اخبارسئو

ریزش ناگهانی رتبه بندی کلمات کلیدی، گری ایلیز گوگل

مجله تودی : در آخرین نسخه ساعت اداری سئو گوگل، گری ایلیس، تحلیلگر به نگرانی مطرح شده توسط صاحب وب سایت در مورد ناپدید شدن سایت آنها از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص اشاره کرد.

با وجود اینکه قبلاً رتبه اول را کسب کرده بود، مالک وب سایت دیگر نمی توانست سایت خود را پیدا کند، حتی اگر صفحه هنوز ایندکس شده بود.

ایلیس به آنها اطمینان داد که غیرعادی است که یک وب سایت رتبه خود را برای یک کلمه کلیدی از دست بدهد.

به گفته وی، در بیشتر موارد، رقبا از سایت بالاتر بوده اند.

“این واقعاً غیرمعمول است که فقط برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی را کاملاً از دست بدهید. معمولاً اگر واقعاً برای این یک کلمه کلیدی خاص ناپدید شده اید، توسط شخص دیگری در نتایج جستجو از رتبه بالاتری برخوردار می شوید.»

در اینجا بینش های بیشتری از Illyes در مورد بررسی افت رتبه بندی وجود دارد.

بررسی مسائل رتبه بندی کلمات کلیدی

برای تعیین اینکه آیا افت رتبه یک حادثه مجزا بوده یا بخشی از یک روند گسترده تر، Illyes پیشنهاد می کند بررسی کنید که آیا این مشکل در سطح جهانی رخ می دهد یا خیر.

برای انجام این کار، او توصیه می کند از دوستانی که در مکان های دیگر زندگی می کنند بخواهید کلمه کلیدی را جستجو کنند و ببینند آیا می توانند وب سایت شما را پیدا کنند.

نتایج جستجو می تواند تحت تأثیر موقعیت مکانی و سابقه جستجوی کاربر باشد.

اگر ناپدید شدن یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص محدود به یک منطقه خاص یا کاربران فردی باشد، می تواند به دلیل عوامل هدف گذاری جغرافیایی یا شخصی سازی باشد.

ایلیس بیان می‌کند:

“ابتدا من بررسی می کنم که آیا این مورد در سطح جهانی است یا خیر. از برخی از دوستان راه دور بخواهید که آن کلمه کلیدی را جستجو کنند و گزارش دهند. اگر آنها سایت شما را می بینند، این فقط یک “اشکال در ماتریس” است.

شما می توانید به تنهایی با استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای تغییر مکان خود و شبیه سازی جستجوها از کشورهای مختلف، همین کار را انجام دهید.

این به شما امکان می‌دهد ببینید رتبه‌بندی وب‌سایت شما در مکان‌های مختلف ثابت است یا خیر.

اگر سایت شما به طور مداوم در جستجوهای آزمایشی غایب است، ممکن است مشکل مهم تری داشته باشید.

ایلیس ادامه می دهد:

“اگر آنها [وب‌سایت شما را در نتایج جستجو پیدا نمی‌کنند]، در مرحله بعد، اقدامات گذشته‌ام را مرور می‌کنم تا ببینم آیا کاری انجام داده‌ام که ممکن است باعث آن شده باشد.

>

آیا ساختار پیوند داخلی یا طرح‌بندی صفحه‌ام را تغییر داده‌ام یا پیوندهای بیشتری به دست آورده‌ام یا از ابزار رد کردن و غیره استفاده می‌کنم، هر یک از این موارد ممکن است بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد. بنابراین گذر از آنها احتمالا کمک خواهد کرد.»

علاوه بر توصیه های Illyes، دلایل دیگری وجود دارد که چرا یک وب سایت ممکن است از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی منفرد ناپدید شود.

برخی از علل بالقوه عبارتند از:

  • افزایش رقابت: رقبای شما ممکن است محتوای خود را بهبود بخشیده باشند یا استراتژی‌های سئو بهتری را اجرا کرده باشند، که باعث می‌شود رتبه وب‌سایت شما را برای کلمه کلیدی مورد نظر بالاتر ببرند.
  • مشکلات فنی: مشکلات خزیدن یا نمایه سازی می تواند باعث ناپدید شدن وب سایت شما از نتایج جستجو شود. این ممکن است به دلیل مشکلاتی در فایل robots.txt، نقشه سایت، ساختار سایت یا مشکلاتی مانند پیوندهای شکسته، محتوای تکراری یا زمان بارگذاری پایین صفحه باشد.
  • تغییر نمایه پیوند: از دست دادن یا افزایش ناگهانی بک لینک ها می تواند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارد. این ممکن است به دلیل پیوندهایی از وب سایت های بی کیفیت یا هرزنامه، اقدام دستی انجام شده توسط Google یا از بین رفتن پیوندهای با کیفیت بالا باشد.

به طور خلاصه

به ندرت پیش می‌آید که یک وب‌سایت برای یک عبارت جستجو از نتایج جستجوی Google ناپدید شود.

اگر این اتفاق بیفتد، Illyes فکر می‌کند که ممکن است یک مشکل باشد، و می‌توانید با جستجوی کلمه کلیدی از مکان‌های مختلف بررسی کنید.

اگر متوجه شدید که از دست دادن رتبه‌بندی مشکلی نیست، مسائل دیگر را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا