مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیل زیر دسته‌ای از بازاریابی دیجیتال است که به معنای استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات ضمن ایجاد روابط با مشتریان یا مشتریان بالقوه است. در اصل این  پستی است  که بجای خدمات پستی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
روش‌های انجام درست  این کار  و مقایسه آن با برخی دیگر از بازاریابی‌ها:

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

هر زمان که از یک شرکت ایمیل ارسال می‌شود، گذشته از تأیید سفارش و پاسخ مستقیم به سؤالات مشتری، می‌تواند نوعی بازاریابی ایمیل محسوب شود. بازاریابی ایمیل بخشی از بازاریابی اینترنتی است که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و موارد دیگر می‌باشد.

بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند شامل خبرنامه‌هایی با به‌روزرسانی در مورد شرکت یا تبلیغات فروش و معاملات اختصاصی برای مشترکین باشد. ایمیل‌های بازاریابی نیز ممکن است به دنبال به اشتراک گذاشتن یک پیام کلی از طرف شرکت باشد.

در بهترین حالت، بازاریابی از طریق ایمیل به مشاغل اجازه می‌دهد تا مشتریان خود را آگاه نگه‌داشته و پیام‌های بازاریابی خود را به مخاطبان خود اختصاص دهند. در بدترین حالت، این نوع بازاریابی می‌تواند مشتریان را با ایمیل‌های اسپم مداوم آزاردهنده دور کند.

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیل چگونه کار می‌کند؟

تنظیم و پیگیری یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل آسان است که باعث می‌شود آن برای مشاغل کوچک قابل‌دسترسی‌تر باشد. برای مثال می‌توانید گزینه ثبت‌نام خبرنامه را به وب‌سایت خود اضافه کنید. با ثبت‌نام در سایت، می‌توانید خبرنامه‌ها را برای مخاطبان رو به رشد ارسال کنید. همچنین می‌توانید مشتریان را از طریق پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود به خبرنامه هدایت کنید.

دو عدد از بزرگ‌ترین مزیت‌های بازاریابی ایمیلی قیمت و سهولت است. در مقایسه با سایر انواع بازاریابی، ارسال نامه الکترونیکی روشی ارزان برای تبلیغ شرکت شما و محصولات یا خدمات آن است.

یک خبرنامه معمولی روشی ساده و مؤثر برای ارسال به‌روزرسانی در مورد شرکت شما، رویدادهای آینده و پیشنهادهای ویژه است. همچنین نرم‌افزار ایمیل برنامه‌ریزی ایمیل‌های تبلیغاتی خودکار را برای مشتریانی که اخیراً خریداری نکرده‌اند، آسان می‌کند.

بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان می‌دهد گروه‌های خاصی از مشتریان یا حتی افراد خاص را هدف قرار دهید. ارائه خدمات یا هدایای ویژه تولد به مشتریان برای کالاها یا خدمات یکی از راه‌های این کار است.

به‌عنوان مثال، یک رستوران ممکن است در روز افتتاح خود یک ایمیل را به مشتریان ارسال کند که ۵۰٪ تخفیف از غذاهای رستوران را دریافت می‌کنند. این نوع شخصی‌سازی به یک تجارت کمک می‌کند تا رابطه خود را با مشتری برقرار کند و این می‌تواند منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود.

 

بازاریابی ایمیل مرتبط نیست

در عصر رسانه‌های اجتماعی، نوشتن نامه الکترونیکی وسوسه‌انگیز است. با این حال، شواهد آماری وجود دارد که نشان می‌دهد این‌یکی از جنبه مهم تلاش‌های بازاریابی است. برای مثال کارشناسان شرکت بازاریابی تخمین می‌زنند که بازاریابی از طریق ایمیل به ازای هر ۱ دلار صرف شده به‌طور متوسط ​​۴۲ دلار بازمی‌گرداند. در یک نظرسنجی مشخص شد ۵۹٪ از پاسخ‌دهندگان هنگام تصمیم‌گیری تحت تأثیر ایمیل بوده‌اند.

یک مطالعه بیش از ۱ میلیارد جلسه خرید در سال ۲۰۱۹ نشان داد که بازاریابی از طریق پست الکترونیکی نرخ تبدیل ۲.۳٪ در مقایسه با ۱٪ برای رسانه‌های اجتماعی دارد.

یکی از مزیت‌های مهم ایمیل نسبت به رسانه‌های اجتماعی این است که مشتریان احتمالاً از طریق رسانه‌های اجتماعی ایمیل را مشاهده می‌کنند. فقط ارسال مطلب در رسانه‌های اجتماعی به این معنی نیست که هرکسی که می‌خواهید پیام خود را ببینید، آن را خواهد دید. با این حال، یک ایمیل تا زمانی که خوانده شود (حذف شود) در صندوق ورودی خواهد نشست.

در حالت ایده آل، بازاریابی از طریق ایمیل باید با رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شود. افزودن دکمه‌های رسانه‌ای “لایک” یا “اشتراک” به ایمیل‌های بازاریابی شما، راه دیگری را برای ارتباط با مشتریان بانام تجاری شما فراهم می‌کند. بخش‌هایی از بررسی‌های مثبت از طرفداران رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در ایمیل‌ها گنجانده شود و پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مشتریان را به سمت خبرنامه‌های ایمیل شما سوق دهند.

اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند درآمد شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. این‌یک راه عالی برای بازدید مردم (و مرور مجدد) وب‌سایت یا وبلاگ شما است. ترافیک بیشتر معمولاً برابر با درآمد بیشتر است.

 

استراتژی‌های بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی ایمیلی تلاشی مؤثر است. در اینجا چند استراتژی برای استفاده بیشتر از فعالیت‌های بازاریابی ایمیل شما ارائه‌شده است:

لیست خود را بسازید

تمام کاری که می‌خواهید با ارسال یک ایمیل ناخواسته انجام دهید این است که لیست اکثر افرادی که امیدوارید تبدیل به مشتری شوند، چه از طریق وب‌سایت خود، چه در فروشگاه خود و چه در یک رویداد را تنظیم کنید.

از قانون پیروی کنید

CAN-SPAM از قانون پیروی کنید. بازاریابان ایمیل باید طبق قوانین عمل کنند. این قوانین شامل داشتن یک خط موضوعی غیر فریبنده، ارائه راهی روشن برای عضویت و شامل نام و آدرس شما در انتهای ایمیل‌ها می‌باشد.

پیام‌های خود را مخلوط کنید

همیشه تبلیغات را فقط برای خرید ارسال نکنید. از ایمیل‌های خود برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود یا دیگران، برای ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده کنید، به آن‌ها نکات و دیدگاه‌هایی را بدهید که می‌توانند برای آن‌ها ارزش قائل باشند. اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که به آن‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری درباره شما و شرکت خود داشته باشند.

به مشترکین خود احترام بگذارید

با لیست خود خوب رفتار کنید. به یاد داشته باشید افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید به اطلاعات شما اعتماد کرده‌اند. آن‌ها سزاوار احترام شما هستند اگر می‌خواهید فرصتی برای تبدیل آن‌ها از مشتری به طرفداران و حتی تبلیغ برای نام تجاری خود داشته باشید، درنتیجه آن‌ها را به احساس ویژه تبدیل کنید.

یک برنامه را دنبال کنید

اگر می‌خواهید یک خبرنامه را ارسال کنید، به یک برنامه بروید. ارسال ایمیل در همان روز (روزها) هر هفته به مشترکان شما کمک می‌کند تا بدانند که چه زمانی و چه انتظاری از شما دارند.

برای موبایل بهینه‌سازی کنید

مطالعات انجام‌شده توسط تحلیلگران بازاریابی در شرکت litmus پیوسته دریافتند که تقریباً نیمی از کل ایمیل‌ها روی دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌شوند. این بدان معناست که اگر ایمیل شما روی سیستم‌عامل‌های تلفن همراه به‌درستی نمایش داده نشود، نیمی از مخاطبان شما فکر می‌کنند شما نمی‌دانید چگونه یک ایمیل درست را تهیه کنید.

خوراک اساسی

بازاریابی از طریق ایمیل، استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت یا ارتباط با مشتریان است.

هنگامی‌که این کار به‌خوبی انجام شد، بازاریابی ایمیل یک محرک فروش مؤثر است.

هنگامی‌که این کار اشتباه انجام‌شده باشد، بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند به‌عنوان اسپم‌هایی باشد که باعث آزار مشتریان می‌شود.

بهترین ایمیل‌های بازاریابی برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌شده و به مشتری‌ها احترام می‌گذارند و ضمن مخلوط کردن پیام‌ها، برنامه منظمی را دنبال می‌کنند.

فرزین مرغوب

کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن