سئو

آموزش جامع کاهش رتبه الکسا سایت

در مقاله قبل درمورد الکسا به شما توضیح دادیم و مزایا و دلایل استفاده از این ابزار قدرتمند رو برای شما شرح دادیم. امروز در مجله تودی قصد داریم به شما روش‌های کاهش رتبه الکسا را به شما بگیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در این پست قصد داریم روش‌هایی رایگان و استاندارد را برای کاهش رتبه الکسای سایتتان به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید:

1- نصب افزونه الکسا

طبق تجربیات منابع انگلیسی، الکسا توانایی بیشتری در بررسی رفتار کاربرانی دارد که افزونه الکسا رو بر روی مرورگر خود نصب کرده‌اند. پس برای قدم اول پیشنهاد می‌کنیم که افزونه الکسا را بر روی مرورگارهایتان نصب کنید.

2- تولید محتوای جذاب و سئو شده

از جمله راه‌ کارهای مفید و کلاه سفید برای کاهش رتبه الکسا می‌توان به تولید محتوای هدفمند و جذاب اشاره کرد. شما با تولید محتوای سئو شده و مفید می‌توانید رتبه مناسبی در جستجوی گوگل بدست آورید. اگر در ادامه نیز محتوای تولید شده توسط شما جذابیت داشته باشد و مورد پسند کاربرانتان قرار بگیرد، می‌تواند با افزایش میانگین صفحات بازدید شده، رتبه الکسا سایت شما را به طور زیادی کاهش بدهد.

3- بهینه سازی تجربه کاربری (UX)

موضوعاتی مانند نرخ کلیک، میانگین صفحات بازدید شده و زمان ماندگاری از معیارهای مهم رتبه بندی الکسا و کاهش الکسای سایت شما به شمار می‌رود. اگر سایت شما دارای طراحی و تجربه کاربری مناسب نباشد حتی در سئو هم نمی‌تواند جایگاه مناسبی داشته باشد و کاربران بر روی سایت شما زمان زیادی راصرف نمی‌کنند. پس بهتر است برای بالا بردن گردش کاربران بر سایتتان، نکاتی همچون سرعت، واکنشگرایی و ظاهر را بهبود دهید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با بهبود و بهینه سازی UX می‌توانید بهبود نرخ پرش، ماندگاری کاربران و کاهش رتبه الکسا را به مرور زمان مشاهده کنید.

آموزش جامع کاهش رتبه الکسا سایت

4- لینک سازی داخلی

در صورتی که مجتواهای تولید شده و تجربه کاربری سایت شما در بهترین حالت ممکن نیز باشد، اما لینک سازی داخلی مناسبی در آن انجام نداده باشید، نباید انتظار نتیجه خوبی در زمینه سئو و کاهش رتبه الکسا داشته باشید! بنابراین برای اینکه مخاطبان شما ماندگاری بیشتری در صفحات شما داشته باشند و بتوانید آن‌ها را به مشاهده صفحات بیشتر تشویق کنید باید قواعد لینک سازی داخلی را به خوبی رعایت کنید.

5- تبلیغات

یکی دیگر از روش‌های موثر که می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و همچنین مخاطبان شما شود، تبلیغات است. البته این سه نکته را قبل از اینکه اقدام شروع به تبلیغات کنید فراموش نکنید:

در شبکه‌های اجتماعی‌ای فعالیت کنید که کاربرانتان به آن علاقه‌مند هستند. اگر مخاطبان شما اکثرا برنامه نویس هستند، تبلیغات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال در این زمینه بیشتر برای کاربرانتان جذاب باشد تا یک صفحه طنز تلگرامی!

قبل از شروع کردن به تبلیغات، مطمئن وب سایت شما در تمام زمینه‌ها کامل و بی عیب و نقص است. از جذابیت محتوا تا رابطه کاربری و تجربه کاربری.

می‌توانید با توجه به اینکه ابلیغات گوگل بسیار هدفمند هستند، پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده کنید.

6- جذب مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین می‌توان گفت یکی از بهترین‌ روش‌های برای کاهش رتبه الکسا استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. برای مثال یک سایت دانلود بازی‌های کامپیوتری، در اینستاگرام خود تریلر بازی‌های مختلف را قرار می‌دهد. با توجه به اهمیت این موضوع، اینستاگرام این سایت در مدت کوتاهی می‌تواند به تعداد بالایی فالوور دست پیدا کند.

در ادامه مدیر این سایت می‌تواند با قرار دادن لینک‌های مختلف دانلود، روش‌های نصب و… کاربران را به وارد شدن و استفاده از سایتش تشویق کند. بنابراین ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و در صورت وجود محتوای هدفمند، ماندگاری صفحات و نرخ بازدید نیز افزایش پیدا می‌کند.

7- بروزرسانی محتوای قدیمی‌تر

اگر به محتواهای سایتتان سری بزنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها قدیمی شده‌اند در جستجوهای گوگل نمایش داده نمی‌شوند. شما می‌توانید با توجه به قدرت سئوی محتواهای قدیمی آن‌ها را آپدیت کنید تا جایگاه آن‌ها تغییر کند و نتایج قابل قبولی در جستجوی گوگل به دست اورید.

به طور خلاصه به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش‌های کلاس سفید و متعارفی که هم نزد الکسا و هم نزد گوگل مورد تایید هست برای کاهش رتبه الکسا و سئوی هرچه بهتر سایتتان استفاده کنید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان تودی به شماره 71053494 تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا