سئو

چرا گوگل ساختار سایت سلسله مراتبی را برای سئو توصیه می کند؟

مجله تودی گری ایلیس از گوگل به سوالی در مورد ساختار سایت پاسخ داد و توضیح داد که چرا ساختار سایت سلسله مراتبی برای SEO خوب است و چه زمانی استفاده از ساختار سایت مسطح مشکلی ندارد.

گری دلیل خوبی ارائه می دهد که چرا ساختار سایت سلسله مراتبی انتخاب خوبی است و چرا ساختار سایت صاف برای وب سایت های ساده مناسب است.

ساختار سایت مسطح

ساختار صاف سایت زمانی است که هر صفحه دارای پیوندی از صفحه اصلی باشد، بنابراین هر صفحه یک کلیک با صفحه اصلی فاصله دارد.

به آن ساختار مسطح می گویند زیرا اگر ساختار پیوند دهنده تجسم می شد، مسطح بود و همه چیز در یک سطح زیر صفحه اصلی به هم پیوند می خورد.

ساختار سایت مسطح در زمانی ایجاد شد که مردم پیوندها را از دایرکتوری‌های وب و از پیوندهای متقابل دریافت می‌کردند (جایی که دو سایت توافق می‌کردند به یکدیگر پیوند بدهند).

این نوع پیوند بیلدینگ، تعداد زیادی پیوند به صفحه اصلی ایجاد کرد، اما نه چندان به صفحات داخلی. کاری که سئوکاران برای به حداکثر رساندن میزان صفحه رنک در سراسر وب سایت ایجاد می کنند، ایجاد ساختاری مسطح است که رتبه صفحه را در هر صفحه توزیع می کند، و به هر صفحه حداکثر توانایی را برای رتبه بهتر در زمانی می دهد که صفحات رتبه بالای صفحه تمایل به رتبه بندی بهتر دارند.

مدت زیادی پس از ابداع این استراتژی، گوگل تأثیر رتبه صفحه را به عنوان یک عامل رتبه بندی کاهش داد، به طوری که سایت هایی با امتیاز صفحه پایین تر که مرتبط تر بودند، شانس رتبه بندی را داشتند. این تقریباً هیچ دلیلی برای استفاده از ساختار فایل مسطح را حذف کرد.

ساختار سایت سلسله مراتبی

سلسله مراتب اشاره ای به روش سازماندهی چیزی بر اساس ترتیب اهمیت است. در مورد ساختار سایت، سازمان با کلی‌ترین سطح موضوع سایت در بالای صفحه قرار دارد و هر چه ساختار سایت پایین‌تر بروید، صفحات وب خاص‌تر می‌شوند (گرانول‌تر).

ساختار سایت سلسله مراتبی به شما امکان می دهد دسته بندی هایی را ایجاد کنید که در یک موضوع موضوعی قرار می گیرند.

صفحه اصلی می‌تواند یک موضوع کلی باشد که کل سایت را نشان می‌دهد، مانند Science.

در سطح بعدی دسته بندی های موضوعی مانند نجوم، گیاه شناسی، زمین شناسی، هواشناسی، و روانشناسی قرار دارند.

سطح بعدی از نجوم می تواند اخترفیزیک، کیهان شناسی، نجوم رصدی، علوم سیاره ای، ستاره شناسی ستاره ای باشد. هر سطح حاوی مقالاتی است که موضوع هر یک از دسته ها را به اشتراک می گذارند.

همچنین به عنوان ساختار سایت طبقه بندی نیز شناخته می شود

ساختار سایت سلسله مراتبی همچنین به عنوان یک ساختار طبقه بندی شناخته می شود که در آن چیزها در گروه های سلسله مراتبی طبقه بندی می شوند. در اوایل دهه 2000، دایرکتوری های وب در یک ساختار سایت طبقه بندی سازماندهی می شدند، با صفحه اصلی نشان دهنده موضوع اصلی (دایرکتوری وب) و از آنجا به سطح بعدی دسته ها و به طور متوالی دسته بندی ها و وب گرانول (خاص) پیوند می خورد. صفحات به تدریج عمیق تر به ساختار سایت طبقه بندی می شوند.

Taxonomic site structure

همچنین به عنوان ساختار سایت هرمی شناخته می شود

ساختارهای سایت سلسله مراتبی و طبقه بندی به عنوان ساختار سایت هرمی نیز شناخته می‌شوند. . بالای هرم نمایانگر صفحه اصلی است که به طور کلی برای موضوع کل وب سایت رتبه بندی می شود و در زیر آن دسته بندی ها و صفحات وب به طور متوالی دانه بندی (مشخص) وجود دارد که در پایین تر ساختار سایت کلیک می شود.

Pyramid Site Structure

ساختار سایت سیلو

تجسم چهارمی از معماری سایت وجود داشت که همزمان با سه مورد قبلی بود. مانند سه ساختار قبلی سایت، یک موضوع کلی در بالا و به‌طور متوالی دسته‌بندی‌ها و صفحات وب (مشخص) در پایین‌تر ساختار سایت داشت.

Silo site structure

تجسم برای هر شکلی از ساختار سایت متفاوت است، اما همه آنها دقیقاً همان شیوه سلسله مراتبی سازماندهی یک وب سایت را بر اساس دسته ها و موضوعات توصیف می کنند (همچنین به عنوان مضامین شناخته می شود، همان چیزی که به عنوان موضوعات شناخته می شود)، موضوع کلی در بالا تبدیل می شود. به تدریج مشخص می شود که پایین تر به پایین می رود.

فردی که سؤال را می‌پرسد، پرسید:

“ساختار کدام دسته: ساختار سلسله مراتبی یا مسطح برای وب سایت من؟”

گری ایلیس پاسخ داد:

“من فکر می کنم این تا حد زیادی به اندازه سایت بستگی دارد.

برای یک سایت بزرگ احتمالاً بهتر است ساختار سلسله مراتبی داشته باشد. که به شما این امکان را می‌دهد که فقط در یک بخش کارهای عجیب و غریب انجام دهید، و همچنین به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا به طور بالقوه با بخش‌های مختلف رفتار متفاوتی داشته باشند، مخصوصاً وقتی صحبت از خزیدن به میان می‌آید.

به عنوان مثال، داشتن یک بخش /news/ برای محتوای خبری و /archives/ برای محتوای قدیمی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا /news/ را سریعتر از فهرست دیگر بخزند. اگر همه چیز را در یک فهرست قرار دهید، به سختی امکان پذیر است.»

ساختار سایت سلسله مراتبی

گری دلیل بزرگی برای استفاده از ساختار سایت سلسله مراتبی ارائه می‌کند، زیرا به Google این فرصت را می‌دهد تا با بخش‌های مختلف متفاوت رفتار کند، از جمله در نظر گرفتن یک بخش از یک وب‌سایت که با موضوع اخبار سروکار دارد. هر دسته از یک صفحه وب می‌تواند موضوع متفاوتی باشد که به Google کمک می‌کند سایت را به بخش‌هایی تقسیم کند و بداند هر کدام درباره چیست.

ساختار سلسله مراتبی سایت، آنقدر خوب است که سئوکاران مجبور شدند چهار نام برای آن بگذارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا