سئو

داستان سرایی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

مجله تودی : روزی روزگاری، دختر جوانی به نام ونده بود. او فوق‌العاده باهوش بود، با این حال به سختی می‌توانست چیزها را از روی قلب یاد بگیرد. هر چقدر هم تلاش کرد، نتوانست سیارات منظومه شمسی را حفظ کند. یک روز از معلمش پرسید که باید چه کار کند؟ در پاسخ، او داستانی در مورد سیارات برای او تعریف کرد.

داستانی در مورد اینکه چگونه خورشید تنها بود و عطارد اولین دوست او بود. چگونه عطارد دیوانه وار عاشق زهره شد که باعث حسادت سیاره زمین شد. پس از گفتن داستان، ونده توانست تمام سیارات را به ترتیب درست به خاطر بسپارد. چرا؟ به خاطر جادوی داستان سرایی. ونده می توانست داستان را به خاطر بیاورد و با آن می توانست سیارات را به خاطر بیاورد.

در این پست وبلاگ، به شما خواهم گفت داستان سرایی چیست و چرا ابزار مهمی برای استفاده در متون وب سایت شما است.

داستان سرایی چیست؟

کلمه داستان سرایی تقریباً برای خودش صحبت می کند، درست است؟ شما داستان می گویید. اما داستان سرایی همچنین استفاده از داستان‌ها برای جذب مخاطب یا شفاف‌تر کردن چیزی است، زیرا یادآوری داستان‌ها بسیار آسان‌تر از واقعیت‌های ساده است. به همین دلیل ونده داستان سیارات را به یاد آورد. علاوه بر این، داستان ها لذت بخش هستند. آنها تخیل شما را تحریک می کنند. به همین دلیل است که والدین برای فرزندان خود داستان می گویند و ما دوست داریم فیلم ببینیم و کتاب بخوانیم. مردم داستان را دوست دارند!

همچنین می‌توانید از عکس‌ها و فیلم‌ها برای کمک به بیان یک داستان خوب استفاده کنید. حتی می توانید داستان دیجیتال خود را با استفاده از داستان سرایی ایجاد کنید.

آیا می خواهید همه چیز را در مورد داستان سرایی و سئو کپی رایتینگ یاد بگیرید؟ در آموزش کپی‌نویسی SEO، که بخشی از اشتراک آموزش Yoast SEO Academy، ما به شما یاد می دهیم که چگونه آن رتبه ها را کپی کنید!

4 عنصر داستان سرایی

اکنون می دانید داستان سرایی چیست. اما چیزی بیشتر از گفتن یک داستان وجود دارد، در غیر این صورت هر کسی می تواند یک رمان پرفروش بنویسد. برای روایت یک داستان خوب، معمولاً باید 4 عنصر را در نظر بگیرید: یک شخصیت، یک مشکل، یک عمل و یک راه حل. بیایید کمی عمیق‌تر به این موارد بپردازیم.

هر داستانی به یک شخصیت اصلی با مشکل نیاز دارد. چرا؟ زیرا اگر کسی خوشحال باشد، واقعاً داستانی وجود ندارد. به عنوان مثال ونده را در نظر بگیرید. او خوشحال نبود زیرا نمی توانست سیارات منظومه شمسی را حفظ کند. این مشکل داستان بود. در مرحله بعد، به اقدام نیاز دارید. از آنجا که شخصیت اصلی که کاری برای رفع مشکل خود انجام نمی دهد خواندن در مورد آن جالب نیست. در مثال من، ونده از معلمش خواست که به او کمک کند. سپس معلم داستانی را برای او تعریف کرد که به خاطر سپردن سیارات برای او آسان‌تر شد. بنابراین، داستان راه حل بود.

چرا از داستان سرایی استفاده کنیم؟

استفاده از داستان سرایی در پست وبلاگ خود – اگر درست انجام دهید – پست شما را جذاب تر می کند. پست شما به چیزی تبدیل می شود که مردم می خواهند بخوانند. به عبارت دیگر: داستان ها توجه مخاطبان شما را افزایش می دهند. اما آنها همچنین به شما کمک می کنند تا پیام خود را به وضوح بیان کنید. داستان در مورد آلیس (نگاه کنید به تصویر زیر) به منظور کمک به مردم برای درک اهمیت ساختار سایت تمیز نوشته شده است، که می تواند موضوعی دشوار برای درک باشد.

مهمتر از همه این است که مردم داستان ها را به خاطر بسپارند. به این معنی که اگر از داستان سرایی استفاده کنید، مردم پیام پست شما یا حتی برند شما را نیز به خاطر خواهند آورد. حتی می‌توانید افراد را تشویق کنید تا اقدامی انجام دهند، مانند تمیز کردن وب‌سایت یا شروع داستان‌گویی در پست‌ها و ارائه‌های وبلاگ‌شان.

Storytelling

چه زمانی می توانید از داستان سرایی استفاده کنید؟

داستان گویی یک ابزار عالی و همه کاره است. می توانید از آن برای پست ها، صفحات محصول و حتی ارائه ها استفاده کنید! اولین بار در سال 2017، زمانی که از یک کنفرانس بازدید شد و دیوید جی پی فیلیپس روی صحنه بود، ایده استفاده از داستان سرایی را برای ارائه انتخاب کرد. او از علم جادویی داستان سرایی صحبت کرد. صحبت های او برای همه الهام بخش بود.

علاوه بر ارائه، واضح است که می توانید از داستان سرایی در نوشتن نیز استفاده کنید. اما به نوع خاصی از وبلاگ محدود نمی شود. بسیاری از وبلاگ های مسافرتی یا وبلاگ های شخصی از داستان سرایی در تمام پست های خود استفاده کنید. Geraldine DeRuiter یک وبلاگ واقعا خنده دار در مورد سفر و بسیاری چیزهای دیگر دارد. هر پست یک داستان کوچک است. حتی وبلاگ های اطلاعاتی نیز می توانند با افزودن یک حکایت یا مثال از این اصل استفاده کنند. در پست خود در مورد ساختار سایت و چرایی اهمیت آن، می توانید مانند داستان صحبت کنید.

در این مجموعه

برای این مجموعه، من روی استفاده از داستان سرایی در نوشته های شما تمرکز کرده ام. به عنوان مثال، من در مورد نحوه استفاده از داستان سرایی در یک پست وبلاگ نوشته ام که در آن عناصر لازم برای یک داستان خوب بحث می شود. این پست همچنین نکات کاربردی و نمونه هایی از نحوه ادغام داستان سرایی در پست های وبلاگ خود را نشان می دهد! ما همچنین به ارتباط بین داستان سرایی و SEO پرداختیم و در مورد اینکه چگونه می توانید از داستان سرایی در صفحات محصول استفاده کنید بحث کردیم.

اگر نمونه های خوبی از استفاده خودتان از داستان سرایی دارید، یا پیشنهادهایی برای موضوعات مرتبط دارید که می خواهید درباره آنها بیشتر بخوانید، نظرات خود را بیان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا