کسب و کار

استارتاپ کرفس چگونه موفق شد؟

همه چیز درمورد استارتاپ کرفس

اگر در اینترنت دنبال رژیم غذایی بوده‌اید، حتما با کرفس برخورد کرده‌اید. کرفس به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و در هر زمان برنامه سلامتی خود را کنترل کنید. امروز به این مسئله می‌پردازیم که استارتاپ کرفس چگونه به موفقیتی این چنینی دست یافته است، با مجله تودی همراه باشید.

شروع فعالیت کرفس

چندی پیش درمورد اینکه استارتاپ چیست به شما توضیح دادیم، امروز به استارتاپ کرفس می‌پردازیم که چگونه و از کجا شروع به فعالیت کرده است.

حمید رفیعیان، مدیرعامل و بنیان‌گذار کرفس، موفقیت چشم گیر این استارتاپ را این‌گونه بیان می‌کند:

موفقیت کرفس را حاصل تفکر جمعی و تیمی متحد است که در جریان همه امور شرکت هستند. شفافیت، حرف اول را در این تیم می‌زند و اعضای تیم به دستمزدهای نجومی سایر کسب‌وکارها نه گفته‌اند چون کرفس آینده روشنی را پیش روی‌شان ترسیم کرده و البته سهام هم در اختیارشان قرار داده است.

 

 اما استارتاپ کرفس چگونه شروع به فعالیت کرد؟

کرفس با ورود به بخش کالری شماری که در آن زمان افراد برای کار کردن با آن بسیار سردرگم بودند، توانست شیوه کار کردن و نحوه راهنمایی به مشتری را به گونه‌ای ساده کند که بسیار بین کاربران محبوب شد. به گفته رفیعیان وقتی محصول در کافه بازار ارائه شد، تز روز سوم میانگین 40 تماس با مجموعه گرفته می‌شد که با دیدن این بازخورد، با وجود همه خستگی‌هایی که داشت، تیم کرفس با شور بیشتری به تماس‌ها و ایمیل‌ها پاسخ می‌دادند.

در ماه بعد به منظور ارتباط موثر با مشتریان، صفحه اینستاگرام کرفس نیز راه‌اندازی شد که این کار توسط خانم نیوشا فخار، مسئول شبکه‌های اجتماعی کرفس انجام گرفت و ایشان توانستند مخاطبان زیادی را از اینستاگرام به سمت اپلیکیشن کرفس سوق دهند.

آقای رفیعیان دو دلیل متمایز شدن اپلیکیشن کرفس با سایر کسب و کارهای دیگر را از استارتاپ کرفس، تمرکز زیاد بر خدمات به مشتریان و رفع و پیگیری نیازهایشان، استفاده مفید از شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای با کیفیت می‌داند.

استارتاپ کرفس چگونه موفق شد؟

نرم افزار کرفس چگونه کار می‌کند؟

کاربران با وارد کردن اطلاعات فیزیکی شخصی خودشان مانند: قد، وزن، جنسیت و… پیشنهادات مرتبطی به منظور استفاده بهتر از نرم افزار به کاربران پیشنهاد داده می‌شود. بیشتر خدماتی که در این اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد همانند خودِ نرم‌افزار رایگان است و این می‌تواند یکی از دلایل محبوب شدن این اپلیکیشن باشد. اما کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی ماهانه، به منظور استفاده بیشتر از خدمات استارتاپ کرفس، مانند: بخش‌های هدف گذاری وزن، آموزش صحیح حرکات ورزشی، دستورات غذایی و دریافت یک سری از جزئیات بهره‌مند شوند.

به گفته حمید ملک، یکی دیگر از بنیان‌گذاران استارتاپ کرفس، از زمان شروع به کار این مجموعه تا کنون بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر این اپلیکیشن را نصب و در آن ثبت نام کردند و از این رقم حدود 350 هزار نفر فعالیت ماهانه دارند.

اما حمید ملک یکی از عوامل رشد این استارتاپ را اینگونه بیان می‌کند:

به طور کلی بازاری که ما در آن فعالیت می‌کنیم بسیار بزرگ است و طبق آمارهای وزارت بهداشت حدود ۶۵ درصد ایرانی‌ها اضافه وزن دارند و BMI یا شاخص توده بدنی آنها بالای ۲۵ است و حدود ۴۰ درصد جمعیت نیز BMI بالای ۳۰ دارند و به عبارت بهتر چاق هستند. بر همین اساس یکی از دلایل رشد استارتاپ و اپلیکیشن کرفس کشش بالایی بوده است که در بازار وجود داشته است و در طول زمان نیز سعی کردیم سرویس را بهبود دهیم و خدمات بیشتری را مطابق با نیاز بازار اضافه کنیم.

اما به تازگی نرم‌افزار «رژیم کرفس» که یکی از محبوب‌ترین محصولات استارتاپ کرفس است، به «بنتو» تغییر کرده است. دلیل این اتفاق این بود که به گفته مسئولین کرفس، کاربران دو نرم‌افزار «رژیم کرفس» و «کرفس» باهم اشتباه می‌گرفتند.

حال باید دید که استارتاپ کرفس بعد از تغییر این نام به کدام سمت و سو راه پیدا می‌کند.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا