سئو

آپدیت الگوریتم های گوگل طی 10 سال

تمامی فعالیت‌هایی که موتور جستجوی گوگل انجام می‌دهد بر اساس یک سری الگورتیم‌های خهاص صورت می‌گیرد. قبل‌تر در مقاله‌ای، موتور جستجو را تعریف کرده‌ایم. امروز در مجله تودی قصد داریم الگوریتم های گوگل را طی ده سال گذشته بررسی کنیم. برخی از این الگوریتم‌ها توسط گوگل تایید شده و برخی فقط نظرها و حدس‌هایی است که سئوکاران حرفه‌‌ای آن‌ها را بازگو کرده‌اند. با ما همراه باشید.

الگوریتم گوگل چیست؟

هدف از ساخت هر الگورتیم گوگل، انتخاب بهترین سایت جهت نمایش در نتایج جستجوی کاربران می‌باشد. الگوریتم های گوگل هر کدام مقاصد مختلفی دارند اما در مجموع هدف همه ‌آن‌ها یک موضوع مشخص است. گوگل به عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجو باید همواره تلاش کند تا رضایت کاربران خود را جلب کند، برای این انجام این کار نیاز است تا کاربران در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. برای به ثمر نشستن این کار گوگل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که هرکدام برای کار خاصی ساخته شده‌اند اما هدف آن‌ها نمایش بهترین نتیجه برای کاربر است. در ادامه قصد داریم الگوریتم‌هایی که گوگل طی 10 سال گذشته استفاده کرده است را معرفی کنیم. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم بسیاری از این الگوریتم‌ها را گوگل تایید نکرده است.

آپدیت bert

در اکتبر 2019 گوگل از آپدیت برت رونمایی کرد. این الگوریتم توسط هوش مصنوعی به گوگل کمک می‌کند تا زبان انسان‌ها را بهتر متوجه بشود. در واقع این آپدیت باعث می‌شود زبان محاوره‌ای در جستجوی گوگل بهتر نمایش داده شود. این الگوریتم توسط گوگل تایید شده است.

الگوریتم تنوع

از دیگر الگوریتم های گوگل می‌توان به الگوریتم تنوع اشاره کرد. در ژوئن 2019 گوگل اعلام کرد با جستجوی یک کلمه کلیدی در نتایج، دیگر 4 یا 5 صفحه از یک سایت برخورد نخواهید کرد؛ و تعداد صفحات موجود در نتایج را به دو عدد رسانده است. این الگوریتم توسط گوگل تایید شده است.

آپدیت هسته الگوریتم medic

در یک بازه زمانی دو هفته‌ای در آگوست سال 2018 نتایج گوگل به شدت دچار التهاب شد. این مشکل برای بهینه سازی سرعت سایت‌ها جهت نمایش در موبایل ایجاد شده بود. این الگوریتم توسط گوگل تایید شده است.

کاهش طول متا محتوا

در سال 2018 گوگل تمام متاهای موجود در دیتای خود را محدود به استفاده از 150 تا 160 کاراکتر کرد.

اجباری شدن SSL برای سایت‌ها

در سال 2017 گوگل به کاربرانی که قصد وارد شدن به سایت‌های فاقد SSL را داشتند هشداری مبنی بر ناامن بودن سایت مقصد اعلام می‌کرد. البته این موضوع به صورت جدی‌تر نیز تا به امروز وجود دارد. دلیل این کار هم بالا رفتن امنیت وب‌سایت‌ها اعلام شده است.

آپدیت الگوریتم های گوگل طی 10 سال

الگوریتم Fred

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل فرد نام دارد که سئو کاران حدس می‌زنند این الگوریتم برای جلوگیری از انتشار اسپم، خرید لینک‌های تبلیغاتی، عدم استفاده از محتوای بی کیفیت به کمک سایر الگوریتم‌های این موتور جستجو آمده است. این الگوریتم توسط گوگل تایید نشده است.

الگوریتم Possum

در سال 2016 الگوریتم موش کور یا Possum باعث تغییر در سئو و جستجوی محلی کسب و کارها شده است. البته نا گفته نماند که این الگوریتم‌ را گوگل تایید نکرده است و تنها سئو کاران حرفه‌ای تنها این موضوع را حدس می‌زنند.

الگوریتم RankBrain

در سال 2015 گوگل اعلام کرد این الگوریتم به سومین فاکتور رتبه بندی تبدیل شده است. این بروزرسانی انقلاب بزرگی در جستجوهای گوگل ایجاد کرده است و رنک سایت‌ها با توجه به الگوریتم رنک برین در گوگل تعیین می‌شود. تاریخ انتشار این الگوریتم دقیق مشخص نیست اما توسط گوگل تایید شده است.

الگوریتم Mobilegeddon

آخرالزمان موبایلی نام یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که توسط سئوکاران انتخاب شده است. در سال 2015 گوگل خبری مبنی بر اینکه قرار است امتیاز ویژه‌ای به سایت‌های موبایل فرندلی (مناسب نمایش در موبایل) اختصاص بدهد خبر داد که این باعث ترس بسیاری از وبمستران گردید. اما پس از انتشار این الگوریتم، تغییرات ایجاد شده خیلی کمتر از چیزی بود که وبمستران انتظار داشتند.

آپدیت الگوریتم های گوگل طی 10 سال

آپدیت الگوریتم Pirate

الگوریتم دزد دریایی در سال 2014 به هدف مبارزه با محتوای کپی در وب سایت‌ها طراحی شده است. دو سال قبل الگوریتمی به اسم pirate/dmca توسط گوگل معرفی شد تا محتواهای کپی را در بستر اینترنت شناسایی کند. این آپدیت بسیار قوی تر عمل می‌کرد. این الگوریتم توسط گوگل تایید شده است.

الگوریتم Pigeon

الگوریتم کبوتر که در سال 2014 معرفی شد، تغییرات بسیار مهمی را در نتایج جستجوهای محلی ایجاد کرد. گوگل در پستی اعلام کرد که:

کبوتر میتواند ارتباط بهتری بین الگوریتم های اصلی ما و الگوریتم های سرچ محلی ایجاد کند.

الگوریتم Hummingbird

از دیگر الگوریتم های گوگل می‌توان به Hummingbird اشاره کرد که در سال 2013 معرفی شد. این الگوریتم هدف خود را بر روی بهبود جستجوی کاربران گذاشته بود.

الگوریتم Penguin

این الگوریتم در سال 2012 معرفی شد تا جلوی سئوی کلاه سیاه را بگیرد. بسیاری از مدیران سایت برای بهتر کردن نتایج جستجو، از کلمات کلیدی بیش از حد مجاز استفاده می‌کردند و بالاخره گوگل با ارائه الگوریتمی موفق شد از این اتفاق جلوگیری کند.

الگوریتم Ads Above The Fold

در مواقع از دیگر الگوریتم های گوگل می‌توان به این الگوریتم اشاره کرد. در واقع این الگوریتم اعتبار سایت‌هایی که در بالای صفحاتشون از تبلیغات بسیار زیاد استفاده می‌کنند را کاهش می‌دهد. این الگوریتم در سال 2012 توسط گوگل تایید شد.

آپدیت الگوریتم های گوگل طی 10 سال

الگوریتم Panda

این الگوریتم که در سال 2011 معرفی شد انقلابی در بالا کیفیت محتواهای تولید شده داشت. طبق آمارهای اعلام شده با اعمال این الگوریتم، حدود 12 درصد از همه نتایج جستجو تحت تاثیر قرار گرفتند.

الگوریتم Caffeine

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل کافئین نام دارد که در سال 2010 توسط گوگل معرفی شد. این الگوریتم باعث افزایش سرعت سرعت ربات‌های گوگل در بستر اینترنتی شده بود.

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا