شبکه‌های اجتماعی

اهمیت هشتگ در اینستاگرام

بررسی تاریخچه کلی هشتگ و مزایای استفاده از آن

شاید این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که هشتگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ آیا استفاده از هشتگ مزایای خاصی دارد؟ برای پی بردن به پاسخ‌های این سوالات با مجله تودی همراه باشید.

قبل از بررسی مزایای استفاده از هشتگ، بهتر است از دلیل پیدایش این امکان در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنیم تا با مفهوم آن بهتر آشنا بشیم. در واقع هشتگ به مجموعه کلماتی گفته می‌شود که پیش از آن علامت قرار می‌گیرد. هشتگ‌ها به اصطلاح کلیک خور هستند، یعنی با کلیک بر روی یک هشتگ مشخص شما می‌توانید تمامی پست‌ها و یا مطالبی که با آن هشتگ نوشته شده‌اند را به صورت یک‌ جا مشاهده کنید.

این کار به رونق کسب و کار شما کمک می‌کند تا مخاطبین شما بتوانند راحت‌تر به محتوایی‌ای که مد نظرشان است برسند.

تاریخچه هشتگ

اولین بار هشتگ(#) در یک برنامه چت به اسم Internet Relay Chat در سال 1988 به منظور برچسب زدن بر روی گروهی و یا موضوعاتی در آن برنامه مورد استفاده قرار گرفت. با این کار، تمامی محتواها و پیام‌های موجود دسته‌بندی می‌شدند تا دسترسی به آن‌ها برای کاربران آسان تر شود.

بعد از Internet Relay Chat بیشترین استفاده از هشتگ در برنامه توئیتر بود. که در ابتدا مخاطبین توئیتر از بی نظم بودن محتواهای موجود در این برنامه بسیار ناراضی بودند. برای اولین بار شخصی به اسم “کریس مسینا” در سال 2007 از هشتگ‌ در توئیتر استفاده کرد و با بی‌توجهی توئیتر نسبت به این موضوع برخورد کرد.

در همان سال با آتش سوزی سن دیگو، پیام‌های زیادی بابت این موضوع توئیت شد، کریس مسینا در خصوص این جریان با مشاهده تگ شدن جمله “SanDiegoFire” در عکس‌های فلیکر، باعث شد که با پشتیبانی توئیتر ارتباط برقرار کند و از آن‌ها درخواست کنند تا SanDiegoFire# را برای هر توئیت مشابه استفاده کنند.

از آن تاریخ به بعد کاربران توئیتر برای توئیت‌هایی با موضوعات مشابه از هشتگ استفاده کردند و باعث شد که توئیتر در سال 2009 این موضوع را بپذیرد و در سال‌های بعد با ابزاری به اسم Trending Topics یا موضوعات روز رونمایی کرد و بیشترین هشتگ‌هایی که توسط کاربران استفاده می‌شد را در آن نمایش می‌داد.

اما بعد آن هشتگ به یکی از امکانات مفید در سایر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. یکی از این شبکه‌ها، اینستاگرام بود که از همان ابتدا این امکان را در برنامه خود لحاظ کرد.

اهمیت استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی

در اینستاگرام مارکتینگ، هشتگ‌ها کاربرد طبقه‌بندی محتواها را دارند بدین معنی که در هر پست می‌توان 30 عدد هشتگ گذاشت و از این هشتگ‌ها می‌توان برای پیدا کردن محتوای مورد نظر کمک گرفت. با استفاده از این امکان شما می‌توانید محتوا یا پست‌هایی که قدیمی هستند را به راحتی در دسترس کاربرانی که به تازگی آن‌ها را نیاز دارند قرار دهید.

هشتگ‌های هدف‌‌گذاری شده در پست و یا استوری، هنوز هم یکی از بهترین روش‌های کشف مخاطبان جدید برای کسب و کار خودتان در اینستاگرام است و این موضوع برای بالا بردن افزایش فالوور و نرخ تعامل بیشتر بین مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاید این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که هشتگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ آیا استفاده از هشتگ مزایای خاصی دارد؟ برای پی بردن به پاسخ‌های این سوالات با مجله تودی همراه باشید. قبل از بررسی مزایای استفاده از هشتگ، بهتر است از دلیل پیدایش این امکان در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنیم تا با مفهوم آن بهتر آشنا بشیم. در واقع هشتگ به مجموعه کلماتی گفته می‌شود که پیش از آن علامت # قرار می‌گیرد. هشتگ‌ها به اصطلاح کلیک خور هستند، یعنی با کلیک بر روی یک هشتگ مشخص شما می‌توانید تمامی پست‌ها و یا مطالبی که با آن هشتگ نوشته شده‌اند را به صورت یک‌ جا مشاهده کنید. این کار به رونق کسب و کار شما کمک می‌کند تا مخاطبین شما بتوانند راحت‌تر به محتوایی‌ای که مد نظرشان است برسند. تاریخچه هشتگ اولین بار هشتگ(#) در یک برنامه چت به اسم Internet Relay Chat در سال 1988 به منظور برچسب زدن بر روی گروهی و یا موضوعاتی در آن برنامه مورد استفاده قرار گرفت. با این کار، تمامی محتواها و پیام‌های موجود دسته‌بندی می‌شدند تا دسترسی به آن‌ها برای کاربران آسان تر شود. بعد از Internet Relay Chat بیشترین استفاده از هشتگ در برنامه توئیتر بود. که در ابتدا مخاطبین توئیتر از بی نظم بودن محتواهای موجود در این برنامه بسیار ناراضی بودند. برای اولین بار شخصی به اسم "کریس مسینا" در سال 2007 از هشتگ‌ در توئیتر استفاده کرد و با بی‌توجهی توئیتر نسبت به این موضوع برخورد کرد. در همان سال با آتش سوزی سن دیگو، پیام‌های زیادی بابت این موضوع توئیت شد، کریس مسینا در خصوص این جریان با مشاهده تگ شدن جمله "SanDiegoFire" در عکس‌های فلیکر، باعث شد که با پشتیبانی توئیتر ارتباط برقرار کند و از آن‌ها درخواست کنند تا SanDiegoFire# را برای هر توئیت مشابه استفاده کنند. از آن تاریخ به بعد کاربران توئیتر برای توئیت‌هایی با موضوعات مشابه از هشتگ استفاده کردند و باعث شد که توئیتر در سال 2009 این موضوع را بپذیرد و در سال‌های بعد با ابزاری به اسم Trending Topics یا موضوعات روز رونمایی کرد و بیشترین هشتگ‌هایی که توسط کاربران استفاده می‌شد را در آن نمایش می‌داد. اما بعد آن هشتگ به یکی از امکانات مفید در سایر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. یکی از این شبکه‌ها، اینستاگرام بود که از همان ابتدا این امکان را در برنامه خود لحاظ کرد. اهمیت استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام، هشتگ‌ها کاربرد طبقه‌بندی محتواها را دارند بدین معنی که در هر پست می‌توان 30 عدد هشتگ گذاشت و از این هشتگ‌ها می‌توان برای پیدا کردن محتوای مورد نظر کمک گرفت. با استفاده از این امکان شما می‌توانید محتوا یا پست‌هایی که قدیمی هستند را به راحتی در دسترس کاربرانی که به تازگی آن‌ها را نیاز دارند قرار دهید. هشتگ‌های هدف‌‌گذاری شده در پست و یا استوری، هنوز هم یکی از بهترین روش‌های کشف مخاطبان جدید برای کسب و کار خودتان در اینستاگرام است و این موضوع برای بالا بردن افزایش فالوور و نرخ تعامل بیشتر بین مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. هشتگ چه مزایایی دارد؟ شما با کمک این امکان می‌توانید از اخبار و موضوعات روز حرفه‌تان مطلع شوید. همچنین محتوای مورد نظر شما به راحتی می‌تواند به دست مخاطبانتان برسد. برخلاف باور همگان استفاده از هشتگ به تنهایی موجب افزایش بازدید پست‌های شما نمی‌شود. هشتگ مانند کلمات کلیدی در موتور‌های جستجوگر است و برای افزایش بازده کسب و کار خود باید هشتگ‌های متناسب را انتخاب کنید. بعد از انتخاب هشتگ‌های مناسب کسب و کارتان می‌توانید با مراجعه به قسمت Tags اینستاگرام، واژه‌های انتخاب شده را وارد کنید. آن چه بعد از وارد کردن کلمات مشاهده می‌کنید، لیستی از هشتگ‌های پربازدید و محبوب است که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که استفاده از هشتگ‌های محبوب، به دلیل رقابت زیاد پست شما در انبوهی از پست‌های دیگر قرار می‌گیرد که در بعضی از مواقع می‌تواند نتیجه عکس برای شما داشته باشد. راه دیگری نیز برای پیدا کردن هشتگ مناسب این است که پست‌های برتر رقبای خود را بررسی کرده و با ایده گرفتن از آن‌ها هشتگ خود را پیدا کنید. به طور کلی استفاده از هشتگ برای توسعه کسب و کار، پیدا کردن کاربر جدید و باقی ماندن در فضای رقابتی کارتان بسیار اهمیت دارد.

هشتگ چه مزایایی دارد؟

شما با کمک این امکان می‌توانید از اخبار و موضوعات روز حرفه‌تان مطلع شوید. همچنین محتوای مورد نظر شما به راحتی می‌تواند به دست مخاطبانتان برسد. برخلاف باور همگان استفاده از هشتگ به تنهایی موجب افزایش بازدید پست‌های شما نمی‌شود.

هشتگ مانند کلمات کلیدی در موتور‌های جستجوگر است و برای افزایش بازده کسب و کار خود باید هشتگ‌های متناسب را انتخاب کنید. بعد از انتخاب هشتگ‌های مناسب کسب و کارتان می‌توانید با مراجعه به قسمت Tags اینستاگرام، واژه‌های انتخاب شده را وارد کنید. آن چه بعد از وارد کردن کلمات مشاهده می‌کنید، لیستی از هشتگ‌های پربازدید و محبوب است که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که استفاده از هشتگ‌های محبوب، به دلیل رقابت زیاد پست شما در انبوهی از پست‌های دیگر قرار می‌گیرد که در بعضی از مواقع می‌تواند نتیجه عکس برای شما داشته باشد. راه دیگری نیز برای پیدا کردن هشتگ مناسب این است که پست‌های برتر رقبای خود را بررسی کرده و با ایده گرفتن از آن‌ها هشتگ خود را پیدا کنید.

به طور کلی استفاده از هشتگ برای توسعه کسب و کار، پیدا کردن کاربر جدید و باقی ماندن در فضای رقابتی کارتان بسیار اهمیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا