مارکتینگ

بازاریابی سنتی چیست؟

مزایا و راه و‌ روش بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی چیست؟

هر نوع از بازاریابی که به صورت انلاین انجام نشود یعنی برای آن به اینترنت، فضای آنلاین و مجازی نیاز نباشد بازاریابی سنتی گفته می‌شود. این نوع بازاریابی مراجعه حضوری، کاتالوگ، تبلیغات صوتی، نامه مستقیم، تلفن و تبلیغات خارجی مثل بیلبورد، تراکت، کارت ویزیت و… را شامل می‌شود. این روش بازاریابی از روزنامه گرفته تا رادیو و تلویزیون، به یافتن بازار هدف کمک می‌کند.

بازاریابی سنتی نه‌ تنها یکی از قدیمی‌ترین انواع بازاریابی است، بلکه یکی از کاربردی‌ترین و موفق‌ترین آن‌هاست. بازاریاب‌ها به این روش تمایل بیشتری دارند و معمولاً آن را ادامه می‌دهند زیرا این راه، امتحان خود را پس داده است و در زمینه بازاریابی بسیار موفق بوده است. هرکسی در زندگی به طور روزمره به نحوی با بازاریابی سنتی در ارتباط می‌باشد.

بازاریابی سنتی در جذب مخاطبان بومی و محلی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. آگهی‌های فیزیکی می‌توانند برای مدت زیادی باقی بمانند و کاربرد داشته باشند. به‌علاوه مشتریانی وجود دارند که به خاطر اقتضا سن و محدودیت مالی یا محل زندگی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند و در نتیجه، دسترسی به آن‌ها از طریق بازاریابی سنتی آسان‌تر و راحت‌تر از بازاریابی آنلاین باشد.

روش‌های رایج بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی، رویکردی است که در آن بازاریاب‌ها مخاطبین و محل تبلیغ خود را به صورتی مشخص می‌کنند که مخاطبان بتوانند به صورت آفلاین با تبلیغ در ارتباط باشند؛ یعنی تبلیغ را ببینند، بشنوند و بدون نیاز به اینترنت با آن درگیر شوند. تبلیغات آفلاین را می‌توان در چند دسته تقسیم‌بندی کرد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • تبلیغات کاغذی یا پرینت شده مانند مجلات، روزنامه، تراکت تبلیغاتی و …
  • تبلیغات در رسانه‌های پخش جمعی مانند تلویزیون، رادیو و …
  • تبلیغات از طریق ارسال مستقیم مانند کاتالوگ، کارت پستال و …
  • تبلیغات از طریق تلفن مانند تل مارکتینگ یا تبلیغات تلفنی، اس ام اس مارکتینگ و …
  • تبلیغات محیطی مانند بیلبورد، لایت باکس، گیت‌های ورودی مترو، ایستگاه‌های اتوبوس و …

مزایای بازاریابی سنتی

مانند هر روشی، استفاده از بازاریابی سنتی نیز مزایای قابل توجهی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱سادگی و قابل لمس بودن (Simple)

از آنجایی که اکثریت جامعه تا به حال با انواع روش‌های بازاریابی سنتی برخورد داشته‌اند، درک پیام‌های تبلیغاتی برای آن‌ها راحت‌تر می‌باشد. همچنین، بخشی قابل توجهی از جامعه همچنان به اینترنت یا گوشی‌های هوشمند دسترسی ندارند و یا متوجه تبلیغات آنلاین نمی‌شوند. همچنین، تبلیغات سنتی برای گروه‌هایی از جامعه با سن بالاتر مناسب‌تر هستند.

۲دسترسی به مخاطبان محلی (Local Reach)

استفاده از روش‌های تبلیغاتی سنتی مثل آگهی در رادیوی محلی یا شبکه تلویزیون محلی یا ارسال تبلیغات چاپی مخصوص به هر محله، یا چسباندن تراکت و کارت ویزیت درب ورودی خانه‌ها در محل می‌تواند در جذب مخاطبان هدف بومی بسیار موفق‌تر عمل کند.

۳ماندگاری تبلیغات سنتی (Hard Copies)

اغلب روش‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات پرینت شده پتانسیل نگهداری برای سال‌ها را دارند و به این خاطر، مخاطبان می‌توانند که این تبلیغات را تا هر زمان که نیاز داشتند نزد خود نگه دارند، به آن‌ها مراجعه کنند. البته با وجود اینترنت و سرچ در موتورهای جستجو، نیاز به چنین کاری بسیار کمتر شده است.

در روز‌های آتی با مجله تودی همراه باشید تا بیشتر با بازیابی سنتی و مدرن و تفاوت آن‌ها آشنا شوید.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا