سئو

موتور جستجو گوگل چگونه کار می‌کند ؟

در رابطه با اینکه موتور جستجو چیست به طور کامل در مباحث قبلی بحث کردیم حال در این پست قصد داریم شمارا با طریقه کارکرده موتور جستجو گوگل بیشتر از پیش آشنا کنیم، پس با ما در مجله تودی همراه باشید.

موتور جستجو گوگل پیوندها را دنبال می‌کند، پیوندها نیز صفحات و اسناد را به هم متصل می‌کند، با دنبال کردن این پیوندها گوگل داده‌ها را به نمایش کاربران قرار می‌دهد اما اینکار چگونه انجام می‌شود؟

موتور جستجو گوگل برای تحلیل و سرویس دهی مطلوب سه وظیفه اصلی دارد که عبارت‌اند از :

  • crawling ربات‌های خزنده در محتوای سایت
  • indexing تهیه نسخه و محتوا آن
  • Results نمایش محتوا

در ادامه هر یک را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

Crawling :

موتور جستجو گوگل برای دسترسی به محتوای سایت ربات‌هایی را به سایت ارسال می‌کند که این ربات‌ها تلاش می‌کنند تا همه محتوای صفحه شما بخش‌ها، عناوین، محتوا، تصاویر و… را دریافت کنند.

این بررسی در صفحه ممکن است با لینکی از صفحه دیگر مواجه شود craw‌ها پس از مشاهده آن لینک به آن صفحه نیز سر میزنند و آن صفحه را نیز بررسی می‌کنند به همین علت است که استفاده از لینک سازی داخلی و از بین بردن محتوا‌های یتیم به این اندازه مهم است.

این اتفاق در اکثر زمان‌ها اتفاق می‌افتد اما اگر تمایلی به اندکس صفحه‌ی جانبی نداشته باشید می‌توانید از لینک‌های نوفالو استفاده کنید.

این خزنده‌ها همه صفحات را بررسی می‌کنند و در گوگل ایندکس می‌کنند اما اگر تمایلی به ایندکس شدن صفحات نداشته باشید می‌توانید از فایل robot.txt استفاده کنید.

indexing :

پس اتمام بررسی توسط موتور جستجو گوگل مرحله ایندکس آغاز می‌شود در مرحله ایندکس سعی میشود اطلاعاتی که در مرحله crawling بدست آمده است را دسته بندی و ذخیره کنندو محتوای با کیفیت را به دست کاربر برساند.

Results :

پس از دو مرحله بالا حال زمان آن است که کاربر کلمه‌ یا جمله‌ای را در موتور جستجو سرچ نماید، در هنگام سرچ گوگل محتوا را بر اساس الگوریتم‌هایی مشخص به کاربر نشان می‌دهد که با کلمه کلیدی سرچ شده همخوانی داشته باشد به همین علت است که استفاده از کلمه کلیدی مناسب به سئو داخلی سایت شما کمک بزرگی می‌کند.

برای بالاتر قرار گرفتن در نتایج تنها استفاده از کلمه کلیدی در محتوا کافی نیست و باید موارد زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید در جستجو‌های گوگل وضعیت خوبی داشته باشید در ادامه مقالات سئو مجله تودی با ما همراه باشید تا شما را به یک سئو کار حرفه‌ای تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا