایش نور رسیدن به برگ‌ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری و آفات، بهبود دسترسی به محصولات درخت و تحسین ظاهری درخت کمک کند، البته این قسمتی از مراحل نگهداری و مراقبت نهال گردو در شهر مشهد کرمان و کرمانشاه است، باغداران برای دریافت اطلاعات علمی بیشتر بعد از خرید نهال گردو در کرمانشاه حتماً به سایت این مراکز مراجعه کرده و با کارشناسان در ارتباط باشند.

a2c8a2fc aeca 40ad 9bb2 826298354e34 -

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو در شهر های بیرجند، ارومیه و تهران سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو ضیاآباد مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالب فوق برای راه‌اندازی باغ مدرن کشاورزان باید در خرید نهال گردو توجه کرده و نهال ژنوتیپ را به همراه کارت گارانتی تهیه کنند، قیمت نهال گردو ژنوتیپ کمی بالاتر از نهال گردو سنتی و بذری است در عوض کارایی و عملکرد بهتری دارد. ‌

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا